3ο Διεθνές Συνέδριο «Σταυροδρόμι Γλωσσών & Πολιτισμών» (30-31/5)
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΓΛΩΣΣΩΝ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ: ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΙ/ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑΣ, ΔΙΑΓΛΩΣΣΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Το 3ο Διεθνές Συνέδριο «Σταυροδρόμι γλωσσών & Πολιτισμών: Ζητήματα Δι/Πολυγλωσσίας, Διαγλωσσικότητας και Γλωσσικές Πολιτικές στην Εκπαίδευση» διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) του Α.Π.Θ., το Κοινό Ελληνο-Γαλλικό ΠΜΣ και τη διαπανεπιστημιακή ομάδα «Πολύδρομο», για τη διγλωσσία και […]
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΓΛΩΣΣΩΝ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ: ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΙ/ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑΣ, ΔΙΑΓΛΩΣΣΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
Το 3ο Διεθνές Συνέδριο «Σταυροδρόμι γλωσσών & Πολιτισμών: Ζητήματα Δι/Πολυγλωσσίας, Διαγλωσσικότητας και Γλωσσικές Πολιτικές στην Εκπαίδευση» διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) του Α.Π.Θ., το Κοινό Ελληνο-Γαλλικό ΠΜΣ και τη διαπανεπιστημιακή ομάδα «Πολύδρομο», για τη διγλωσσία και τον πολιτισμό στην εκπαίδευση και την κοινωνία, στις 30 – 31 Μαΐου 2014, στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής (10ος όροφος), Α.Π.Θ.
Η θεματική του συνεδρίου συγκεντρώνει διακεκριμένα μέλη με αναγνωρισμένο παγκοσμίως επιστημονικό έργο, καθιστώντας το 3ο Διεθνές Σταυροδρόμι σταθμό επικοινωνίας και διάδρασης στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα. Η εστίαση στα ζητήματα δι/πολυγλωσσίας, διαγλωσσικότητας και στις γλωσσικές πολιτικές στην εκπαίδευση παρέχει, για πρώτη φορά, τον χώρο και το πιο γόνιμο πλαίσιο για μια πρώτη διερεύνηση της έννοιας του translanguaging και της μεταφοράς του όρου στην ελληνική σχετική βιβλιογραφία, ενώ το Σταυροδρόμι, κάθε φορά, αποτελεί ευκαιρία ζύμωσης νέων επιστημονικών προσεγγίσεων στα ζητήματα της επαφής των γλωσσών και σύνδεσής τους με την ευρύτερη κοινωνία και την κοινότητα των εκπαιδευτικών.
Οι 90 ειδικοί συμμετέχοντες/ουσες στο 3ο Σταυροδρόμι του 2014 επιχειρούν να αναδείξουν τα κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα, παιδαγωγικές πρακτικές και πολιτικές που ενισχύουν και συνδέουν τις ποικίλες γλωσσικές/πολιτιστικές κοινότητες μεταξύ τους, αλλά και με την κοινωνία υποδοχής. Στις συνεδρίες προτείνονται απαντήσεις για νέες προσεγγίσεις στη διδασκαλία διαφορετικών γλωσσών είτε ως δεύτερες, είτε ως ξένες, τη δημιουργία δι/πολυγλωσσικών εκπαιδευτικών εργαλείων, την αξιοποίηση κειμένων ταυτότητας, αλλά και τον ρόλο της λογοτεχνίας γενικότερα. Παράλληλα, μέσα από τις εισηγήσεις ερμηνεύονται διαδικασίες εντοπισμού και διαχείρισης κοινωνιο-γλωσσολογικών παραγόντων για την αξιοποίηση του γλωσσικού και πολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών/τριών στο ελληνικό σχολείο.
Ως αναπόσπαστο μέρος κάθε «Σταυροδρομιού» τα εργαστήρια και οι καλλιτεχνικές δράσεις ανοίγουν διαδρομές μέσα από το αφηγηματικό περιεχόμενο ιστοριών διαφορετικών χωρών και περιοχών, τον πολυδύναμο γλωσσικό κώδικα της νοηματικής γλώσσας, τη Ρομανές και τις γυναίκες Ρομά αλλά και πρόγραμμα συνεργατικής προσέγγισης σε ζητήματα εκπαίδευσης παιδιών μεταναστευτικής καταγωγής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών (ECML).
Συγκεκριμένα, πραγματοποιούνται τα ακόλουθα εργαστήρια και καλλιτεχνικές δράσεις:
• Αφήγηση παραμυθιών από διαφορετικές χώρες και ηπείρους από την Action Art • Εργαστήρι Γνωριμίας με τη Ρομανές και τις γυναίκες Ρομά • Εργαστήρι «Πολυγλωσσικές διαδρομές, πολιτισμικές συναντήσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση • Εργαστήριο για τη Δράση με τίτλο «Collaborative Community Approach to Migrant Education and an interactive approach towards the production of multimodal, multilingual educational practices.» από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ECML). • το Παραμύθι «Ο Σπουργίτης και το Ουράνιο Τόξο» στη νοηματική γλώσσα και η ιδιωματική οπτική αφήγηση: Visual Vernacular «Ζόμπι» από το Θέατρο Κωφών.
Ενημερωθείτε για τη διαδικασία εγγραφής Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου
Συνδιοργάνωση Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, ΑΠΘ http://www.nured.auth.gr Κοινό Ελληνο-Γαλλικό ΠΜΣ: Διδακτικές της πολυγλωσσίας & γλωσσικές πολιτικές http://frell.web.auth.gr Πολύδρομο: Διγλωσσία & Πολυπολιτισμός στην Εκπαίδευση & την Κοινωνία http://www.polydromo.gr
*30-31/5, Α.Π.Θ.