Ωραίες ιδέες για την Πέμπτη το βράδυ!

Ξεβολέψου από το σπίτι σου, συγκέντρωσε την παρέα σου και εκμεταλλεύσου το ελεύθερο βραδινό σου!

Parallaxi
ωραίες-ιδέες-για-την-πέμπτη-το-βράδυ-1224621
Parallaxi

Η Parallaxi σου συγκέντρωσε ιδέες για ένα βράδυ γεμάτο παραστάσεις, εκθέσεις και lives που σε περιμένουν να τις  απολαύσεις

Η Παράσταση «Off Line: Εκτός Σύνδεσης» στη Θεσσαλονίκη – Δημοτικό Θέατρο Άνετον 

Off Line: Εκτός Σύνδεσης

Βιώνουμε απλώς το τέλος μιας εποχής, όπως συνέβη με άλλες τεχνολογικές επαναστάσεις, ή την αρχή μιας καταστροφής.

Μια παράσταση που ερευνά τη σχέση του ανθρώπου με τα social media: την ανάγκη, την ευθύνη και τα όρια.

Το θέατρο μεταμορφώνεται σε ένα ζωντανό “κοινωνικό δίκτυο” και η σκηνή σε μια “πλατφόρμα”, όπου αποτυπώνεται, λίγο-πολύ, η εμπειρία του καθενός μας στον κόσμο των social media. Μια “γρήγορη ροή περιεχομένου”, με αφηγήσεις και διαλογικές σκηνές, παρουσιάζοντας προσωπικές εμπειρίες και σκέψεις γύρω από τα social media, και την ανθρώπινη επικοινωνία και σύνδεση, στο παρελθόν το παρόν και το μέλλον.

Πότε είμαστε εκτός σύνδεσης;

Μια παράσταση για τα social media: ένα πλέγμα μέσα στο οποίο επικοινωνούμε και χανόμαστε, ερωτευόμαστε, δουλεύουμε, ανακαλύπτουμε, ακουγόμαστε και σιωπούμε, κινούμαστε ενώ ταυτόχρονα μένουμε ακίνητοι.

*Πέμπτη 24/4 , Δημοτικό Θέατρο Άνετον, Ώρα 21:15, Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 8€ 

Έκθεση Φωτογραφίας του Δήμου Θέρμης στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης

Ο Αθέατος Ρόλος της Γυναίκας Μέσα στον Χρόνο

Η έκθεση αποτελεί μια μοναδική συλλογή οπτικών αφηγήσεων που φωτίζουν τη ζωή και τις εμπειρίες των γυναικών στις δεκατέσσερις κοινότητες του Δήμου.

Η έκθεση και το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα που την συνοδεύει, είναι αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας που υλοποιήθηκε μέσα από εργαστήρια δια βίου μάθησης και συλλογικές δράσεις, στις κοινότητες του Δήμου Θέρμης.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, “ζωντάνεψαν” και αποτυπώθηκαν φωτογραφικά εκφράσεις και παραδόσεις, ήθη, έθιμα, μουσικές, χοροί και στιγμιότυπα της καθημερινότητας, πολύτιμα στοιχεία που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά, αλλά συχνά δεν καταγράφονται.

Οι αφηγήσεις των γυναικών ανέδειξαν πτυχές της ζωής τους που παραμένουν αθέατες, από τις καθημερινές τους δραστηριότητες μέχρι τους ρόλους τους σε σημαντικά τοπικά έθιμα και κοινωνικές δομές.

Μέσα από τη δράση αυτή, δημιουργήθηκε ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης και ενδυνάμωσης, όπου οι γυναίκες όλων των ηλικιών μοιράστηκαν βιώματα και ιστορίες, συμβάλλοντας στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι αφηγήσεις τους αποτυπώθηκαν σε φωτογραφικά ντοκουμέντα, αποδίδοντας το συναίσθημα, τη ζωντάνια και την ατμόσφαιρα μιας διαχρονικής πραγματικότητας, μέσα από τον φακό της Αθηνάς Ακώνη, του Παναγιώτη Μπατατόλη και του Θανάση Ράπτη.

*Πέμπτη 24/4, Στο Φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης, έως τις 21:30, Είσοδος Ελεύθερη 

ΚΘΒΕ: «Όταν Χαμήλωσε ο Ουρανός» στη Θεσσαλονίκη στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

Όταν Χαμήλωσε ο Ουρανός

Στα ερείπια ενός βομβαρδισμένου σπιτιού στην Γάζα, εγκλωβίζονται ένας Ισραηλινός λοχαγός κι ένας Παλαιστίνιος δάσκαλος. Οι δύο άντρες, ακίνητοι, θαμμένοι ζωντανοί, καταπλακωμένοι από ξύλα και πέτρες, μάταια προσπαθούν να απελευθερωθούν. Με σπαρακτικές κραυγές αναζητούν ένα σημείο ζωής των δικών τους ανθρώπων.

Μετά τις εκατέρωθεν κατηγορίες για τις ευθύνες ενός πολέμου που μαίνεται χρόνια, η συνειδητοποίηση ότι το τέλος πλησιάζει, μαλακώνει την καρδιά τους. Υποχρεωμένοι να ζήσουν λεπτό προς λεπτό έναν βασανιστικό θάνατο λόγω του οξυγόνου που λιγοστεύει, δεν έχουν άλλη επιλογή απ’ το να αναμετρηθούν με τα πιστεύω τους που τους έφεραν μέχρι εδώ.

Ο πραγματικός «άλλος» είναι πλέον ο εαυτός τους. Με αυτόν θα κάνουν απολογισμό. Οι επιλογές που έκαναν, τώρα βαραίνουν αλλιώς. Βλέπουν, συνειδητοποιούν τις πραγματικές τους διαστάσεις. Φανερές και κρυφές πλευρές της ζωής τους φωτίζονται απ’ το σκοτάδι της απόγνωσης.

Κι όσο κι αν ο πόλεμος μέσα τους αντιστέκεται ακόμα και επιμένει, αναπόφευκτα έρχονται κοντά.

Όταν δε μέσα απ’ τα ερείπια προβάλλει το χέρι τής επίσης εγκλωβισμένης γυναίκας του Παλαιστίνιου, ο πόλεμος των δύο κόσμων στο πρόσωπο των δύο αντρών «τελειώνει» με ένα συγκλονιστικό φινάλε.

*Πέμπτη 24/4, Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, Ώρα 17:00, Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 9€.

Πέμπτη στη Μικρή Σκηνή στη Θεσσαλονίκη – Στάθης Αραμπατζής (full band) live

Μικρή Σκηνή

Ο κιθαρίστας Στάθης Αραμπατζής τα τελευταία χρόνια ακολουθεί προσωπική μουσική πορεία έχοντας ηχογραφήσει δύο album με σημαντικές συνεργασίες.

Την Άγρια Μέρα (2018) με συμμετοχή του Ʃωκράτη Μάλαμα και Το Τέλος του Χειμώνα (2023) με συμμετοχή του Γιώργη Ξυλούρη (Ψαρογιώργη)και της Μάρθας Φριντζήλα.Από αυτό το υλικό θα παρουσιαστούνε τραγούδια στο live της Μικρής Μουσικής Σκηνής στη Θεσσαλονίκη, καθώς και κάποια αγαπημένα τραγούδια γνωστών τραγουδοποιών .

Σε ένα μουσικό περιβάλλον μεταβλητό σε ύφος και ένταση, ο Στάθης Αραμπατζής μας αφηγείται τις ιστορίες του που πότε θυμίζουν Tom waits και JJ Cale και άλλοτε κλείνουν το μάτι στην ελληνική μουσική παράδοση και τα ρεμπέτικα.

*Πέμπτη 24/4, Μικρή Σκηνή, Ώρα 21:30, Τιμή εισιτηρίου 8€ 

Εικαστική Έκθεση Γλυπτικής στο Ισλαχανέ: Μονοπάτια της Νέλας Κωνσταντίνου 

Μονοπάτια της Νέλας Κωνσταντίνου

Στα έργα γίνεται αναφορά στο δρόμο του μεταξιού που ένωνε κάποτε Ανατολή και Δύση και στον κύκλο ζωής του μεταξοσκώληκα. Γίνεται διερεύνηση της δομής και της οργάνωσης της πολιτείας του μεταξοσκώληκα και των αναλογιών με τις ανθρώπινες κοινωνίες.

Τα έργα πυροδοτούν σκέψεις για τον κύκλο ζωής του ίδιου του ανθρώπου, την οικιακή οικονομία και τα διαφορετικά πεδία της ανθρώπινης δράσης και μνήμης. Τα πρωτογενή υλικά των έργων, κυρίως μάρμαρο και μετάξι, έρχονται απευθείας από τη φύση. Οργανική και ανόργανη ύλη, ένα ανομοιογενές πλέγμα που μεταμορφώνεται και τελικά συνυπάρχει ως ενιαίο όλο.

Τα έργα αποτελούν ένα πεδίο έκφρασης, σύνδεσης και συνομιλίας με τα ίδια τα υλικά, καθώς και προέκτασης του εαυτού της δημιουργού. Η Νέλα Κωνσταντίνου δημιουργεί τον δικό της ξεχωριστό εικαστικό κόσμο στον οποίο ξεπροβάλλουν μορφές που εκπλήσσουν, προβληματίζουν και βρίθουν αλληλοαναιρέσεων.

Εξερευνά την παράδοση, τις μεθόδους και τις πρακτικές, και διερευνά το προσωπικό της ταξίδι ανακάλυψης του εαυτού και σύνδεσης με τους άλλους.

*Πέμπτη 24/4, Πολυχώρος Πολιτισμού Ισλαχανέ 

«Πες μου μια Λέξη/Give me Your Answer»: Νέα Παραγωγή του ΚΘΒΕ στο Φουαγιέ Θεάτρου ΕΜΣ

Πες μου μια Λέξη/Give me Your Answer

Σε ένα παλιό, εμφανώς παρατημένο σπίτι, σε μια επαρχία της Ιρλανδίας, ζει ο συγγραφέας Τομ Κόνολι με την αλκοολική γυναίκα του, Ντέιζι. Στο σπίτι αυτό φιλοξενείται ο Ντέιβιντ, απεσταλμένος ενός Πανεπιστημίου στο Τέξας, που μελετάει το αρχείο του Τομ για να διερευνήσει τις πιθανότητες να πουληθούν τα άπαντα του στην Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη.

Η κόρη του ζευγαριού, Μπρίτζετ, είναι ψυχικά ασθενής και διαμένει για χρόνια σε ίδρυμα.

Τις δυσκολίες της ζωής τους εντείνουν οι οικονομικές δυσχέρειες.

Σε αναμονή της τελικής ετυμηγορίας του Ντέιβιντ, που θα καθορίσει τόσο τη λογοτεχνική αξία του έργου του Τομ όσο και τη δυνατότητα για οικονομική εξέλιξη, στο σπίτι έρχονται η μητέρα της Ντέιζι, μια συνταξιούχος γιατρός που υποφέρει από τα αρθριτικά της, και ο πατέρας της, ένας κλεπτομανής, πρώην πιανίστας σε μπαρ.

Στην παρέα προστίθεται ο οικογενειακός φίλος τους, ο Γκάρετ, ένας υπερφίαλος εμπορικά επιτυχημένος συγγραφέας και η σύζυγός του Γκρέιν.

Η συναισθηματική ένταση των χαρακτήρων, μέσα σε μια ώρα και σαράντα λεπτά, σε υποβάλλουν σε μια σιωπηλή συμμετοχή, με έναν αόρατο ρόλο κομπάρσου, ικανό για να θέλεις να αποφασίσεις εσύ για τον πρωταγωνιστή.

Μια απόφαση που τελικά δεν παίρνεις ποτέ γιατί έχεις ήδη αποπροσανατολιστεί από κωμικοτραγικά γεγονότα που σε κάνουν να αναθεωρείς όλα όσα άκουσες, αφού τελικά υπερτερεί η εκκωφαντική σιωπή των νοημάτων γύρω από ζητήματα της ηθικής, της αγάπης και της θυσίας.

Το έργο «Πες μου μια λέξη!» [Give me your answer, Do!] του Μπράιν Φρίελ, κυκλοφόρησε το 1997 και εστιάζει στην υπαρξιακή αγωνία του συγγραφέα, που ακροβατεί ανάμεσα στην ανάγκη του για αναγνώριση και στον φόβο του για αξιολόγηση.

Η αίσθηση ότι το ταλέντο του κρύβεται μέσα σε χειρόγραφα που κανείς δεν είχε μέχρι τώρα πρόσβαση, αποτελεί την κινητήριο δύναμη της δημιουργίας του, μεταθέτοντας την αγωνία της αναγνώρισης για το μέλλον.

Γιατί, όπως λέει και η Ντέιζι, «το να είσαι ζωντανός είναι να αναβάλλεις την τελική ετυμηγορία […].

Γιατί οι ετυμηγορίες βγαίνουν μόνο όταν όλα έχουν τελειώσει, όταν όλα έχουν ολοκληρωθεί».

*Πέμπτη, , Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Ώρα 19:00, Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 9€ – 13€

ΚΘΒΕ: «Έγκλημα και Τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στη Θεσσαλονίκη-Μονή Λαζαριστών

Έγκλημα και Τιμωρία

Ο κόσμος του Ντοστογιέφσκι συναντά τον όλεθρο του Ολοκαυτώματος. Ένα νεαρός φοιτητής της Νομικής και επίδοξος συγγραφέας, στην Αγία Πετρούπολη του 1865, ο Ροντιόν Ρασκόλνικωφ, δολοφονεί με μπαλτά την γριά τοκογλύφο Αλιόνα Ιβάνοβνα – λογαριάζοντας την ως “μία ψείρα” που πρέπει να εξαληφθεί από την ηθικό ορίζοντα της ανθρωπότητας.

Καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για την ενοχή του ο αστυνόμος Πορφύριος Πέτροβιτς προσπαθεί να τον πιέσει ψυχολογικά ώστε να οδηγηθεί στην ομολογία.

Η Σόνια, η Διάφανη Πόρνη, έρχεται να αγαπήσει τον εφιάλτη του Ροντιόν – για να τον πάρει μέσα της και να τον μετασχηματίσει σε αγάπη.

Ο Αρκάντι Σβιντριγκάιλοφ ενσαρκώνει το κυνικό κακό που κατισχύει, η Ντούνια, η αδελφή του Ρόντια, θύμα του Αρκάντι, ανασυστήνει την θυσιαστική αγάπη.

Πού βρίσκεται η φύση των ανθρώπων – στον αρχέγονο φόνο ή στην επινοημένη ηθική; Υπάρχει Θεός ή όλα επιτρέπονται;

Γιατί ο Ροντιόν βλέπει στο όνειρό του τους θαλάμους αερίων του Άουσβιτς; Γιατί οι άντρες σκοτώνουν και οι γυναίκες σώζουν;

Και με ποια διαδρομή η Πουλχερία Ρασκολνίκοβα, η μητέρα του Ροντιόν, δίνει μια προσωπική διέξοδο στην ανθρώπινη τραγωδία που απλώνεται δίχως όρια στην συνθήκη της νεωτερικότητας;

*Πέμπτη, , Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός, Ώρα 19:00, Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 9€ – 21€. 

Η «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας από το ΚΘΒΕ στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης

Θελεστίνα

Ο ερωτευμένος νεαρός ιππότης Καλίστο, αδυνατώντας να διαχειριστεί την απόρριψη της αγαπημένης του Μελιβέας, δέχεται τη συμβουλή του υπηρέτη του Σεμπρόνιο και ζητάει βοήθεια από τη Θελεστίνα, μια δαιμόνια προξενήτρα, πρώην ιερόδουλη και νυν προαγωγό, η οποία κατέχει τα μυστικά του έρωτα και δίνει λύσεις στα προβλήματα, έναντι αμοιβής, με αλχημείες και μαγικά βότανα.

Η Θελεστίνα, βάζει το σχέδιο της σε εφαρμογή, ώστε το νεαρό ζευγάρι να ερωτευθεί με πάθος.

Πανούργα, χειριστική και εξαιρετικά ικανή στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους και να εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες τους, χρησιμοποιεί ανορθόδοξους τρόπους, μηχανορραφίες και «ραφές» παντός τύπου που εκχυδαΐζουν τον αγνό «πλατωνικό» έρωτα και εμπλέκουν τους ήρωες σε απρόβλεπτες περιπέτειες…

Ποια θα είναι η είναι η κατάληξη του δυνατού αυτού έρωτα, που μέσα από αλχημείες και εξαπατήσεις, πυροδοτεί μια σειρά θανάσιμων αμαρτημάτων, όπως η λαγνεία και η απληστία, σε μια κοινωνία γεμάτη δεισιδαιμονίες, στην Ισπανία του 15ου αιώνα;

Η Ιλλαροτραγωδία του Καλίστο και της Μελιβέας ή Θελεστίνα όπως την αποκαλούσε το κοινό και επικράτησε σαν τίτλος, αποτελεί ένα πρωτοποριακό ουμανιστικό έργο που δημοσιεύτηκε το 1499, του οποίου τα τολμηρά για την εποχή στοιχεία καταπλήσσουν και ενθουσιάζουν τους αναγνώστες.

Στην συγκεκριμένη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου, μέσα από την προσθήκη μια σύγχρονης Παράβασης, υπογραμμίζονται, επιπλέον, η θέση της γυναίκας, η «αρετή» της αγνότητας και η εκμετάλλευσή της καθώς και η τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και εμπορευματοποίησης του γυναικείου σώματος, ανά τους αιώνες.

*Πέμπτη 24/4, , Βασιλικό Θέατρο, Ώρα 19:00, Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 9€ – 21€

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα