Η καλύτερη ατζέντα της εβδομάδας

Η τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου είναι γεμάτη μουσική, θέατρο και εκδηλώσεις. Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις!

Parallaxi
η-καλύτερη-ατζέντα-της-εβδομάδας-1036563
Parallaxi

Καινούργια εβδομάδα με καινούργιες προτάσεις, ο Ιούλιος ρίχνει αυλαία με τον πιο όμορφο τρόπο και υπόσχεται να σας χαρίσει υπέροχες καλλιτεχνικές στιγμές.

Σημείωσε όσα δεν πρέπει να χάσεις!

Μουσική

Ο θρυλικός Olivier de Sagazan επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη!

ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023 | ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ

«Για σκέψου: η καρδιά σου σχηματίστηκε από δυο κύτταρα που προέρχονται από τους γονείς σου, που κι αυτοί προήλθαν από δυο κύτταρα των γονιών τους και κάπως έτσι προκύπτει μια συνέχεια σχεδόν τριών δισεκατομμυρίων χρόνων. Το πρώτο βακτήριο κι εγώ έχουμε τον ίδιο πατέρα». Οlivier de Sagazan

Πέντε χρόνια μετά την πρώτη του sold out εμφάνιση στη Θεσσαλονίκη ο θρυλικός performer και γλύπτης Olivier de Sagazan επιστρέφει στην πόλη για μία και μοναδική παράσταση στο πλαίσιο του 4ου Φεστιβάλ Καλοκαιριού τη Δευτέρα 24 Ιουλίου στο Θέατρο Κήπου. Στην παράσταση «HYBRIDATION» ένας άνδρας και μια γυναίκα σμιλεύουν ξανά σώμα και πρόσωπο δημιουργώντας ένα υβρίδιο που ταλαντεύεται ανάμεσα στον δημιουργό και στο δημιούργημα, ανάμεσα στο ανδρείκελο και στον χειριστή. Ρευστοποιούν εικαστικά τα όρια της ταυτότητας δημιουργώντας ένα ζωντανό έργο τέχνης εν εξελίξει που διαπραγματεύεται ζητήματα προσέγγισης της ετερότητας όπως αυτή διαμορφώνεται σε συνάρτηση με την ύπαρξη του «Άλλου» Κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα, ο Olivier de Sagazan θα πραγματοποιήσει διήμερο ερευνητικό σεμινάριο πάνω στην πρακτική του, στη Σιθωνία στο πλαίσιο της διακαλλιτεχνικής πλατφόρμας Movement Research Project.

Περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο θα βρείτε εδώ: Olivier de Sagazan’s Summer Workshop (Greece) | Facebook   και στο email: [email protected]

Πληροφορίες Παράστασης Σκηνοθεσία: Olivier De Sagazan Ερμηνεία: Olivier De Sagazan- Stephanie Sant Καλλιτεχνική διεύθυνση: Gaelle de Sagazan Οργάνωση και Εκτέλεση Παραγωγής: MORE 64 Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Πολιτισμού & Τέχνης Υπεύθυνοι Παραγωγής: Mαρία Λάππα – Γιώργος Σταυριανάκης Επιμέλεια Οπτικής Επικοινωνίας: That long black cloud Επιμέλεια Φωτισμού : Νίκος Κεχαγιάς Καλλιτεχνική Εκπροσώπηση: Μαρία Λάππα Poster Photos by Sølve Sundsbø Teaser: (1) Hybridation Teaser – YouTube

-Olivier de Sagazan–Ο Olivier de Sagazan γεννήθηκε το 1959 στο Κονγκό και μεγάλωσε στη Γαλλία. Σπούδασε βιολογία, αλλά εδώ και δύο δεκαετίες έχει αφιερωθεί στην τέχνη. Στο έργο του ο Sagazan διερευνά το σώμα του, καθώς και τις δομές που καθορίζουν το άτομο, όπως οι επιταγές της κοινωνίας, του πολιτισμού και της ιστορίας. Η δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη συνίσταται στην τοποθέτηση και διαδοχική αφαίρεση στρωμάτων πηλού έως ότου αποκαλυφθεί ένα άγριο, αρχέγονο και απελευθερωμένο άτομο. Στη σειρά των έργων Transfiguration & Ηybridation ο Olivier de Sagazan διερευνά την ουμανιστική και αδάμαστη ουσία της ανθρώπινης φύσης, την υπέρβαση ανάμεσα στο ανθρώπινο και μη ανθρώπινο, την κατάλυση τον ορίων της ταυτότητας . Η δουλειά του ανά τα χρόνια έχει παρουσιαστεί υπό την αιγίδα σπουδαίων φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης, χορού και θέατρου παγκοσμίως. Εμφανίζεται επίσης στην κινηματογραφική ταινία Samsara του Ron Fricke, την τηλεοπτική σειρά Channel Zero του Nick Antosca, καθώς και σε επιλεγμένα Fashion Films με τους Nick Knight και Gareth Pugh. Στην Ελλάδα τον έχουμε απολαύσει σε τρεις sold out εμφανίσεις στα πλαίσια του Φεστιβάλ Δάσους του ΚΘΒΕ στην Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και στο Σύγχρονο Θέατρο στην Αθήνα.

INFO Ώρα έναρξης 22:00 /Διάρκεια: 50’

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: — Γενική είσοδος: 15€  — Ανέργων-Φοιτητικό-Ατέλεια-Εργατικά Σωματεία: 12€

Την ημέρα της παράστασης στα ταμεία του θεάτρου θα υπάρχουν μόνο εισιτήρια γενικής εισόδου και η εξόφληση θα πραγματοποιείται μόνο με μετρητά

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: Show Event Info (ticketmaster.gr)

*Αυστηρά περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων, συστήνεται η έγκαιρη προσέλευση. Κρατήσεις θέσεων: 6987933045 (Whats up-Viber) 10.00-18.00

Η παράσταση αποτελεί παράλληλη δράση της Καλλιτεχνικής πλατφόρμας Movement Research Project 2023 «Υβριδικά Μανιφέστα»

Sarah Brightman: Κονσέρτο με Ορχήστρα και Χορωδία στο Λόφο Σάνη

Η Sarah Brightman, η σοπράνο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, που έχει κατακτήσει ταυτόχρονα την κορυφή των charts χορευτικής, κλασικής και κλασικής crossover μουσικής του Billboard, έρχεται στο Sani Festival 2023, για ένα βράδυ, το τελευταίο Σάββατο του Ιουλίου 2023.

Ημέρες & Ώρες

Σα 29/07  21:30

Τ: +30 2314 400 800 – E: [email protected]/ Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 50€ – 500€ / Προπώληση: Viva.gr / Επίσημα σημεία πώλησης εισιτηρίων των εκδηλώσεων της ΣΑΝΗ Α.Ε. είναι αποκλειστικά τα εκδοτήριά της, τα αναφερόμενα σημεία στα ξενοδοχεία του Sani Resort, η επίσημη ιστοσελίδα της viva.gr και τα συνεργαζόμενα αυτής φυσικά δίκτυα.

Θέατρο

 «Σφήκες» του Αριστοφάνη

Θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη / Τρίτη 25 & Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023

Οι Σφήκες του Αριστοφάνη είναι μια κωμωδία που σπάνια ανεβαίνει στην ελληνική σκηνή. Το έργο επιστρέφει στο δραματολόγιο του Εθνικού εξήντα χρόνια μετά την παράσταση του Αλέξη Σολομού, σε μια σύγχρονη μεταγραφή από τη Λένα Κιτσοπούλου που υπογράφει την ελεύθερη διασκευή του και τη σκηνοθεσία. Στην πρώτη κάθοδό της στην Επίδαυρο, η αιρετική δημιουργός, πλαισιωμένη από μία σπουδαία ομάδα συνεργατών και ηθοποιών, αναμετριέται με ένα έργο που αναστοχάζεται πάνω στις παθογένειες της δημοκρατίας μας και τις ρωγμές της δικαιοσύνης.

Στους Σφήκες, ο Αριστοφάνης χρησιμοποιεί το όχημα της κωμωδίας για να σατιρίσει, με τον αξεπέραστα αιχμηρό του τρόπο, ένα ζήτημα βαθιά πολιτικό: τη διάβρωση του δικαστικού συστήματος, του ακρογωνιαίου λίθου της λαϊκής κυριαρχίας στην αρχαία Αθήνα. Από τη μία ένας χαιρέκακος, δικομανής ηλικιωμένος δικαστής που ζει για να καταδικάζει «ενόχους» κι από την άλλη ο απεγνωσμένος γιος του, ένα σαθρό δικαστικό σύστημα που μοιράζει επιδόματα και μια ολόκληρη κοινωνία από Σφήκες: άτομα σκληρά με οξύ κεντρί, ακόρεστη όρεξη για κριτική και μηδενική διάθεση για αυτοκριτική. Μια κοινωνία εγκλωβισμένη μέσα στο αποπνικτικό κουκούλι της διχόνοιας και της κακεντρέχειας. Μια κοινωνία που συστρέφεται, σπαρταρά, εξαπολύει κατηγορώ και καταλήγει να τρέφεται από το ίδιο της το δηλητήριο.

Στην παρούσα εκδοχή η σκηνοθεσία στρέφει το βλέμμα της στα σύγχρονα «κεντριά», στα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται στις τηλεοπτικές εκπομπές και στα σόσιαλ μίντια. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση φωτίζει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας. «…σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…» σημειώνει η σκηνοθέτρια που επιχειρεί να ζωντανέψει μπροστά μας πότε τον βούρκο που μας απειλεί και πότε εκείνο το άλλο, το ιδεώδες, που μας εξυψώνει.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Στέλιος Χρονόπουλος

Ελεύθερη διασκευή-Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου

Σκηνικά-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού

Μουσική: Νίκος Κυπουργός

Χορογραφία: Αμάλια Μπένετ

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Λώλος

Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου

Δραματολόγος παράστασης: Ασπασία Μαρία Αλεξίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου

Βοηθός σκηνοθέτη Β΄: Σαβίνα Τσάφα

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματόλογου: Τζίνα Ηλιοπούλου

Βοηθός μουσικού: Αλέξης Κωτσόπουλος

Σχεδιασμός κομμώσεων: Κωνσταντίνος Κολιούσης

Διανομή (αλφαβητικά): Δάφνη Δαυίδ, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Κωνσταντίνος Καπελλίδης, Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Γιάννης Κότσιφας, Νίκος Κουσούλης, Αλέξης Κωτσόπουλος, Νεφέλη Μαϊστράλη, Σωτήρης Μανίκας, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θάνος Μπίρκος, Δημήτρης Ναζίρης, Πάνος Παπαδόπουλος, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Μαριάννα Πουρέγκα, Θοδωρής Σκυφτούλης

Μουσικοί επί σκηνής:  Σοφία Ευκλείδου, Βαγγέλης Καρίπης, Εύη Κανέλλου

Φωτογραφίες και video παράστασης: Χρήστος Συμεωνίδης

Η παράσταση προτείνεται σε θεατές από 15 ετών και άνω. Πληροφορίες: www.n-t.gr/www.ntng.gr

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Κανονικό: 18,00 ευρώ, Άνω των 65 ετών: 14,00 ευρώ, Σπουδαστές, φοιτητές, ανέργους και ΑΜΕΑ: 10,00 ευρώ

«Ο Τυχαίος Θάνατος ενός Αναρχικού» του Ντάριο Φο

Θέατρο Δάσους/Πέμπτη 27 Ιουλίου

Μετά από δύο «σε εξαντλητικό βαθμό» sold out σεζόν και πολλά θεατρικά βραβεία, η «παράσταση της χρονιάς» που αποθεώθηκε από 140.000 θεατές και για την οποία παραμιλάνε δύο χρόνια τώρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάνει μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία. Οπότε, το απόλυτο talk of the town, το πλέον πολυπόθητο θεατρικό εισιτήριο, ταξιδεύει! Αυτή τη φορά σε επιλεγμένες πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

Για να έχουν την ευκαιρία οι απανταχού θεατρόφιλοι να απολαύσουν μια παράσταση με δαιμονική ενέργεια, τραγούδια, ζωντανή μουσική και καυστικό χιούμορ από μια ομάδα ηθοποιών που παίζουν, χορεύουν, τραγουδούν διακωμωδώντας βιωματικά το δικό τους σήμερα μέσα από την ιστορία του έργου.

Οι Πάνος Βλάχος, Φοίβος Ριμένας, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Παναγιώτης Κατσώλης και Στέλιος Πέτσος – πάντα υπό τη σκηνοθετική οδηγία του Γιάννη Κακλέα- μας μυούν στο καυστικό και καταγγελτικό σύμπαν του Ντάριο Φο!

Ο Ντάριο Φο, αυτός ο δαιμόνιος δραματουργός, βασιζόμενος σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στην Ιταλίας σε καιρούς έντασης, έγραψε μια αριστουργηματικά φαρσική και καταγγελτική σάτιρα για τη βία, την ηλιθιότητα, την αυθαιρεσία της εξουσίας, κατασκευασμένα ψεύδη και τη σκόπιμα «τυφλή» Δικαιοσύνη, υπηρέτη ενός συστήματος διαφθοράς.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Μέσα από μια έξυπνη και επίκαιρη κωμωδία, η εξουσία ξεγυμνώνεται και παρουσιάζονται τα «αδιάσειστα» στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την ενοχοποίηση κάποιου. Ένα ανοιχτό παράθυρο στον έκτο όροφο μπορεί να αποτελέσει λύση όταν η ψυχραιμία χάνεται και ο θάνατος θα αρχειοθετηθεί απλώς ως «τυχαίος»!

Ο Ντάριο Φο καταφέρνει να ξεσκεπάσει μέσα από το έργο του, τη δολοφονία του «αναρχικού σιδηροδρομικού» Τζουζέπε Πινέλι, που διαπράχθηκε από την ιταλική αστυνομία. Με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο καταγγέλλει το τραγικό συμβάν, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και αν και γράφτηκε πριν από χρόνια για να ασκήσει κριτική στην ασύδοτη εξουσία του συστήματος δικαιοσύνης της Ιταλίας και της κυβερνητικής διαφθοράς, σήμερα, χρόνια μετά, ο θεατής δεν θα δυσκολευτεί να βρει πολλές –πάρα πολλές- ομοιότητες με την Ελλάδα του σήμερα.

Λέει ο Ντάριο Φο: «Το έργο παίζεται από τον καιρό που γράφηκε με αμείωτη επιτυχία. Ίσως γιατί στη ζωή πληθαίνουν κάθε τόσο η αιματοχυσία, οι βόμβες τα μεγάλα λόγια και τα μεγάλα σκάνδαλα… Πάντα από τα ίδια συστήματα που οργανώνουν τη βία και που δεν μπορούν να χωνέψουν αυτούς που δεν σκύβουν το κεφάλι.»

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Στην παράστασή μας το έργο, η πλοκή και η ανατρεπτική ματιά του συγγραφέα είναι η βάση για να σχολιάσουμε με χιούμορ την δική μας πραγματικότητα ακολουθώντας και την άποψη του Ντάριο Φο: «Δεν θεωρώ ένα έργο μου ολοκληρωμένο, αλλά ανοιχτό σε συνεχείς διαφοροποιήσεις. Ακόμη και σήμερα όποιος ανεβάζει κείμενά μου σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου πρέπει να ξέρει πως έχει να κάνει με ένα υλικό ρευστό, ικανό να το προσαρμόσει κανείς και να το πλάσει στα μέτρα της δικής του πραγματικότητας και να ανασύρει αναφορές που θα κάνουν την πλατεία του θεάτρου να θυμώσει, να σκεφτεί, να γελάσει.»

Με αφορμή το έργο του Ντάριο Φο η παράσταση ακολουθεί τα χνάρια ενός αρχετυπικού Γελωτοποιού. Μία διαχρονική δαιμονική, αστεία και επικίνδυνη φιγούρα για κάθε εξουσία και κάθε στερεότυπο. Αρχίζουμε από τη γέννησή του, τα ταξίδια του στον χώρο και στον χρόνο και καταλήγουμε στο εδώ και τώρα.

«Είμαι εδώ είμαι μια στιγμή,

αφορμή για ρωγμή με τιμή,

χωρίς τιμή είμαι το πάν – δωρεάν.

Έχω περίεργες ορέξεις

για λέξεις

με λόγια κοφτερά

κόβω τα φτερά

σε ψεύτες και απατεώνες.

Άλλα λόγια τα κάνω λάμες

που κόβουν τις παλάμες

αυτών που κλέβουν τους αγώνες

που βάζουν ψέματα στα βλέμματα

σε όσους γελάνε για να ξεγελάνε.

Όχι δεν διψάω για αίμα

θέλω να ρίξω φως στο ψέμα

σε αυτά που μένουν στα σκοτάδια

σ’ αυτούς που σκότωσαν με χάδια

Πήρα ανάσα μα δεν την κράτησα

Κοίτα πως τρέχω,

ποτέ δεν σταμάτησα

βρήκα την τέλεια ευκαιρία

να πω αυτή την ιστορία:

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία/Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Κακλέας

Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη/Γιάννης Κακλέας

Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη

Μουσική σύνθεση: Βάϊος Πράπας

Στίχοι τραγουδιών: Πάνος Βλάχος

Χορογραφίες: Αγγελική Τρομπούκη

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Λητώ Τριανταφυλλίδου, Ρέα Σαμαροπούλου

Βοηθός ενδυματολόγου: Ιωάννα Καλαβρού

Βοηθός φωτίστριας: Στέβη Κουτσοθανάση

Γραφείο Τύπου – Επικοινωνία: Μαρία Τσολάκη

Διαφήμιση – Social Media: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας

Παραγωγή: ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ

Παίζουν: Πάνος Βλάχος, Φοίβος Ριμένας, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Στέλιος Πέτσος, Παναγιώτης Κατσώλης.

Μουσικός επί σκηνής: Βάιος Πράπας

Επικοινωνία – Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη | 6974 76 78 90 | [email protected]

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Προπώληση: ntng.gr | Viva.gr| 11876 | Ταμεία ΚΘΒΕ (Τ.2315 200 200)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Γενική είσοδος: 20€

Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων

Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):Δευτέρα – Παρασκευή, 8:30- 21:30 (και επιπλέον τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ)

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ (2 ώρες πριν την έναρξη)

Θέατρο της Μονής Λαζαριστών:Τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ (2 ώρες πριν την έναρξη)

Πλατεία Αριστοτέλους: Δευτέρα – Παρασκευή, 11:00 – 19:00

«E-pass ή επί τας!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (evolution)

Η πιο δροσερή μετ- επιθεώρηση του καλοκαιριού

Ακόμη πιο απολαυστικοί, καυστικοί, διασκεδαστικοί και «δροσεροί» επιστρέφουν οι Μπαντα- ρισμένοι (evolution), σχεδόν έξι χρόνια μετά από την τελευταία τους εμφάνιση. Αυτή τη φορά το κοινό θα τους απολαμβάνει από την Τρίτη 11 Ιουλίου στην ταράτσα του Βασιλικού Θεάτρου, στο Cafe Θέα/tro για να πάρει θέση στο απόλυτο δίλημμα της εποχής: E-pass ή επί τας!

Η πολύχρωμη βεντάλια τους, που θα απλώσει για να μας ανακουφίσει κάπως από την κάψα της επικαιρότητας και του θέρους, περιλαμβάνει σπαρταριστές αναπαραστάσεις εμπνευσμένες από τα κακώς κείμενα της χώρας τούτης.

Η παράσταση

Θα ξαναβρούν την κλεμμένη τους αδερφή οι Καρυάτιδες που ζωντανεύουν μια νύχτα στο μουσείο; Η πιστοποιημένη σύμβουλος σχέσεων Dr. Μένη Φλάντζα θα μπορέσει να σώσει έναν βαλτωμένο γάμο; Εντέλει, ύστερα απ’ τον όλεθρο των πάντων, θα επιβιώσει μόνο η κατσαρίδα; Κι αν ναι, θα μπορέσει να βρει πατρίδα;

Αυτά και άλλα πολλά θα απαντηθούν επί σκηνής από τους παλιούς μας γνώριμους Μπαντα-ρισμένους. Με χαρακτηριστικά εφόδια στη φαρέτρα τους τους «σπιντάτους» διαλόγους και τα «πειραγμένα» τραγούδια θα καταθέσουν αυτό το καλοκαίρι τη δική τους στοχευμένη, σατιρική ανάγνωση της εποχής με κείμενα και σκηνοθεσία που υπογράφει ο συνήθης ύποπτος, Χρήστος Παπαδημητρίου.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Έχουν περάσει πάνω από δέκα χρόνια από την πρώτη φορά που εμφανίστηκαν οι Μπανταρισμένοι σαν μια φρέσκια ομάδα από τους κόλπους του ΚΘΒΕ: «Η ώρα της κρίσης»(2010), «P.I.G.S»(2011), «P.I.G.S reloaded»(2012), «P.I.G.S Revolution»(2013), «P.I.G.S resurrection»(2016), «…και με τη νίκη!»(2017). Μια διαδρομή ηλεκτρισμένη, αγαπησιάρικη, αθώα, γελαστερή, φορτισμένη και φορτωμένη με ακριβά δώρα! Το τρελό αυτό ταξίδι συνεχίζεται και έτσι ,το καλοκαίρι του ‘23 οι μπανταρισμένοι ρίχνονται στη μάχη της σκηνής ,βροντοφωνάζοντας :e-pass ή επί τας! Καύσιμη ύλη στα γκάζια μας τα κακώς κείμενα της εποχής .Πάνω στο πατάρι που αχνίζει με ιδρωμένα μικρόφωνα και φανελάκια θα σας προσφέρουν την εφήμερη σαγήνη της μετ-επιθεώρησης. Σας περιμένουμε στην καινούργια μας αυτή πτήση. Προσδεθείτε.

Υγ: Ευχαριστώ τους αδελφοποιτούς πια συναδέλφους για όλες τις στιγμές 🙂

Συντελεστές

Κείμενα- Σκηνοθεσία: Χρήστος Παπαδημητρίου

Σκηνικά- Κοστούμια: Μαρία Καβαλιώτη

Χορογραφίες: Ευανθία Σωφρονίδου

Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας

Ενορχήστρωση: Στάθης Παχίδης

Ενορχηστρωτική επιμέλεια: Παναγιώτης Μπάρλας

Φωνητική διδασκαλία: Έλσα Μουρατίδου

Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Σαρμή

Οργάνωση παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη

*Βοηθός σκηνοθέτη (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Δημήτρης Ζγουρέλης

*Βοηθός σκηνογράφου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης) Σταυρούλα- Ιωάννα Δολμέ

Διανομή

Παπαδοπαίδι, Μοικοκυρούδα Β’, Περαστική Α’, Αηδόνι, Καρυάτιδα Γ’, Ελισσαβέτα: Ηρώ Δημητριάδου

Παπαδοπαίδι, Τέτη Μπέη, Περαστική Β’, Αηδόνι, Μοντέλο 1, Καρυάτιδα Α’, Μαίρη: Χρύσα Ζαφειριάδου

Χρηστάκης Μπαρτζώλης, Παπαδοπαίδι, Βάγγος, Ρώσος χορευτής, Αηδόνι, Χορευτής, Θέκλα: Χρήστος Παπαδημητρίου.

Παπαδοπαίδι, Νοικοκυρούδα Γ’, Νουριάν, Δημοσιογράφος, Ρώσος χορευτής, Κονφερμανσιέ, Διαδηλωτής, Μπάμπης: Βασίλης Παπαδόπουλος

Παπαδοπαίδι, Μένη Φλάντζα, Σβετλάνα, Άνγκελα, Καρυάτιδα Δ’: Εύη Σαρμή

Παπάς, Νοικοκυρούδα Α’, Ταρίκ, Ρώσος χορευτής, Αηδόνι, Χορευτής, Θωμάς, Θεός, Περαστικός Γ’: Χρίστος Στυλιανού.

Παπαδοπαίδι, Εκφωνητής, Πάρης, Κίρκη: Θάνος Φερετζέλης Παπαδοπαίδι, Νοικοκυρούδα Δ’, Περαστική Δ’, Μοντέλο 2, Μίνα, Καρυάτιδα Β’: Γλυκερία Ψαρρού.

Μουσικοί επί σκηνής

Χρήστος Γκουγκουμάς (πλήκτρα)

Γιώργος Κολοβός (κιθάρα ηλεκτρική)

Πασχάλης Τερζής (κρουστά)

Γιάννης Τσεμπερλίδης (μπάσο ηλεκτρικό)

Πληροφορίες

Tαράτσα του Βασιλικού Θεάτρου, Cafe Θέα/tro

Πρεμιέρα: Τρίτη 11 Ιουλίου, 21:15

Ημερομηνία λήξης: Παρασκευή 4 Αυγούστου

Είσοδος: 10€ περιλαμβάνει κρασί ή μπύρα ή χυμό

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:15

Ώρα προσέλευσης: Έως 20.45

Πληροφορίες: Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ

«Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ» ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ

Σε μια ανατρεπτική, γεμάτη χιούμορ και ρομαντισμό… κρουαζιέρα, προσκαλεί τους θεατές, το ΚΘΒΕ με την παράσταση «Πινακοθήκη των Ηλιθίων» του Νίκου Τσιφόρου, σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Ανδρομάχης Χρυσομάλη. Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε τη χειμερινή σεζόν, επιστρέφει στο… απόλυτα δροσερό Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών από την Πέμπτη29 Ιουνίου έως και την Παρασκευή 4 Αυγούστου 2023 .

Οι θεατές, οι οποίοι έχουν την αίσθηση ότι βρίσκονται μέσα σε ένα πλοίο, ταξιδεύουν υπό τους ήχους αγαπημένων τραγουδιών του παλιού αμερικάνικου κινηματογράφου (ζωντανή μουσική επί σκηνής) στο Παρίσι και τη Σεβίλη και παρακολουθούν μια ρομαντική διαμάχη ανάμεσα στο συμφέρον και την αγάπη. Στην «Πινακοθήκη των Ηλιθίων», ένα από τα πιο ευφάνταστα νεοελληνικά έργα, ο Νίκος Τσιφόρος περιγράφει, με ανάλαφρη κωμική διάθεση, το διαχρονικό δίλημμα ανάμεσα σε δύο κόσμους διαφορετικούς, όπου αναμετράται η αγάπη με το συμφέρον, ο έρωτας με την λογική, το συναίσθημα με το χρήμα, θίγοντας, με εύστοχο τρόπο θέματα που μας απασχολούν και σήμερα. Ο Νίκος Τσιφόρος έγραψε την «Πινακοθήκη των ηλιθίων» το 1944 και πρωτοπαρουσιάστηκε από τον θίασο του Δημήτρη Χορν και της Μαίρης Αρώνη. Το έργο σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία, με τους κριτικούς να μιλάνε για μια «θαυμάσια κωμωδία» και να εστιάζουν στους έξυπνους διαλόγους, στο χιούμορ και στη δεξιοτεχνία του συγγραφέα.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία- Δραματουργική Επεξεργασία- Μουσική Επιμέλεια- Ηχητικός Σχεδιασμός: Ανδρομάχη Χρυσομάλη, Σκηνικά και Κοστούμια: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος, Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας, Κίνηση: Ιωάννα Μήτσικα, Εικονικό περιβάλλον- 3D Projection Mapping: Στάθης Μήτσιος, Βοηθοί Σκηνοθέτη: Βαγγέλης Μάγειρος, Μάρα Τσικάρα, Βοηθός σκηνογράφος- ενδυματολόγος: Δανάη Πανά, Β Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Ζαχάρωφ, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη, Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud).

Παίζουν: Λίλα Βλαχοπούλου (Αλίντα), Σοφία Καλεμκερίδου (Τραγούδι), Λευτέρης Δημηρόπουλος (Αντρέας), Θανάσης Δισλής (Αφηγητής, Τζιάκομο), Χριστίνα Ζαχάρωφ (Σεσίλ), Λευτέρης Λιθαρής (Γκασπάρ, Μπορν), Λίλιαν Παλάντζα (Κυρία στο πλοίο), Ρούλα Παντελίδου (Μαντλέν, Τζαμαφού), Βασίλης Σπυρόπουλος. (Κύριος στο πλοίο), Γιώργος Σφυρίδης (Πλιμμ, Λεξ), Στέργιος Τζαφέρης (Χουάν Τέριγκτων).

Στην παράσταση συμμετέχει και ο μουσικός Παναγιώτης Μπάρλας.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00

Εκθέσεις

Έκθεση «Eyewitness / Γιάννης Μπεχράκης» MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

ΕΛΕΤΗ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΕΧΡΑΚΗ (EUROKINISSI/POOL/ΓΙΑΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ).

Το MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης φιλοξενεί τη νέα έκθεση φωτογραφίας, με τίτλο «Eyewitness / Γιάννης Μπεχράκης».

«Καθήκον μου είναι να φροντίσω κανένας να μην μπορεί να πει ότι δεν γνώριζε». Σε αυτά τα λόγια περικλείεται το πάθος για τη φωτοδημοσιογραφία και συγχρόνως το ήθος του κορυφαίου φωτοδημοσιογράφου Γιάννη Μπεχράκη για το ρεπορτάζ και την είδηση. Τα ίδια λόγια αποτελούν τον βασικό άξονα αποτύπωσης γεγονότων κατά τις τρεις τελευταίες δεκαετίες σε χώρες όπως η Τσετσενία, το Αφγανιστάν, το Κόσοβο, η Σομαλία, το Ιράκ, η Σιέρα Λεόνε, η Λιβύη, η Ελλάδα, η Βοσνία και το Ιράν, όπου ο ίδιος βρέθηκε ως αυτόπτης μάρτυρας, και παρουσιάζονται στην ομότιτλη έκθεση «Eyewitness / Γιάννης Μπεχράκης» στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, Προβλήτα Α’, λιμάνι Θεσσαλονίκης), από τις 15 Ιουνίου έως τις 08 Οκτωβρίου 2023.

Ως ανταποκριτής πολέμου του πρακτορείου Reuters, ο Γιάννης Μπεχράκης βρέθηκε στις πιο ταραχώδεις στιγμές της σύγχρονης, παγκόσμιας ιστορίας, τιμήθηκε με τις υψηλότερες σε παγκόσμιο επίπεδο διακρίσεις για το έργο του και ενέπνευσε μια νεότερη γενιά Ελλήνων φωτοδημοσιογράφων. Η έκθεση στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης φιλοξενεί τις φωτογραφίες που πρωτοπαρουσιάστηκαν στην έκθεση για τον Γιάννη Μπεχράκη στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο πλαίσιο του Athens Photo World 2019, πλαισιωμένες από προβολές, πρώιμο υλικό, περιοδικά και τεχνικό εξοπλισμό από το αρχείο του ίδιου, με την ευγενική άδεια της οικογένειάς του.

Ο χάρτης με όλα τα σημεία που βρέθηκε και κάλυψε εμπόλεμες συρράξεις και κρίσεις ο Γιάννης Μπεχράκης, μαζί με τα τεχνικά μέσα που αποτυπώνουν το πέρασμα της φωτογραφίας από την αναλογική στην ψηφιακή εποχή, video με συνεντεύξεις και παρουσιάσεις του ίδιου, κείμενα που αναπλαισιώνουν τις φωτογραφικές του λήψεις, όλα αυτά επιδιώκουν να συνθέσουν και να εκφράσουν αυτό που χαρακτήριζε την εργασία του διαχρονικά: τη λιτότητα της σύνθεσης, την εκφραστική αμεσότητα, την επιλογή της στιγμής, τον σεβασμό στην ακεραιότητα του γεγονότος.

*Διάρκεια έκθεσης από 15 Ιουνίου έως 8 Οκτωβρίου | MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, Προβλήτα Α’, λιμάνι Θεσσαλονίκης).

“No woman΄s land” Έκθεση ιστορικής φωτογραφίας/ Αγιορειτική Εστία -Princeton Univercity

Η Αγιορειτική Εστία σε συνεργασία με το τμήμα Τέχνης και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Princeton, παρουσιάζουν από κοινού και για πρώτη φορά στην Ελλάδα την έκθεση με ιστορικές φωτογραφίες από την αποστολή τριών περιηγητών – καλλιτεχνών από το Princeton στο Άγιον Όρος και τα Μετέωρα του 1929.

Λίγα λόγια για το φωτογραφικό αρχείο και την έκθεση:

Στα τέλη του 2017 και κατά τη διάρκεια της μετακόμισης των παλαιών βιβλιοθηκών του τμήματος Τέχνης και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Princeton, το προσωπικό ανακάλυψε ένα κρυμμένο βαρέλι, το περιεχόμενο του οποίου έκρυβε ένα άγνωστο και ξεχασμένο ταξίδι. Η έρευνα που ακολούθησε από στελέχη του τμήματος προσδιόρισε ότι τα εννέα κάνιστρα φιλμ που είχαν τοποθετηθεί εντός του βαρελιού, περιείχαν την καταγραφή ενός ταξιδιού στο Άγιον Όρος και τα Μετέωρα από ομάδα περιηγητών – ταξιδιωτών, ενώ η συνέχεια της έρευνας συνέδεσε το υλικό των φιλμ με 254 φωτογραφικές εκτυπώσεις και 81 γυάλινες πλάκες (οι 16 επιχρωματισμένες) που υπήρχαν ήδη αταύτιστες στη συλλογή Οπτικών Μέσων του Πανεπιστημίου του Princeton. Το ταξίδι στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το φθινόπωρο του 1929 και η ομάδα αποτελούνταν από τον Ρώσο εμιγκρέ, ζωγράφο, εξερευνητή -με ιδιαίτερα επικοινωνιακά χαρίσματα- Vladimir “Vovo” Perfilieff, τον φωτογράφο, ταλαντούχο κινηματογραφιστή και μετέπειτα βραβευμένο με Όσκαρ, Floyd Crosby, και τον αρχιτέκτονα και απόφοιτο του Πανεπιστημίου του Princeton, Gordon McCormick. Τους τρεις περιηγητές συνόδευε o νεαρός Αναστάσιος Χατζημήτσος, διερμηνέας από την Θεσσαλονίκη.

Κύριος προορισμός της αποστολής τους ήταν το Άγιον Όρος, ενώ σκοπός του ταξιδιού τους ήταν η φωτογράφιση και κινηματογράφηση κάλυψη ενός τόπου μοναδικού, μυστηριώδους και αναλλοίωτου στον χρόνο. Τα μέλη της αποστολής εντυπωσιάζονται από το υπέροχο φυσικό τοπίο, από την αρχιτεκτονική των μονών, από τον καθημερινό βίο των μοναχών, από την συνάντησή τους με τον σπηλαιώτη αναχωρητή μοναχό Ηλία και τις ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσής του, καθώς επίσης και από την καθολική απουσία των γυναικών στην Αθωνική Χερσόνησο, γεγονός που τους οδηγεί να δώσουν στο πρόγραμμά τους τον τίτλο: No Woman’s Land..

Οι φωτογραφίες της συλλογής φέρνουν στο φως ένα σπάνιο υλικό και οι πληροφορίες που λαμβάνουμε σε επίπεδο ιστορικό, κοινωνικό, λαογραφικό, αλλά και αρχιτεκτονικής καταγραφής, είναι εξαιρετικά σημαντικές, καθώς διευρύνουν τις πρωτότυπες πηγές και προσθέτουν πολύτιμα στοιχεία στην ιστορική έρευνα δύο κορυφαίων μοναστικών κέντρων του ορθόδοξου κόσμου, του Αγίου Όρους και των Μετεώρων..

*Διάρκεια έκθεσης έως 16 Σεπτεμβρίου 2023 | Εκθεσιακός χώρος: Αγιορειτική Εστία, Εγνατία 109, Θεσσαλονίκη | Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα και Τετάρτη: 09:00 – 16:00 & Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή: 09:00 – 20:00 & Σάββατο: 09:00 – 14:00 | Ξεναγήσεις ομάδων κατόπιν συνεννόησης: τηλέφωνο 2310263308..

«ΦΟΙΝΙΞ – ΑΓΩΝ»

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η επανάχρηση και η ανακύκλωση υλικών που συντείνουν στην κυκλική οικονομία, καθώς επίσης και οι συνεχείς αγώνες που διασφαλίζουν την ελευθερία και την ευημερία. Πρόκειται για έναν εικαστικό διάλογο νεότερων τέχνεργων του Νομισματικού Μουσείου με σύγχρονες καλλιτεχνικές δημιουργίες, o oποίος διαρθρώνεται σε δύο ενότητες:

α΄ «ΦΟΙΝΙΞ»: Νομίσματα, Μετάλλια,  δύο μοναδικές, παγκοσμίως, Μήτρες και Σφραγίδες του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια με τον αναγεννώμενο φοίνικα θα συνομιλούν με τις δημιουργίες «Αναγέννηση» της γλύπτριας Αφροδίτης Λύτη από μεταλλικά στοιχεία και γυάλινες ψηφίδεςκαι «Φοίνιξ» του εικαστικού Γιώργου Μπαρδάκα από ανακυκλωμένα υλικά, αποδεικνύοντας πώς από τα «σκουπίδια» μπορεί να αναγεννηθεί ένα γλυπτό. Σημαντικό στοιχείο η επανάχρηση και η ανακύκλωση που συντείνει στην κυκλική οικονομία.

β΄ «ΑΓΩΝ»: Μετάλλια, Αριστεία και μοναδικές, παγκοσμίως, Μήτρες του βασιλιά Όθωνα Α΄ με αγωνιστές και αγωνίστριες του 1821 θα συνομιλούν με ζωγραφικά έργα του εικαστικού Νίκου Τσιαπάρα εμπνευσμένα από αυτά, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο τον αειφόρο αγώνα για ανεξαρτησία και ελευθερία ατόμων και λαών.

Διοργάνωση: Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Νομισματικό Μουσείο, υπό την αιγίδα του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM).

*Διάρκεια έκθεσης: 8/6 – 13/9 | Πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων «Κυριάκος Κρόκος» | Είσοδος ελεύθερη.

Έκθεση «50+1 ιστορίες από τη συλλογή Κωστάκη» MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη.

Τί θα μπορούσε να συνδέει τη Ρόζα Λούξεμπουργκ, τον Τζάκσον Πόλοκ, τον Βασίλι Καντίνσκι, τον Λεβ Τρότσκι, τον Όσκαρ Γουάιλντ και την Γιόκο Όνο με εικαστικούς στη Ρωσία των αρχών του 20ου αιώνα, όπως ο Καζιμίρ Μαλέβιτς, η Λιουμπόβ Ποπόβα, ο Σολομών Νικρίτιν και ο Βλαντιμίρ Τάτλιν; Πώς μια έκθεση τέχνης που πραγματοποιήθηκε πριν από 100 χρόνια προκάλεσε έντονη αψιμαχία μεταξύ των καλλιτεχνών που συμμετείχαν σε αυτή, και πώς μια σπάνια έκδοση τυπώθηκε σε ταπετσαρία τοίχου; Πώς κατέληξε ένα έργο τέχνης να περνάει… από ακτινογραφία σε ένα δημόσιο νοσοκομείο; Οι απαντήσεις σε αυτά και σε ακόμη περισσότερα ερωτήματα βρίσκονται στις 50 συν 1 ιστορίες που αναπτύσσονται στην ομότιτλη έκθεση, από τις 08 Ιουνίου έως και τις 12 Νοεμβρίου 2023 στο MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, στη Μονή Λαζαριστών, στη Θεσσαλονίκη (εγκαίνια: Πέμπτη 08 Ιουνίου 2023, 19:00).

Περισσότερα από 100 έργα και αρχειακό υλικό από τη συλλογή Κωστάκη του Μουσείου αποτελούν τη βάση για τις αφηγήσεις και τις διαδρομές που προτείνονται στους επισκέπτες και λειτουργούν παράλληλα και συμπληρωματικά με τις ιστορίες που τα συνοδεύουν. Στην έκθεση εκπροσωπούνται όλοι σχεδόν οι καλλιτέχνες της διάσημης συλλογής, καθώς και όλες οι τάσεις και ομάδες της Ρωσικής Πρωτοπορίας των αρχών του 20ου αι. σε μια ισότιμη και συμπληρωματική συνύπαρξη έργων και κειμένων, μέσα από μια περισσότερο ανεκδοτολογική αφήγηση, μαζί με τις αυτούσιες εξιστορήσεις του συλλέκτη Γιώργου Κωστάκη που λειτουργούν συνδετικά.

Στους δύο ορόφους της Μονής Λαζαριστών ξετυλίγεται μια ολόκληρη εποχή: οι καλλιτεχνικές αναζητήσεις, τα ταξίδια, οι προσωπικές ιστορίες με τις εκρηκτικές αντιπαραθέσεις και τις βαθιές φιλίες, η ανεξάντλητη δημιουργικότητα και οι ευρηματικοί πειραματισμοί, ο κοινωνικός, καλλιτεχνικός, φιλοσοφικός, επιστημονικός και λογοτεχνικός αναβρασμός. Παράλληλα, ιστορίες αφηγούνται την ίδρυση εικαστικών σχολών, μελέτες για την εκ βάθρων ανακαίνιση κτιρίων και την κατασκευή μνημείων που δεν έγιναν ποτέ· περιγράφουν στολές εργασίας που θα άλλαζαν τις ζωές αυτών που τις φορούσαν· διηγούνται επεισόδια σκληρής λογοκρισίας συχνά με τραγικό τέλος για τους δημιουργούς, ακολουθούν εσωτερικές αναζητήσεις και ταξίδια του μυαλού με δύσκολο τέλος, και πολλά άλλα.

Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν μεμονωμένες ιστορίες αυτής της εποχής που έμεινε στην ιστορία της τέχνης ως Ρωσική Πρωτοπορία, μιας εποχής που δεν υπήρξε ποτέ εξάλλου μονοδιάστατο ή ενιαίο κίνημα και που διέσωσε -κυριολεκτικά και καθόλου μεταφορικά- από τη λήθη ο Γιώργος Κωστάκης. Αντίθετα, η έκθεση αποκαλύπτει άγνωστες στο ευρύ κοινό πτυχές αυτής της περιόδου, επιδιώκοντας να αποτελέσει σταθμό στη διαχείριση, μελέτη, προσέγγιση και προβολή της συλλογής Κωστάκη του MOMus-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης.

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 08 Ιουνίου έως και τις 12 Νοεμβρίου 2023 και συστήνει εκ νέου στο κοινό τη Συλλογή Κωστάκη μέσα από ενδιαφέρουσες ιστορίες.

*Διάρκεια έκθεσης από τις 08 Ιουνίου έως και τις 12 Νοεμβρίου 2023 | MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη, Κολοκοτρώνη 21, Μονή Λαζαριστών, 56430 | Μέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00, Πέμπτη:12:00-20:00, Δευτέρα κλειστά.

ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ MOMusContemporary

Θέματα όπως η τεχνολογία, η επιστήμη, η μνήμη και ο χρόνος, μέσα από την οπτική Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και οργανωμένα σε ενότητες όπως η ροή του χρόνου, το καινούργιο, το άγνωστο, το φαντασιακό, το ονειρικό και τα νέα υλικά παρουσιάζονται στην έκθεση με τίτλο «Χρόνος Μέλλοντας. Έργα από τις συλλογές του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης» που παρουσιάζεται από τις 22 Ιουνίου έως τις 08 Οκτωβρίου 2023, στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, Το Μέλλον συνεχίζει και λειτουργεί ως βασική θεματική και στη συγκεκριμένη έκθεση, παράλληλα με το Inspire Project 2023 στον ίδιο χώρο, και δίνει την αφορμή για μια εκ νέου διερεύνηση έργων των μόνιμων συλλογών του Μουσείου..

H έκθεση προσεγγίζει και αναδεικνύει τη συνεχή αναζήτηση της καλλιτεχνικής κοινότητας για έμπνευση στραμμένη στην ανθρώπινη επινόηση της έννοιας του Μέλλοντος. Τα έργα τέχνης των συλλογών του Μουσείου αποκαλύπτονται σε χρόνο μέλλοντα και συνεχίζουν να αναδύονται με την πάροδο του χρόνου, είτε μέσω της τεχνολογίας, είτε μέσω εκθέσεων, δημοσιεύσεων και έρευνας. Αυτές οι παρεμβάσεις εξερευνούν τις πολυεπίπεδες αφηγήσεις και τις κρυφές πτυχές της κοινωνικο-υλικής ιστορίας μας. Χρησιμοποιώντας την οπτική γλώσσα του παρόντος και κάνοντας εικασίες σχετικά με τις δυνατότητες για το μέλλον, οι μνήμες του παρελθόντος ανακαλούνται, εκτίθενται και ερμηνεύονται εκ νέου.

Στην έκθεση «συμμετέχουν» επίσης έργα από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου των Ξύδη, Απέργη και Ίολα, με ειδική σήμανση που τα ενώνει με τη θεματική του Μέλλοντος, δημιουργώντας μια ενοποιημένη περιήγηση για τον επισκέπτη.

Καλλιτέχνες

Λένα Αθανασοπούλου, Περικλής Αλκίδης, Έφη Αμανατίδου, Στήβεν Αντωνάκος, Βασίλης Βασιλακάκης, Αναστάσιος Βελούδης, Franck Bragigand, Ξάνθιππος Βύσσιος, Anton Cetin, Άρις Γεωργίου, Νίκος Γιαννόπουλος, Κρις Γιανάκος, Βάσω Γκαβαισέ, Λυδία Δαμπασίνα, Ingo Duennebier, Electros (Μπάμπης Βέκρης), Όπυ Ζούνη, Davos Hanich, Jerzy Grabowski, Francisco Infante – Nonna Goriunova, Νίκος Κεσσανλής, Alain Kirili, Κώστας Κουλεντιανός, James Lane, Michael Lasuchin, Erwan Mahéo, Μίλτος Μανέτας, Θανάσης Μανούσης, Στέφανος Μιχαηλίδης, Ιωάννης Μονογυιός, Katinka Niederstrasse, Xavier Noiret – Thomé, Ζάφος Ξαγοράρης, Παντελής Ξαγοράρης, Wolfgang Oppermann, Ηλίας Παπαηλιάκης, Ναυσικά Πάστρα, Άρης Προδρομίδης, Azat Sargsyan, Δανάη Στράτου, Νάκης Ταστσιόγλου, Κωστής (Τριανταφύλλου), Γιώργος Τούγιας, Παντελής Χανδρής, Γιούλα Χατζηγεωργίου, Βιβέττα Χριστούλη, Χρύσα (Βαρδέα), Yang Yongliang.

Επιμέλεια

Θοδωρής Μάρκογλου, ιστορικός της τέχνης – επιμελητής MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Κατερίνα Σύρογλου, ιστορικός της τέχνης – επιμελήτρια MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Αρχιτεκτονικός και γραφιστικός σχεδιασμός

Loopo Studio.

Ξεναγήσεις

εναγήσεις ανοιχτές για το κοινό, στις 29 Ιουνίου & 06, 13, 20, 27 Ιουλίου, στις 18:00, με το εισιτήριο εισόδου στην έκθεση Δηλώσεις συμμετοχής: τηλ. 2310 240002 (εσωτ.1)

*22 Ιουνίου – 08 Οκτωβρίου 2023 | MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά

Έκθεση «Contemporary Womanhood 1.0: σύγχρονες θηλυκότητες»

Η γλυπτική ως μορφή τέχνης και ένας μύθος-προφορική παράδοση λειτουργούν ως  κοινή βάση και δημιουργική αφετηρία για τις προσωπικές, ιδιαίτερες, ευαίσθητες και συγχρόνως δυναμικές, εικαστικές χειρονομίες 14 σύγχρονων γυναικών καλλιτέχνιδων στην έκθεση με τίτλο «Contemporary Womanhood 1.0: Σύγχρονες Θηλυκότητες» στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά στην Αθήνα, από τις 06 Ιουλίου έως τις 08 Οκτωβρίου 2023. Στην έκθεση, η οποία φιλοξενείται απόλυτα στοχευμένα στο τμήμα σύγχρονης γλυπτικής του MOMus, ένα μουσείο που ιδρύθηκε από τη γλύπτρια Άλεξ Μυλωνά και αφιερώθηκε στην τέχνη της γλυπτικής, επιχειρείται ένα άυλο γεφύρωμα της μετάβασης από το μοντέρνο στο σύγχρονο, όχι μόνο στο μέσο της γλυπτικής αλλά και στην ίδια την εικαστική δημιουργία και ζωή.

Μυρσίνη Αρτακιανού, Μόλπη, κλωστή, μέταλλο, 185 x 125 x 110 εκ., 2019.

Βασικός πυλώνας της έρευνας της έκθεσης αποτελεί το έργο της ψυχαναλύτριας και ακτιβίστριας Κλαρίσα Πίνκολα Εστές και πιο συγκεκριμένα το βιβλίο της με τίτλο «Οι γυναίκες που τρέχουν με τους λύκους». Από τους διαισθητικούς,  διερευνητικούς και καθαρτικούς  μύθους που σχετίζονται με την αδάμαστη φύση της γυναίκας και αποτυπώνονται στο εν λόγω βιβλίο, η παρούσα έκθεση εστιάζει σε αυτή για τη Γυναίκα Σκελετό, την πιο γνωστή ιστορία από την προφορική παράδοση των Εσκιμώων. Σύμφωνα με τον μύθο, μια γυναίκα που βιώνει την απόλυτη απόγνωση και ζει ως ένα τερατόμορφο πλάσμα κάτω από το νερό, καταφέρνει να διατηρήσει ανέπαφη την ουσία της ύπαρξής της και τελικά να αναγεννηθεί, μέσα από την δύναμη της μεταμόρφωσης.

Νικομάχη Καρακωστάνογλου, Archangel #2, 2022.

Το τρίπτυχο ζωής – θανάτου – ζωής που περιγράφεται στον μύθο καθιστώντας τον θάνατο ως ένα μεταβατικό μονοπάτι μεταστοιχείωσης, μετατροπής και μετάλλαξης, λειτουργεί ως κοινό νήμα για τους άξονες που διατρέχουν όλη την έκθεση: το ίδιο το μέσο της γλυπτικής, την εικαστική χειρονομία, τη θέση της γυναίκας καλλιτέχνη, και τη μετάλλαξη όλων αυτών από εδραιωμένες ιδέες και παγιωμένα, μη προσβάσιμα και στιβαρά πρότυπα σε κάτι πιο ρέον, νέο και τελικά ξανά ζωντανό.

Σοφία Σαράντη, Eve without belly button? If yes, so what?, γραφίτης σε χαρτί, 1,10 × 1,40 εκ., 2023.

Καλλιτέχνιδες: Μυρσίνη Αρτακιανού, Μαρίνα Βελησιώτη, Δήμητρα Ζερβού, Νικομάχη Καρακωστάνογλου, Ναταλία Μαντά, Mariandrie, Εσμεράλδα Μομφερράτου, Νικόλ Οικονομίδου, Ναταλία Παπαδοπούλου, Χαρίκλεια Παπαποστόλου, Σοφία Σαράντη, Νάνα Σαχίνη, Τζόνα Σαχπάζης, Δέσποινα Χαριτωνίδη.

Επιμέλεια: Φαίδρα Βασιλειάδου, μουσειολόγος – επιμελήτρια τέχνης.

  • Στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης την Πέμπτη 06 Ιουλίου στις 20:00 θα πραγματοποιηθεί περφόρμανς από τη χορεύτρια-περφόρμερ Ιωάννα Καρατέγου. Η ίδια, πραγματοποιώντας έρευνα στα έργα και στη θεματική της έκθεσης, δημιουργεί μια δράση κίνησης εστιάζοντας στους σωματικούς τρόπους επικοινωνίας με τα έργα τέχνης.
  • Ξεναγήσεις πραγματοποιούνται στην έκθεση με το εισιτήριο εισόδου, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 13:00 (εκτός 29-30.07, 12-13.08, 19-20.08). Δηλώσεις συμμετοχής, τ. 210 3215717 ή email: [email protected].
  • Η έκθεση θα πλαισιωθεί από πρόγραμμα παράλληλων δράσεων -διαλέξεις, προβολές, περφόρμανς- που θα ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο.

INFO

Έκθεση «Contemporary Womanhood 1.0: σύγχρονες θηλυκότητες»

06 Ιουλίου – 08 Οκτωβρίου 2023

MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά (Πλ. Αγίων Ασωμάτων 5, Θησείο, Αθήνα) Μέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 11:00- 19:00,

Πέμπτη: 11:00-22:00, Δευτέρα κλειστά

e. [email protected] / τ. (+30) 210 3215717 fb @MOMusAlexMylona. www.momus.gr ǀ fb @MOMusMuseums ǀ ig @momus_museums ǀ yt MOMus Museums.

Εκδηλώσεις

ΓΙΟΡΤΗ ΣΑΡΔΕΛΑΣ

Γιορτή σαρδέλας με πολύ κέφι και άφθονο κρασί!

Μία γιορτή που περιμένουν όλοι οι κάτοικοι της Καλαμαριάς και ιδιαίτερα της Νέας Κρήνης, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 25 Ιουλίου στις 9:30μ.μ στο Άλσος της Νέας Κρήνης (πρώην καπναποθήκες). Ο Δήμος Καλαμαριάς με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων διοργανώνει και φέτος τη Γιορτή Σαρδέλας προσφέροντας δωρεάν 250 κιλά σαρδέλες, σαλάτες, ψωμί και άφθονο κρασί. Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί συναυλία παραδοσιακής μουσικής με του «ΕνΤράτα» ενώ ο Πολιτιστικό Σύλλογος Προσφύγων Μικρασιατών Ν. Κρήνης «Η Αγία Παρασκευή» και ο Πολιτιστικός &Μορφωτικός Σύλλογος Ν. Κρήνης «Μπουμπουλίνα» θα παρουσιάσουν πρόγραμμα με παραδοσιακούς χορούς. Οι ψαράδες της περιοχής καθιέρωσαν αυτό το έθιμο, παραμονή του εορτασμού του της Αγίας Παρασκευής που είναι πολιούχος της Ν. Κρήνης, για να έχουν καλές ψαριές και γεμάτα δίχτυα. «Τιμούμε και στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα της Καλαμαριάς, τους ψαράδες μας κι αυτό δε συμβαίνει μόνο μέσα από την τήρηση των εθίμων και των εκδηλώσεων, αλλά και με τη δημιουργία του Αλιευτικού Καταφυγίου, για το οποίο ο Δήμαρχος Γιάννης Δαρδαμανέλης έδωσε μεγάλο αγώνα και το πέτυχε», δήλωσε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, Βάσω Νικολέττου.

Τις σαρδέλες στη μεγάλη αυτή γιορτή των ψαράδων προσφέρει το Αλιευτικό Συγκρότημα «ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα