Πώς μπορεί να γίνει η Θεσσαλονίκη μια πόλη φιλική για την οικογένεια;
Νέες δράσεις του δήμου για την ανάδειξη της πόλης ως "φιλικού στην οικογένεια" προορισμού.
Διαθέτει ασφάλεια, ιστορία, πολιτισμό, ξεχωριστή γαστρονομία, αλλά κυρίως ζεστούς και φιλόξενους ανθρώπους. Αυτή είναι η Θεσσαλονίκη. Μια πόλη ανοιχτή για διακοπές με παιδιά, βόλτες και εμπειρίες. Πόσες όμως οικογένειες την επιλέγουν ως προορισμό; Όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δ.Θεσσαλονικης, Σπύρος Πέγκας το ποσοστό των οικογενειών που έρχονται στην πόλη για αναψυχή δεν ξεπερνάει το 17%. Και παραμένει χαμηλό ακόμη κι αν προσθέσουμε σε αυτό, το 6% των ταξιδιωτών που έρχονται στην πόλη για επαγγελματικούς λόγους αλλά το συνδυάζουν με αναψυχή, παίρνοντας μαζί και τα παιδιά τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ).
Ορμώμενοι από αυτήν τη διαπίστωση, στο τμήμα τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, αποφάσισαν σύμφωνα με τον κ. Πέγκα, να δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα και να εντείνουν τις προσπάθειες για να γίνει η Θεσσαλονίκη μια πόλη -προορισμός πιο φιλική για οικογένειες (family friendly destination).
Όπως ανέφερε στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου ο αντιδήμαρχος, σε πρώτη φάση έχει δημιουργηθεί ένας οδηγός για όλα όσα μπορεί να δει και να κάνει μια οικογένεια στη Θεσσαλονίκη, στον οποίο θα έχει πρόσβαση όποιος το επιθυμεί διαδικτυακά. Την ίδια ώρα, περίπου 20.000 ενημερωτικά φυλλάδια με “7 λόγους για να επισκεφθεί κανείς τη Θεσσαλονίκη με την οικογένειά του” θα βρίσκονται στη διάθεση των επισκεπτών.
Οι εν λόγω δράσεις γίνονται σε συνεργασία με την ενημερωτική ιστοσελίδα για οικογένειες και παιδιά “Πυγολαμπίδες στο Κλουβί” (www.pigolampides.gr), δημιουργός της οποίας είναι η Ιωάννα Σεραφειμίδου. Όπως είπε η κ. Σεραφειμίδου, η Θεσσαλονίκη έχει πολλές δυνατότητες να αναπτύξει ακόμη περισσότερο τον τομέα των δράσεων και των σημείων ενδιαφερόντων για το παιδί και την οικογένεια, διαθέτει ωστόσο ήδη πολλές επιλογές που αξίζει κανείς να ανακαλύψει και να γνωρίσει. Μεταξύ άλλων ανέφερε τα πάρκα διασκέδασης και μουσεία της πόλης, τις δραστηριότητες και ξεναγήσεις προσαρμοσμένες στην οικογένεια, τις εκδρομές σε κοντινούς προορισμούς και τις δραστηριότητες που αφορούν στα παιδιά.
Όλα τα παραπάνω θα τεθούν επί τάπητος και θα συζητηθούν με τους φορείς και επαγγελματίες του τουρισμού σε σχετική ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, με σκοπό να μπει ένα επόμενο “λιθαράκι”, στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει, όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως φιλικού προς την οικογένεια προορισμού.
Η ημερίδα έχει θέμα “Θεσσαλονίκη και τουρισμός: ιδέες, ευκαιρίες και συνέργειες για την ανάπτυξη μιας πόλης φιλικής για την οικογένεια” και θα πραγματοποιηθεί στις 5 το απόγευμα, στο Δημαρχείο.
Προ των πυλών το υπερσύχρονο info-kiosk
Τέλη Μαρτίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δ.Θεσσαλονικης, Σπύρο Πέγκα το νέο info-point του δήμου, κοντά στο Βασιλικό θέατρο. Όπως εξήγησε ο κ.Πέγκας, το γυάλινο περίπτερο που παραχωρήθηκε στο δήμο από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου για να αξιοποιηθεί ως info kiosk, χρειάζεται αρκετές επισκευές και εργασίες προκειμένου να μπει ο ανάδοχος και να αναλάβει.
Όπως ανέφερε η προϊσταμένη του Τμήματος Τουρισμού Μαργαρίτα Σαλπιγγίδου, το περίπτερο θα λειτουργεί 12 ώρες την ημέρα, 7 μέρες την εβδομάδα και θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με εικονικές περιηγήσεις και άλλα συστήματα για την ενημέρωση των επισκεπτών.
Πηγή: ΑΠΕ, Νικόλ Καζαντζίδου