6 ενδιαφέρουσες προτάσεις για τις επόμενες μέρες

Έξι ενδιαφέρουσες προτάσεις για να παρακολουθήσεις.

Parallaxi
6-ενδιαφέρουσες-προτάσεις-για-τις-επόμ-742171
Parallaxi

Φτάσαμε στην πρώτη βδομάδα του Απριλίου και ήρθε η ώρα να πάρεις την ατζέντα σου για να σημειώσεις όλα όσα θα συμβούν τις επόμενες μέρες. Αν και βρισκόμαστε ακόμα σε καραντίνα, γίνονται όμορφα πράγματα και μπορείς και εσύ να πάρεις μέρος σε αυτά αρκεί να παραμείνεις… online!

Ιδού μερικές προτάσεις από την parallaxi:

#1 Σεμινάριο “O Χαρακτήρας Παντού”

ΝΕΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ 

Σάββατο 10 Απριλίου 2021, 6.00 μ. μ.

Παρασκευή 16 Απριλίου 2021, 6.00 μ. μ.

Σάββατο 17 Απριλίου 2021, 6.00 μ. μ.

Παρασκευή 23 Απριλίου 2021, 6.00 μ. μ.

Σάββατο 24 Απριλίου 2021, 6.00 μ. μ.

Το Σεμινάριο με θέμα τον Χαρακτήρα, λίγες μόλις μέρες μετά την ανακοίνωσή του, έγινε sold out!

Σε συνέχεια της θερμής και άμεσης ανταπόκρισης του κόσμου οργανώθηκαν πέντε νέες ημερομηνίες που θα επαναληφθεί. 

Ο Χαρακτήρας Παντού

 Μυθιστόρημα και διήγημα δεν στέκονται χωρίς χαρακτήρα. Κινηματογράφος και θέατρο εστιάζουν στο πρόσωπό του. Η φωτογραφία λίγο πριν ορίσει τα κάδρο της αλλά και η διαφήμιση επενδύουν πάνω του, στον χαρακτήρα τους και στους χαρακτήρες μας. Επειδή τον αναζητάμε σε κάθε διαχρονικό αφήγημα, σε κάθε φρέσκο tagline ή δελεαστικό newsletter, σε κάθε ιστορία στο τραπέζι μεταξύ φίλων. Επειδή ομιλητές και ακροατές, συγγραφείς και αναγνώστες, δημιουργοί και κοινό, έτσι είμαστε φτιαγμένοι, ταυτιζόμαστε με τον χαρακτήρα.

Προσέγγιση Σεμιναρίου

Κατά τη διάρκεια:

Μέσα από πρακτικές ασκήσεις γραφής, προσδιορίζουμε εννιά βασικές συνθήκες για τη δημιουργία χαρακτήρα με σάρκα και οστά. Αλλάζοντας την θέση μας ως δημιουργοί μέσα στο αφήγημα βλέπουμε πως αλλάζει συνολικά το παραγόμενο έργο μας.

Τελικά, πώς επηρεάζεται το δημιούργημα από το βίωμα του δημιουργού; Πώς επηρεάζεται ο χαρακτήρας από τον χαρακτήρα του συγγραφέα; Τι σημαίνει ‘γράφω αυτό που ξέρω’;

Μετά τη λήξη:

Λαμβάνετε αρχείο-σύνοψη των εργαλείων και της θεωρίας που μάθατε. Παράλληλα, παραλαμβάνετε προαιρετική άσκηση εφ’ όλης της ύλης. Τη συμπληρώνετε σε δικό σας χρόνο, τη στέλνετε και παίρνετε ανατροφοδότηση από τους εισηγητές.

Οφέλη Σεμιναρίου

    • Εκμάθηση των βασικών κανόνων δημιουργίας και βελτίωσης χαρακτήρα.
    • Ξεκλείδωμα της σχέσης συγγραφέα-χαρακτήρα προς εξέλιξη και των δύο.
    • Πρακτική εξοικείωση με τον έμφυτο μηχανισμό αφήγησης που διαθέτουμε όλοι μας.
  • Αλληλεπίδραση με άλλους δημιουργούς και τον τρόπο σκέψης τους.

Οι Εισηγητές

Η Στέλλα Τενεκετζή γράφει διηγήματα και ποιήματα, ερευνά την concrete poetry και τον δημόσιο λόγο.  Κείμενά της δημοσιεύονται κατ’ εξακολούθηση σε λογοτεχνικά περιοδικά. Η συλλογή διηγημάτων με τίτλο «Του Επαγγέλματός της» είναι το πρώτο της βιβλίο (εκδόσεις Απόπειρα, 2019). Έχει ασχοληθεί  με την οργάνωση εκδηλώσεων και τη θεατρική παραγωγή. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε διεθνή φεστιβάλ εντός και εκτός Ελλάδας. Συνεργάστηκε εκτεταμένα με τον δημόσιο και τον ιδιωτικό φορέα,  με Ιδρύματα και Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς. Σπούδασε Αρχιτεκτονική εσωτερικού χώρου και Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ). Εργάζεται ως κειμενογράφος. Μέσα από το project «2016 Πρωτοσέλιδα» μελετάει τον τρόπο που σχετιζόμαστε με το καθημερινό μας (λεκτικό) περιβάλλον.

Ο Μάνος Αποστολίδης είναι υποψήφιος διδάκτορας Δημιουργικής Γραφής (Dundee, Scotland) και κάτοχος αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου (ΠΔΜ). Σπούδασε Φαρμακευτική (ΑΠΘ) κι εργάζεται σε κοινωνικό φαρμακείο. Έχει δημοσιεύσει σε λογοτεχνικές ανθολογίες, ιστοσελίδες και περιοδικά, έχει διακριθεί με πρώτη θέση σε διαγωνισμό διηγήματος και σε διαγωνισμό ποίησης, έχει δημοσιεύσει μεταφράσεις (πιο πρόσφατη το δοκίμιο του Ντ. Φ. Γουάλας). Η διατριβή του, όπως κι οι σπουδές του, είναι διεπιστημονική· συνδυάζει την θεωρία λογοτεχνίας με τις νευροεπιστήμες στην εξέταση της αφηγηματικής φύσης του εαυτού.

Οι εισηγητές προσεγγίζουν τον Tίτλο του Σεμιναρίου:

https://www.youtube.com/watch?v=LerovwL6zJc&t=11s

Πληροφορίες

Διεξαγωγή: online

Συνολική Διάρκεια:  4 ώρες (ενσωματωμένα τρία δεκάλεπτα διαλείμματα)

Τμήματα: μέχρι 10 συμμετοχές

Κόστος συμμετοχής: 40 €

Τώρα, ειδική τιμή

Για εγγραφές έως και 1 εβδομάδα πριν την ημερομηνία πραγματοποίησης του σεμιναρίου ισχύει η ειδική τιμή των 29 €

Εγγραφή εδώ

Δηλώστε το ενδιαφέρον σας στο e-mail: [email protected] και θα λάβετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. [Εθνικής Τράπεζας / ΙΒΑΝ  GR9701108640000086400452255 / Δικαιούχος ELECTRA]

Διοργάνωση

ELECTRA – Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε διευκρίνηση επικοινωνήστε στοe-mail [email protected] ή τηλεφωνικά στο 6939401170 και 6987349926. Αν υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης, επισκέπτεστε την ELECTRA στη διεύθυνση Κρήτης 32, 57019 Περαία, Θεσσαλονίκη. Απολαυστικές οι οpen-air συναντήσεις στον κήπο της.

#2 Παραβάσεις: Πρόσωπα του Ήρωα

Την Κυριακή 4 Απριλίου στις 18.00 οι Παραβάσεις, το Θεατρικό Αναλόγιο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), ολοκληρώνονται στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ με την Πολιορκία της Ακροπόλεως από τα Απομνημονεύματα του Στρατηγού Μακρυγιάννη σε σκηνοθετική επιμέλεια Έκτορα Λυγίζου. Οι Παραβάσεις, που πραγματοποιούνται χωρίς την παρουσία κοινού, θα μεταδοθούν μέσω live streaming στον ιστότοπο του ΚΠΙΣΝ (www.snfcc.org), στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.

Η σειρά δραματοποιημένων αναλογίων του ΚΠΙΣΝ, που υλοποιήθηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), φέτος εστίασε στους ήρωες των μεγάλων μύθων και αφηγήσεων εξερευνώντας την εξέλιξη του ηρωικού προτύπου από την αρχαιότητα έως σήμερα. Ξεκινώντας από εμβληματικές μορφές ηρώων των αρχαίων χρόνων (Ορέστης, Αχιλλέας) και εξετάζοντας στην πορεία χαρακτηριστικούς ήρωες της Αναγέννησης, του ύστερου Διαφωτισμού, αλλά και αντιήρωες του σύγχρονου κόσμου, επιχείρησε μια ιδιόμορφη αφήγηση της ενηλικίωσης του ανθρώπου όπως αυτή καθρεφτίζεται στις ιστορίες και τους μύθους του. Με όχημα αρχετυπικά κείμενα έξι μεγάλων ποιητών και συγγραφέων (Όμηρος, Αισχύλος, Μιγκέλ ντε Θερβάντες, Στρατηγός Μακρυγιάννης, Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Τόμας Μπέρνχαρντ) παρακολουθήσαμε τη σταδιακή απεξάρτηση των ηρώων από τους θεούς και τις μεγάλες αφηγήσεις και την επώδυνη προσγείωσή τους στον σύγχρονο κόσμο.

Οι φετινές Παραβάσεις, τις οποίες έχουν παρακολουθήσει έως σήμερα περισσότεροι από 325.000 θεατές, αποτέλεσαν αφετηρία για τα Πρόσωπα του Ήρωα, τον θεματικό προγραμματισμό του ΚΠΙΣΝ με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Όλα τα θεατρικά αναλόγια της σειράς σχεδιάστηκαν ειδικά για να αναμεταδίδονται ζωντανά και ο σκηνοθέτης Έκτορας Λυγίζος επιμελήθηκε το τελικό αποτέλεσμα όχι ως απλή καταγραφή και αναμετάδοση παράστασης, αλλά ως ένα θέαμα λόγου και εικόνας προορισμένου για βιντεοσκόπηση από πολλές κάμερες. 

Στρατηγού Μακρυγιάννη 

Απομνημονεύματα: Η πολιορκία της Ακροπόλεως

Ο Ιωάννης Τριανταφύλλου, γνωστός ως Στρατηγός Μακρυγιάννης, ήταν από τους πιο αντιφατικούς αγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης. Γεννημένος στα τέλη του 18ου αιώνα σε ένα μικρό χωριό της Φωκίδας, υπηρετεί ως έφηβος έναν χωροφύλακα συγγενή του, αποκτά πλούτη ως έμπορος και δανειστής, μυείται στη Φιλική Εταιρεία στα 1820 και, ένα χρόνο αργότερα, μπαίνει στον ένοπλο αγώνα, προσχωρώντας στις τάξεις των κλεφταρματολών της Ρούμελης και παίρνοντας μέρος σε μερικές από τις σημαντικότερες μάχες της οκταετίας που θα ακολουθήσει, είτε ως απλός πολεμιστής είτε ως στρατηγός. Το 1829, διορισμένος πολιτικός πια, αποφασίζει να μάθει σε όψιμη ηλικία γράμματα και αρχίζει τη συγγραφή των Απομνημονευμάτων του, παλεύοντας να εκφράσει με την «απελέκητη» γλώσσα του το πάθος, τη σύγχυση αλλά και την παραφροσύνη που του προκαλούσε η ταραγμένη εποχή του και τα μεγάλα γεγονότα της.

Τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη, εκτός από ένα πολύτιμο ιστορικό ντοκουμέντο, που φωτίζει με τον υποκειμενισμό του τα συμβάντα της Επανάστασης του 1821, αποτελούν κι ένα μνημειώδες κείμενο της νεοελληνικής γραμματείας, καθώς προσφέρουν ένα σπάνιο τεκμήριο του λαϊκού πολιτισμού, αλλά και της προφορικής γλώσσας της εποχής.

Σκηνοθετική επιμέλεια: Έκτορας Λυγίζος

Ερμηνεύουν: Αλεξία Καλτσίκη, Αινείας Τσαμάτης

Ο Έκτορας Λυγίζος έχει σκηνοθετήσει έργα των Αισχύλου, Ευριπίδη, Σαίξπηρ, Μπέκετ, Τσέχοφ, Ίψεν, Βέρντι, Ζαρρύ, Φρέιν, Μπόρετζ και Μάρρεϋ, Κουμεντάκη, Γουόλς, Μινυανά, Μάτεσι, Κλάους, Όουεν, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στο Εθνικό Θέατρο, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Φεστιβάλ Αθηνών, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στο Κ.Θ.Β.Ε., στο θέατρο Αμόρε, στο θέατρο του Νέου Κόσμου, στο θέατρο Χώρα, στο Από Μηχανής, στο Ίδρυμα Κακογιάννη και στο Bios. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει τη μεγάλου μήκους ταινία Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού (2012) που συμμετείχε σε περισσότερα από 50 διεθνή φεστιβάλ και απέσπασε 15 βραβεία και διακρίσεις, ανάμεσα τους και το βραβείο καλύτερης ταινίας από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Επίσης, έχει γράψει και σκηνοθετήσει τις μικρού μήκους ταινίες Αγνά Νιάτα (επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βενετίας 2004) και Εσωτερικό σπιτιού με γυναίκα που καθαρίζει μήλα (Κρατικό βραβείο 2002).

Παρακολουθήστε τις Παραβάσεις ζωντανά στο snfcc.org/ParabasesMakriyannis καθώς και στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC και στο κανάλι του στο YouTube την Κυριακή 04/04 στις 18.00.

#3 «Προγραμματιστική Σκέψη και Αλγοριθμική Λογική»

Webinar  Προγραμματιστικής Σκέψης και Αλγοριθμικής Λογικής διοργανώνουν τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, την Κυριακή, 4 Απριλίου το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Δ΄ Δημοτικού έως και Γ΄ Γυμνασίου, αφορά όλα τα παιδιά της χώρας και παρέχεται δωρεάν.

 Είναι αφιερωμένο στον Alan Turing, τον πατέρα της Τεχνητής Νοημοσύνης. 

Στο webinar οι μαθητές θα επιχειρήσουν να: 

  • Διερευνήσουν μέσα από την επίλυση ενός γρίφου τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, πώς επηρεάζει τη ζωή μας σήμερα και πώς αναμένεται να την επηρεάσει στο μέλλον.
  • Αναλύσουν πώς συνδυάζονται Μαθηματικά και Προγραμματισμός για τη δημιουργία ευφυών προγραμμάτων βασισμένων σε αυτήν.
  • Δημιουργήσουν  έξυπνα παιχνίδια μέσα από το παιγνιώδες προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3.0 με τους μαθητές Δ’ και Ε’ Δημοτικού, ενώ οι μεγαλύτεροι μαθητές ΣΤ’ Δημοτικού – Γ’ Γυμνασίου θα εξερευνήσουν  εικονικούς κόσμους Τεχνητής Νοημοσύνης στο Minecraft Edu.

Το webinar  περιλαμβάνει έξι μαθήματα των 45 λεπτών το καθένα, από τις 17:00 έως τις 19:00, σύμφωνα με το πρόγραμμα.  

Όποιος ενδιαφέρεται να δηλώσει συμμετοχή μπορεί να πατήσει εδώ.

Εβδομήντα χρόνια πριν, ο Alan Turing, ο σπουδαίος επιστήμονας που δημιούργησε την πρώτη ευφυή μηχανή και διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου έγραψε μία ερευνητική εργασία που παραμένει μέχρι και σήμερα αναλλοίωτη στον χρόνο ως ένα από τα μεγαλύτερα αναπάντητα φιλοσοφικά ερωτήματα στην επιστήμη της Πληροφορικής.

Η εργασία με τίτλο «Can Machines Think?», που γράφτηκε το 1950, ενέπνευσε εκατοντάδες ερευνητές, πανεπιστήμια και τεχνολογικούς κολοσσούς στο πέρασμα των δεκαετιών να ανταποκριθούν θετικά στην πρόκληση και να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μηχανές που μπορούν να σκεφτούν.

Τέτοιες ερευνητικές προκλήσεις, που σχεδόν πάντα οδηγούν σε κοινωνικές ανησυχίες και προβληματισμό για τις συνέπειες που μπορεί να επιφέρουν, είναι αυτές που συχνά ωθούν την κοινωνία να εξελιχθεί και να πάει μπροστά.

#4 Πρόσκληση συμμετοχής στην Εκδήλωση “Thessaloniki 2030”

Στην ευρύτερη προσπάθεια για την ανάδειξη σημαντικών ζητημάτων για την  πόλη, την βιωσιμότητα και την κοινωνική συνοχή της, το Δημοτικό Συμβούλιο  Νέων Θεσσαλονίκης και η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας,  διοργανώνουν τη δράση “Θεσσαλονίκη 2030. Μία Ατζέντα για την πόλη“, την  Κυριακή 4 Απριλίου 2021 στις 18:00, μέσω της πλατφόρμας Zoom. 

Η εκδήλωση έχει ως στόχο να θέσει ένα γόνιμο έδαφος ενημέρωσης και  ανταλλαγής απόψεων γύρω από τα σημαντικά αναπτυξιακά έργα που  υλοποιούνται ή έχουν σχεδιαστεί να υλοποιηθούν μέχρι το τέλος της δεκαετίας  που διανύουμε, το περιβαλλοντικό και κοινωνικό τους αποτύπωμα, καθώς και  τα οφέλη που θα παρέχουν στη Θεσσαλονίκη. 

Η συγκεκριμένη δράση βάζει εκ νέου στο τραπέζι την Ατζέντα «Θεσσαλονίκη  2030» και το Πρόγραμμα Αστικής Ανθεκτικότητας. Στόχος της ατζέντας αυτής  είναι: «Να γίνει η Θεσσαλονίκη, μια παραθαλάσσια εξωστρεφής πόλη, που  εμπνέει τους κατοίκους και επισκέπτες της και επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό  της, ενισχύοντας την τοπική της οικονομία και με σεβασμό στους φυσικούς της  πόρους». Ποιες είναι οι δυνατότητες και ποια τα εμπόδια στην διαδικασία  ανασυγκρότησης της Θεσσαλονίκης και της ανάδειξής της σε σημαντικό πόλο  έλξης για τα Βαλκάνια και όχι μόνο; Ποιες οι ευκαιρίες για τη Πόλη στη μετά Covid  εποχή; Μπορούμε να πούμε ότι αυτή η δεκαετία θα είναι η δεκαετία της  Θεσσαλονίκης; Τα παραπάνω ερωτήματα θα μας απασχολήσουν -μεταξύ  άλλων εξίσου σημαντικών- κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. 

Κομβικό σημείο στη συζήτηση θα αποτελέσει ο ρόλος της νεολαίας της  Θεσσαλονίκης σε αυτή την προσπάθεια και τον αντίκτυπο που θα έχουν οι  επερχόμενες αλλαγές, στη ζωή των νέων. Οφείλουμε να μιλήσουμε για τα  κίνητρα που θα δοθούν στους χιλιάδες κάθε χρόνο αποφοίτους των  πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης, η φυγή των οποίων κοστίζει στην οικονομία  και στην κοινωνία της πόλης εδώ και δεκαετίες. Επίσης, σημείο ενδιαφέροντος  θα αποτελέσει και το περιβαλλοντικό κόστος αυτών των παρεμβάσεων, καθώς  και οι στόχοι για μια πράσινη ανάπτυξη.

Κυριακή 4/4/2021 | 18:00 – 20:30
Ώρα  Ομιλητής  Παρουσίαση
18:00 – 18:10 Μιχάλης Κούπκας, Αντιδήμαρχος  Οικονομικών και Επικεφαλής  Ανθεκτικότητας του Δήμου  

Θεσσαλονίκης,

Χαιρετισμός και παρουσίαση του  Αστικού Παρατηρητηρίου
18:10 – 18:30  Στράτος Σιμόπουλος, Βουλευτής Α’  Θεσσαλονίκης, Νέα Δημοκρατία Η Θεσσαλονίκη ως πόλος έλξης  και κέντρο των Βαλκανίων
18:30 – 18:50 Σωκράτης Δημητριάδης,  

Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος  Δήμου Θεσσαλονίκης

Αστικές Παρεμβάσεις στο Δήμο  Θεσσαλονίκης, ο ρόλος της  Αντιδημαρχίας Περιβάλλοντος
18:50 – 19:10 Μόρφω Παπανικολάου, 

Αρχιτέκτων IUAV, Εκπρόσωπος  της ομάδας Αρχιτεκτονικής  

Μελέτης Μοδιάνο

Η Αποκατάσταση της Αγοράς  Μοδιάνο και η σημασία για την  αγορά της Θεσσαλονίκης
19:10 – 19:30 Στέλλα Ψαροπούλου

Project Manager του  

Παρατηρητηρίου Αστικής  

Ανθεκτικότητας Δήμου  

Θεσσαλονίκης

Ανθεκτικότητα και Θεσσαλονίκη Ατζέντα Θεσσαλονίκη 2030
19:30 – 19:40  Ερωτήσεις από τους συμμετέχοντες
19:40 – 20:00  Χρήστος Γιαννούλης, Βουλευτής  Α’ Θεσσαλονίκης, ΣΥΡΙΖΑ Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.  Έργα και Παρεμβάσεις με  

επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη

20:00 – 20:20 Γιώργος Αρβανιτίδης,  

Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης,  επικεφαλής Τομέα Περιβάλλοντος,  Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής  του Κινήματος Αλλαγής

Οι Προοπτικές της Ψηφιακής  Οικονομίας και της Βιωσιμότητας  στη Θεσσαλονίκη μέχρι το 2030
20:20 – 20:40 Σπύρος Βούγιας,  

Πρώην Υφυπουργός Μεταφορών,  Συγκοινωνιολόγος, Δημοτικός  Σύμβουλος Θεσσαλονίκης,  

Ομότιμος Καθηγητής ΑΠΘ

Βιώσιμη Κινητικότητα και  

Θεσσαλονίκη. Το ζήτημα των  αστικών συγκοινωνιών

20:40 – 20:50  Ερωτήσεις από τους συμμετέχοντες
20:00 – 20:20  Σύνοψη και κλείσιμο εκδήλωσης

Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι δωρεάν, ενώ απαιτείται προεγγραφή στο  link: https://bit.ly/31pfAeM

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της εκδήλωσης, μπορείτε να  βρείτε στο link: https://www.facebook.com/events/912313066226856 

Ανακοινώσεις θα γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας στη σελίδα μας  στο: https://www.facebook.com/youthcouncilthess 

#5 Αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ που βραβεύτηκαν σε φεστιβάλ της γειτονιάς μας

Aπρόσμενες ιστορίες αγάπης, μια αναμέτρηση με την κορυφή του Έβερεστ, η σημερινή γενιά του Τσέρνομπιλ, η μακραίωνη κληρονομιά μιας άγνωστης μειονότητας που ζει τόσο κοντά μας, ένα αρχιτεκτονικό ταξίδι σε ένα εμβληματικό κτίριο. Σπουδαία ντοκιμαντέρ που απέσπασαν διακρίσεις σε κινηματογραφικά φεστιβάλ της ευρύτερης γειτονιάς μας προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ online.filmfestival.gr. Από την Πέμπτη 1η έως την Κυριακή 4 Απριλίου, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Beldocs (Σερβία) και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Astra (Ρουμανία), με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού προγράμματος Media, παρουσιάζουν έξι ντοκιμαντέρ, τα οποία αγαπήθηκαν και βραβεύτηκαν στα δυο γειτονικά μας φεστιβάλ.

Οι προβολές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το οποίο θα κορυφωθεί το καλοκαίρι (24 Ιουνίου – 4 Ιουλίου 2021) στους φυσικούς του χώρους, εάν το επιτρέψουν οι συνθήκες, αλλά και online. Μέχρι το καλοκαίρι, το Φεστιβάλ θα πραγματοποιεί προβολές online, κρατώντας ζωντανό τον  δίαυλο επικοινωνίας του κοινού με το ντοκιμαντέρ.

INFO

Τιμή εισιτηρίου: 3€. 

Τα εισιτήρια είναι διαθέσιμα από τις 29/3/2021 στις 10:00 μέχρι τις 4/4/2021 στις 23:59.

Μπορείτε να δείτε τις ταινίες από την 1/4/2021 στις 10:00 μέχρι τις 5/4/2021 στις 23:59.

Οι προβολές πραγματοποιούνται στο online.filmfestival.gr 

Οι ταινίες

4 χρόνια σε 10 λεπτά / 4 Years in 10 Minutes του Μλάντεν Κοβάσεβιτς, Σερβία, 2018, 63΄

Απόκοσμα τοπία και μυστηριώδεις διαδρομές του νου μέσα από πλάνα γυρισμένα από τον πρώτο Σέρβο που αναρριχήθηκε στην κορυφή του Έβερεστ συνυφαίνονται με αινιγματικά αποσπάσματα από το ημερολόγιο του ορειβάτη. Ένας πειραματικός διαλογισμός για την πορεία προς την αιώνια δόξα – και την επιστροφή στην κοινοτοπία της καθημερινότητας. Μια διαδρομή που άλλαξε έναν άνθρωπο με τρόπο που αυτός δεν είχε επιδιώξει ποτέ. Η ταινία απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο στο φεστιβάλ Beldocs το 2018.

Κέντρο / Centar του Ιβάν Μάρκοβιτς, Σερβία – Γερμανία, 2018, 48΄

Η αρχιτεκτονική ενός εμβληματικού συνεδριακού χώρου που χτίστηκε τη δεκαετία του ’70 στο Βελιγράδι μεταφέρει ως σήμερα μια περασμένη εικόνα του μέλλοντος, ενώ τα ίδια τα οικοδομικά υλικά αποκαλύπτουν την τωρινή του κατάσταση: αυτό το τεράστιο σύμπλεγμα από διαδρόμους, φουαγιέ και αίθουσες μοιάζει σχεδόν εγκαταλειμμένο. Ένα εργώδες πειραματικό ντοκιμαντέρ που διεγείρει τις αισθήσεις μας, καταγράφοντας την υλικότητα των κινήσεων των εργατών, είτε αυτοί δουλεύουν ατομικά είτε ως σύνολο. Μια επιτελεστική τελετουργία ανάμεσα στο προσωπικό και το συλλογικό. Η ταινία απέσπασε βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο Εθνικό Διαγωνιστικό τμήμα του Beldocs, το 2019.

Όλα δεν θα πάνε καλά / Everything Will Not Be Fine των Αντριάν Πίρβου – Γελένα Μαξιόμ, Ρουμανία – Ουκρανία, 2020, 82΄

Μια συναρπαστική ταινία δρόμου, μια ιστορία έρωτα, μέσα από την οποία γνωρίζουμε την σημερινή γενιά του Τσέρνομπιλ. Όταν μια μακρόχρονη σχέση φτάνει στο τέλος της, ένας σκηνοθέτης με προβλήματα όρασης που γεννήθηκε το 1986 –η μητέρα του οποίου αποδίδει την ασθένειά του στην έκρηξη του Τσέρνομπιλ– αφήνει τη ζωή του στη Ρουμανία και ταξιδεύει για να συναντήσει κι άλλους ανθρώπους που μπορεί να επηρεάστηκαν από αυτή την πυρηνική καταστροφή. Ώσπου ερωτεύεται μια νεαρή Ουκρανή και η ζωή του παίρνει μια απρόσμενη τροπή… Η ταινία απέσπασε Βραβείο Σκηνοθεσίας (Διαγωνιστικό για την Καλύτερη Ρουμανική Ταινία) στο Διεθνές Φεστιβάλ Astra, το 2020.

Γκόρα / Gora του Στέφαν Μαλέσεβιτς, Σερβία – Βοσνία-Ερζεγοβίνη, 2017, 78΄

Ανακαλύψτε την πλούσια κληρονομιά του πληθυσμού των Γκόρανι μέσα από τις καθημερινές τελετουργίες των ανδρών της περιοχής – μιας που γυναίκες απαγορεύεται να εμφανιστούν μπροστά στην κάμερα. Η σλαβόφωνη μουσουλμανική μειονότητα των Γκόρανι ζει στα δυσπρόσιτα χωριά της Γκόρα, μιας απόκρημνης ορεινής περιοχής στο νότιο Κοσσυφοπέδιο. Κάθε χειρονομία των ανδρών καθώς δουλεύουν, μιλούν, χορεύουν, παίζουν μουσική, προσεύχονται ή τραγουδούν, γίνεται μια επίμονη υπενθύμιση για την υπερβατικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Η ταινία απέσπασε βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Φωτογραφίας στο Εθνικό Διαγωνιστικό τμήμα στο Φεστιβάλ Beldocs, το 2017.

Γιοζεφίν & Φλορίν / Josefin & Florin των Έλεν Φισκ – Γιοάνα Κάρλμπεργκ, Σουηδία, 2019, 74΄

Ο Φλορίν, ένας ρουμάνος επαίτης, και η Γιοζεφίν, μια σουηδή ανύπαντρη μητέρα, συναντιούνται έξω από ένα παντοπωλείο και ερωτεύονται κεραυνοβόλα. Οχτώ μήνες αργότερα παντρεύονται και ξεκινούν τη νέα, κοινή τους ζωή σε μια μικρή πόλη της Σουηδίας. Ο Φλορίν πασχίζει να μάθει τη γλώσσα και να βρει δουλειά, αλλά καθώς εντείνονται οι πιέσεις από την οικογένειά του να στείλει χρήματα στο σπίτι, δοκιμάζεται και το όνειρο για μια καλύτερη ζωή. Συνδυάζοντας τη σκληρή πραγματικότητα με στοιχεία παραμυθιού, αυτή η συγκινητική ιστορία για την αγάπη και τον κοινωνικό στιγματισμό αποκαλύπτει το τι συμβαίνει όταν συγκρούονται δύο διαφορετικοί κόσμοι. Η ταινία απέσπασε βραβείο Καλύτερης Ταινίας (Ρουμανικό Διαγωνιστικό) στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Astra, το 2020.

Παρακαλώ μείνετε στη γραμμή σας / Please Hold the Line του Πάβελ Κουζούιοκ, Αυστρία, 2020, 86΄

Mια απρόσμενη οπτικοακουστική αλληγορία για την επικοινωνία, η οποία ακολουθεί την καθημερινότητα κάποιων τεχνικών καλωδίων σε διαφορετικές χώρες, καθώς αυτοί επισκέπτονται τους πελάτες τους. Κάθε συνδρομητής που τους καλεί, τους επιτρέπει να ρίξουν μια κλεφτή ματιά στο δικό τους προσωπικό σύμπαν. Ένα διεισδυτικό σχόλιο που  με λεπτή ειρωνεία αποκαλύπτει το προφανές: παρά την πληθώρα των εργαλείων που διαθέτουμε για να συνομιλούμε, ζούμε σ’ έναν σύγχρονο Πύργο της Βαβέλ, σε μια οργανωμένη παραφωνία από προσωπικότητες και οπτικές γωνίες. Ειδική μνεία της επιτροπής για το καλύτερο Ρουμάνκο Ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Astra, το 2020.

#6 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ – Τεύχος #75, Μάρτιος 2021

Το φετινό τεύχος Μαρτίου του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ (75) συμπίπτει με τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, και φιλοξενεί στο εξώφυλλό του το έργο No Ordinary Protest, του νέου Έλληνα καλλιτέχνη, Μιχαήλ Καρίκη.

Το βραβευμένο πολιτιστικό περιοδικό επιχειρεί, σε ένα εκτενές αφιέρωμα για τη Θεσσαλονίκη, να διερευνήσει τους δύο αιώνες πορείας της πόλης μετά το σημαντικότερο γεγονός στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας και ενός από τα πιο κομβικά στην ευρωπαϊκή ιστορία του 19ου αιώνα.

Στο  editorial «Πού πηγαίνουμε και τι γιορτάζουμε;» ο Κώστας Μπλιάτκας θέτει τα ερωτήματα και παράλληλα αναζητά τις κρίσιμες προϋποθέσεις για τις απαντήσεις σε αυτά.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ // «Θεσσαλονίκη-δύο αιώνες (1821-2021)»: Ο πεζογράφος και δημοσιογράφος Γιώργος Σκαμπαρδώνης, ο Ομότιμος Καθηγητής Αρχιτεκτονικού και Αστικού Σχεδιασμού του ΑΠΘ Νίκος Καλογήρου, και ο Καθηγητής Ιστορίας της Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Βασίλης Κολώνας, μάς συστήνουν την πόλη προβάλλοντας την εικόνα της και αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα της, τις αντιθέσεις και τις αντιφάσεις της στον χρόνο.

ΘΕΜΑ // «Μια συνάντηση στον ‘μέσον της οδού’ – Η ιδεολογική προπαρασκευή της Επανάστασης»: Ο Γιάννης Επαμεινώνδας επιμελήθηκε ένα απόσπασμα της ομότιτλης έκδοσης του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης. Πρόκειται για τη μεταγραφή μιας ραδιοφωνικής συνομιλίας ανάμεσα στον ιστορικό των νεοελληνικών γραμμάτων Κ. Θ. Δημαρά (1904-1992) και τον ιστορικό Φίλιππο Ηλιού (1931-2004), που μεταδόθηκε το 1982 από το Α΄ Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ // «Delacroix – ‘Ελλάδα’-‘Ελευθερία’ (Salon 1824, 1827)»: Με αφορμή δύο σημαντικά φιλελληνικά έργα του Eugène Delacroix «Η Σφαγή της Χίου» (1824) και «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου» (1826) η Ομότιμη Καθηγήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά γράφει για τις αναφορές του σπουδαίου καλλιτέχνη, τη διαχρονική καταγγελία της βίας και του πολέμου, αλλά και τη συγκλονιστική αναφορά στα θύματα και το θύτη.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΟΠΟΣΗΜΑ // «Ο Κήπος του Μπες Τσινάρ και εγώ»: Ο Καθηγητής του ΑΠΘ Παρασκευάς Σαββαΐδης μας συστήνει τον κήπο του Μπες Τσινάρ, τον Κήπο των Πριγκήπων που βρισκόταν στο ύψος της τρίτης και της τέταρτης προβλήτας του λιμανιού, έναν χαρακτηριστικό τόπο της Θεσσαλονίκης που μάλλον αφάνισε η ανάπτυξη της πόλης.

ΜΟΥΣΙΚΗ // «Μάγισσα Θεσσαλονίκη ‘Σαλονίκη παινεμένη’. Τα υμνητικά τραγούδι της πόλης»: Ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Χρίστος Ζαφείρης επιχειρεί να μας μυήσει στα τραγούδια που υμνούν τη μάγισσα Θεσσαλονίκη συγκεντρώνοντας τα πιο συνηθισμένα προσωνύμια της πολυτραγουδισμένης.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΗ ΠΟΛΗ // Για «’Ενα παιδί που δεν έμεινε στη Θεσσαλονίκη» γράφει ο Ευάγγελος Χεκίμογλου, τον Χριστόδουλο του Ευαγγελή, βασισμένος σε κείμενα του Γιάννη Τόζη, λόγιου από τη Σιάτιστα που μετανάστευσε στην Αμερική μόλις τελείωσε το γυμνάσιο.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ // «Ο συγγραφέας είναι αυτός που ακούει», λέει στη Μαίρη Καιρίδη η Σοφία Νικολαΐδου, μία από τις πιο γνωστές και αγαπημένες πεζογράφους της γενιάς της που έχει ήδη εκδώσει μυθιστορήματα, συλλογές διηγημάτων, μελέτες και μεταφράσεις. Το πιο πρόσφατο βιβλίο της, Το Χρυσό Βραχιόλι (Μεταίχμιο, 2020), είναι μια συναρπαστική συλλογή αφηγήσεων για τη σχέση ανθρώπων διαφορετικών γενεών με τη μόρφωση και την πρόοδο.

ΣΤΙΓΜΕΣ // «Η λαϊκή. Επίθετο και ουσιαστικό»: Επίμονος παρατηρητής, ο Ηρακλής Παπαϊωάννου μας μεταφέρει τη δική του εικόνα για την υπαίθρια αγορά με κυλιόμενη έδρα που είναι δημοφιλής σε όλη τη χώρα και σε κάθε περιοχή της Θεσσαλονίκης.

FRAGMENTA // Ο εκδότης και διευθυντής του περιοδικού «Εντευκτήριο» Γιώργος Κορδομενίδης μοιράζεται κομμάτια από το πολύτιμο αρχείο του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ // Για «Μία επταετία μέσα στα σέβεντιζ», ή μάλλον για τη γνωστή γκρίζα επταετία, γράφει ο Άρις Γεωργίου, ενώ ο επιμελητής Ηρακλής Παπαϊωάννου μας παρουσιάζει την ομαδική έκθεση «Anthropause II» του MOMus – Μουσείου Φωτογραφίας με θέμα την πανδημία.

ΦΩΤΟ/ΑΠΟΡΙΑ // «Πηγάζει από την αβεβαιότητα η ομορφιά;» αναρωτιέται ο Μανόλης Ξεξάκης και διακινδυνεύει μία πρώτη απάντηση: «Η αβεβαιότητα δεν είναι ικανή κι αναγκαία συνθήκη για την παραγωγή της ομορφιάς, δεν φτάνει».

Στο παρόν τεύχος συμμετέχουν και οι: Αλέξανδρος Αβραμίδης, Χάρις Αρώνη, Γιάννης Βανίδης, Χιονία Βλάχου, Παντελής Γεωργίτσης, Κυριάκος Κατσαρέας, Λίζα Μαμακούκα, Αλεξάνδρα Μυλωνά, Λέων Ναρ, Σοφία Νικολαϊδου, Ντίνος Παπασπύρου, Σάκης Σερέφας, Βαλεριάνο Τροϊάνι, Μικέλε Τροϊάνι, Στελλίνα Τρωιάννου, Κωνσταντίνος Τσακαλίδης, Στέργιος Τσιούμας, Χριστίνα Χαλεπλίδου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

https://www.culturalsociety.gr/thessalonikeon-polis/periodiki-ekdosi/teychos-75/

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ https://www.culturalsociety.gr/eshop/

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα