8 ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις για να απολαύσεις τις επόμενες μέρες
Όσα ενδιαφέροντα αναμένεται να συμβούν διαδικτυακά τις επόμενες ημέρες.
Άλλη μία εβδομάδα που σε βρίσκει ξανά μέσα στο σπίτι, παρότι εσύ έχεις άλλες διαθέσεις. Μην αγχώνεσαι μπορείς να περάσεις δημιουργικά και στην καραντίνα σου. Η Parallaxi, όπως κάθε εβδομάδα συγκέντρωσε για σένα όλες τις ενδιαφέρουσες προτάσεις, που θα σε κάνουν να ξεχαστείς. Ρίξε μία ματιά σε όσα αναμένονται να συμβούν:
#1 Διαδικτυακή εκδήλωση: Οι επιπτώσεις του Covid-19 στην ψυχική υγεία
Η εκδήλωση έχει ως στόχο να θέσει ένα γόνιμο έδαφος ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων, γύρω από τα σημαντικά ζητήματα που αφορούν την ψυχική μας υγεία, υπό την πρωτοφανή απειλή της πανδημίας του Covid-19.
Ως κεντρικός άξονας των θεματικών που θα συζητηθούν, αποτελεί η κατάδειξη της κατάστασης ανάγκης στη συγκεκριμένη συνθήκη, σε συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης, με ειδικούς ψυχικής υγείας, για τη βέλτιστη δυνατή προσπάθεια προστασίας και ενίσχυσης σε ατομικό, συλλογικό και πολιτειακό επίπεδο, τόσο από κρατικούς θεσμούς, όσο και από την κοινωνία γενικότερα.
Κρίσιμο είναι να προωθήσουμε τις προσπάθειες, ώστε να διατηρηθούν οι ιδιαίτερα εύθραυστες ισορροπίες στο κοινωνικό ιστό, με την υιοθέτηση θετικών μέτρων για την προστασία του δικαιώματος στη ζωή και την αποτελεσματική διαχείριση της κατάστασης ανάγκης. Επίσης θα αναφερθούμε και στις επιπτώσεις του Covid-19 στις Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες και Μειονότητες όχι με όρους διαφορετικότητας αλλά με όρους συμπερίληψης και ενίσχυσης μέσω υποστηρικτικών δομών Κοινωνικής Πρόνοιας. Κεντρικές ομιλήτριες θα είναι η Δρ. Τάνια Κιάνα, Ψυχίατρος Παιδιών, Εφήβων και Οικογένειας, Ψυχοθεραπεύτρια με θέμα «Οι Επιπτώσεις του Covid-19 στην Ψυχική Υγεία» και η Σοφία Κενανίδου, Sofia Kenan Κοινωνική Λειτουργός, Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Πολυγύρου με θέμα «Οι Επιπτώσεις του Covid-19 στην Ψυχική Υγεία των Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων και Μειονοτήτων».
Δήμος Πολυγύρου – Αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού, το Συμβούλιο Κοινότητας Πολυγύρου και το «Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πολυγύρου», στο πλαίσιο των δράσεων του υποέργου με τίτλο: «Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πολυγύρου», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 2014-2021», διοργανώνει επιμορφωτική συνάντηση με θέμα «Οι Επιπτώσεις του Covid-19 στην Ψυχική Υγεία»
*Σάββατο 17 Απριλίου 2021, στις 18:00, (www.youtube.com\c\δήμοςπολυγύρου)
#2 Το ελληνικό θεατρικό έργο επιστρέφει στο ραδιόφωνο!
Το ελληνικό θεατρικό έργο επιστρέφει στο ραδιόφωνο! Από την Δευτέρα 19/4 και για 10 εβδομάδες, 10 ελληνικά έργα παρουσιάζονται από τον Αθήνα 9.84!
Μεταδόσεις : Κάθε Δευτέρα στις 21:00.
Είσοδος δωρεάν!
« Πλατεία Θεάτρου» ή αλλιώς «Το θέατρο στο ραδιόφωνο».
Ο Αθήνα 9.84, ο σταθμός της πόλης της Αθήνας, στηρίζει τον πολιτισμό ακόμη μια φορά και συνεργάζεται με 10 συγγραφείς, 10 σκηνοθέτες και 40 ηθοποιούς για να χαρίσει ξανά τη μαγεία του θεάτρου στους ακροατές του!
Για πολλά χρόνια, το θέατρο στο ραδιόφωνο κατέκτησε τους ακροατές και καλλιέργησε μία μοναδική σχέση μαζί τους. Ανθρώπινη. Ιδιωτική. Άμεση. Συντροφική. Το αναζητούσαν σαν μία απόδραση από την καθημερινότητα που κάθε φορά έριχνε τα σύνορα της φαντασίας τους. Κατάφερε να γίνει μία μαγική συνθήκη επικοινωνίας και οποιαδήποτε αναφορά σε αυτό συνοδεύεται από νοσταλγία.
Από τη Δευτέρα 19 Απριλίου, η ερτζιανή θεατρική σκηνή του Αθήνα 9.84 (στη συχνότητα 9.83) ανοίγει την αυλαία της με την εκπομπή «Πλατεία Θεάτρου» για να φιλοξενήσει ένα μικρό θησαυρό από νεοελληνικά έργα. Γνωστά και πρωτοεμφανιζόμενα. Κωμωδίες, μονολόγους, δράματα, βιογραφίες και αφηγήσεις με αποσπάσματα ζωής. Έργα φυγής, αντισυμβατικά, ρεαλιστικά και έργα εποχής. Σάτιρες και ρομαντικές ιστορίες που μιλούν για την αιώνια αγάπη. Έργα που έχουν διανύσει μία πετυχημένη πορεία επί σκηνής.
Έτσι, για 2 μήνες – κάθε Δευτέρα στις 21:00 – οι ακροατές του Αθήνα 9.84, θα επιστρέφουν νοερά σε πλατείες των θεάτρων για να ακούσουν καταξιωμένους αλλά και νέους ηθοποιούς να ερμηνεύουν γνωστά ελληνικά θεατρικά έργα:
“Σωτηρία με λένε” της Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία του Τάσου Ιορδανίδη,
“Το τάβλι” του Δημήτρη Κεχαίδη, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη,
“Αβελάρδος και Ελοίζα” σε κείμενο και σκηνοθεσία του Γιάννη Καλαβριανού και μουσική Άγγελου Τριανταφύλλου,
“Το αμάρτημα της μητρός μου” του Γεωργίου Βιζυηνού, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη και μουσική Χρήστου Θεοδώρου,
“Φωνάζει ο κλέφτης” του Δημήτρη Ψαθά σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου,
“Χαρτοπόλεμος” του Βαγγέλη Ρωμνιού, σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη, δραματουργία και επεξεργασία του Γιωργή Τσουρή,
«Καλιφόρνια ντρίμιν» του Βασίλη Κατσικονούρη, σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά και μουσική Πλάτωνα Ανδριτσάκη,
“Δεν μ’ αγαπάς. Μ’ αγαπάς”, το έργο και η σκηνοθεσία είναι του Πέτρου Ζούλια. Βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Φωτεινής Τσαλίκογλου. Τη μουσική επιμέλεια υπογράφει η Ελεάνα Βραχάλη,
Το νέο έργο “Δελφίνοι» ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ, σε κείμενο και σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στον Αθήνα 9.84,
“Καληνύχτα Μαργαρίτα” του Γεράσιμου Σταύρου, σε σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη.
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Θάνος Αλεξίου, Ιωάννης Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Σαράντος Γεωγλερής, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Γιώργος Γλάστρας, Ευγενία Δημητροπούλου, Θανάσης Δήμου, Τάσος Ιορδανίδης, Δημήτρης Κατσώνης, Χρήστος Κελαντώνης, Ελένη Κοκκίδου, Φιλαρέτη Κομνηνού, Νατάσα Φαίη Κοσμίδου, Γιάννης Λεάκος, Θάνος Λέκκας, Στέφανος Ληναίος, Χριστίνα Μαξούρη, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Γιώργος Μιχαλάκης, Κώστας Μπούντας, Καλλιόπη Παναγιωτίδου, Σοφία Πανάγου, Αργύρης Πανταζάρας, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Αντωνίνα Παπαθανάσογλου, Βάλια Παπακωνσταντίνου, Κατερίνα Παπανδρέου, Μαρία Παπαφωτίου, Παύλος Πιέρρος, Ρένη Πιττακή, Φοίβος Ριμένας, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Πέγκυ Τρικαλιώτη, Τζούλη Τσόλκα, Έλλη Φωτίου, Αγνή Χιώτη, Γιώργος Χρυσοστόμου.
Τα podcast κάθε παράστασης, αμέσως μετά τη ραδιοφωνική τους μετάδοση, θα παραμένουν για μια εβδομάδα στο site του σταθμού διαθέσιμα για ακρόαση. Μετά το τέλος της εβδομάδας θα ενοικιάζονται με μια συμβολική τιμή και τα ποσοστά των εκτελεστικών δικαιωμάτων θα αποδίδονται σε όλους τους συντελεστές μέσω συμφωνίας του Αθήνα 9. 84 με τις εταιρίες πνευματικών δικαιωμάτων.
Ταυτόχρονα με τη ραδιοφωνική μετάδοση της «Πλατείας Θεάτρου», θα προβάλλεται στο σάιτ μας www.athina984.gr βίντεο οπτικής ερμηνείας κάθε έργου στη νοηματική γλώσσα το οποίο θα συνοδεύεται από πρόσθετους εξειδικευμένους υπότιτλους για κωφούς και βαρήκοους.
Τα έργα ηχογραφούνται μέσα στο σταθμό, σε ειδικά διαμορφωμένο στούντιο, από τον ηχολήπτη του Αθήνα 9. 84, Πάνο Αργύρη.
Όλοι οι συντελεστές των παραστάσεων τηρούν τα μέτρα ασφαλείας/προστασίας και πριν τις ηχογραφήσεις κάνουν rapid test, σε συνεργασία με τα Πρότυπα Ιατρικά Διαγνωστικά Κέντρα Medicity.
Ηχολήπτης : Πάνος Αργύρης
Γραφιστική Επιμέλεια: The Button Design
Επικοινωνία: Γραφείο Τύπου 9.84 / Ελίνα Λαζαρίδου
Σειρά μεταδόσεων Απριλίου και Μαΐου, ώρα 21:00.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Δευτέρα 19/4 : “Σωτηρία με λένε” της Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία του Τάσου Ιορδανίδη
Δευτέρα 26/4: “Το τάβλι” του Δημήτρη Κεχαίδη, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη
ΜΑΪΟΣ
Δευτέρα 3/5: “Αβελάρδος και Ελοίζα” σε κείμενο και σκηνοθεσία του Γιάννη Καλαβριανού
Δευτέρα 10/5: “Το αμάρτημα της μητρός μου” του Γεωργίου Βιζυηνού, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη
Δευτέρα 17/5: “Φωνάζει ο κλέφτης” του Δημήτρη Ψαθά, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου
Δευτέρα 24/5: “Χαρτοπόλεμος” του Βαγγέλη Ρωμνιού, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη, δραματουργία και επεξεργασία του Γιωργή Τσουρή
Δευτέρα 31/5: “Καλιφόρνια ντρίμιν» του Βασίλη Κατσικονούρη, σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά
ΙΟΥΝΙΟΣ
Δευτέρα 7/6: “Δεν μ’ αγαπάς. Μ’ αγαπάς”, το έργο και η σκηνοθεσία είναι του Πέτρου Ζούλια και βασίζεται στο κείμενο της Φωτεινής Τσαλίκογλου
Δευτέρα 14/6 : “Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ” σε κείμενο και σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου
Δευτέρα 21/6: “Καληνύχτα Μαργαρίτα” του Γεράσιμου Σταύρου, σε σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη
#3 Μνήμες Δικτατορίας: Η Ταινιοθήκη στο σπίτι επιστρέφει με νέες online προβολές
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος συνεχίζει τις online προβολές μέσα από την ψηφιακή της αίθουσα και από την Τετάρτη 21 Απριλίου παρουσιάζει το νέο, τέταρτο κατά σειρά πρόγραμμα της επιτυχημένης ενότητας «Η Ταινιοθήκη στο σπίτι» με το αφιέρωμα «Μνήμες Δικτατορίας», που θα πραγματοποιηθεί με αφορμή την επέτειο από το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου.
Από την Τετάρτη 21/4 έως και την Μεγάλη Τρίτη 27/4 θα προβληθούν εμβληματικές ταινίες από τους Θόδωρο Αγγελόπουλο, Παντελή Βούλγαρη, Δήμο Θέο, Νίκο Καβουκίδη, Νίκο Κούνδουρο, Φρίντα Λιάππα, Δημήτρη Μακρή, Ροβήρο Μανθούλη, Τώνια Μαρκετάκη, Γιώργο Σταμπουλόπουλο, Παύλο Τάσιο και τους Σάκη Μανιάτη/Γιώργο Τσεμπερόπουλο.
Την εκδήλωση έθεσε υπό την αιγίδα της η Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών, λαμβάνοντας υπ’ όψη τη μεγάλη απήχηση των προηγούμενων τριών κύκλων προβολών της Ταινιοθήκης στην ελληνική ομογένεια.
Αξίζει να αναφέρουμε πως το πρόγραμμα «Η Ταινιοθήκη στο σπίτι», τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2020 κατέγραψε 36.660 video views.
To αφιέρωμα υλοποιείται με την υποστήριξη του Δεύτερου Προγράμματος 103,7 και εντάσσεται στο πλαίσιο της Εβδομάδας Κινηματογράφου που το Δεύτερο έχει προγραμματίσει για το διάστημα 19 με 26 Απριλίου, με αφιερώματα, ειδικές εκπομπές, διαγωνισμούς και “βραδιά Όσκαρ”, εν όψει της 93ης απονομής των βραβείων της Ακαδημίας Κινηματογράφου. Συντονιστείτε με το Δεύτερο και ενημερωθείτε για τους συντελεστές και τις ταινίες του επετειακού αφιερώματος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.
Όπως σημειώνει η επιμελήτρια του προγράμματος Μαρία Κομνηνού, «την περίοδο της δικτατορίας, αλλά και τα χρόνια που προηγήθηκαν, στην Ελλάδα αναδύθηκε ένας εναλλακτικός κινηματογράφος, πολύ διαφορετικός από το κυρίαρχο μοντέλο του εμπορικού ελληνικού σινεμά, που κατά τη διάρκεια της επταετίας στάθηκε απέναντι στις καθεστωτικές προπαγανδιστικές ταινίες εθνικιστικού χαρακτήρα. Ο πολιτικός κινηματογράφος, όπως υπογραμμίζει και η Αγλαΐα Μητροπούλου, ανθίζει μέσα στην καταπίεση, και τα χρόνια αυτά δημιουργήθηκαν σημαντικές ταινίες που με έναν τρόπο αλληγορικό μίλησαν για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα της Δικτατορίας, το ραδιόφωνο και ο κινηματογράφος ήταν οι χώροι που αναπτύχθηκε η αντιστασιακή δημόσια σφαίρα. Έχουμε την γέννηση αυτού που ονομάστηκε «Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος» με καταλύτη το έργο του Θόδωρο Αγγελόπουλου».
O θεατής θα έχει μια σπάνια ευκαιρία να παρακολουθήσει αυτές τις ταινίες-ορόσημα, με την υπογραφή μερικών από τους σημαντικότερους έλληνες σκηνοθέτες.
«Ήδη στα μέσα της δεκαετίας του ‘60», εξηγεί η Μ. Κομνηνού, «εμφανίζονται νέες τάσεις είτε από έμπειρους κινηματογραφιστές σαν τον Ροβήρο Μανθούλη, που ανιχνεύει την βαθειά πληγή μέσα από το αστραφτερό πρόσωπο της νέας Αθήνας (Πρόσωπο με πρόσωπο), είτε από νεότερους όπως ο Αγγελόπουλος, ο Βούλγαρης, η Μαρκετάκη, ο Κωστανταράκος, ο Πανουσόπουλος αλλά και ο Σφήκας, ο Φέρρης και ο Τορνές, οι οποίοι, μεταξύ πολλών άλλων, συνεργάζονται με τον Δήμο Θέο στο πολιτικό θρίλερ Κιέριον.
Ο Γιώργος Σταμπουλόπουλος σκιαγραφεί την συνειδητοποίηση ενός νέου για τα αδιέξοδα της ελληνικής κοινωνίας (Ανοιχτή επιστολή). Ο Νίκος Κούνδουρος εξερευνά τις πολιτικές των ταυτοτήτων με το εμβληματικό Vortex. Με την επιβολή της δικτατορίας ο Αγγελόπουλος γυρίζει την πρώτη ταινία της τριλογίας του πολιτικού κινηματογράφου, τις Μέρες του 36. Ο Παντελής Βούλγαρης στο Προξενιό της Άννας σκιαγραφεί την αποτυχημένη εξέγερση μιας καταπιεσμένης «ψυχοκόρης» και κερδίζει στο Φεστιβάλ του Βερολίνου τρία βραβεία. Ο Παύλος Τάσιος δίνει το Γκονταρικό Ναι μεν αλλά. Η Τώνια Μαρκετάκη, γυρίζει από το Παρίσι και τολμά να σπάσει το ανδρικό κατεστημένο της ανδρικής πρωτοπορίας γυρίζοντας τον ανατρεπτικό Ιωάννη τον Βίαιο, ενώ το άλλο μεγάλο αστέρι του ΝΕΚ, η Φρίντα Λιάππα, θα μας δώσει μια αυτοβιογραφική σχεδόν ταινία το 1977, στο Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις. Λίγο αργότερα, ο εξόριστος στην Ιταλία Δημήτρης Μακρής θα γυρίσει μια ταινία κοινωνικού ρεαλισμού, την Καγκελόπορτα. Στον χώρο του ντοκιμαντέρ, δύο πολύ νέοι κινηματογραφιστές, ο Σάκης Μανιάτης και ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, παρακολουθώντας την αντίδραση των κατοίκων των Μεγάρων στην απαλλοτρίωση της γης τους, θα βρεθούν σε μια δίνη ιστορικών γεγονότων που καταλήγουν στο Πολυτεχνείο. Αυτή την πολυκύμαντη πορεία των κινητοποιήσεων εναντίον της δικτατορίας, με δικό του αλλά και ανέκδοτο υλικό, καταγράφει ο βετεράνος Νίκος Καβουκίδης στις Μαρτυρίες».
Θα προβληθούν 10 ταινίες μυθοπλασίας και 2 ντοκιμαντέρ:
1 Πρόσωπο με πρόσωπο (1966), Ροβήρος Μανθούλης
2 Vortex ή Το Πρόσωπο της Μέδουσας (1967), Νίκος Κούνδουρος
3 Ανοιχτή Επιστολή (1967), Γιώργος Σταμπουλόπουλος
4 Κιέριον (1968), Δήμος Θέος
5 Μέρες του ’36 (1972), Θόδωρος Αγγελόπουλος
6 Ναι μεν αλλά (1972), Παύλος Τάσιος
7 Το προξενιό της Άννας (1972), Παντελής Βούλγαρης
8 Ιωάννης ο βίαιος (1973), Τώνια Μαρκετάκη
9 Μέγαρα (1974), Σ. Μανιάτης – Γ.Τσεμπερόπουλος (ντοκιμαντέρ)
10 Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις (1977), Φρίντα Λιάππα
11 Η καγκελόπορτα (1978), Δημήτρης Μακρής
12 Μαρτυρίες (2019), Νίκος Καβουκίδης (ντοκιμαντέρ)
Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες online για 30 ώρες μετά την έναρξη τους (από την στιγμή που θα πατηθεί το play) και θα προβάλλονται για 7 ημέρες, χωρίς γεωγραφικό περιορισμό, με όριο τις 600 δωρεάν θεάσεις ανά ταινία.
Ακολουθήστε μας στο facebook https://www.facebook.com/tainiothikigr/, στο instagram https://www.instagram.com/tainiothikigr/ αλλά και στην ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης www.tainiothiki.gr για να μάθετε περισσότερα γι’ αυτές.
ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Την Πέμπτη 22 Απριλίου στις 7 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί webinar με θέμα τον κινηματογράφο κατά την διάρκεια της Δικτατορίας. Συμμετέχουν: Παντελής Βούλγαρης, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Γιώργος Σταμπουλόπουλος, Κυριάκος Αγγελάκος, Νίκος Καβουκίδης, Eυάννα Βενάρδου. Συντονίζει η Μαρία Κομνηνού, πρόεδρος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.
ΟΙ ΣΥΝΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ
*ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ (1966), Ροβήρος Μανθούλης
Ένας άβουλος καθηγητής αγγλικών προσλαμβάνεται για να κάνει μαθήματα στην κόρη μιας νεόπλουτης οικογένειας που προορίζει την κοπέλα για γυναίκα ενός άγγλου επιχειρηματία. Ο καθηγητής ερωτεύεται τη μαθήτριά του και μπλέκεται σε μια τριγωνική σχέση και με την μητέρα της, χωρίς μέλλον. Ενοχλημένος, τόσο από τη συμπεριφορά των νεόπλουτων, όσο και από την αλλοτρίωση της υπόλοιπης κοινωνίας, αποφασίζει να εξεγερθεί και να μεταναστεύσει.
Μια μαρτυρία για την προδικτατορική πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και μια σάτιρα της ανερχόμενης τάξης των νεόπλουτων στη δεκαετία του ’60.
*VORTEX Ή ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ (1967), Νίκος Κούνδουρος
Η ταινία άρχισε να γυρίζεται το καλοκαίρι του 1966 στην Κρήτη και ολοκληρώθηκε μετά από πολλές αναθεωρήσεις του σεναρίου και της αρχικής μορφής της στο Λονδίνο, κατά την αυτοεξορία του Νίκου Κούνδουρου στα χρόνια της δικτατορίας. Πρόκειται για μια υπόθεση «ανθρωποφαγίας» με επίκεντρο ένα θελκτικό θηλυκό που σαν μέδουσα, ή αράχνη, «ρουφάει» χωρίς αναστολές κάθε αρσενικό. Μια μέρα, ο Φίλιππος βλέπει την κοπέλα από μια μισάνοιχτη πόρτα στην αγκαλιά του μικρότερου αδελφού του και αποσύρεται διακριτικά για να μην τον αντιληφθούν. Λίγες μέρες αργότερα, σε μια εκδρομή στα ελληνικά νησιά, ο μικρός αδελφός εξαφανίζεται.
Όπως έχει πει ο δημιουργός της, «είναι μια ταινία γέννημα της αμέσως πριν τη δικτατορία ανώμαλης εποχής».
*ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1967), Γιώργος Σταμπουλόπουλος
Γυρισμένη επί δικτατορίας και λογοκριμένη από το καθεστώς, η ταινία του Γιώργου Σταμπουλόπουλου αφηγείται την ιστορία ενός νέου μικροαστού, γεννημένου στην Κατοχή και προετοιμασμένου από τις κοινωνικές συνθήκες να «βολευτεί». Ο νέος άντρας προσπαθεί να μην αντιδρά και να μη σκέφτεται, αναζητώντας μια κάποια διαφυγή σε διάφορους έρωτες, μέχρι που συναντά μια συνειδητοποιημένη νεαρή δασκάλα.
*ΚΙΕΡΙΟΝ (1968), Δήμος Θέος
Η ταινία αναφέρεται στη γνωστή «υπόθεση Πολκ», γύρω από τη δολοφονία του αμερικανού δημοσιογράφου Τζωρτζ Πολκ ο οποίος είχε έρθει στην Ελλάδα για να πάρει συνέντευξη από τον Μάρκο Βαφειάδη και κατά μυστηριώδη τρόπο βρέθηκε δολοφονημένος, αλλά και στον τότε πρόσφατο πόλεμο των έξι ημερών. Στην ταινία, ένας δημοκρατικός δημοσιογράφος, ο Αίμος Βαγενάς, συλλαμβάνεται με την κατηγορία της συμμετοχής στη δολοφονία του αμερικανού δημοσιογράφου, με τον οποίο ήταν φίλοι. Η ενοχή του δεν αποδεικνύεται και αφήνεται προσωρινά ελεύθερος. Με τη δημοσιογραφική του ιδιότητα αρχίζει να ερευνά την υπόθεση για την οποία κατηγορήθηκε, όμως αντιλαμβάνεται ότι οι αρχές επιδιώκουν τη συγκάλυψη της αλήθειας και την παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Η ταινία, με επιδράσεις από τον Γκοντάρ, αποτελεί και την πρώτη απεικόνιση του φοιτητικού κινήματος αλλά και των αυταρχικών μεθόδων της αστυνομίας.
*ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ’36 (1972), Θόδωρος Αγγελόπουλος
Σε μια πλατεία γεμάτη κόσμο δολοφονείται ένας συνδικαλιστής. Οι υποψίες στρέφονται στον Σοφιανό, έναν πρώην συνεργάτη της αστυνομίας που έχει πέσει σε δυσμένεια. Ο Σοφιανός αγωνίζεται μάταια ν’ αποδείξει την αθωότητά του. Απελπισμένος, κρατάει όμηρο στο κελί του ένα φίλο βουλευτή που έχει έρθει να τον επισκεφτεί στη φυλακή, και απειλεί να τον σκοτώσει αν δεν τον ελευθερώσουν. Είμαστε στις παραμονές των εκλογών του 1936, και η κυβέρνηση Μεταξά, που μόλις στέκεται όρθια χάρη σ’ έναν δύσκολο συμβιβασμό ανάμεσα στις δυνάμεις της Δεξιάς και του Κέντρου, βρίσκεται σε μια πολύ λεπτή θέση: αν αντισταθεί στον εκβιασμό του Σοφιανού, προκαλώντας το θάνατο του βουλευτή, θα χάσει τη στήριξη της Δεξιάς αν, αντίθετα, υποκύψει στον εκβιασμό κι αφήσει ελεύθερο τον κρατούμενο, θα χάσει τη στήριξη του Κέντρου.
*ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ (1972), Παύλος Τάσιος
Ένας δημοσιογράφος (Αλέξης Δαμιανός) προσπαθεί να εξηγήσει το φόνο μιας κοπέλας από τον εραστή της και στη συνέχεια την αυτοκτονία του. Ψάχνοντας στο παρελθόν του άντρα, θα βρει έναν αποτυχημένο γάμο, ατελείωτη μοναξιά και απελπισία. Ταινία-ορόσημο για τις επιπτώσεις των γρήγορων και βίαιων αλλαγών της ελληνικής κοινωνίας πάνω στην ανθρώπινη συμπεριφορά και ψυχολογία.
*ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ ΤΗΣ ΆΝΝΑΣ (1972), Παντελής Βούλγαρης
Η Άννα (Άννα Βαγενά), ψυχοκόρη μιας αθηναϊκής οικογένειας μικροαστών, προορίζεται για νύφη του συντοπίτη της Κοσμά. Συναντιούνται και περνούν μαζί την Κυριακή τους. Τα αφεντικά της Άννας προκειμένου να μη χάσουν τις υπηρεσίες της, αλλάζουν γνώμη, ασκώντας της ψυχολογική πίεση. Η Άννα ξαναγυρίζει στη μίζερη ζωή της. Ο Βούλγαρης σχολιάζει με οξύτητα τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας, αναλύοντας τον μικροαστικό περίγυρο των αρχών της δεκαετίας του ’70.
*ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΙΑΙΟΣ (1973), Τώνια Μαρκετάκη
Αθήνα, μεσάνυχτα. Σε κάποιο απόμερο δρομάκι, μια όμορφη κοπέλα, η Ελένη Χαλκιά, μαχαιρώνεται θανάσιμα από έναν άγνωστο που αμέσως εξαφανίζεται τρέχοντας μέσα στο σκοτάδι. Ο νεαρός Ιωάννης Ζάχος, χωρίς ψυχική και σεξουαλική ισορροπία, φαντάζεται συχνά τον εαυτό του να σκοτώνει όμορφες γυναίκες, επιβεβαιώνοντας έτσι τον ελλειμματικό ανδρισμό του και το πάθος του για εξουσία. Όταν συλλαμβάνεται, ομολογεί τα εγκλήματά του, προς μεγάλη ανακούφιση της αστυνομίας που έχει κατηγορηθεί από τον τύπο για αναποτελεσματικότητα. Στη δίκη που ακολουθεί, αναπαριστά με αντιφάσεις ό, τι έχει ήδη διαβάσει από τον Τύπο και η προσπάθεια για αναζήτηση της αλήθειας μένει μετέωρη, αποκαλύπτοντας όμως ανάγλυφα την σύγκρουση του ατόμου με την κοινωνία.
*ΜΕΓΑΡΑ (1974), Σάκης Μανιάτης – Γιώργος Τσεμπερόπουλος
Ντοκιμαντέρ για τον αγώνα που έδωσαν οι αγρότες στα Μέγαρα ενάντια στην απόφαση της Χούντας ν’ απαλλοτριώσει μια μεγάλη αγροτική περιοχή για την εγκατάσταση διυλιστηρίου πετρελαίου. Το τελευταίο μέρος της ταινίας καταγράφει την απόφαση των αγροτών να ενωθούν με τους φοιτητές του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του ’73 μετά την άδικη αντιμετώπισή τους από το κράτος και το δικαστήριο. Η αντίσταση των κατοίκων των Μεγάρων και η νικηφόρα (;) έκβαση του αγώνα τους ήταν η πρώτη μαζική εκδήλωση κατά της δικτατορίας και τα «Μέγαρα» έμειναν στην ελληνική κινηματογραφική ιστορία ως ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα ντοκιμαντέρ. H ταινία γυρίστηκε σε μια εποχή που Οικολογία και Περιβάλλον δεν υπήρχαν ως έννοιες στην Ελλάδα.
*ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΕ ΘΥΜΑΜΑΙ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙΣ (1977), Φρίντα Λιάππα
Μια ερωτική ιστορία στην Αθήνα του 1977, ανάμεσα σε μια αριστερή δημοσιογράφο και έναν ηθοποιό που έχει εγκαταλείψει το θέατρο, η οποία δανείζεται τον τίτλο ενός λαϊκού τραγουδιού του Μητροπάνου, το «Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις». Η πολιτική, η Αριστερά, το καλλιτεχνικό αδιέξοδο του δημιουργού, το θέατρο, οι σχέσεις αρσενικού-θηλυκού, με τον άντρα πάντα να φεύγει, κατά πως λέει και ο τίτλος της ταινίας (και του τραγουδιού). Η σκηνοθέτιδα, που είχε έντονη αντιδικτατορική δράση, σκιαγραφεί ανάγλυφα και με αιχμηρό τρόπο μια συγκεκριμένη γενιά και μια συγκεκριμένη εποχή: αυτή της μεταπολίτευσης. Με τους Μπέττυ Αρβανίτη, Δημήτρη Πουλικάκο και Νένα Μεντή.
*Η ΚΑΓΚΕΛΟΠΟΡΤΑ (1978), Δημήτρης Μακρής
Πρόκειται για την παράλληλη ιστορία δύο ανθρώπων που ζουν στην ίδια αυλή, στην Αθήνα της δεκαετίας του ’50. Ο Αντώνης είναι πρώην αγωνιστής της Αντίστασης και τώρα, μετά την ήττα του κινήματος, προσπαθεί να ζήσει με όσα μέσα τού παρέχει η μεταπολεμική ελληνική κοινωνία, εγκαταλείποντας σιγά-σιγά αγώνες, όνειρα και ιδεολογία. Ο Ευτύχης είναι ένας καλοζωιστής, ο οποίος κινείται στον ίδιο περίγυρο και έχει έντονες ωφελιμιστικές επιδιώξεις. Με τα λιγοστά χρήματα που έχει, απ’ την προίκα της γυναίκας του, πείθει τον Αντώνη να στήσουν μαζί μια κλωστοϋφαντουργία, εγχείρημα μέσα από το οποίο θα δουν τα όνειρά τους να συντρίβονται, συμπαρασύροντας και τους ίδιους.
*ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ (2019), Νίκος Καβουκίδης
Σημαντικό χρονικό που συνδέει τις φοιτητικές και λαϊκές κινητοποιήσεις στα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης με τον αντιδικτατορικό αγώνα, παρουσιάζοντας ανθρώπους και γεγονότα που έχουν σχέση με τις σημαντικότερες πολιτικές εξελίξεις. Η κάμερα καταγράφει γεγονότα που έλαβαν χώρα εκείνη την εποχή και ανατρέχει στο παρελθόν για να διαφωτίσει ιστορικά τη σύγχρονη ιστορική συγκυρία ξεκινώντας από την εξέγερση του Πολυτεχνείου και φτάνοντας ως και τον Αύγουστο του 1975.
#4 «Κύκλος Ομιλιών για Ψυχολογική Ενδυνάμωση»
Το Σάββατο 24/4 στις 7.00μμ η ομιλία του Ιάκωβου Μαρτίδη
Θέμα : «Αλλάζω τον εαυτό μου, αλλάζω τον κόσμο όλο»
Μια ομιλία για θέματα καίρια και σημαντικά που διαμορφώνουν τη ζωή μας και επηρεάζουν τη ζωή των άλλων. Μια ομιλία προσανατολισμένη στο ευ ζην…
Συντονιστής : Ιάκωβος Μαρτίδης ψυχίατρος-συγγραφέας
Οι μεταδόσεις θα γίνουν από τη σελίδα του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο facebook.
Σύντομο βιογραφικό Ιάκωβου Μαρτίδη
Ο Ιάκωβος Μαρτίδης πέρασε με υποτροφία στην Ιατρική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης και τελείωσε με άριστα τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Κοινωνική Ψυχιατρική.
Είναι μέλος επιστημονικών εταιρειών που ασχολούνται με την ψυχική υγεία και ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Γνωστικής και Συμπεριφορικής ψυχοθεραπείας.
Από το 1993 διοργανώνει βιωματικά σεμινάρια και ψυχοθεραπευτικές ομάδες.
Πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Ελληνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, εκπαιδεύει δημόσιους υπαλλήλους πάνω σε θέματα που άπτονται της ειδικότητάς του.
Εργάζεται ως ψυχίατρος, ψυχοθεραπευτής και οικογενειακός σύμβουλος στη Δράμα και στην Θεσσαλονίκη.
Συγγραφέας των βιβλίων: Η αγάπη στην πρίζα, Τα μυστικά των άλλων, Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά, Το μήλο πάνω από τη μηλιά, Ο καφές, η γέφυρα και ο Μαντέλα.
Μέσω του Link https://www.facebook.com/events/5282158178521409μπορείτε να παρακολουθήσετε LIVE STREAM την ομιλία.
Ο αρχαιολόγος και ξεναγός Τάσος Παπαδόπουλος παρουσιάζει την πορεία της ασθένειας που άλλαξε τον ύστερο μεσαιωνικό κόσμο
“ Πράγματι μερικοί συμπολίτες μας είχαν χάσει τα μυαλά τους από τη ζέστη και την πανούκλα, και καταφεύγοντας στη βία, προσπαθούσαν να σπάσουν τον κλοιό των φρουρών και να βγουν από την πόλη […]. Από κάποια σπίτια ακούγονταν βογκητά. Παλιά, όταν συνέβαινε κάτι τέτοιο, οι περίεργοι μαζεύονταν στο δρόμο ν’ ακούσουν. Τώρα όμως οι καρδιές είχαν σκληρύνει, όλοι προσπερνούσαν ή απλώς ζούσαν δίπλα στους θρήνους, λες κι οι κραυγές ανήκαν στο καθημερινό λεξιλόγιο των ανθρώπων…”
Αλμπέρ Καμύ, Η πανούκλα, 1947
Από τον Εύξεινο Πόντο στην Κωνσταντινούπολη, έπειτα στην Ιταλία και ύστερα σε όλη την Ευρώπη, η πανώλη του 14ου αιώνα εξαπλώθηκε με αστραπιαία ταχύτητα σε ολόκληρη την ήπειρο, σαρώνοντας στο πέρασμα της όχι μόνο τους ανθρώπους αλλά και ένα ολόκληρο φαντασιακό εποικοδόμημα.
Όταν ο Θάνατος είχε καθίσει για τα καλά στο θρόνο του σπέρνοντας την πνευμονική και –κυρίως- τη βουβωνική πανούκλα, είχε σημάνει η ώρα του «δυσεύρετου ανθρώπου», καθώς η Ευρώπη έχασε περίπου τον μισό πληθυσμό της. Σε έναν κόσμο ευάλωτο και ροκανισμένο από τις ασθένειες, τον πόλεμο και την κακή διατροφή, η πανώλη ήρθε σαν το τελικό επιστέγασμα της ανθρώπινης ματαιότητας. Η μεταδοτικότητα της ασθένειας, ο άμεσος θάνατος, ο πόνος των ασθενών και η φρίκη των ζωντανών, οι άταφοι νεκροί που στοιβάζονταν κατά εκατοντάδες, το αδιάκριτο χτύπημα του θανάτου πάνω σε πλούσιους και φτωχούς, δημιούργησαν στους επιζώντες την αίσθηση ότι βιώνουν την Αποκάλυψη.
Πομπές αυτομαστιγούμενων, διώξεις και θεωρίες συνωμοσίας, κινήματα πανικού, ερωτικές παραφορές, μακάβριοι χοροί, ψυχωτικές και σχιζοφρενικές συμπεριφορές, δημιούργησαν αδιανόητες καταστάσεις φρενίτιδας που σημάδεψαν για πολλά χρόνια το συλλογικό θυμικό των Ευρωπαίων. Η ήδη σύντομη ζωή του μεσαιωνικού ανθρώπου, έγινε ακόμα συντομότερη, όλα κατέρρεαν και όλα αναθεωρούνταν. Ο κόσμος δεν θα ήταν ποτέ ξανά ο ίδιος…
Το φοβερό αποτύπωμα της πανώλης του 14ου αιώνα στην ευρωπαϊκή ήπειρο, θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε με την συναρπαστική αφήγηση του Τάσου Παπαδόπουλου την Τετάρτη 21 Απριλίου στην πολιτιστική πλατφόρμα Rembrandt and the Cat.
Ώρα: 19:00, Πλατφόρμα Zoom, συμμετοχή: 7 ευρώ κρατήσεις: [email protected]
#6 Πρωτοβουλίες κατοίκων εξωτερικού ενάντια στον αυταρχισμό στην Ελλάδα
Είμαστε μετανάστες και μετανάστριες. Είμαστε αυτοί που αναγκάστηκαν να φύγουν από την Ελλάδα ή δεν μπορούν να επιστρέψουν λόγω της οικονομικής κρίσης που έφεραν τα μνημόνια.
Παρακολουθούμε με οργή την εξέλιξη της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα και της εντεινόμενης πολιτικής αυθαιρεσίας και αστυνομικής βίας και καταστολής.
Η διαχείριση της πανδημίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποδείξει την χρεοκοπία των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί στην Ευρώπη. Έτσι τα κέρδη των φαρμακοβιομηχανιών και του κεφαλαίου γενικότερα αποτελούν προτεραιότητα έναντι των αναγκών του λαού εν μέσω πανδημίας. Αυτή η διαχείριση αποτελεί κλιμάκωση της επίθεσης κατά όλων των δημόσιων αγαθών που αποτελούν κεκτημένα του κινήματος. Η Ε.Ε. προτίμησε να χρηματοδοτήσει ιδιωτικές εταιρίες για την έρευνα εμβολίου με χρήματα των ευρωπαίων πολιτών χωρίς να επιβάλει καν όρους, δείχνοντας ότι η κρίση είναι μια ευκαιρία για κέρδος. Με αφορμή την πανδημία, χώρες της Ε.Ε. έχουν κλιμακώσει τον αυταρχισμό, τη φίμωση και την καταστολή κάθε προοδευτικής φωνής αντίθετης στην κυβερνητική επιχειρηματολογία και πρακτικές.
Στην Ελλάδα η πανδημία βρήκε το Ε.Σ.Υ. ακόμα πιο απαξιωμένο από την πολιτική των μνημονίων. Η κυβέρνηση αρνείται να προσλάβει υγειονομικό προσωπικό και να ενισχύσει το δημόσιο σύστημα υγείας με Μ.Ε.Θ. Ακόμα και σήμερα δεν επιτάσσει ιδιωτικές κλινικές τη στιγμή που πολλοί ασθενείς πεθαίνουν λόγω ελλείψεων σε Μ.Ε.Θ. Η πανδημία αντιμετωπίζεται με αλλεπάλληλα lockdown, ενώ οι εργαζόμενοι στοιβάζονται σε εργασιακούς χώρους και Μ.Μ.Μ. χωρίς επαρκή μέτρα προστασίας, πολιτική με έκδηλο ταξικό χαρακτήρα.
Η απάντηση στην πανδημία είναι η πρόσληψη αστυνομικών και αγορά κατασταλτικού εξοπλισμού. Η αστυνομία έχει εκδόσει έναν τεράστιο αριθμό προστίμων καταχρηστικά και με διακρίσεις. Το δε ύψος του προστίμου είναι ίσο με το 60% του κατώτατου μισθού. Η αστυνομία βρίσκεται πλέον σε κάθε γειτονιά καταστέλλοντας και ξυλοκοπώντας οικογένειες και παιδιά που βγήκαν για μια βόλτα στο πάρκο. Οι καταγγελίες αστυνομικής βίας πληθαίνουν με περιστατικά απαγωγής πολιτών, βασανισμούς, τρομοκράτηση, παρακολουθήσεις, σεξουαλικές παρενοχλήσεις, στοχοποίηση ανθρώπων που ανήκουν σε συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους, δημοσιοποίηση προσωπικών στοιχείων πολιτών σε προπαγανδιστικά πλαίσια, σαθρά κατηγορητήρια της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας και όχι μόνο. Όλα αυτά γίνονται υπό την καθοδήγηση και συγκάλυψη των αρμόδιων πολιτικών αρχών. Ταυτόχρονα συστήνονται καινούρια αστυνομικά σώματα για τον έλεγχο των διαδηλώσεων αλλά και για την καταστολή του φοιτητικού κινήματος. Η κυβέρνηση έφτασε ένα βήμα πριν την εκδικητική δολοφονία του πολιτικού κρατούμενου απεργού πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα, αρνούμενη να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά του.
Χρησιμοποιώντας στρατηγικά την περίοδο της πανδημίας, ενώ είναι δύσκολο να αντιδράσει ο κόσμος, ψηφίστηκε νόμος για τον περιορισμό των διαδηλώσεων και ο νόμος για την εκπαίδευση, που προβλέπει μεταξύ άλλων την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, ενώ ετοιμάζονται νόμοι για τη διάλυση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
Η κυβέρνηση επένδυσε από την πρώτη στιγμή στην επικοινωνιακή της εικόνα διοχετεύοντας τεράστια ποσά σε συγκεκριμένα συστημικά Μ.Μ.Ε. αλλά και σε στρατηγικούς συμμάχους της όπως η εκκλησία. Τα Μ.Μ.Ε. εκτός της συνεχούς προπαγάνδισης της κυβερνητικής πολιτικής, αποκλείουν τις αντίθετες φωνές και συγκαλύπτουν απροκάλυπτα κάθε περιστατικό αστυνομικής βίας ενώ κατασυκοφαντούν τα θύματα. Οποιαδήποτε κριτική απέναντι στην κυβέρνηση εκφράζεται μόνο μέσω των social media. Ακόμα και εκεί όμως, παρατηρούνται φαινόμενα λογοκρισίας και προσπάθειες φίμωσης από μέρους της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιλέγει να αγνοήσει συνωστισμούς σε εμπορικούς δρόμους και εκκλησίες αλλά απαγορεύει κάθε μορφή συγκέντρωσης και διαμαρτυρίας με επίφαση την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού. Κάθε μορφή κινητοποίησης καταστέλλεται με απροκάλυπτη βία, διώξεις αγωνιστών και απολύσεις συνδικαλιστών. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν καταργείται στην πράξη το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση.
Ως μετανάστες-τριες δε μπορούμε να ανεχτούμε την πολιτική κυβέρνησης και Ε.Ε. απέναντι στους μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα. ‘Άνθρωποι στοιβαγμένοι σε αντίσκηνα, χωρίς υγειονομική περίθαλψη και είδη πρώτης ανάγκης, είναι έκθετοι σε πλήθος νοσημάτων, πόσο μάλλον στον κορονοϊό. Οι άνθρωποι αυτοί αν καταφέρουν να επιβιώσουν από το ταξίδι προς την Ελλάδα κινδυνεύουν από τις επιθέσεις του λιμενικού που τρυπάνε τις βάρκες τους, φασίστες που προσπαθούν να τους κάψουν ζωντανούς και τέλος της ψυχολογικής κατάστασης που έχουν περιέλθει που μαζί με την εξαθλίωση τους οδηγεί σε ορισμένες περιπτώσεις στην αυτοκτονία. Αρνούμαστε να συνηθίσουμε την βαρβαρότητα.
Γνωρίζουμε πως όλη αυτή η βία και καταστολή είναι ο μόνος τρόπος να συνεχίσει η κυβέρνηση τις πολιτικές του κεφαλαίου και το νεοφιλελεύθερό της σχέδιο. Καταδικάζουμε οποιαδήποτε μορφή κρατικής βίας. Καταδικάζουμε τις όποιες πολιτικές που οδηγούν το λαό στη φτώχεια την ώρα που οι ελίτ πλουτίζουν ακόμα και κατά τη διάρκεια εξέλιξης της πανδημίας. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον αγωνιζόμενο λαό που προσπαθεί να επιβιώσει και να αντισταθεί στις κυβερνητικές πολιτικές.
Οι μεγαλειώδεις διαδηλώσεις ενάντια στο Γαλλικό “νόμο για την ασφάλεια”, το kill the bill στη Βρετανία, οι μαζικές πορείες ενάντια στον αυταρχισμό και η αντίσταση στα Ελληνικά πανεπιστήμια ενάντια στη δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας, δείχνουν το δρόμο. Ο φόβος αλλάζει στρατόπεδο.
Δηλώνουμε την παρουσία, στήριξη και αλληλεγγύη μας σε όσους αγωνίζονται ακόμη σθεναρά, στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Στόχος μας εφεξής, ο συντονισμός και η συμμετοχή σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πανευρωπαικών και διεθνών δράσεων στην ίδια κατεύθυνση.
Καλούμε σε πανευρωπαϊκές και διεθνείς δράσεις το διήμερο 17-18 Απριλίου, 14:00 (ώρα κεντρικής Ευρώπης).
Συνυπογράφουν οι συλλογικότητες :
Ολλανδία – REINFORM
Βρυξέλλες – Grec.que.s solidaires de Belgique
Βαρκελώνη – GR Solidarity Initiative Barcelona
Μπέρμιγχαμ – Κίνηση κατοίκων Μπερμιγχαμ απέναντι στην αστυνομοκρατία
Παρίσι – Initiative des travailleurs.euses et étudiant.e.s grec.que.s à Paris
Εδιμβούργο – Greek Migrant Solidarity Initiative Scotland
Εδιμβούργο – Real Democracy Now Edinburgh GR
Εδιμβούργο – “Αλληλεγγυ@ Εδιμβούργου, Solidary Edinburgh”
Όσλο – IRANT
Ιρλανδία-Δουβλίνο – Greek Solidarity Ireland/Αλληλεγγύη Χωρίς Σύνορα
Greek Solidarity Network UK (London, Birmingham, Bristol, Edinburgh, Newcastle, Brighton, Loughborough)
Πρωτοβουλία κατοίκων Μονάχου ενάντια στο κράτος καταστολής στην Ελλάδα
Σίδνεϊ – Greek Initiative against Police Impunity
Πρωτοβουλία κατοίκων Ουψάλας ενάντια στην αστυνομοκρατία
Αγωνιστική Κίνηση Ελλήνων στη Γερμανία
Πρωτοβουλία Κατοίκων Δανίας ενάντια στον αυταρχισμό και στην αστυνομοκρατία στην Ελλάδα
Πρωτοβουλία κατοίκων Γκέτεμποργκ ενάντια στον αυταρχισμό και στην αστυνομοκρατία στην Ελλάδα
Berlin – Reakt-Aktion against Repression
#7 Επιστρέφει online το LAB του Φεστιβάλ Δράμας
Το LΑΒ του φεστιβάλ Δράμας, το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του DISFF με επικεφαλής την Βαρβάρα Δούκα, επιστρέφει online, μέσω zoom, το ΠΣΚ 23, 24 και 25 Απριλίου.
Δηλώστε συμμετοχή στο [email protected] έως την Πέμπτη 22 Απριλίου στις 12 μμ, καθώς υπάρχει αυστηρό όριο συμμετοχής έως 100 άτομα. Ωστόσο, όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να το παρακολουθήσουν σε livestreaming στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ, στο παρακάτω λινκ: https://www.dramafilmfestival.gr/lab-program/
Στο LAB 1 οι δηλώσεις συμμετοχής ξεπέρασαν κάθε προσδοκία.
Στο δεύτερο LAB του Φεστιβάλ Δράμας για το 2021, θα συμμετάσχουν οι: Χάρης Βαφειάδης, Τζώρτζης Γρηγοράκης, Ηλίας Δημητρίου, Βαρβάρα Δούκα, Ρηνιώ Δραγασάκη, Γιώργος Ζώης, Παναγιώτης Ιωσηφέλης, Γιάννης Μπουγιούκας, Γιώργος Μπουγιούκος, Θανάσης Νεοφώτιστος, Ντενίς Νικολάκου, Γιάννης Σακαρίδης, Γιάννης Στάνκογλου, Δημήτρης Σταράκης.
Ώρες διεξαγωγής: 19.00-20.30
To LAB πραγματοποιείται με την υποστήριξη του γραφείου ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ MEDIA.
Την Παρασκευή 23 Απριλίου, ο σεναριογράφος και καθηγητής στο ΑΠΘ Παναγιώτης Ιωσηφέλης θα μιλήσει για τις ιδιαιτερότητες που έχει η συγγραφή ενός σεναρίου για μικρού μήκους ταινία, ενώ το Σάββατο 24 Απριλίου, η σκηνοθέτις και επικεφαλής του προγράμματος Βαρβάρα Δούκα θα συνομιλήσει με γνωστούς σκηνοθέτες για την πορεία μιας μικρού μήκους ταινίας μετά την ολοκλήρωσή της: Πώς βρίσκει το κοινό της; Πώς οι ταινίες ταξιδεύουν στα φεστιβάλ; Τι περιμένει κάποιον νέο κινηματογραφιστή όταν τελειώνει την πρώτη του ταινία; Πώς είναι η εμπειρία μετάβασης από τη μικρού μήκους στη μεγάλου μήκους ταινία; Συμμετέχει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας Γιάννης Σακαρίδης, και οι Head Programmers του Διεθνούς και του Σπουδαστικού Προγράμματος Γιώργος Ζώης και Θανάσης Νεοφώτιστος.
Την Κυριακή 25 Απριλίου, η ψυχοθεραπεύτρια Ντενίς Νικολάκου θα αναλύσει την υποψήφια για Όσκαρ ταινία του Thomas Vinterberg “Another Round” σε μια συζήτηση με τον ηθοποιό Γιάννη Στάνκογλου και τον ψυχολόγο Δημήτρη Σταράκη. Η συγκεκριμένη συζήτηση, θα μεταδοθεί, εκτός από livestreaming, και μέσω της σελίδας του Φεστιβάλ στο FB (https://www.facebook.com/dramafilmfestival/)
Ναυαρχίδα των εργαστηρίων του DISFF παραμένει το DRAMA PITCHING LAB που λειτουργεί εδώ και 7 χρόνια και από το οποίο έχουν παραχθεί περισσότερες από 20 ταινίες μικρού μήκους -ταινίες οι οποίες έχουν μια αξιοσημείωτη πορεία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στόχος είναι, από φέτος, αυτές οι δράσεις να αναπτυχθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, γι’ αυτό και ο ετήσιος προγραμματισμός του Lab περιλαμβάνει μία σειρά από workshops, προβολές, masterclasses και διαδραστικά εργαστήρια με παιδιά (Κid’s LAB).
Να θυμίσουμε πως το Φεστιβάλ Δράμας, σχεδόν από την αρχή της λειτουργίας του, δίνει έμφαση στην δια βίου εκπαίδευση τόσο των επαγγελματιών του κινηματογράφου όσο και του κοινού διαφόρων ηλικιών.
Το νέο άλλωστε διεθνές σπουδαστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, είναι ενδεικτικό της έμφασης που δίνεται στο εκπαιδευτικό κομμάτι – την ίδια στιγμή που, ως γνωστόν, δρομολογείται η ίδρυση Σχολής Κινηματογράφου στην πόλη της Δράμας…
Περισσότερες πληροφορίες:
[email protected] (Γραμματεία Φεστιβάλ Δράμας)
Γραφεία Δράμας: τηλ. 25210 47575
Γραφεία Αθήνας: τηλ. 210 3300309
- Instagram: https://www.instagram.com/dramafilmfestival/
- Youtube: https://www.youtube.com/user/dramafilmfestival/
- FilmFreeway: https://filmfreeway.com/dramafilmfestival
#8 Διαδικτυακή εκδήλωση για την ΔΕΘ
Την Δευτέρα 19/4 στις 19:00 διαδικτυακή εκδήλωση για την ΔΕΘ διοργανώνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι.
«ΔΕΘ: Τρίγωνο Επιχειρηματική Θρόμβωσης ή Το όρμα ενός Μητροπολιτικού Πάρκου!»
Κεντρικοί ομιλητές: Γλυκερία Καλφακάκου, Καθηγήτρα Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ Γιάννης Καραμήτσιος, Νομικός Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γιάννης Μαγκριώτης, Πρώην Υπουργός Πρόδρομος Νικηφορίδης, Αρχιτέκτονας
Παρεμβαίνουν: Daniela Wagner, Βουλευτής των Γερμανών Πρασίνων Φίλιππος Γκανούλης, Περιφερειακός Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας
Συντονίζει: Αργύρης Γκινούδης, Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ
Μπορείτε να παρακολουθήστε την εκδήλωση εδώ: https://us02web.zoom.us/j/87826900457