ΦΙΞάροντας την τραμπάλα: Ένα νέο πρόγραμμα για παιδιά που αναγνωρίζουν τη μοναδικότητά τους!

Ένα νέο πρόγραμμα βιωματικής μάθησης για την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα από μια φρέσκια ομάδα στην πόλη μας.

Γιώργος Τσιτιρίδης
φιξάροντας-την-τραμπάλα-ένα-νέο-πρόγρ-418654
Γιώργος Τσιτιρίδης

Εσείς το ξέρατε; Κι εμείς τώρα το ανακαλύψαμε!

Ένα νέο πρόγραμμα βιωματικής μάθησης για την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα από μια φρέσκια ομάδα στην πόλη μας που υπόσχεται να μας συνοδεύσει σε ένα ταξίδι γύρω από την αναγνώριση, τον σεβασμό και την ένταξη, ανεξαρτήτως φύλου.

Το πρόγραμμα απαρτίζεται συνολικά από 3+1  συναντήσεις με τρία διαφορετικά σενάρια για τα παιδιά και μία Λέσχη Γονέων για τους γονείς. Κάθε σενάριο/συνάντηση διαρκεί 60’.

1η συνάντηση: Σπιτικό εν δράσει

Σάββατο 16  Μαρτίου// 11:30-13:00

Μοιράζουμε τις δουλειές του σπιτιού ισότιμα σε αγόρια και κορίτσια.

2η συνάντηση: Έξω απ΄ το τετράγωνο

Σάββατο 13 Απριλίου 2019 // 11:30-13:00

Προλαβαίνουμε τον σχολικό εκφοβισμό.

3η συνάντηση: Ηρακλής Πουά – Ροζ

Σάββατο 11  Μαϊου 2019 //  11:30-13:00

Εξερευνούμε παιχνίδια πέρα από το γαλάζιο και το ροζ.

+1: Λέσχη Γονέων

Σάββατο 11 Μαϊου 2019  // 13:30-14:00

Δίνουμε στους γονείς μια κλεφτή ματιά του τι έγινε στις συναντήσεις μας (με παρατηρήσεις και φωτογραφικό υλικό)

Κόστος συμμετοχής:

30 ευρώ ανά παιδί // 50 ευρώ τα δύο αδέρφια

Για πληροφορίες/κρατήσεις στείλτε mail στο [email protected]

Απευθύνεται σε παιδιά 5-8 ετών που αναγνωρίζουν τη μοναδικότητά τους. Την εμψύχωση του εργαστηρίου αναλαμβάνουν η Νίκη Παντελιού (παιδαγωγός & εμψυχώτρια) και η Σοφία Κωνσταντοπούλου (επικοινωνιολόγος & εμψυχώτρια με ειδίκευση σε ζητήματα φύλου).

ΦΙΞάροντας την τραμπάλα

Μέσα από το παιχνίδι και τις εικαστικές τέχνες τα παιδιά εξερευνούν τους ρόλους και τα στερεότυπα που φέρουν επειδή γεννήθηκαν αγόρια ή κορίτσια. Αναζητούν ποια θέλουν να είναι η θέση τους στην κοινωνία και μαθαίνουν πώς να τη δημιουργήσουν. Έτσι, βλέπουμε παιδιά να μεγαλώνουν χωρίς διακρίσεις λόγω του φύλου τους και με έλευθερία έκφρασης, κριτική σκέψη και αυτοπεποίθηση.

Σενάριο #1: Σπιτικό εν δράσει

Ζούμε σε σπίτια. Τα παιδιά μας ζούνε στα σπίτια που τους έχουμε φτιάξει.

Φτιάχνουμε καθημερινότητες. Τα παιδιά μιμούνται τις καθημερινότητες που έχουμε φτιάξει.

Για μια στιγμή όμως! Πώς θα ήταν ένας κόσμος που τα παιδιά θα μας έφτιαχναν καινούριες συνήθειες; “Όλα αρχίζουν από το σπίτι”, όπως λέγανε οι παλιοί. Και τους πιστεύουμε!

Μέσα από το βιωματικό εργαστήρι “Σπιτικό εν δράσει” τα παιδιά χτίζουν ένα σενάριο όπου είναι πρωταγωνιστές και πρωταγωνίστριες. Προσομοιάζουν ένα σκηνικό σπιτιού όπου παίρνουν αποφάσεις και έχουν ενεργό ρόλο στις δουλειές του σπιτιού, ανεξαρτήτως φύλου. Όλες οι δουλειές είναι για όλα τα παιδιά και δε διαχωρίζονται σε γυναικείες και αντρικές δουλειές. Μέσα από τη φροντίδα του σπιτιού μαθαίνουν να φροντίζουν τις σχέσεις τους ισότιμα, να αναλαμβάνουν ευθύνες, να μοιράζονται τις υποχρεώσεις και καμιά δουλειά να μην είναι αγγαρεία. Πρόβα για το σπίτι και για την αγορά εργασίας στο μέλλον, αφού καμιά δουλειά δεν είναι μόνο για άντρες ή μόνο για γυναίκες.

Μήπως τα παιδιά ετοιμάζουν τελικά το νέο σενάριο ζωής;

—-

Σενάριο #2: Έξω από το τετράγωνο

Τα σχολεία φτιάχτηκαν για τα παιδιά. Για να μαθαίνουν, να κοινωνικοποιούνται, να παίζουν. Με άλλα λόγια να δημιουργούν αυτό που μετά θα είναι μια ανάμνηση στο σχολικό τους λεύκωμα. Τα προαύλια χωράνε γέλια, τρεξίματα, μπάλες, σκοινάκια, τσιχλόφουσκες, σάντουιτς και σπρωξίματα.

Τι γίνεται όμως με τα παιδιά που κάπως διαφέρουν από τα άλλα; Τι γίνεται με τα αγόρια που δεν τους αρέσει το ποδόσφαιρο και με τα κορίτσια που τους αρέσει να σκοράρουν; Τι γίνεται με όσους θέλουν να περπατούν ξυπόλυτοι και με όσες δε βολεύονται μες στα φορέματα τους;

Μέσα από το σενάριο «Έξω από το τετράγωνο» χτίζουμε μια πραγματικότητα προαυλίου που χωράνε όλα τα παιδιά, που κανένα δεν πετιέται απ’ έξω γιατί δεν είναι όπως «πρέπει» να είναι. Δημιουργούμε τις συνθήκες ώστε το προαύλιο να είναι για όλους και όλες και κανένας και καμία να μην αισθάνεται στο περιθώριο.

Σαν αρχιτέκτονες πραγματικοτήτων, σχεδιάζουμε με τα παιδιά ένα νέο χάρτη συμπεριληπτικής εμπειρίας.

Σενάριο #3: Ηρακλής Πουά-Ροζ

Στα παιδιά αρέσει να εξερευνούν. Χρώματα, σχήματα, αισθήσεις. Ανακαλύπτουν τους εαυτούς τους μέσα από τα αντικείμενα και συγχρόνως τους δίνουν ζωή.

Τι συμβαίνει όμως όταν τα μάτια των παιδιών βλέπουν μόνο παιχνίδια σε γαλάζιες και ροζ αποχρώσεις; Μήπως η φαντασία τους μειώνεται; Μήπως το μυστήριο χάνεται;

Το σενάριο Ηρακλής Πουά-Ροζ είναι μία πρόσκληση για διάσωση του χαμένου μυστηρίου. Μέσα από εικαστικές δημιουργίες, τα παιδιά πειραματίζονται με παιχνίδια όλων των χρωμάτων και σχημάτων. Σχεδιάζουν τα δικά τους παιχνίδια και γρήγορα καταλαβαίνουν ότι δεν υπάρχουν αγορίστικα ή κοριτσίστικα παιχνίδια. Όλα τα παιχνίδια είναι για όλα τα παιδιά, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους.

Τα παιδιά μετατρέπονται σε ντεντέκτιβ και είναι έτοιμα να λύσουν το μυστήριο!

—- —- —-

#4: mini Λέσχη Γονέων

Το ΦΙΞ in art ξέρει να φροντίζει τα παιδιά, αλλά ξέρει να φροντίζει και τους γονείς. Προσβλέπει σε μια ολιστική εκπαιδευτική διαδικασία που δεν τελειώνει στο σχολείο. Δημιουργεί τις συνθήκες ώστε οι γονείς να αποκτούν όλο και περισσότερα εφόδια για την καλύτερη ανάπτυξη των παιδιών τους. Μέρος αυτής της προσέγγισης γίνεται και το Genderhood με τη mini Λέσχη Γονέων.

Η συνάντηση με τους γονείς θα διεξαχθεί μετά την εκπόνηση των εργαστηρίων στα παιδιά. Η ομάδα μας θα παρουσιάσει καλές πρακτικές για το μεγάλωμα των παιδιών μέσα σε ένα κλίμα ισότητας και σεβασμού. Θα χρησιμοποιήσουμε βιωματικές μεθόδους, καθώς και παρουσίαση φωτογραφικού υλικού, τραβηγμένο κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων στο ΦΙΞ in art.

Τέλος, για έκπληξη σας κρατάμε ένα έντυπο εγχειρίδιο καλών πρακτικών που πολύ εύκολα μπορείτε να εφαρμόσετε στο σπίτι.

*Τα Σάββατα 16 Μαρτίου / 13 Απριλίου / 11 Μαΐου 2019, ΦΙΞ in art, 26ης Οκτωβρίου 15, Facebook Event ΕΔΩ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα