Το μουσικό σύνολο Ventus Reed Quintet, το μοναδικό Κουιντέτο στην Ελλάδα παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με έργα που εκτείνονται από την περίοδο της αρχής της μουσικής καταγραφής, δηλαδή την πρώιμη Αναγέννηση, ως τον 21ο αιώνα.
Στο πλαίσιο αυτής της μουσικής αφήγησης, το κοινό έχει την ευκαιρία να γνωρίσει έργα διαφορετικών ιστορικών περιόδων και αισθητικών, υπό το πρίσμα του ιδιαίτερα άγνωστου για την ώρα, ηχοχρωματκού συνδυασμού των οργάνων του Κουιντέτου.
Σας καλωσορίζουμε σε μια βραδιά γεμάτη μουσικές αντιθέσεις, με ερμηνείες από το Ventus Reed Quintet, το πρώτο Κουιντέτο ξύλινων πνευστών με γλωττίδα στη χώρα μας.
Το αποψινό πρόγραμμα μας μεταφέρει από την πρώιμη Αναγέννηση έως τον σύγχρονο κόσμο, με κάθε έργο προσαρμοσμένο ειδικά για το Ventus Reed Quintet.
- Johannes Ockeghem: Mort, tu as navré de ton dart Ο αναγεννησιακός θρήνος του Ockeghem ανοίγει το πρόγραμμα, με την περίπλοκη αντιστικτική γραφή του να πραγματεύεται τα θέματα της απώλειας και της μνήμης.
- Jean-Philippe Rameau: La Triomphante, από τη Nouvelle Suite σε λα ελάσσονα Η Nouvelle Suite του Rameau μαγεύει με τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα της, γαλλικού μπαρόκ, συνδυάζοντας κομψότητα και ανάλαφρη χάρη σε μια σειρά από χορούς, σε φόρμα εποχής.
- César Franck: Prélude, fugue et variation σε σι ελάσσονα, έργο 18 Αρχικά γραμμένο για εκκλησιαστικό όργανο, το ρομαντικό αυτό έργο του Franck ξεκινά με ένα λυρικό πρελούδιο και καταλήγει σε μια πλούσια φούγκα, αναδεικνύοντας το βάθος και την εκφραστικότητα των ηχοχρωματικών δυνατοτήτων του συνόλου.
- Krzysztof Penderecki: Drei Stücke im alten Stil Ο Penderecki αποτίει φόρο τιμής στο μπαρόκ με μοντέρνα προσέγγιση, συνδυάζοντας απλότητα και χιούμορ, με μια παιγνιώδη αναφορά στην εποχή αυτής της μουσικής.
- Karl Jenkins: Palladio Το εμβληματικό Palladio του Jenkins πάλλεται από ρυθμική ενέργεια, μινιμαλιστική δομή και έμπνευση από την αρχιτεκτονική αρμονία της Αναγέννησης.
- Ton ter Doest: Circusmuziek Με παράδοξους ρυθμούς και απρόβλεπτες μεταβάσεις, το Circusmuziek του Ton ter Doest δίνει ζωή σε παιχνιδιάρικες εικόνες, προσθέτοντας χιούμορ στη βραδιά.
- Michael Nyman: Songs for Tony Το πρώτο τραγούδι από το Songs for Tony του Nyman κλείνει το πρόγραμμα με μινιμαλιστικά μοτίβα και μια απλότητα που δίνει νοσταλγικές αποχρώσεις στον ακροατή.
Απολαύστε αυτό το μουσικό ταξίδι μέσα στον χρόνο και τα διαφορετικά στυλ, ξαναδουλεμένο για Κουιντέτο ξύλινων πνευστών με γλωττίδα!
*Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 5/03, 20:30, Εισιτήρια-Τιμή εισιτηρίων: 10€-15€
Η Πύλη της Κόλασης στo Θέατρο Αυλαία
Αγαπήθηκε κανείς εδώ; Ή έτσι πέρασαν τα χρόνια;
Μετά από τη θριαμβευτική πορεία στο Θέατρο του Νέου Κόσμου στην Αθήνα, Η Πύλη της Κόλασης του Γιάννη Καλαβριανού έρχεται στη Θεσσαλονίκη και το Θέατρο Αυλαία μόνο για πέντε παραστάσεις, από την Τετάρτη 5 έως την Κυριακή 9 Μαρτίου 2025.
Το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού έχει ως αφετηρία δύο θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες.
Η πρώτη συνέβη τον 19 ο αιώνα και συντάραξε το Παρίσι. Δύο από τους σημαντικότερους γλύπτες του κόσμου, ο Αύγουστος Ροντέν και η Καμίγ Κλοντέλ ερωτεύονται.
Ο Ροντέν, που διατηρούσε παράλληλα άλλη μόνιμη σύντροφο, ανακαλύπτει και εμπνέεται από την ιστορία ενός άλλου παράνομου ζευγαριού του 13 ου αιώνα.
Ήταν ο Πάολο και η Φραντσέσκα, που έζησαν με τη σειρά τους έναν κρυφό έρωτα για 9 χρόνια, γιατί η Φραντσέσκα ήταν παντρεμένη με τον αδερφό του, που τελικά θα τους δολοφονήσει.
Ο Ροντέν θα δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά γλυπτά όλων των εποχών, τον Σκεπτόμενο, την Πύλη της Κόλασης και το Φιλί, που απεικονίζει τους αγκαλιασμένους Πάολο και Φραντσέσκα, λίγο πριν δολοφονηθούν. Και θα γίνει διάσημος. Αντίθετα, η πατριαρχική εποχή θα διαλύσει το ταλέντο και τον ψυχισμό της Κλοντέλ και θα την κλείσει σε ψυχιατρείο για 30 χρόνια.
Τέσσερις ερμηνευτές, στην πιο εικαστική μέχρι τώρα παράσταση του σκηνοθέτη, δημιουργούν έναν κόσμο για την αφύπνιση του ανθρώπινου πνεύματος, την προσπάθειά του να νικήσει τον χρόνο και την ασταμάτητη φόρα του να αναζητά τον έρωτα.
*Θέατρο Αυλαία, Τετάρτη 5 Μαρτίου, Ώρα 20:00, Εισιτήρια- Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ Κανονικό, 17 ευρώ Μειωμένο
«Πες μου μια Λέξη/Give me Your Answer»: Νέα Παραγωγή του ΚΘΒΕ στο Φουαγιέ Θεάτρου ΕΜΣ
«Πες μου μια λέξη!» (Give me your answer, Do!), το υπαρξιακό δράμα του Μπράιαν Φρίελ έρχεται το Φεβρουάριο στο Φουαγιέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε μετάφραση Έλενας Λαναρά και σε σκηνοθεσία του Ευδόκιμου Τσολακίδη.
Υπόθεση:
Σε ένα παλιό, εμφανώς παρατημένο σπίτι, σε μια επαρχία της Ιρλανδίας, ζει ο συγγραφέας Τομ Κόνολι με την αλκοολική γυναίκα του, Ντέιζι. Στο σπίτι αυτό φιλοξενείται ο Ντέιβιντ, απεσταλμένος ενός Πανεπιστημίου στο Τέξας, που μελετάει το αρχείο του Τομ για να διερευνήσει τις πιθανότητες να πουληθούν τα άπαντα του στην Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη.
Η κόρη του ζευγαριού, Μπρίτζετ, είναι ψυχικά ασθενής και διαμένει για χρόνια σε ίδρυμα.
Τις δυσκολίες της ζωής τους εντείνουν οι οικονομικές δυσχέρειες.
Σε αναμονή της τελικής ετυμηγορίας του Ντέιβιντ, που θα καθορίσει τόσο τη λογοτεχνική αξία του έργου του Τομ όσο και τη δυνατότητα για οικονομική εξέλιξη, στο σπίτι έρχονται η μητέρα της Ντέιζι, μια συνταξιούχος γιατρός που υποφέρει από τα αρθριτικά της, και ο πατέρας της, ένας κλεπτομανής, πρώην πιανίστας σε μπαρ.
Στην παρέα προστίθεται ο οικογενειακός φίλος τους, ο Γκάρετ, ένας υπερφίαλος εμπορικά επιτυχημένος συγγραφέας και η σύζυγός του Γκρέιν.
Το έργο «Πες μου μια λέξη!» [Give me your answer, Do!] του Μπράιν Φρίελ, κυκλοφόρησε το 1997 και εστιάζει στην υπαρξιακή αγωνία του συγγραφέα, που ακροβατεί ανάμεσα στην ανάγκη του για αναγνώριση και στον φόβο του για αξιολόγηση.
Η αίσθηση ότι το ταλέντο του κρύβεται μέσα σε χειρόγραφα που κανείς δεν είχε μέχρι τώρα πρόσβαση, αποτελεί την κινητήριο δύναμη της δημιουργίας του, μεταθέτοντας την αγωνία της αναγνώρισης για το μέλλον.
Γιατί, όπως λέει και η Ντέιζι, «το να είσαι ζωντανός είναι να αναβάλλεις την τελική ετυμηγορία […].
Γιατί οι ετυμηγορίες βγαίνουν μόνο όταν όλα έχουν τελειώσει, όταν όλα έχουν ολοκληρωθεί»
*Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Τετάρτη 5 Μαρτίου, Ώρα 19:00, Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 9€ – 13 ευρώ
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία, μια ανατρεπτική εκδοχή ενός από τα πιο γνωστά έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, έρχεται τον Ιανουάριο 2025 στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε μετάφραση Διονύση Καψάλη και σε σκηνοθεσία, χορογραφία & σκηνογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου, ο οποίος συνεργάζεται με το ΚΘΒΕ, μετά από δέκα οχτώ χρόνια.
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος συνεργάζεται με το ΚΘΒΕ, μετά από δέκα οχτώ χρόνια, επιστρέφοντας ως σκηνοθέτης και χορογράφος με μια ανατρεπτική εκδοχή ενός από τα πιο γνωστά έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.
Έναν έρωτα που παλεύει να επιβιώσει ενάντια στις επιταγές της εποχής και που ακροβατεί μέχρι τελευταία στιγμή μεταξύ ζωής και θανάτου.
Τελικά, τα ανθρώπινα σχέδια ναυαγούν μπροστά στα παιχνίδια που παίζει η ζωή και ο ίδιος ο χρόνος μοιάζει να ειρωνεύεται τις πράξεις, που πηγάζουν από μια τόσο βαθιά επιθυμία.
Σε έναν κόσμο που καθορίζεται από τις συμβάσεις, τους καταναγκασμούς, την εχθρότητα και το μίσος, ο έρωτας των δύο νέων ξεπροβάλει σαν επαναστατική πράξη, σαν μια πράξη που εμπεριέχει το απόλυτο και αναπόφευκτα θα οδηγηθεί στον θάνατο.
Γιατί πόσο εφικτό είναι να ενσωματωθεί το ιδανικό σε μια κοινωνία, αν προηγουμένως δεν φθαρεί ή δεν υποκύψει στα ανθρώπινα μέτρα;
Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου επιχειρεί να αναδείξει όλα τα ζωτικά θέματα που θίγει ο Σαίξπηρ, όπως η ανισοτιμία στον έρωτα, η πίστη, η τιμή και η υπόληψη, οι ρόλοι της οικογένειας και της κοινωνίας, το χάσμα των γενεών, η δύναμη της εξουσίας, η σκιά του θανάτου…
Ταυτόχρονα, μέσα από την ευρηματικότητα και τη φρέσκια ματιά του, «φωτίζει» αυτή την παράξενη χώρα που κατοικούν ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, εστιάζοντας στην εναλλαγή ρυθμών και διαθέσεων αλλά και στην έντονη χρήση της μουσικής και της χορογραφημένης κίνησης.
Ένα ζευγάρι επαναστατεί, πηγαίνοντας κόντρα στην παράδοση. Κι όλα μοιάζουν να βγαίνουν από ένα όνειρο που παίρνει την εκδίκησή του, θυμίζοντάς μας ότι όλοι κάποτε είμαστε παιδιά και μετά γινόμαστε μεγάλοι.
*Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Τετάρτη 5 Μαρτίου, Ώρα: 19:00