Στην 84η ΔΕΘ μαθητές σε «διδάσκουν» ρομποτική και… ανθρωπιά!
Έλα να δεις και θα συμφωνήσεις.
Για μία ακόμη φορά οι μικροί μας φίλοι εντυπωσιάζουν με τις γνώσεις τους και βάζουν… το καπέλο μέχρι και στους ενήλικες με τις φοβερές ιδέες αλλά και την υλοποίησή τους. Αρκεί μια μικρή βόλτα από την 84η ΔΕΘ για να διαπιστώσεις πως οι μαθητές όχι μόνο μπορούν να σε εκπλήξουν αλλά και να λύσουν βασικά καθημερινά προβλήματα μιας μερίδας του πληθυσμού που το έχει πραγματικά ανάγκη.
Τι θα έλεγες αν ένας νεαρός δημιουργούσε επιτέλους έξυπνες πόλεις, ένα σύστημα προειδοποίησης σε όσους παρκάρουν σε χώρους στάθμευσης για ΑΜΕΑ, ένα ρομποτικό χέρι ή και σκάκι με… τεχνητή νοημοσύνη;
Αυτά και άλλα πολλά έχεις την ευκαιρία να δεις τις επόμενες ημέρες στο stand του ΝΟΗΣΙΣ, στην 84η ΔΕΘ και θα μείνεις με το στόμα ανοικτό.
Ιδού όλα τα ωραία επιτεύγματα των μαθητών που μπορείς να θαυμάσεις από κοντά στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Έκθεσης:
#1 Ρομποτικό-Βιονικό Χέρι
Στην εργασία αυτήν παρουσιάζεται ένα ρομποτικό βιονικό χέρι κατασκευασμένο για άτομα με κινητικά προβλήματα στα άνω άκρα. Το βιονικό χέρι προσαρμόζεται στο άνω άκρο ενός ατόμου παρέχοντας την ευκαιρία ελέγχου του κάθε δακτύλου του με μικροσκοπικούς διακόπτες, όπως επίσης και τη δυνατότητα της αυτόματης ανίχνευσης οποιουδήποτε αντικείμενου και του πιασίματος αυτού χωρίς κανέναν ανθρώπινο έλεγχο. Με αυτόν τον τρόπο το βιονικό χέρι μπορεί να πραγματοποιεί σχεδόν όλες τις κινήσεις ενός βιολογικού χεριού προσφέροντας βοήθεια σε άτομα να πραγματοποιήσουν τις δραστηριότητες που δεν μπορούσαν.
*Ρομποτικό χέρι, Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας και Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπ. Μακεδονίας
#2 Internet of Things Project
Θέμα αποτελεί η δημιουργία τεχνολογικών εφαρμογών που αποδίδουν άμεσα ή έμμεσα οφέλη και βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολίτων ενός Δήμου ή Κοινότητας, αξιοποιώντας την τεχνολογία Internet of Things μέσω της πλατφόρμας ανάπτυξης Arduino. Οι μαθητές αρχικά κατασκευάζουν τα κυκλώματα ελέγχου έξυπνων συστημάτων ελεγχόμενης στάθμευσης, διαχείρισης απορριμμάτων, ελέγχου φωτισμού και καιρικών φαινομένων, πυρασφάλειας και συναγερμού, ελέγχου μέσω Bluetooth και πράσινης ενέργειας συνδέοντας κατάλληλα τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα (αισθητήρες, σερβοκινητήρες, led, αντιστάσεις, ηλιακά panels κλπ.) με τον μικροεπεξεργαστή Arduino. Στη συνέχεια οι μαθητές προγραμματίζουν τον μικροεπεξεργαστή Arduino ώστε να ελέγχει το αντίστοιχο κύκλωμα. Οι μαθητές συνδυάζουν γνώσεις προγραμματισμού και φυσικής, δεξιότητες μηχανικής και κατασκευής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων για να προσομοιάσουν εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια έξυπνη πόλη ώστε να γίνει περισσότερο βιώσιμη και φιλική στον πολίτη.
*InternetofThingsProject, Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, 2οΓενικό Λύκειο Καλαμαριάς
#3 Roboworker
Σκοπός αυτής της πρωτότυπης κατασκευής είναι να δείξει ο μαθητής, ότι ο ρομποτικός βραχίονας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης φορτίων σε βιομηχανίες κάθε είδους. Για αυτό το λόγο κατασκευάσθηκε μια πρωτότυπη κατασκευή Space Rail, όπου πραγματοποιείται σε αυτήν μια επίδειξη της ακρίβειας των κινήσεων που τελεί ο «Roboworker» στις εργασίες του, όπου μπορεί να πιάνει και μετακινεί φορτία σε μορφή σφαιρών. Ο ρομποτικός βραχίονας είναι τύπου OWI – 535 robotic arm, o οποίος συνδέεται με τον μικροελεγκτή Arduino, αλλά και με πληκτρολόγιο και οθόνη, για την ενσύρματη λειτουργία του από άλλο χρήστη. Ο «Roboworker» χαρακτηρίζεται από μεγάλη ελευθερία κινήσεων, αλλά και αποτελεσματικότητα στην διεκπεραίωση των εργασιών του.
*Roboworker, Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, Γυμνάσιο Ελληνικού Κολλεγίου
#4 WeDoCare Project
Ράμπες κλειστές από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και θέσεις στάθμευσης κατειλημμένες από αφηρημένους ή ασυνείδητους οδηγούς. Η ρομποτική εφαρμογή WeDoCare είναι ένας συνδυασμός LegoWEDO 2 και micro:bit για την προστασία θέσεων παρκινγκ και ραμπών για ΑμεΑ. Οι αισθητήρες του είναι σε θέση να αναγνωρίσουν πότε ένα αυτοκίνητο έχει παρκάρει σε θέση για ΑμεΑ αλλά και να ελέγξει αν διαθέτει την ειδική σήμανση. Σε περίπτωση παράνομης στάθμευσης ο οδηγός δέχεται αρχικά μια προειδοποίηση και αν δεν το απομακρύνει τότε ειδοποιείτε η τροχαία η οποία καταφθάνει άμεσα με ρομποτικό όχημα για να επιδώσει κλήση.
*WeDoCareProject, Δευτέρα 9 μέχρι και Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, 11oΔημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς
#5 Chess Master Project
Mπορούν παιδιά της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου να ασχοληθούν με τεχνητή νοημοσύνη; Η απάντηση είναι ναι. Το project ChessMasterείναι η πρόταση τους και έχει εφαρμογή στο σκάκι . Τα παιδιά θα παρουσιάσουν τη διαδικασία κατασκευής προγράμματος σε επίπεδο ομάδας, θα παρουσιάσουν τη δυνατότητα προσθήκης «ευφυίας» στον υπολογιστή ώστε να παίζει σκάκι με αξιώσεις, καθώς και τα συμπεράσματά τους για τις βασικές αρχές τεχνητής νοημοσύνης. Τέλος, θα προκαλέσουν το κοινό και τους επισκέπτες να τους νικήσουν μέσα 36από το Project/
*ChessMasterProject, Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, ΔημοτικόΣχολείοΟφρυνίου και Roboworker Γυμνάσιο Ελληνικού Κολλεγίου
#6 RobocityProject
Σκοπός της εργασίας, είναι η δημιουργία μίας έξυπνης πόλης, με ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα μετακίνησης. Οι μαθητές θα κατασκευάσουν το αστικό περιβάλλον χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά (ανακυκλώσιμα και μη). Θα κατασκευάσουν τον κεντρικό δρόμο της πόλης και τα κτίρια. Στον κεντρικό δρόμο της πόλης θα κινείται αυτόνομα ένα όχημα , το οποίο θα ακολουθεί την πορεία του δρόμου αυτόνομα, χωρίς εξωτερικές παρεμβάσεις. Το όχημα θα κατασκευαστεί με lego Mindstorms ev3 και θα προγραμματιστεί για το σκοπό αυτό στο περιβάλλον της lego. Οι μαθητές, θα σχεδιάσουν και θα τοποθετήσουν σε ένα σημείο του δρόμου ένα φανάρι ρύθμισης κυκλοφορίας. Το φανάρι θα υλοποιηθεί με έναν ελεγκτή Arduino, ό οποίος θα προγραμματιστεί ώστε κατά περιοδικά διαστήματα αυτό να μεταβαίνει σε κατάσταση ΚΟΚΚΙΝΟ-ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ-ΠΡΑΣΙΝΟ. Το όχημα θα κινείται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να ακολουθεί τις βασικές αρχές του ΚΟΚ, ανιχνεύοντας το χρώμα του φαναριού και υπακούοντας ανάλογα.
*RobocityProject, Σάββατο 13 – Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου, 1o ΕΠΑΛ Αριδαίας – 1ο ΕΚ Αριδαίας
*Δες από κοντά τα παραπάνω επιτεύγματα των μαθητών από τις 7 έως τις 14 Σεπτεμβρίου στο stand του ΝΟΗΣΙΣ στο περίπτερο της ΓΓΕΤ στην 84η ΔΕΘ