3ο Φεστιβάλ Φωτογραφίας Contrast / Αντίθεση (3/2-31/3)

CONTRAST / ΑΝΤΙΘΕΣΗ: ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 3η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 Η 3η διοργάνωση του Contrast/Αντίθεση: Φεστιβάλ Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, είναι αφιερωμένη στους νέους, καθώς εντάσσεται στη «Θεσσαλονίκη Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014». Το φεστιβάλ περιλαμβάνει έξι εκθέσεις: «Προσωπική Φωτογραφία», «Όλα είναι δρόμος», «Σχέσεις», «…Με τον ανθό της νιότης», «Ποταμοί», «Χρόνος». Οι δύο από αυτές «…Με […]

Parallaxi
3ο-φεστιβάλ-φωτογραφίας-contrast-αντίθεση-3-2-31-3-18792
Parallaxi
oss_sss_005-b.jpg

CONTRAST / ΑΝΤΙΘΕΣΗ: ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 3η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ 2014

Η 3η διοργάνωση του Contrast/Αντίθεση: Φεστιβάλ Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, είναι αφιερωμένη στους νέους, καθώς εντάσσεται στη «Θεσσαλονίκη Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014».

Το φεστιβάλ περιλαμβάνει έξι εκθέσεις: «Προσωπική Φωτογραφία», «Όλα είναι δρόμος», «Σχέσεις», «…Με τον ανθό της νιότης», «Ποταμοί», «Χρόνος».

Οι δύο από αυτές «…Με τον ανθό της νιότης» και «Χρόνος» -ακολουθώντας την κεντρική θεματική της ΕΠΝ2014- σχεδιάστηκαν με άξονα τους νέους.

Οι εκθέσεις περιγράφονται και παρουσιάζονται αναλυτικά παρακάτω.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ

«ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ»

Εγκαίνια 3 Φεβρουαρίου στις 8:00 μ.μ. Διάρκεια: 3 – 16 Φεβρουαρίου 2014 Επιμέλεια: Βασίλης Καρκατσέλης, Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ (Λεωφόρος Στρατού 2Α, 2310 821231) Ωράριο λειτουργίας: Δευτ. ως Παρ. 10:00-13:00 και 18:00-20:00 Σαβ., Κυρ. κλειστά

Μια έκθεση στο μεταίχμιο. Μια έκθεση για τη διαχείριση της πολυπλοκότητας και της ετερογένειας των σημερινών αισθητικών πρακτικών. Μια έκθεση για την αποδιαχείριση της φωτογραφίας, άρα την ενίσχυση των κεντρομόλων δυνάμεων που απαιτούνται για την ανάπτυξη της διαφορετικότητας των αισθητικών πρακτικών, πρακτικών που θα ανοίγουν συνεχώς, διευρύνοντας το περιβάλλον εντός του οποίου θα αναπτυχτούν οι νέες φωτογραφίες του σήμερα. Μια έκθεση για τον εκδημοκρατισμό της δημιουργίας. Το δικαίωμα άρθρωσης αυτόνομου λόγου, προσφέρει στους δημιουργούς νέες ελευθερίες/δυνατότητες, να βαδίσουν πολύ πέρα από τις θεσμοθετημένες/ επιβεβλημένες από τους διαχειριστές συνταγές(;). Όταν πρότεινα αυτό το θέμα, όλοι αναρωτήθηκαν το ίδιο: Μα τι μπορεί να είναι αυτή η Προσωπική Φωτογραφία; Ούτε εγώ είχα έτοιμη μια απάντηση. Ερώτημα υπέβαλα προς τους φωτογράφους, και μέσω αυτού διατύπωνα την προτροπή να παραμένει κυρίαρχη η προσωπική τους γραφή και έκφραση. Την ανάγκη (της φωτογραφίας) διατύπωνα για την άμεση εμπλοκή (του καθένα ξεχωριστά) με το θέμα, (σαν συνεχή αυτομαστίγωση), μέσω της συνεχούς διερώτησης/απάντησης στα περί της ιδιαιτερότητας του έργου και του τι σημαίνει φωτογραφίζω Εγώ (και όχι οι άλλοι).

Με το που τελείωσα το στήσιμο (στα χαρτιά) της έκθεσης παραμένω με το ίδιο ερωτηματικό. Στήθηκε μία διαθεματική έκθεση, με ξεχωριστές, όμως, εσωτερικές γραφές.

Το θέμα της έκθεσης είναι η ίδια η φωτογραφία και η μοναδικότητά της σαν ιδιαίτερο μέσον έκφρασης. Μέσον έκφρασης σημερινό με αυθεντικές γραφές και όχι συναισθηματικά αναμασήματα φωτογραφιών και τάσεων του προηγούμενου αιώνα. Το θέμα δεν είναι το θέμα, αλλά η απάντηση του καθένα στο γιατί φωτογραφίζει σήμερα, είναι η αυτογνωσία επάνω στο τι πρόσθετο, τι μοναδικό, τι ξεχωριστό έχουν να πουν (και πως το λένε) οι εικόνες του. Εν γνώσει της ελάχιστης αντιπροσώπευσης του φάσματος των δυνατοτήτων προσωπικής έκφρασης (σε μία έκθεση), επιθυμώ να αποδειχτεί από την ενορχήστρωση η μοναδικότητα του έργου του κάθε φωτογράφου, σαν ιδιαίτερου ενδιάμεσου μεταξύ της δημιουργικής ιδέας, του γύρω μας, πραγματικού ή όχι, κόσμου, μέσω μίας οπωσδήποτε διακριτής γραφής και ενός διακεκριμένου τρόπου διατύπωσης αυτών. Αν η φωτογραφία είναι τέχνη, πρέπει να το αποδεικνύει με το έργο των δημιουργών του εκάστοτε σήμερα. Γι αυτό, η έκθεση απευθύνεται περισσότερο στους δημιουργούς και λιγότερο στο κοινό, με την ευρύτερη έννοια.

Επιθυμούμε να διαγνώσουμε την καινούργια φωτογραφία, την φωτογραφία του 21ου αιώνα. Και σε επίπεδο φόρμας (φωτογραφικής γραφής) και σε επίπεδο περιεχομένου (ταυτότητας). Αυτό μεταφράζεται σε φρέσκια και δυνατή φωτογραφία. Φρέσκια, όχι υποχρεωτικά μόνο στο επίπεδο του πρωτοπαρουσιαζόμενου θέματος ή του τρόπου παρουσίασης, γιατί δεν είμαστε άνευ λόγου φορμαλιστές.

Οι φωτό του καθένα πρέπει να έχουν έναν συγκεκριμένο και μοναδικό λόγο για να υπάρχουν.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΙ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΣΥ.

Συμμετέχουν: Άλκηστη Μουτάφη, Ανδρέας Παραδεισόπουλος, Ανδρέας Πλίατσικας, Άννα Κρουστάλη, Βικτωρία Τζουρά, Γιάννης Λογιωτατίδης, Δημήτρης Πάλλης, Δημήτρης Ραπακούσης, Έλενα Γανδά, Ελπίδα Κάτσικα, Ευθύμης Μουρατίδης, Ευτυχία Πεταλά, Ζαχαρίας Αυγερινός, Κατερίνα Φανουράκη, Κυριάκος Κατσαρέας, Κώστας Πήττας, Μάνος Χρυσοβέργης, Μάρθα Θεοδωρίδου, Μιχάλης Καλαιτζάκης, Νικόλας Χρυσός, Νίκος Κοτζαμπασάκης, Παναγιώτης Παππάς, Πάνος Κέφαλος, Σοφία Καμπλιώνη-Χρήστος Αθανασίου, Στέλιος Καραθεοδώρου, Σωτηρία Ινετζή, Τερψιχόρη Κουζούνη, Τιμολέων Μπατσαούρας, Χατσή Αλή Ντογιούζ, Χρήστος Καπάτος, Χριστινα Καζαντζίδου.

«ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ»

Εγκαίνια 8 Φεβρουαρίου στις 6:00 μ.μ. Διάρκεια: 8 Φεβρουαρίου – 11 Μαρτίου 2014 Επιμέλεια: Ανδρέας Κατσάκος, διαδικτυακό φωτογραφικό περιοδικό fmag ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΟΥΝΙΟ (Κομνηνών 24, Λουλουδάδικα, 2310 271003) Ωράριο λειτουργίας: 8 – 13 Φεβρουαρίου: Δευτ. Τετ. 9:00-19:00, Τρ. Πεμ. Παρ. 9:00-21:00, Σαβ. 9:00-17:00, Κυρ. κλειστά 14 Φεβρουαρίου – 11 Μαρτίου: Δευτ. 9:00-19:00, Τρ. 9:00-16:00, Τετ. 9:00-19:00, Πεμ. 9:00-18:30, Παρ. 9:00-16:00, Σαβ. 9:00-11:00, Κυρ. κλειστά

Ο “δρόμος” αποτελεί συνήθως το περιβάλλον στο οποίο ο φωτογράφος κινείται και αποτυπώνει τον πραγματικό κόσμο μέσα από τη δική του αντίληψη για αυτόν.

Παρόλα αυτά, η φωτογραφία δρόμου δεν μπορεί να κλειστεί στα στενά πλαίσια ενός ορισμού, καθώς χαρακτηρίζεται από την ευρύτητα και την πολλαπλότητα των προσεγγίσεων της.

Ο φωτογράφος κινείται σε δημόσιους χώρους με ανθρώπινη παρουσία χωρίς να γνωρίζει ή να έχει προσχεδιάσει τις περισσότερες φόρες το τι θα φωτογραφήσει.Τα θέματα που προκύπτουν, όντας συλλογικές εμπειρίες μιας φαινομενικά αδιάφορης καθημερινότητας, αντλούν το ενδιαφέρον τους όχι τόσο από το πραγματικό όσο από το φωτογραφικό γεγονός. Αυτή η μετάβαση, από το πραγματικό στο φωτογραφικό, συμβαίνει μέσω της αδιόρατης παρουσίας του ίδιου του φωτογράφου, μέσω της δικής του παρεμβολής. Αυτό είναι και το σημείο απ’ όπου η φωτογραφία δρόμου αντλεί τη δυσκολία και συνάμα τη γοητεία της. Από το ότι η επιτυχία της εξαρτάται από την ικανότητα του φωτογράφου να «δει» και να αποτυπώσει ταχύτατα με το δικό του τρόπο, το απρόσμενο και το τυχαίο που γεννιέται στον δρόμο.

Σκοπός της έκθεσης είναι να παρουσιάσει ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα δουλειάς από Έλληνες φωτογράφους που ασχολούνται με την φωτογραφία δρόμου.

Συμμετέχουν: Κωνσταντίνος Γδοντάκης, Αντώνης Δαμολής, Ελένη Ιωαννίδου, Κώστας Καραΐσκος, Ζήσης Καρδιανός, Χρήστος Καπάτος, Δημήτρης Μακρυγιαννάκης, Μαριάννα Μπολτσή, Ανδρέας Παραδεισόπουλος, Δημήτρης Ραπακούσης, Ελένη Ρημαντωνάκη, Μαρία Σπυροπούλου, Σταύρος Σταματίου, Παύλος Σταυρουλάκης, Διονύσης Φουρνογεράκης, Τάσος Χίος, Αποστόλης Χονδρογιάννης.

«ΣΧΕΣΕΙΣ»

Εγκαίνια 8 Φεβρουαρίου στις 9:00 μ.μ. Διάρκεια: 8 Φεβρουαρίου – 9 Μαρτίου 2014 Επιμέλεια: Γιάννης Βουλγαράκης, Φωτογραφική Ομάδα Φωτόγραμμα TETTIX ART GALLERY (Τσιμισκή & Διαλέττη 3, 6974040484) Ωράριο λειτουργίας: Τρ. ως Παρ. 18:00-21:00 Σαβ. 11:00-14:00, Δευτ., Κυρ. κλειστά

Ζούμε σε μία εποχή κρίσεων, οικονομικών και άλλων. Σε αυτές τις άλλες νομίζω ότι μπορεί κάποιος να εντάξει και το θέμα των «σχέσεων / relations» με μία ευρεία έννοια. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι καθημερινά οι «σχέσεις» που υπάρχουν αλλά και αυτές που δημιουργούνται αλλάζουν ραγδαία, διαρρηγνύονται, επαναπροσδιορίζονται και κάποιες φορές μεταμορφώνονται, κάτω από το πρίσμα των γενικότερων αλλαγών της σύγχρονης ζωής και της έντονης επιρροής της νέας τεχνολογίας.

Σε μια προσπάθεια λοιπόν έναρξης καταρχήν μιας ευρύτερης συζήτησης γύρω από αυτό το θέμα και δεύτερον μίας εκ νέου διερεύνησής του στο σήμερα, 29 φωτογράφοι μέσω των δικών τους ερεθισμάτων, επιδιώκουν με την χρήση του φωτογραφικού μέσου να προσεγγίσουν και να καταδείξουν τις ποικίλες «οπτικές» πλευρές του.

Συμμετέχουν: Κωστής Αναστασόπουλος, Κωνσταντίνος Ανθάκης, Ντίνος Βεργίδης, Λουλουδιά Γρέδη, Σίσσυ Δάβρη, Γιάννης Δακανάλης, Αντώνης Δαμολής, Αναστασία Ζησοπούλου, Inès de Ferran, Δημήτρης Κιοσέογλου, Ειρήνη Κορινθίου, Γιάννης Λινοσπόρης, Πέτρος Μουρούζης, Ειρήνη Ντάλαρη, Μάριος Μαντζουρογιάννης, Μαρία Μηλιτσοπούλου, Ελένη Παπαποστόλου, Μαρία Ρετσινά, Πασχαλίνα Τζεγκόζη, Χρήστος Τερζής, Μαρία Σαμολαδά, Δήμητρα Σπαθάρα, Σταύρος Σταματίου, Νίκος Σταυρόπουλος, Αγγελική Στελλάκη, Νίκος Στεργίου, Ιωάννης Στεφανίδης, Πόλυ Χαράμη, Νικόλας Χρυσός.

«…ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΟ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ»

Εγκαίνια 9 Φεβρουαρίου στις 6:00 μ.μ. Διάρκεια: 9 – 25 Φεβρουαρίου 2014 Επιμέλεια: Βασίλης Γιαγκόπουλος, Φωτογραφική Ομάδα «Φωτοπόροι» ΓΕΝΙ ΤΖΑΜΙ (Αρχαιολογικού Μουσείου 30, 2310 857978) Ωράριο λειτουργίας: Τρ. ως Κυρ. 10:00-18:00, Δευτ. κλειστά

Αποτελούν το ομορφότερο κομμάτι της κοινωνίας. Η παρουσία τους ζωντανεύει τους χώρους που κινούνται: καφέ, πλατείες, γήπεδα, λεωφορεία, συντονίζονται στους ρυθμούς τους. Αιμοδοτούν τις τέχνες, τις επιστήμες, τον αθλητισμό. Μας αμφισβητούν και τους αμφισβητούμε, σε μία διαρκή διαλεκτική της προόδου. Δημιουργικοί και ανήσυχοι γοητεύουν, αδρανείς και εφησυχασμένοι απογοητεύουν. Είναι καλοί και κακοί, όμορφοι και άσχημοι, έξυπνοι και αφελείς, μα πάνω απ’ όλα νέοι: η αποθέωση του εφήμερου, η γοητεία του ακατέργαστου.

Η φωτογραφία τους αγάπησε. Εισχώρησε στα δωμάτια, στους χώρους διασκέδασης, στην καθημερινότητά τους. Σκιαγράφησε το πορτραίτο τους, εμπνεύστηκε απ’ τον ερωτισμό τους, τους ακολούθησε στις δράσεις τους. Φώτισε τη φτώχεια τους, δε ντράπηκε τη γυμνότητά τους, χάρηκε το παιχνίδι τους, γητεύτηκε απ’ τη μορφή τους. 21 φωτογράφοι, άλλοι συνομήλικοι, άλλοι λίγο και άλλοι πολύ μεγαλύτεροι από τους φωτογραφούμενους, είχαν την κοινή πρόθεση και χαρά να μοιραστούν μαζί μας την όσμωση που προκλήθηκε απ’ την επαφή με τους ανθρώπους που βιώνουν τη ζωή στον ανθό της, τους νέους. Μέσω της φωτογραφίας και διαμέσου των αισθήσεων.

*Ως τίτλος της έκθεσης χρησιμοποιήθηκε απόσπασμα από το μεταφρασμένο λυρικό επίγραμμα του Μίνερμου (7ος πΧ αι.) «Λίγο καιρό χαιρόμαστε με τον ανθό της νιότης» μετάφραση Μ.Ι.Μπαχαράκης

Συμμετέχουν: Απόστολος Αλεξίου, Guram Chachanidze, Αντρέας Γκανάτσιος, Γιώργος Γκιζάρης, Χάρης Γρηγορίου, Μάρθα Θεοδωρίδου, Μίνα Καραγιάννη, Τζίνα Μαραγκουδάκη, Βίκυ Μαρκολέφα, Αναστασία Μιχαήλογλου, Θανάσης Μπαξόπουλος, Κάλλη Μπέλλου, Τζένη Ντόκου, Στέφανος Παπαϊωάννου, Μαρία Σαμολαδά, Ηλίας Σεφερίδης, Σταύρος Σταματίου, Παναγιώτης Τσίκος, Νάντια Χελιδώνη, Τάσος Χίος, Γιώργος Χρηστινίδης.

«ΠΟΤΑΜΟΙ»

Εγκαίνια 9 Φεβρουαρίου στις 9:00 μ.μ. Διάρκεια: 9 – 28 Φεβρουαρίου 2014 Επιμέλεια: Νίκος Μπέντας, Photo Art Thessaloniki ΑΛΑΤΖΑ ΙΜΑΡΕΤ (Κασσάνδρου 91 – 93, 2310 278587) Ωράριο λειτουργίας: Τρ. ως Κυρ. 10:00-18:00, Δευτ. κλειστά

Οι ποταμοί στην αρχαιότητα αντιμετωπίζονταν ως θεοί. Η δύναμη τους χαρακτηρίστηκε ζωοδόχος, αυτή που δίνει ζωή στα πάντα. Και φυσικά όχι άδικα, αφού η δύναμη και η προσφορά τους στην ανθρωπότητα από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα εξακολουθεί να είναι ακριβώς όπως και τότε το ίδιο σημαντική, αν και στις μέρες μας είναι ακόμα περισσότερο σημαντική και αναγκαία. Ο υπερπληθυσμός και η διαρκής αύξηση του πληθυσμού του πλανήτη Γη ανέδειξε τα νερά των ποταμών ως το πρωτεύον θέμα διεθνώς και σήμανε συναγερμό στον ΟΗΕ. Τα επόμενα 20-30 χρόνια η πόλεμοι δεν θα γίνονται για φυλετικούς, θρησκευτικούς ή επεκτατικούς σκοπούς, ούτε για κάποια άλλη από τις έως τώρα γνωστές αιτίες πολέμου, αλλά για την κατοχή του πόσιμου νερού, το νούμερο ένα στην παγκόσμια κατάταξη αναγκαίου αγαθού για την διατήρηση κάθε έμβιου οργανισμού στη ζωή.

Στην αρχαιότητα λατρεύτηκαν, το 1644 μ.Χ. στον μεσαίωνα οι ποταμοί Danube (Δούναβης), Ganges (Γάγγης), Nile, Rio de la Plata (Ρίο Ντε Λα Πλάτα), όπως τους συναντούμε σήμερα στην Piazza Navona στην Ρώμη (Rome), έγιναν απίθανα γλυπτά προς δόξα και τέρψη των ανθρώπινων ματιών, σε αντίθεση με το λαμπρό παρελθόν. Σήμερα, θύματα της ανθρώπινης απερισκεψίας και συνάμα απληστίας, γίνεται πλέον αγώνας για τη διάσωσή τους. Πάνω τους και γύρω τους βρίσκουμε τους ανθρώπους σε ατομικό επίπεδο να ζουν, να εργάζονται, να διασκεδάζουν, να ερωτεύονται, να αγαπούν, να κολυμπούν, να πλέουν, να δημιουργούν. Η ανθρωπότητα στηρίζει το μέλλον της σ’ αυτούς μέσα από τις υπερκατασκευές για την συγκέντρωση του πολύτιμου υλικού που ονομάζουμε νερό.

Η ομορφιά που μας δίνεται από της παράκτιες σε αυτούς πόλεις, η οικονομική ανάπτυξη, η διακίνηση των αγαθών, η ύπαρξη κάθε λογής πλωτών μέσων, η διαμόρφωση και η διακίνηση ιδεών, ακόμη και θρησκευτικών εθίμων, η δυνατότητα παραγωγής τροφής, που ανάγεται ως το δεύτερο πρόβλημα μετά την ύπαρξη του νερού, τροφής που προσφέρουν χάρη στα νερά τους, καθώς και οι δεκάδες μορφές έμβιας ζωής και δραστηριότητας που εκτείνονται μέσα και γύρω από αυτούς τόσο στο χώρο όσο και στο χρόνο, είναι τα αποτελέσματα, οι συνέπειες και οι δράσεις της παρουσίας τους. Το σημάδι τους είναι ανεξίτηλο πάνω στους ανθρώπους και στην ανθρωπότητα, πάνω στον πλανήτη Γη και πάνω στην ιστορία.

Συμμετέχουν: Μαρίνος Αγγλέζης, Ντίνος Βεργίδης, Έλενα Γατσιού, Δημήτρης Γκαγκαλίδης, Λουλουδιά Γρέδη, Βασιλική Μαχαίρα – Γκουζέλη, Δημήτρης Δεσποινούδης, Αναστασία Ζησιμοπούλου, Μάρθα Θεοδωρίδου, Χριστίνα Καζαντζίδου, Αντιγόνη Καρασάββα, Κωνσταντίνος Κίτσος, Δήμητρα Κόμναρη, Δημήτρης Κουκουρούζης, Δάφνη Κοτσιάνη, Αναστασία Μιχαήλογλου, Βασίλης Μπακαλούδης, Evvelyn Nickol Benta, Maria Agnes Benta, Νικόλαος Μπέντας, Ράνια Μποζίνη, Αθανασία Παλέντζα, Γρηγόρης Πανταζής, Δημήτρης Παπαγεωργίου, Νούλη Παπαδοπούλου, Χρήστος Παπαλεξανδρής, Σταματία Πασχαλιώρη, Μαρία Πατμαζόγλου, Νικόλαος Πιλπιλίδης, Μαριάννα Πεντερίδου, Μαρία Σαμολαδά, Τάσος Τριανταφύλλου, Γιάννης Τριανταφυλλίδης, Ιωάννης Τσιαλός, Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου.

«ΧΡΟΝΟΣ»

Εγκαίνια 8 Μαρτίου στις 8:00 μ.μ. Διάρκεια: 8 – 31 Μαρτίου 2014 Επιμέλεια: Τάσος Σχίζας, περιοδικό Φωτογραφικό Είδωλο ΒΑΦΟΠΟΥΛΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (Γ. Βαφόπουλου 3, 2310 424132-3) Ωράριο λειτουργίας: Τρ. ως Παρ. 9:00-14:00 και 18:00-20:30, Σαβ. 18:00-20:30, Δευτ., Κυρ. κλειστά

Ομαδική έκθεση νέων φωτογράφων.

Ο χρόνος αποτελεί ένα από τα δύο βασικά δομικά συστατικά της φωτογραφίας. Η συνηθισμένη αντίληψη της φωτογραφίας και η καθιέρωσή της βασίζεται στην ακριβή αναπαραγωγική της ιδιότητα και στο πάγωμα του χρόνου. Οι περισσότερες φωτογραφίες παρουσιάζουν ένα κομμάτι της πραγματικότητας σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Πιο ασυνήθιστες φωτογραφίες επιχειρούν να ανατρέψουν το πάγωμα, δημιουργώντας μ’ αυτόν τον τρόπο, εικόνες που πραγματεύονται εντονότερα την έννοια του χρόνου.

Κάθε φωτογραφία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον χρόνο τεχνικά (διάρκεια έκθεσης) και θεματικά (αναφορά σε μια χρονική περίοδο ή στιγμή και σε πράγματα που μεταβάλλονται).

Η έκθεση «Χρόνος» αποτελεί μια παραγωγή, που παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι νέοι την έννοια του χρόνου και την σχέση του με την στατική εικόνα. Εξερευνήθηκαν θέματα όπως: το παλιό και το νέο, οι μεταβολές στο περιβάλλον, η φθορά στα φωτογραφικά υλικά, η κίνηση, αλλά και η ακινησία, οι σειρές διαδοχής εικόνων (sequence) και αντικείμενα που μετρούν ή σχετίζονται με τον χρόνο.

Συμμετέχουν: Χάρης Ανανιάδης, Γιάννης Ατματζίδης, Ηλίας Αυδίκος, Γιώργος Βλάχος, Μαρία Δασκαλάκη, Αλεξάνδρα Δεσποινούδη, Βασίλης Δραγάνης, Χάρης Ελευθεριάδης, Σταύρος Ευριπίδης, Αναστασία Ζησοπούλου, Σοφία Καρασαββίδου, Κonmark, Δήμητρα Κόμναρη, Ορέστης Κουράκης, Άγγελος Κωνσταντινίδης, Βίκη Μαλαμίδου Κυρκαλά, Χάρης Μαρκίδης, Τάσος Μάρκου, Κωνσταντίνα Μπούτη, Άννα Πεπόνη, Χρήστος Ρούσσης, Ελευθερία Σελίνη, Δημήτρης Τερνενόπουλος, Θανάσης Τουφεξίδης, Βασίλης Τσιώλης, Ηλέκτρα Τσόχα, Γιάννης Τόλιος, Ειρήνη Φουντεδάκη, Σαφάκ Χασάν.

*3/2-31/3, Είσοδος: Δωρεάν

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα