Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο τελικός του Sustainability Hackathon

Mε την υποστήριξη της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδη.

Parallaxi
με-επιτυχία-ολοκληρώθηκε-ο-τελικός-το-949449
Parallaxi

Πέντε ομάδες έδωσαν ζωή στις καινοτόμες ιδέες που συνέλαβαν τον προηγούμενο Απρίλιο, μέσα στο διάστημα πέντε μηνών. Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου στο Hyatt Regency της Θεσσαλονίκης ήρθε η στιγμή της τελικής «αναμέτρησης». Ένας νικητής, αλλά οι πάντες κερδισμένοι.

Αφετηρία αυτού του ταξιδιού αποτελεί η άνοιξη του 2022, όταν συνολικά 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μιας Χρήσης», ενώ οι 5 από αυτές τις ομάδες εξασφάλισαν τη συμμετοχή τους στο πεντάμηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης, όπως εξήγησε και η κα Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς.

Η επιλογή της Θεσσαλονίκης μάλιστα, ως οικοδέσποινα του συγκεκριμένου τελικού, δεν ήταν τυχαία, καθώς «η πόλη μεταμορφώνεται σε ένα σύγχρονο ψηφιακό μέρος», ανέφερε ο Υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης. Ο ίδιος χαρακτήρισε την πόλη ως μια «σύγχρονη δεξαμενή σκέψης», λόγω των τριών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με τα νέα παιδιά που φέρουν φρέσκιες ιδέες να αποτελούν χρήσιμη και ελπιδοφόρα μαγιά για το μέλλον.

«Η βιωσιμότητα μπορεί να είναι η εξέλιξη σε συνδυασμό με την προστασία της γης και των πόρων», τόνισε η εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α. Κ. Λασκαρίδη, κα Αγγελική Κοσμοπούλου.

«Οι προκλήσεις του σήμερα χρειάζονται ιδέες, εργαλεία και δοκιμές. Πρέπει να δώσουμε βήμα στους νέους και τις καινοτόμες ιδέες. Για το Ίδρυμα η προστασία του περιβάλλοντος και βιωσιμότητα αποτελεί προτεραιότητα, έχοντας συνεργάτες με κοινό κώδικα αξιών», κατέληξε.

Η κα Αδαμίδου, τέλος τόνισε: «Όταν ξεκινήσαμε το Sustainability Hackathon είχαμε πολλές προσδοκίες. Αγγίξαμε διαφορετικές πτυχές μέσω της επιχειρηματικότητας, την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση. Είμαστε υπερήφανοι που ευαισθητοποιούμε και κινητροδοτούμε και γινόμαστε καταλύτες βιώσιμης προοπτικής».

Οι Ομάδες

Dataphoria | Οι νικητές

Εσύ πόσο sustainable είσαι; Αυτή την ερώτηση επιχειρούν να απαντήσουν ο Αναστάσης Σταμάτης και η Φένια Σούρλα που ενώνουν τις δυνάμεις τους και… τα δεδομένα με την αειφορία.

«Μέσα στο χάος των δεδομένων εμείς βάζουμε μια τάξη», χαρακτηριστικά ανέφεραν οι συνιδρυτές της ομάδας, καθώς η Dataphoria, αξιοποιεί μια Analytics as a Service πλατφόρμα για τη βιώσιμη ανάπτυξη, υποστηρίζοντας επιχειρήσεις και δήμους στην καταγραφή, παρακολούθηση και ανάδειξη των ESG δεικτών, με έμφαση στο περιβάλλον.

Σκοπός της νικήτριας ομάδας είναι η ένταξη της αειφορίας στο DNA κάθε επιχείρησης, κάθε πόλης, επιτυγχάνοντας έτσι τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο μέλλον.

FoodAllios

Η FoodAllios έρχεται να δώσει μια σύγχρονη λύση στο πρόβλημα της αλόγιστης σπατάλης τροφίμων (food waste). Η ομάδα αποτελείται από τον Νεκτάριο Εσχέτεστο, τον Δημήτρη Σιμεωνίδη, τη Μαρία Ξένου και τη Βασιλική Θάνου.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης τα νεαρά μέλη προέβαλαν τα σοκαριστικά αποτελέσματα ερευνών του ΟΗΕ, τα οποία κατατάσσουν τη χώρα μας στην πρώτη θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στην τρίτη παγκοσμίως αναφορικά με την σπατάλη φαγητού.

Η πλατφόρμα της εταιρείας δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να απολαμβάνουν τα μη διαθέσιμα προϊόντα της αγοράς σε χαμηλότερες τιμές, ενώ ταυτόχρονα οι επιχειρήσεις θα επωφελούνται του κέρδους.

Με σύνθημα το «Let’s reshape the food system», μας παραπέμπουν όλους να ενστερνιστούμε το συγκεκριμένο τρόπο ζωής.

Gaia

H Gaia είναι ένα σύστημα ανταποδοτικής ανακύκλωσης, πρωτοβουλία της Διονυσίας – Δανάης Μπρίλλη και της Μαρίας Γεωργιλά. Με μια εφαρμογή για κινητά και έναν κάδο, οι πολίτες θα βάλουν την «αξιοπιστία» στη διαδικασία της ανακύκλωσης.

Αναλυτικότερα, ο κάθε χρήστης διαθέτει το προσωπικό του προφίλ, μέσω του οποίου είναι σε θέση να σκανάρει το barcode του προϊόντος που πρόκειται να ανακυκλώσει. Τότε, η εφαρμογή του εμφανίζει εάν η συσκευασία είναι όντως ανακυκλώσιμη, καθώς και το υλικό που είναι κατασκευασμένη.

Εφόσον τηρεί τις προϋποθέσεις, ο χρήστης πετάει τη συσκευασία στον έξυπνο κάδο. Ο τελευταίος, μέσω αισθητήρα βάρους και τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να ελέγξει για το εάν το άτομο πέταξε την ίδια συσκευασία που σκάναρε, ώστε να επιβραβευτεί με πόντους για τα προϊόντα που ανακυκλώνει και τους οποίους μπορεί να εξαργυρώνει στις συνεργαζόμενες εταιρείες.

Όραμα των δύο κοριτσιών είναι η περιβαλλοντική προστασία και η κοινωνική υπευθυνότητα να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικότητας.

JMB

Τέσσερις απόφοιτοι της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, ο Νικηφόρος Κατάκης, ο Δημήτρης Ξενίας, ο Βασίλης Ξηρός και ο Μιχαήλ Φιλίππου οραματίστηκαν και ίδρυσαν την JMB.

Στόχος της JMB είναι η επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση, τα Big Data και οι IoT αρχιτεκτονικές, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των ανθρώπων.

Με την ανάπτυξη του Aivio, ένα ψηφιακό εργαλείο, η κάθε επιχείρηση και ο κάθε ενδιαφερόμενος οργανισμός μπορεί να μάθει οτιδήποτε αφορά την κατανάλωση νερού τους μέσω ποικίλων αναλυτικών στοιχείων.

Έτσι, το Aivio επιχειρεί να δώσει μια βιωσιμότερη μορφή στην άσκοπη κατανάλωση νερού, την ανάδειξη της σημασίας και της σπανιότητας που έχει.

Let’s Park

Η Let’s Park είναι διαδικτυακή crowdsourcing πλατφόρμα και προσπαθεί να συνδέσει τους πολίτες με τους δήμους και με οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και εταιρείες για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση πάρκων τσέπης, δηλαδή μικρών εκτάσεων πρασίνου που θωρακίζουν τις πόλεις απέναντι στη σύγχρονη περιβαλλοντική κρίση.

Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την πλατφόρμα της Let’s Park οι πολίτες εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για τη δημιουργία ενός πάρκου τσέπης στη γειτονιά τους.

Σκοπός του Νικόλαου Χρηστίδη, της Ναταλίας Τσαμτσούρη, της Αικατερίνης Διβινή και του Ρίζου – Θεόδωρου Χαδούλη είναι να δημιουργηθούν «πιο βιώσιμες και πιο ανθεκτικές πόλεις».

*Ο τελικός του 2ου μαραθωνίου καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για τη βιωσιμότητα, την αειφορία και την επιχειρηματικότητα (Sustainability Hackathon), αποτελεί μια διοργάνωση, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μιας Χρήσης», που υλοποιήθηκε μέσω της εταιρείας ψηφιακής τεχνολογίας Crowpolicy, με την υποστήριξη της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα