Τα δυνατά highlights της Thessaloniki PhotoBiennale 2018

Με πλήθος εκθέσεων και εκδηλώσεων επιστρέφει ανανεωμένο τον Σεπτέμβριο το ιστορικό φεστιβάλ φωτογραφίας.

Parallaxi
τα-δυνατά-highlights-της-thessaloniki-photobiennale-2018-359679
Parallaxi

Στην 23η διοργάνωσή της, που σηματοδοτεί και την 30η επέτειο από την ίδρυσή της, η Thessaloniki PhotoBiennale 2018 συναντά ξανά το κοινό της, παρουσιάζοντας 21 εκθέσεις ελληνικής και διεθνούς φωτογραφίας, ποικίλης θεματολογίας και φωτογραφικών προσεγγίσεων, με τη συμμετοχή 142 καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στη φετινή διοργάνωση, την κεντρική έκθεση με τίτλο Capitalist Realism επιμελείται η Πηνελόπη Πετσίνη με βοηθό επιμελητή τον Φώτη Μηλιώνη. Διαρθρωμένη σε δύο μεγάλες ενότητες που φιλοξενούνται στους χώρους του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, η έκθεση επιχειρεί να αναδείξει ζητήματα που συντελούν στη δημιουργία ή στην επιδείνωση των οικονομικών κρίσεων στο διεθνές περιβάλλον, σε σύγχρονο και ιστορικό ορίζοντα.

Επιπλέον, φέτος υιοθετούνται νέες ιδέες και πρακτικές, όπως η παρουσίαση δύο πρωτοεμφανιζόμενων Ελλήνων φωτογράφων που επιλέχθηκαν μετά από ανοιχτό κάλεσμα, αλλά και δυο ενοτήτων με έργα από τη μόνιμη συλλογή του ΜΦΘ. Παράλληλα, παρουσιάζεται μια σειρά εκθέσεων, όπως: μια διεθνής με θέμα το photobook, μια επετειακή όπου θα παρουσιαστούν έργα από τη συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που αποκτήθηκαν μετά από δωρεά καλλιτεχνών που συμμετείχαν στο φεστιβάλ, αλλά και μια έκθεση όπου υπογραμμίζεται η στενή πλέον σχέση της φωτογραφίας με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Thessaloniki PhotoBiennale 2018 συμπράττει και με άλλες φωτογραφικές διοργανώσεις της χώρας (Athens Photo Festival, Photometria, MedPhoto, Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων).

Συγχρόνως, το φετινό φεστιβάλ, που υποστηρίζεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, περιλαμβάνει παράλληλες εκδηλώσεις για το φωτογραφικό και το ευρύτερο κοινό, όπως εκπαιδευτικά προγράμματα και ξεναγήσεις, εργαστήρια και διαλέξεις, ένα αφιέρωμα στη σχέση της φωτογραφίας με τον κινηματογράφο (σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης), καθώς και μια διεθνή διημερίδα με καλεσμένους καλλιτέχνες και ακαδημαϊκούς στην οποία θα διερευνηθεί το πλαίσιο της κεντρικής έκθεσης (σε συνεργασία με το Ίδρυμα Rosa Luxembourg).

Φωτογραφίες, Αλήθειες και Ψέματα 1985-2018

Κωστής Αντωνιάδης

Η έκθεση Φωτογραφίες, Αλήθειες και Ψέματα 1985-2018 του Κωστή Αντωνιάδη είναι η πρώτη που ανοίγει στο πλαίσιο της Thessaloniki PhotoΒiennale 2018, την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018, στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (Βίλλα Καπαντζή). 

Τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου, στις 20:30.

Η έκθεση αναπτύσσεται σε οκτώ θεματικές ενότητες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους από το 1985 έως το 2018. Η πιο πρόσφατη εργασία που παρουσιάζεται στην έκθεση αποτελεί συνέχεια των ερωτημάτων που έχουν τεθεί και παλαιότερα από τον Αντωνιάδη για τη σχέση της πραγματικότητας με την απεικόνισή της. Υιοθετώντας τη μορφή φωτογραφικού δοκιμίου, ακολουθεί τις μεταλλάξεις που υφίστανται φωτογραφικά ντοκουμέντα της πορείας των προσφύγων μέχρι την ενσωμάτωσή τους σε μουσειακούς χώρους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη θέση στο έργο του κατέχουν φωτογραφίες του οικογενειακού του λευκώματος.

Συνδιοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

*Διάρκεια: 14/09/2018-11/11/2018, Εγκαίνια: 26/09/2018, ώρα: 20:30, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (Βίλα Καπαντζή), Βασιλίσσης Όλγας 108, Ημέρες και ώρες: Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 10:30-18:00, Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό, Πληροφορίες: 2310 295 170-1 καθημερινές 9.00 – 14.30 και 2310 295 149 τις ώρες λειτουργίας της έκθεσης

Capitalist Realism

Συντελεσμένο Μέλλον | Παρελθόν Διαρκείας

Paolo Woods – Gabriele Galimberti, Marina Bay Sands Hotel, Σιγκαπούρη, από τη σειρά The Heavens, 2015

Η έκθεση «Capitalist Realism» εμπνέεται από τον όρο «καπιταλιστικός ρεαλισμός» που εισήγαγε ο Mark Fisher στο ομώνυμο βιβλίο του για να περιγράψει την πολιτισμική λογική του δόγματος TINA (There Is No Alternative) –την αυτοεκπληρούμενη προφητεία της Μάργκαρετ Θάτσερ ότι «δεν υπάρχει εναλλακτική». Η έκθεση χωρίζεται σε δύο ενότητες: Η πρώτη φέρει τον τίτλο «Συντελεσμένο Μέλλον» και εστιάζει στην περίοδο μετά το 1989, καταδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο ο καπιταλισμός έχει έκτοτε αυτοπαρουσιαστεί με επιτυχία ως το μόνο ρεαλιστικό πολιτικοοικονομικό σύστημα. Η δεύτερη με τον τίτλο «Παρελθόν Διαρκείας» προσεγγίζει το καπιταλιστικό σύστημα με όρους ιστορικούς, δίνοντας έμφαση σε αντιθέσεις όπως: κέντρο/περιφέρεια, αποικιοκράτες/αποικιοκρατούμενοι, αλλά και πραγματευόμενη την έννοια του αρχειακού και τη σύνδεσή του με τη δημόσια ιστορία και μνήμη.

Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Γκαίτε στη Θεσσαλονίκη.

Info:

Capitalist Realism / Συντελεσμένο Μέλλον: ∆ιάρκεια: 28/09/2018 – 27/01/2019, Εγκαίνια: 28/09/2018, 20:00, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α΄, Προβλήτα Α΄, Ναυάρχου Βότση 3, Λιµάνι Θεσσαλονίκης, τηλ.: 2310 566716, Ώρα: Τρ-Πε, Σα, Κυ 11:00–19:00, Πα 11:00–22:00

Capitalist Realism / Παρελθόν Διαρκείας: ∆ιάρκεια: 28/09 – 25/10/2018, Εγκαίνια: 28/09/2018, 20:00, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Αποθήκη B1, Προβλήτα Α΄, Λιµάνι Θεσσαλονίκης, τηλ.: 2310 593270, Ώρες: Τρ, Τε, Πα-Κυ 10:00–18:00, Πε 10:00–22:00

Επιμέλεια έκθεσης: Πηνελόπη Πετσίνη

Βοηθός επιμελητής: Φώτης Μηλιώνης

Οι εκθέσεις δύο πρωτοεμφανιζόμενων φωτογράφων στη Thessaloniki PhotoBiennale 2018

Την πρώτη τους ατομική έκθεση θα πραγματοποιήσουν οι φωτογράφοι Γιάννης Μανωλής και Αλεξέι Σιοζόφ, στο πλαίσιο της Thessaloniki PhotoΒiennale 2018, οι οποίοι αναδείχθηκαν μέσω της ανοιχτής πρόσκλησης του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Οι δύο νέοι φωτογράφοι επιλέχθηκαν ανάμεσα σε 277 προτάσεις, που αξιολογήθηκαν από τριμελή επιτροπή αποτελούμενη από τους φωτογράφους Γιώργο Δεπόλλα και Στράτο Καλαφάτη, και τον ιστορικό τέχνης/ επιμελητή του ΜΦΘ Θοδωρή Μάρκογλου.

Ξεθωριασμένο εργόχειρο – Γιάννης Μανωλής

Γιάννης Μανωλής

Αυτή η σειρά εικόνων είναι αποτέλεσμα ενός συνεχούς οδοιπορικού-εξερεύνηση του ελληνικού τοπίου. Οι εικόνες αποκαλύπτουν μία προσωπική καταγραφή της σύγχρονης περιαστικής κοινωνίας με στόχο την απεικόνιση μιας μεταβατικής κατάστασης μεταξύ παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος. Συνδυάζοντας πορτρέτα, τοπία και εσωτερικούς χώρους, το Ξεθωριασμένο εργόχειρο καταγράφει θραύσματα από διαφορετικούς τρόπους ζωής με μοναδικό κοινό άξονα το ελληνικό τοπίο. Άνθρωποι κοντά στη φύση, ο κυνηγός, η καλύβα, στοιχεία όπως η ελληνική είσοδος ενός σπιτιού και το μακεδονικό παλάτι προς πώληση περιγράφουν μία κατάσταση μεταξύ ουτοπίας και δυστοπίας και λειτουργούν ως καθοδηγητικά νήματα μιας νοσταλγικής αφήγησης με την οποία ο θεατής ενθαρρύνεται να ταυτιστεί.

Ξεθωριασμένο εργόχειρο Διάρκεια: 20/09/2018-16/10/2018, Εγκαίνια: 20/09/2018, 20:00 Χώρος: Stereosis (Ζεύξιδος 3) Ημέρες και ώρες: Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-22:00, Σάββατο 10:00-18:00

Arcana – Αλεξέι Σιοζόφ

Αλεξέι Σιοζόφ

Μια σειρά φωτογραφιών εμπνευσμένη από τις κάρτες Ταρό. Ρόλοι – Σύμβολα, βαθιά ριζωμένοι σε μια κοινωνία που θεωρεί ως θέσφατο την ιεράρχηση των ανθρώπων σύμφωνα με την ιδιότητά τους και τη φαινομενικά μονοδιάστατη φύση τους, αγνοώντας μια δεύτερη, πιο εσωτερική ανάγνωση. Όλο το εγχείρημα δεν είναι απλώς μια φωτογραφική διαδικασία, αλλά μια συνολική performance. Ο Αλεξέι Σιοζόφ ράβει και επιμελείται ο ίδιος τα ρούχα και τα αντικείμενα που παρουσιάζονται. Δεν χρησιμοποιεί επαγγελματίες μοντέλα, αλλά καθημερινούς ανθρώπους, τους οποίους γνωρίζει πριν τους φωτογραφίσει, έτσι ώστε να επιλέξει ανάλογα με το νόημα της εκάστοτε κάρτας τον κατάλληλο άνθρωπο, ο οποίος θα πρωταγωνιστήσει σύμφωνα με τα βιώματα και τον χαρακτήρα του. Υποδύονται ρόλους όχι τυχαίους, αλλά με στοιχεία από τις προσδοκίες και τα συναισθήματα τους. Όπως συμβαίνει και με τα φύλλα της τράπουλας, έτσι και αυτά τα πορτρέτα σημαίνουν πολλά περισσότερα από την πρώτη εντύπωση που δημιουργούν. Η «Arcana» αποτελείται από τη Major, που περιλαμβάνει 22 φωτογραφίες, και τη Minor, που περιλαμβάνει 56 φωτογραφίες. Η αισθητική προσέγγιση του φωτογράφου, όσον αφορά τις κάρτες, συνδέθηκε αμέσως με την αισθητική των ευρέως διαδεδομένων από τα μέσα του 19ου αιώνα Cabinet Cards, φωτογραφιών με βάση την αλμπουμίνα.

Arcana Διάρκεια: 19/09/2018-19/10/2018, Εγκαίνια: 19/09/2018, 20:30 Χώρος: ESP ΙΙΕΚ Photography + design (Ναυμαχίας Έλλης 3) Ημέρες και ώρες: Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-17:00

Η ανθρώπινη συνθήκη – Η Photosynkyria στη συλλογή του ΜΜΣΤ

Gilbert Bel Bachir, Tatoo Man

Η ιδέα αυτής της ομαδικής έκθεσης είναι να λειτουργήσει ως φόρος τιμής στον ιδρυτή και αρχιτέκτονα της Photosynkyria Άρι Γεωργίου (στην επέτειο άλλωστε φέτος των 30 χρόνων από την πρώτη διοργάνωση το 1988), χάρη στη δράση του οποίου δωρήθηκαν στο μακεδονικό μουσείο Σύγχρονης τέχνης τα περισσότερα από τα έργα που παρουσιάζονται εδώ. ταυτόχρονα, επιχειρεί να αναγνωρίσει τη σημαντική συμβολή του ΜΜΣΤ, και την πάντοτε καίρια συνεργασία του με τη Photosynkyria και τώρα πλέον με τη Photobiennale, καθώς φυσικά και των 26 Ελλήνων και ξένων φωτογράφων-καλλιτεχνών , η πλειονότητα των οποίων εκπροσωπείται στην έκθεση με έργα τους από εκθέσεις της Photosynkyria. Η χρονική περίοδος στην οποία εντάσσονται τα περισσότερα από τα έργα (τέλη ’70 – τέλη ’90) μάς υποδεικνύει και ένα σημαντικό χαρακτηριστικό τους: προέρχονται είτε από την εποχή της αναλογικής φωτογραφίας, είτε από τις απαρχές της άυλης ψηφιακής εικόνας που επικρατεί σήμερα, είτε από το μεταίχμιό τους.

Ο τίτλος της έκθεσης παραπέμπει στο ομώνυμο βιβλίο της Χάνα Άρεντ η οποία συνόψισε την vita activa σε τρεις πτυχές: στον μόχθο, στην εργασία και στην πράξη. Tρία στοιχεία κοινά σε όλους τους ανθρώπους αλλά ταυτόχρονα τόσο διαφορετικά όση και η πολυπλοκότητα, η ιδιαιτερότητα και η μοναδικότητα του καθενός από μας. με βάση τα παραπάνω στοιχεία επιλέχτηκαν κυρίως έργα από την παράδοση της φωτογραφίας δρόμου, του πορτρέτου αλλά και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας για να δειχθούν η καθημερινότητα, τα στιγμιότυπα της ζωής σε διάφορα μέρη του πλανήτη, οι κοινότοπες σκηνές της καθημερινής ζωής, αλλά και οι κοινές ασχολίες και τα κοινά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης συνθήκης. Παράλληλα, οι φωτογράφοι εξυμνούν εξίσου τη διαφορετικότητα, τα άτομα που λειτουργούν στα όρια του λανθασμένα λεγόμενου περιθωρίου, αυτούς που διεκδικούν την ορατότητά τους, τους καταπιεσμένους και στερημένους δικαιωμάτων σε κάθε γωνιά του πλανήτη και αυτούς που οραματίζονται μια μελλοντική, καινούρια ίσως, ταυτότητα (μετα-αποικιοκρατική, φυλετική, έμφυλη, ταξική, εθνική και θρησκευτική).

Nikola Mihov (Βουλγαρία), Processing… Η εργασία του Nicola Mihov πραγματεύεται μια πτυχή της νέας πραγματικότητας των μουσείων: τους επισκέπτες που συνωθούνται για να φωτογραφηθούν μπροστά από ιστορικά έργα τέχνης, τις οποίες μετά ανεβάζουν στα κοινωνικά δίκτυα. Η δηκτική εργασία του Mihov μελετά τη συμπεριφορά των ανθρώπων μπροστά από το πιο διάσημο ίσως έργο: την Μόνα Λίζα στο Λούβρο.

JINDŘICH ŠTREIT (Τσεχία), Retrospection. Αναδρομική ανθολόγηση έργων του σημαντικού Τσέχου εκπροσώπου της φωτογραφίας δρόμου.

Tony Albert (Αυστραλία), Mide Century Modern, επιμ. Jack Pam. Μια σημαντική εργασία του Αβορίγηνα σύγχρονου Αυστραλού φωτογράφου που πραγματεύεται τα σύγχρονα στερεότυπα γύρω από την κουλτούρα των αυτοχθόνων.

Mikhail Palinchak (Ουκρανία), διαπιστευμένος φωτογράφος του Προέδρου της Ουκρανίας, ο Palinchak φωτογραφίζει την ατμόσφαιρα και τις αίθουσες των Συνόδων Κορυφής, τα τεχνητά αυτά περιβάλλοντα που οργανώνονται συνήθως για λίγες μόνο μέρες και στα οποία παίρνονται αποφάσεις που επηρεάζουν τη ζωή ολόκληρων λαών.

*Διάρκεια: 27 Σεπτεμβρίου – 4 Νοεμβρίου 2018, Εγκαίνια: 27/09/2018, 20:30, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00, Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 11:00-15:00

«Αθέατα όρια /αυτοσχέδιες κατασκευές»

Πέτρος Ευσταθιάδης

Έκθεση Photobiennale στην Casa Bianca από τον Πέτρο Ευσταθιάδη, στις προφεστιβαλικές εκδηλώσεις των 53ων Δημητρίων.

Έκθεση φωτογραφίας του σημαντικού, ανερχόμενου και με πολλές βραβεύσεις στο εξωτερικό Έλληνα φωτογράφου, που τα έργα του σύμφωνα με τον επιμελητή Ηρακλή Παπαϊωάννου: “… μοιάζουν να ισορροπούν στο αθέατο, διαρκώς επεκτεινόμενο, όριο ανάμεσα στην τεχνητότητα και την πολυπλοκότητα της μητροπολιτικής ζωής και τη συρρικνούμενη φυσικότητα και αυθεντικότητα της υπαίθρου. Ασκούν έτσι κριτική στο αστικό πνεύμα που έχει διαποτίσει το συλλογικό φαντασιακό όχι αναγκαστικά ως τόπος αλλά ως τρόπος ζωής, ως ακατάβλητος μηχανισμός κατανάλωσης. Προτείνουν ακόμη, ενίοτε με πικρό χιούμορ, τη διαυγή απλότητα ως μια βαθύτερη ουσία της τέχνης όσο και της ζωής, που επιμένουμε ακατανόητα να απεμπολούμε.”

Επιμέλεια: Ηρακλής Παπαϊωάννου

*24 Σεπτεμβρίου – 30 Νοεμβρίου 2018, Casa Bianca 

Εκθέσεις ιστορικής φωτογραφίας στη Thessaloniki PhotoBiennale 2018

Με δύο εκθέσεις που αποτυπώνουν σε ασπρόμαυρο φόντο την ελληνική περιφέρεια και τους ανθρώπους της στα χρόνια του 20ού αιώνα συνεχίζεται η Thessaloniki PhotoBiennale 2018, που διοργανώνει το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.

Δημήτρης Λέτσιος – Ένα πορτρέτο του Βόλου

Δημήτρης Λέτσιος, Περίπατος στην οδό Αργοναυτών © Αρχείο Δημήτρη Λέτσιου / Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Οι αθέατες πτυχές του Βόλου μέσα από τον φωτογραφικό φακό του Δημήτρη Λέτσιου παρουσιάζονται στην έκθεση Δημήτρης Λέτσιος: Ένα πορτρέτο του Βόλου, που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου και ώρα 19:00 στο Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης και διοργανώνεται από το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και το Μουσείο της Πόλης του Βόλου.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 50 φωτογραφίες του μεταπολεμικού Βόλου, οι περισσότερες από τις οποίες δεν έχουν δημοσιοποιηθεί έως τώρα, ενώ το λεύκωμα που συνοδεύει την έκθεση περιλαμβάνει 25 επιπλέον φωτογραφίες, αποτελώντας μια πληρέστερη αποτύπωση της πόλης από τον φακό του καταξιωμένου φωτογράφου.

Ο Διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και επιμελητής της έκθεσης Ηρακλής Παπαϊωάννου σημειώνει: «Το έργο του Δημήτρη Λέτσιου κατέχει πλέον δίκαια μια θέση στην Ιστορία της ελληνικής φωτογραφίας. Η έκθεση αυτή παρουσιάζει μια ανθολογία φωτογραφιών από τη γενέτειρα πόλη του, τον Βόλο, που διατρέχει την ευρύτερη μεταπολεμική περίοδο. Σε συνέχεια των ενδιαφερόντων του για τον αγρότη της θεσσαλικής υπαίθρου, εδώ εστιάζει στους απλούς βιοπαλαιστές, τα παιδιά, το λαϊκό παζάρι, τα τοπία που απλόχερα προσφέρει ο μυχός του Παγασητικού. Ο Λέτσιος διέσχισε το σώμα της πόλης αναζητώντας αθέατες πτυχές, στιγμές και σκηνές που κρατούσαν ευκρινή απόσταση από την επίσημη ιδεολογική βιτρίνα, αναδεικνύοντας ένα ελλειπτικό αλλά βαθιά ανθρώπινο πρόσωπο της πόλης του Βόλου».

*Δημήτρης Λέτσιος: Ένα πορτρέτο του Βόλου Διάρκεια: 19/09 – 31/12/2018, Εγκαίνια: 19/09/2018, 19:00, Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης, Ημέρες και ώρες: Δευτέρα, Τρίτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 09:00-15:30, Τετάρτη 09:00-21:30 Συνδιοργάνωση: Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης, Μουσείο της Πόλης του Βόλου, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Πρόσωπα των Κυθήρων 1929-1938 – Παναγιώτης Φατσέας

Παναγιώτης Φατσέας, «Πρόσωπα των Κυθήρων 1929-1938»

Μία από τις πιο αξιόλογες μορφές της ελληνικής φωτογραφίας του πρώτου μισού του 20ού αιώνα, ο Παναγιώτης Φατσέαςαναγνωρίστηκε παγκοσμίως όταν το αρχείο του -που παρέμεινε ανέπαφο από τον θάνατό του μέχρι του 2002- ανακαλύφθηκε από τον φωτογράφο και μελετητή της φωτογραφίας Γιάννη Σταθάτο, ο οποίος και φρόντισε για τη διάσωση και συντήρησή του.

Το αρχείο του Κυθήριου φωτογράφου αποτελείται από 2.200 περίπου γυάλινες αρνητικές πλάκες, τραβηγμένες από το 1920 μέχρι το 1938. Το μεγαλύτερο μέρος αποτελείται από επίσημα πορτρέτα, αλλά και από τοπία, εξωτερικές λήψεις, δεξιώσεις, πανηγύρια και άλλα χαρακτηριστικά στιγμιότυπα της προπολεμικής ζωής του νησιού. Τον πυρήνα, όμως, του αρχείου, αριθμητικά όσο και αισθητικά, αποτελούν τα πορτρέτα, στη θέα των οποίων αντιλαμβάνεται κανείς αμέσως πόσο διαφέρουν από τον μέσο όρο της επαγγελματικής φωτογραφίας της εποχής τους. Οι άνθρωποι που φωτογραφίζει ο Φατσέας δεν παρουσιάζονται στα μάτια μας σαν απρόσωπες φιγούρες, αλλά διατηρούν ο καθένας την ξεχωριστή προσωπικότητά του.

*Πρόσωπα των Κυθήρων 1929-1938 Διάρκεια: 26/09 – 20/10/2018, Εγκαίνια: 26/09/2018, 19:00, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Ημέρες και ώρες: Καθημερινά 08:00-20:00 Συνδιοργάνωση: Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

*Όλες οι πληροφορίες και το αναλυτικό πρόγραμμα εκθέσεων και δράσεων εδώ: www.photobiennale-greece.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα