Agenda

Η μεγάλη φυγή των καλλιτεχνών από τη Θεσσαλονίκη – Την Τετάρτη η συζήτηση της Parallaxi

"Αυτοί που μένουν κι αυτοί που φεύγουν" - Αναλυτικά όσοι θα είναι στο πρώτο πανελ της δημόσιας συζήτησης που ανοίγει η Parallaxi στον Πολυχώρο Ισλαχανέ

Parallaxi
η-μεγάλη-φυγή-των-καλλιτεχνών-από-τη-θε-1138307
Parallaxi

Η μεγάλη φυγή των καλλιτεχνών της Θεσσαλονίκης προς την Αθήνα για αναζήτηση μίας καλύτερης τύχης, φέρνει στο προσκήνιο θέματα όπως τι είναι αυτό που απομακρύνει ανθρώπους με ταλέντο και όνειρα από την πόλη; Με τι συνθήκες δημιουργούν όσοι επιλέγουν να παραμείνουν στην πόλη και πώς επιβιώνουν;

Η Parallaxi, το παλαιότερο σε κυκλοφορία free press της Ελλάδας, που συμπληρώνει φέτος 35 χρόνια κυκλοφορίας, ξεκίνησε με την έλευση του 2024, μια σειρά από δράσεις που θα ανοίξουν το δημόσιο διάλογο στην πόλη για μια σειρά από καίρια ζητήματα της Θεσσαλονίκης, στη ζωή και τον πολιτισμό, στο παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της δράσης της Η Θεσσαλονίκη Αλλιώς.

Μετά τη δημόσια συζήτηση για το αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό μέλλον της Θεσσαλονίκης στο Ολύμπιον, τη δημόσια συζήτηση για το design στην πόλη και τα προβλήματα του σήμερα, φτάνει η στιγμή να κουβεντιάσουμε ψύχραιμα για την καλλιτεχνική αιμορραγία της.

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 20.00, ημέρα που γιορτάζει το θέατρο, στον ιστορικό Πολυχώρο τέχνης Ισλαχανέ, η Parallaxi επιλέγει να δώσει απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα και όχι μόνο, με συζητήσεις που χωρίζονται σε δύο μέρη με σπουδαίους καλλιτέχνες που θα μιλήσουν για πολιτισμό στη Θεσσαλονίκη, τις διεξόδους, την επιμονή και την υπομονή που χρειάζονται.

Καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές και καταβολές, που είτε μένουν και επιμένουν να δημιουργούν «μικρά θαύματα» στη Θεσσαλονίκη, είτε έχουν σχεδόν έτοιμη μία βαλίτσα για να φύγουν στην Αθήνα.

Τι δεν βρίσκουν στη Θεσσαλονίκη που τους το προσφέρει η Αθήνα και γιατί δεν υπάρχουν χώροι και δυνατότητες να απασχοληθούν στον τόπο τους σπουδαίοι άνθρωποι της τέχνης που θα έδιναν στην πόλη μία αλλιώτικη αίγλη που λείπει σήμερα ή διακρίνεται σε μεμονωμένες περιπτώσεις που ακόμα επιμένουν ευτυχώς.

Από την άλλη, πόση δύναμη και πόσο πείσμα χρειάζεται για να μείνει στη Θεσσαλονίκη και να «παλέψει» με όλες του τις δυνάμεις ένας καλλιτέχνης που θέλει να επιμείνει μακριά από την Αθήνα; Είναι αντίσταση ή ένας ρομαντισμός που δεν οδηγεί πουθενά; Υπάρχουν τελικά τρόποι έκφρασης και ποια η στήριξη του καλλιτεχνικού έργου από φορείς και τοπικές αρχές;

Αυτοί που μένουν και αυτοί που φεύγουν. Μία χρήσιμη συζήτηση για τους νέους ανθρώπους της πόλης που ακόμα ονειρεύονται αλλά και για όσους ακόμα αναζητούν το δικό τους όνειρο.

Στο πρώτο μέρος της συζήτησης, 5 σημαντικοί καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης συνομιλούν με τον αρχισυντάκτη της parallaxi Γιώργο Σταυρακίδη για τις δυσκολίες των καλλιτεχνών στην πόλη, τι έχει αλλάξει στο πέρασμα του χρόνου και τι θα μπορούσε να γίνει ώστε να μείνουν ή να επιστρέψουν άνθρωποι του πολιτισμού.

Στο τραπέζι της πρώτης συζήτησης οι:

Γλυκερία Καλαϊτζή (σκηνοθέτις)

Γιώργος Κωστογιώργης (συνθέτης, τραγουδοποιός)

Δημήτρης Μυστακίδης (μουσικός, τραγουδοποιός)

Κλειώ Δανάη Οθωναίου (ηθοποιός)

Χάρης Πεχλιβανίδης (σκηνοθέτης)

Ενώ θα υπάρχουν παρεμβάσεις των:

Γιάννη Αγγελάκα (τραγουδοποιού)

Γιώργου Παπαγεωργίου (σκηνοθέτη, ηθοποιού, μουσικού)

Φώτη Σιώτα (μουσικού, τραγουδιστή)

Έναρξη πάνελ: 20:00, είσοδος Ελεύθερη

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΚΑΛΑΪΤΖΗ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Διδάσκει στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ μαθήματα σκηνοθεσίας και υποκριτικής.

Έχει σκηνοθετήσει για το ΚΘΒΕ τα έργα: Ο Τρελαντώνης της Πηνελόπης Δέλτα (διασκευή και σκηνοθεσία, 2002), Ο οίκος του Μπάτλερ του Μπράιαν Φρίελ (2003), Ο Επισκέπτης του Γιώργου Θέμελη (2006), Η Πεντάμορφη και το Τέρας (διασκευή και σκηνοθεσία, 2006), Σαν τα σκυλιά του Ρίτσαρντ Ζάιντλικ (μετάφραση και σκηνοθεσία, 2008), Προδοσία του Χάρολντ Πίντερ (2014).

Σκηνοθέτησε για την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης, στα έργα: Περπατώ εις το δάσος της Στέλλας Μιχαηλίδου, Για της πατρίδας το καλό της Τιμπερλέικ Γουερτενμπέικερ, Φασουλήδες του Κατσιπόρα του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ο θεατροποιός του Τόμας Μπέρχαρντ, Εργαζόμενα κορίτσια του Φρανκ Μακ Γκίνες, Άντρες σε κρίση (ενιαία παράσταση τριών μονοπράκτων του Ιάκωβου Καμπανέλλη), Στην εξοχή του Μάρτιν Κριμπ, Το τέλος του παιχνιδού του Μπέκετ.

Άλλες συνεργασίες: με τον ΘΟΚ, Οι έρωτες της Κας Μαγκουάιρ του Μπράιαν Φρίελ, το Εθνικό Θέατρο Ομήρου Ιλιάδα, ραψωδία Φ, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Τρελαντώνης της Πηνελόπης Δέλτα, το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, ο Σκούφος του Πάουλ Μάαρ, το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας Σολομώντια λύση του Γιάννη Καλατζόπουλου, με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, Βρικόλακες του Ίψεν, Στον Πάγο της Μπραϊόνι Λέιβερι, με την ομάδα Γκραν Γκινιόλ το Μια ζωή θέατρο του Ντέιβιντ Μάμετ.

Το 2010 δημιούργησε την ομάδα Passatempo, με την οποία ανέβασε τα έργα: Τρεις αδελφές του Άντον Τσέχοφ, Ολέαννα του Ντέιβιντ Μάμετ, Η όπερα του ζητιάνου του Τζον Γκέι, Έγκλημα και τιμωρία του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, Το παλτό του Νικολάι Γκόγκολ, Γυάλινος κόσμος του Τένεσι Ουίλιαμς.

Από το 2014 διευθύνει καλλιτεχνικά το Θέατρο Τ της Θεσσαλονίκης.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΣΤΟΓΙΩΡΓΗΣ

Ο Γιώργος Κωστογιώργης γεννήθηκε το 1998 στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλωσε στην Καβάλα και επέστρεψε στη γενέτειρα του για σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τα πρώτα του μαθήματα στο πιάνο προηγήθηκαν των μαθημάτων για την Α’ τάξη του δημοτικού. Τον Δεκέμβρη του 2021 κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο «Το καλοκαίρι πέρασε σα ρίγος» το οποίο περιέχει 14 τραγούδια σε μουσική δική του και στίχους αγαπημένων του ποιητών. Τα κομμάτια ερμηνεύτηκαν από τον Αργύρη Μπακιρτζή (Χειμερινοί Κολυμβητές). Ο δίσκος παρουσιάστηκε με επιτυχία στην Ελλάδα και την Κύπρο. Δύο περίπου χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2023, κυκλοφόρησε σαν προάγγελος του δεύτερου δίσκου του συνθέτη το διπλό Single με τίτλο «Άγριες Νύχτες» το οποίο περιέχει τα κομμάτια «Χαμένη Αγάπη» και το ομώνυμο του Single σε ερμηνεία του δική του και του Φοίβου Δεληβοριά αντίστοιχα. Τον Νοέμβριου του ίδιου έτους, κυκλοφόρησε το δεύτερο προσωπικό άλμπουμ του Γιώργου Κωστογιώργη με τίτλο «Τα άνανθα χρόνια μου» το οποίο περιέχει 14 κομμάτια σε μουσική δική του και στίχους των Ρήγα Γκόλφη, Μήτσου Παπανικολάου, Κωνσταντίνου Θεοτόκη, Κωνσταντίνου Χατζόπουλου, Ρώμου Φιλύρα και Έμιλι Ντίκινσον. Τα τραγούδια ερμηνεύτηκαν από τον ίδιο, την Κατερίνα Σισίννι, τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Αργύρη Μπακιρτζή.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΗΣ

Μετρά σχεδόν τριάντα χρόνια επαγγελματικής ενασχόλησης με τη μουσική. Θεωρείται ένας από τους πιο έμπειρους, πολυοργανίστες μουσικούς της ελληνικής σκηνής.

Σε αυτή την πορεία έχει συνεργαστεί με την πλειοψηφία των Ελλήνων καλλιτεχνών (συνθέτες, μουσικούς, ερμηνευτές) και έχει συμμετάσχει σε πάνω από 100 ηχογραφήσεις δίσκων.

Από το 1994 ως το 2004 συμμετείχε στη μπάντα «Λοξή Φάλαγγα» του Νίκου Παπάζογλου παίζοντας κιθάρα και λαούτο, ενώ από το 2002 έως σήμερα συνεργάζεται με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου.

Από το 2001 είναι καθηγητής στο τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου, όπου διδάσκει λαϊκή κιθάρα, λαούτο και σύνολα, ενώ από το 2014 διδάσκει στο μεταπτυχιακό τμήμα της Σχολής Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Με την κυκλοφορία του πρώτου του προσωπικού δίσκου «16 Ρεμπέτικα με Κιθάρα» το 2007 έφερε στην πρώτη γραμμή την λαϊκή κιθάρα και την ιδιαίτερη τεχνική της. Ο δίσκος αυτός έγινε αφορμή για να δημιουργηθεί ένα ολόκληρο ρεύμα νέων κιθαριστών που μελέτησαν και ανέπτυξαν την ξεχασμένη τεχνική της λαϊκής κιθάρας.

Επόμενοι δύο δίσκοι, οι «Αψιλίες» το 2009 με προπολεμικά και σμυρνέικα τραγούδια και το «Ψιθυρίζοντας το ρεμπέτικο» το 2013 με ρεπερτόριο ενορχηστρωμένο για λαϊκή κιθάρα και γιαϊλί ταμπούρ. Και οι δύο αυτοί δίσκοι καλύπτουν διαφορετικές τεχνοτροπίες της λαϊκής κιθάρας διατηρώντας όμως τη ζωντάνια και το πάθος που το ίδιο το ρεπερτόριο κουβαλά.

Ο επόμενος του δίσκος «Εσπεράντο» κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2015 και περιλαμβάνει μεταπολεμικά τραγούδια διασκευασμένα και ενορχηστρωμένα αποκλειστικά για λαϊκή κιθάρα με την συμμετοχή 16 σπουδαίων τραγουδιστών. Και σε αυτόν το δίσκο το ρεπερτόριο είναι η αφορμή  για να φωτιστεί η σύγχρονη τεχνική της λαϊκής κιθάρας.

Ο δίσκος «Amerika» που κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2017 είναι ο τελευταίος δίσκος επικεντρωμένος στη λαϊκή κιθάρα. Περιλαμβάνει τραγούδια της πρώιμης περιόδου του ρεμπέτικου που γράφτηκαν από Έλληνες μετανάστες στην Αμερική και είναι όλα διασκευασμένα με την τεχνική της «τσιμπητής» κιθάρας, μιας τεχνικής που είναι σαφώς επηρεασμένη από την fingerpicking τεχνική των Αφροαμερικάνων μουσικών των Blues.

Το 2019 και με την έκδοση του δίσκου «Εδώ & Εκεί», ο Δημήτρης Μυστακίδης πάει ένα βήμα παρακάτω, βάζοντας ό,τι κουβαλάει από τα μουσικά στυλ που έπαιξε ή αγάπησε ως σήμερα. Το Eδώ της Ανατολής, που παραμένει στη μελωδία της φωνής, συνδυάζεται με το μουσικό Eκεί της Δύσης, διαμορφώνοντας μια καινούργια οπτική σε διαχρονικά ρεμπέτικα και παραδοσιακά τραγούδια.

Έχει εκδώσει 2 βιβλία. Το πρώτο, από τη σειρά «Παραδοσιακή Μουσική», το «Λαούτο, Τροπικότητα & Εναρμόνιση» και το δεύτερο, από τη σειρά «Αστική Λαϊκή Μουσική», το «Λαϊκή Κιθάρα, Τροπικότητα και Εναρμόνιση».

ΚΛΕΙΩ ΔΑΝΑΗ ΟΘΩΝΑΙΟΥ

Η Κλειώ Δανάη Οθωναίου, είναι ηθοποιός, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του εθνικού Θεάτρου και διπλωματούχος πιανίστα μαθήτρια του Δημήτρη Τουφεξή.

Στο θέατρο έχει πραγματοποιήσει πλήθος εμφανίσεων, ως ηθοποιός αλλά και ως πιανίστα, με πρώτη τη συνεργασία της ως πιανίστα με το Θέατρο Τέχνης την περίοδο 1997-1998, στις Σοφολογιότατες του Μολιέρου (σκηνοθεσία Γιώργου Λαζάνη).

Τη θεατρική περίοδο 2003-2004 συνεργάστηκε, επίσης ως πιανίστα, με την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στην παράσταση του Λ. Τολστόι Η Σονάτα του Κρόυτσερ, σε σκηνοθεσία Στρατή Πανούριου.

Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε δεκάδες θεατρικές παραγωγές ενώ τα τελευταία χρόνια έχει επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη και πρωταγωνιστεί σε παραγωγές του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

Έχει συνεργαστεί με σπουδαίους σκηνοθέτες, όπως Τσέζαρις Τκραουζίνις, Σίλβιο Πουρκαρέτε, Κώστα Τσιάνο, Σταμάτη Φασουλή, Γιάννη Παρασκευόπουλο, Γιάννη Αναστασάκη, Γιάννη Ρήγα, Ελένη Γκασούκα, Γιάννη Σκουρλέτη και άλλους.

Οι τηλεοπτικές της εμφανίσεις περιλαμβάνουν τη σειρά του MEGA «Μαζί σου» σε σενάριο Κώστα Βαζάκα και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Πανταζούδη (2006-2007), τη σειρά του ΑΝΤ1 «Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον» σε σενάριο Άννας Χατζησοφιά – Χάρη Ρώμα και σκηνοθεσία Χρήστου Παληγιαννόπουλου (2007-2008) και την τηλεοπτική σειρά «Χωρίς εσένα» (2015-16) (σκην. Ρέινα Εσκενάζι) του ΑΝΤ1 Κύπρου.

ΧΑΡΗΣ ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Χάρης Πεχλιβανίδης είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Έχοντας λάβει υποτροφία από το Ι.Κ.Υ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών) ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές µε τίτλο MA in Theatre: Devised Theatre στο Dartington College of Arts (UK). Έχει βραβευτεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα του Α.Π.Θ. µε το Βραβείο Αριστείας – Διεθνείς Διακρίσεις Αποφοίτων. Το 2021 ξεκίνησε το διδακτορικό του στο Τμήμα Θεάτρου με θέμα Όψεις του πολιτικού στο θέατρο ντοκουμέντο. Αναζητώντας τη «φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας» στη σύγχρονη δραματουργία. Διδάσκει το μάθημα της κινησιολογίας/χορού σε ανώτερες δραματικές σχολές επί σειρά ετών. Από το 2007 έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης, ηθοποιός και χορευτής στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Το 2012 συνδηµιούργησε την καλλιτεχνική κολλεκτίβα influx η όποια είναι η μοναδική παγκοσμίως θεατρική ομάδα που έχει βραβευτεί δύο φορές µε τη Διεθνή Υποτροφία Ίψεν του Ιδρύµατος Ίψεν της Νορβηγίας (Υπουργείο Πολιτισμού Νορβηγίας). Θεατρικές δουλειές της ομάδας έχουν παρουσιαστεί στο Κ.Θ.Β.Ε., στο Εθνικό Θέατρο, στο Φεστιβάλ Αθηνών 2018, στο Διεθνές Φεστιβάλ Δηµητρίων, στο Εθνικό Θέατρο του Όσλο (Διεθνές Φεστιβάλ Ίψεν), στο Θέατρο Volksbühne του Βερολίνου, στο Διεθνές Συνέδριο Ίψεν (στο Σκίεν της Νορβηγίας) και στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ (Ουάσιγκτον, Η.Π.Α.). Επίσης έχει συνεργαστεί ως σκηνοθέτης µε το Κ.Θ.Β.Ε., το Εθνικό Θέατρο, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.

Επίσης συμμετέχει ως εκπρόσωπος της Ελλάδας με ακόμα πέντε χώρες στο διακρατικό πρότζεκτ The ways of the heroes, το οποίο χρηματοδοτείται από τον οργανισμό Creative Europe. Τέλος, έχει σκηνοθετήσει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης την παράσταση Γυναίκες της Πέτρας (συνεργασία του μουσικού σχήματος Encardia καθώς και του πολυφωνικού σχήματος Πλειάδες).

Το 2021 εξελέγη Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων

Παρεμβάσεις από:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ

Ο Γιάννης Αγγελάκας είναι τραγουδιστής, μουσικός και ποιητής. Έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό ως ο τραγουδιστής του ροκ συγκροτήματος “Τρύπες”. Οι “Τρύπες” έδωσαν πλήθος συναυλιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ κυκλοφόρησαν και επτά δίσκους με μεγάλη απήχηση στο ελληνικό κοινό. Από το 2001, μετά τη διάλυση του σχήματος, ακολουθεί τη δική του διαδρομή. Πάντα με διάθεση για ψάξιμο και πειραματισμό, προχωρά σε διάφορες συνεργασίες καθώς και δισκογραφικές δουλειές, γράφοντας, μεταξύ άλλων, μουσική για κινηματογραφικές ταινίες και ντοκιμαντέρ. Στον κινηματογράφο συμμετέχει με ένα μικρό ρόλο στη ταινία “Χώμα και Νερό”. σε σκηνοθεσία Πάνου Καρκανεβάτου, ενώ στην ταινία του Νίκου Νικολαΐδη “Ο Χαμένος τα παίρνει όλα”, εκτός από τη μουσική, αναλαμβάνει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Παράλληλα με τα παραπάνω, έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές “Σάλια, μισόλογα και τρύπιοι στίχοι” και “Πώς τολμάς και νοσταλγείς, τσόγλανε;”, οι οποίες συνοδεύονται από δικά του σκίτσα.

Το 2000 κυκλοφορεί το βιβλίο “Για την καρδιά ενός κτήνους (1985-2000)” που περιέχει όλους τους στίχους του, καθώς και συνεντεύξεις. Το 2019 εκδίδει το βιβλίο “Ο μεγάλος μαθητής και ο μικρός δάσκαλος”, ενώ το τελευταίο του βιβλίο, με τίτλο “Ο τίγρης, το κοράκι κι ο Θεός”, κυκλοφορεί το 2023.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Γεννήθηκε το 1981 στη Θεσσαλονίκη όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε μάργκετινγκ ενώ παράλληλα πέρασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Διέκοψε τις σπουδές του λόγω στρατού και συνέχισε όταν απολύθηκε. Η πρώτη του δουλειά ως ηθοποιός, ήταν στο θέατρο στη παράσταση «Κατσαρίδα».

Παράλληλα με την πορεία του ως ηθοποιός σκηνοθέτησε για το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Θέατρο Πορεία, το Εθνικό Θέατρο και το Φεστιβάλ Αθηνών, τις παραστάσεις: “Η Ωραία του Πέραν”, “Αρίστος”, “Η Γιαννούλα η Κουλουρού”, “Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι”, “Ο Επιθεωρητής”, “Αυτόχειρ!”, “Θάνατος στη Βενετία” και “Μπαίνει η δεσποινίς Μαργαρίτα”.

Το 2016 ήταν υποψήφιος για το θεατρικό βραβείο “Δημήτρης Χόρν” για τον ρόλο του Babe (Μπέμπης) στο έργο του Τζεζ Μπάτεργουορθ «Mojo», σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Η πρώτη του συμμετοχή σε σειρά στην τηλεόραση ήταν το 2000 σε ένα επεισόδιο της αστυνομικής σειράς «Κόκκινος κύκλος» όπου υποδύθηκε έναν αστυνομικό. Πιο πρόσφατες συμμετοχές του, είναι στην κωμική σειρά «Σχεδόν ενήλικες» στο MEGA, η κοινωνική σειρά «Σκοτεινή θάλασσα», τα «Καλύτερά μας χρόνια» στην ΕΡΤ1, στον «Γλυκάνισο» στο Σκαι και τελευταία, στη σειρά «Έρωτας Φυγάς» στο OPEN / ΑΝΤ1.

Είναι μέλος του μουσικού συγκροτήματος Polkar.

ΦΩΤΗΣ ΣΙΩΤΑΣ

Ο Φώτης Σιώτας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η ενασχόλησή του με τη μουσική άρχισε σε ηλικία έξι ετών, ως μέλος της παιδικής χορωδίας Αγίας Τριάδος. Σε ηλικία εννέα ετών ξεκίνησε τις σπουδές του στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στο βιολί και το τραγούδι. Υπήρξε μέλος πολλών συγκροτημάτων της πόλης, όπως: Ποδηλάτες, Boomstate, Επισκέπτες και Ευοί Ευάν. Το 1993 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον Σωκράτη Μάλαμα και τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, τόσο σε ζωντανές εμφανίσεις, όσο και στη δισκογραφία. Συνεργάζεται επίσης με τον κιθαρίστα Μπάμπη Παπαδόπουλο. Από το 2005 έχει δημιουργήσει με τον κιθαρίστα Κώστα Παντέλη το ντουέτο Sancho 003, με το οποίο κυκλοφόρησαν δυο δίσκους (We buy gold, MUZGA).

Το 2016 δημιούργησε το γκρουπ «ΣΩΤΗΡΕΣ» .

Συμμετέχει σε πάνω από εκατό δίσκους σαν βιολιστής, ενορχηστρωτής, τραγουδιστής.

Το 2019 κυκλοφόρησε ο δίσκος με τίτλο «Τα δεύτερα γιατί κουράστηκαν τα πρώτα» σε μουσική δική του και στίχους του Θοδωρή Γκόνη.

Συνεργάστηκε με τον Άρη Μπινιάρη στις παραστάσεις «Ξύπνα Βασίλη» στο Εθνικό Θέατρο και «Χορός της Φωτιάς» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά).

Έχει γράψει μουσική για τη χορευτική ομάδα sinequanon, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ και για δεκάδες άλλες παραγωγές, ενώ σύντομα θα συνεργαστεί με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για μία ακόμα παράσταση.

Στην ημερίδα «Αυτοί που μένουν και αυτοί που φεύγουν» θα υπάρχει η δυνατότητα και παρέμβασης του κοινού ώστε να ανοίξει η συζήτηση ακόμα περισσότερο.

Αυτοί που μένουν κι αυτοί που φεύγουν

Πολυχώρος Πολιτισμού Ισλαχανέ (Ελένης Ζωγράφου 3)

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, Ώρα: 20.00

Είσοδος Ελεύθερη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα