Εμπορικές συμφωνίες και γευστικές εμπειρίες στη 2η Gourmet Exhibition

Με δείγματα ελληνικών ελιών και ελαιολάδου, αλλά και γκουρμέ προϊόντων στις αποσκευές τους ή με σχέδια για τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών με ελληνικές επιχειρήσεις, αναχώρησαν από τη Θεσσαλονίκη οι περίπου 40 hosted buyers από 16 χώρες.

Parallaxi
εμπορικές-συμφωνίες-και-γευστικές-εμ-195077
Parallaxi

Με δείγματα ελληνικών ελιών και ελαιολάδου, αλλά και γκουρμέ προϊόντων στις αποσκευές τους ή με σχέδια για τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών με ελληνικές επιχειρήσεις, αναχώρησαν από τη Θεσσαλονίκη οι περίπου 40 hosted buyers από 16 χώρες (Ευρώπη, Ρωσία, Ισραήλ και Αμερική), που βρέθηκαν στις 5-7 Μαΐου στην πόλη, προκειμένου να γνωρίσουν ‘Ελληνες παραγωγούς με την ευκαιρία της έκθεσης “Gourmet Exhibition”. Εκτός από τους ξένους, που έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν ως ποιοτικά και να ζητούν με έμφαση τα ελληνικά προϊόντα του κλάδου, σημαντική ήταν και η προσέλευση 200 εμπορικών επισκεπτών από όλη την Ελλάδα (π.χ., εκπροσώπων ξενοδοχείων ή εστιατορίων), κυρίως δε από Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική, οι οποίοι λειτουργούν σαν πρεσβευτές της ελληνικής ελιάς, του ελαιολάδου και των γκουρμέ προϊόντων, εντάσσοντάς τα στα μενού των επιχειρήσεών τους.

gourmet olive exhibition 3Να το χρησιμοποιήσεις σαν μάσκα προσώπου ή …να το φας;

gourmet olive exhibition 5‘Οπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αρθρογράφος γεύσης και οίνου, υπεύθυνη εκδηλώσεων της Οίνοι Βορείου Ελλάδος, Αλεξάνδρα Ανθίδου, στα περσινά επίπεδα κυμάνθηκε η επισκεψιμότητα των ιδιωτών, οι οποίοι έσπευσαν στον χώρο είτε για να συμμετάσχουν στις συνολικά 15 εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και τα masterclasses είτε για να δουν από κοντά διάσημους σεφ να μαγειρεύουν περίπου 10 θεσπέσιες συνταγές ή και για να γευτούν τα …βρώσιμα καλλυντικά, όπως η μάσκα προσώπου με γεύση πάστας σοκολατίνας με πορτοκάλι ή τα ιδιαίτερα σαπούνια με κουρκουμά και κανέλα ή με βότανα και μέλι, και πάντα με ελαιόλαδο, που τα χρησιμοποιείς…κατά βούληση: για καθαρισμό προσώπου και χεριών ή απλά για φάγωμα.

Πέρλες ελαιολάδου σε γλυκά και κοκτέιλς (κι όχι μόνο)

gourmet olive exhibition 4Ιδιαίτερη απήχηση είχαν και οι …πέρλες ελαιολάδου, που θυμίζουν χαβιάρι και εισάγουν τα ελληνικά προϊόντα του είδους στον χώρο της μοριακής γαστρονομίας. Τις πέρλες, που χρησιμοποιήθηκαν για στολισμό των γλυκών του Στέλιου Παρλάρου αλλά και σε κοκτέιλ, παρασκευάζει σερραϊκή εταιρεία.

“Το κομμάτι των εμπορικών επισκεπτών, επίσης, πήγε πάρα πολύ καλά στη φετινή 2η Gourmet Exhibition. Μιλάμε για κάτι που ξεκίνησε μόλις πέρυσι, δηλαδή που τα οφέλη του θα φανούν σταδιακά στη συνέχεια, αλλά ήδη έχουν αρχίσει να κλείνονται συμφωνίες και να γίνονται δουλειές μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων και εταιρειών από το εξωτερικό” εξήγησε η κα Ανθίδου.

Ελιές γεμιστές με τρούφα και τούρτα σοκολάτας με ελαιόλαδο

gourmet olive exhibitionΠρόσθεσε ότι σημαντικές αγορές έγιναν από τους ιδιώτες, οι οποίοι αφού συμμετείχαν στις μαγειρικές επιδείξεις, βλέποντας διάσημους ζαχαροπλάστες και σεφ, όπως ο Στέλιος Παρλιάρος και η Μυρσίνη Λαπράκη, να δημιουργούν με πλούσια υλικά και ελαιόλαδο, έσπευσαν να προμηθευτούν κι οι ίδιοι τις πρώτες ύλες για να δοκιμάσουν στο σπίτι τους τις συνταγές, μεταξύ άλλων τούρτα σοκολάτας με φυστίκι Αιγίνης, ελαιόλαδο και κραμπλ ή κέικ με ανανά, δροσερό ανοιξιάτικο ντιπ και μπουκιές κοτόπουλου με γλυκόξινη σάλτσα κι ελιές γεμιστές με τρούφα.

Στη φετινή, δεύτερη διοργάνωση της Gourmet Exhibition, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο του προγράμματος Thessaloniki Food Festival, συμμετείχαν πάνω από 70 διαφορετικά είδη προϊόντων. Μεταξύ άλλων, εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα και ελιές, προϊόντα delicatessen όπως μέλι, μαρμελάδες, γλυκίσματα, ξύδι και αρτύματα, αρωματικά φυτά και βότανα, διάφορα χρηστικά προϊόντα και προϊόντα προσωπικής περιποίησης βασισμένα στα βρώσιμα . “Τα γκουρμέ προϊόντα συνήθως θεωρούνται ακριβά. Στην πραγματικότητα όμως για πολλά προϊόντα του είδους αυτό δεν ισχύει, αφού οι τιμές τους είναι το πολύ 7-8 λεπτά του ευρώ υψηλότερες από εκείνες των αντίστοιχων (πχ, πάστα ελιάς) που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ” επισήμανε η κα Ανθίδου, σύμφωνα με την οποία όπως σε όλες τις περιπτώσεις, έτσι και σε αυτή, χρειάζεται προσεκτική έρευνα αγοράς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα