Κινηματογράφος

65ο ΦΚΘ: Όλα όσα θα δούμε το πρώτο ΣΚ!

Από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ!

Parallaxi
65ο-φκθ-όλα-όσα-θα-δούμε-το-πρώτο-σκ-1235186
Parallaxi

Η μεγάλη γιορτή της πόλης ξεκίνησε! Οι σινεφίλ γέμισαν απ’ άκρη σ’ άκρη όλες τις αίθουσες, στην αποθήκη Γ’, στο Λιμάνι, και στο πλακόστρωτο έξω από το ιστορικό Ολύμπιον ακούς μονάχα κινηματογραφικές κουβέντες! Εδώ σου έχουμε μαζέψει όλες τις ταινίες που είναι must για το πρώτο Σαββατοκύριακο του Φεστιβάλ, από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, μην τις χάσεις!

Σάββατο 2/11

The New Years / Los Años Nuevos

Η Άνα γίνεται 30 χρονών ανήμερα Πρωτοχρονιάς, αλλά υπάρχουν ακόμα πολλές εκκρεμότητες στη ζωή της: μένει σε ένα κοινόχρηστο διαμέρισμα, δεν της αρέσει η δουλειά της, πορεύεται κάνοντας διαρκώς νέες φιλίες… Ο Όσκαρ, από την άλλη, γίνεται 30 την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και φαίνεται να τα έχει όλα λυμένα: είναι επαγγελματίας γιατρός, έχει πιστούς φίλους, μια υποθήκη και μια σχέση στον αυτόματο. Το βράδυ όμως που οι δυο τους γίνονται 30, συναντιούνται, ερωτεύονται και ξεκινούν μια σχέση που τα πάνω και τα κάτω της θα διαρκέσουν δέκα χρόνια.

*Σάββατο 2/11, στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, στην Αποθήκη Δ’, στις 11:00

Το ποτάμι

Screenshot

 

Αυτό που αποκαλείται «πρόοδος» για εκείνον, είναι απειλή για εκείνη. Ένα τροχαίο ατύχημα τους φέρνει κοντά. Η οργασμική γεύση των Nuggets ακόμη πιο κοντά. Αλλά χρειάζονται πολλά περισσότερα για να είναι μαζί.
*Σάββατο 2/11, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, στην 13:00

 

H Τζούλι μένει σιωπηλή

Screenshot

 

Η ζωή της Τζούλι, του πλέον ελπιδοφόρου ταλέντου μιας κορυφαίας ακαδημίας τένις του Βελγίου, περιστρέφεται γύρω από το άθλημα στο οποίο έχει αφοσιωθεί από παιδί. Ωστόσο, η καθημερινότητα στις τάξεις του συλλόγου κλονίζεται από την είδηση της αυτοκτονίας μιας νεαρής αθλήτριας. Μόλις ο προπονητής της Τζούλι βρεθεί στο στόχαστρο των Αρχών και τεθεί εκτός ακαδημίας με συνοπτικές διαδικασίες, όλα τα μέλη του κλαμπ ενθαρρύνονται να βγουν μπροστά και να μιλήσουν. Όμως η Τζούλι μένει σιωπηλή… Το πλημμυρισμένο από εσωτερική ένταση ντεμπούτο του Λεονάρντο βαν Ντάιλ –αναμφίβολα ένα από τα πλέον αξιομνημόνευτα των φετινών Καννών– σκιαγραφεί την άφταστη δυσκολία τού να σπάσει τη σιωπή του ένα άτομο που έχει πέσει θύμα κακοποίησης. Κάθε πλάνο εδώ ζυγίζει με ακρίβεια χιλιοστού το βάρος αυτής της σιωπής, όσο εκείνη αποτυπώνει με τη σειρά της κάτι από την πραγματική διάσταση του τραύματος. Προικισμένο με τη λιτή ερμηνεία της τενίστριας Τέσα φαν ντερ Μπρουκ, έξοχα κινηματογραφημένο από τον Νίκο Καρακατσάνη και αυθεντικά υποβλητικό, το Η Τζούλι μένει σιωπηλή είναι μια γροθιά στο στομάχι που θυμίζει κάτι από το εξίσου συγκλονιστικό Never Rarely Sometimes Always. 
*Σάββατο 2/11, στο Ολύμπιον, στις 15:00

Νεανικές καρδιές

Στη μέση της σχολικής χρονιάς, ο 14χρονος Ελιάς γνωρίζει τον νέο του γείτονα, τον Αλεξάντερ, ένα αγόρι από τις Βρυξέλλες με αυτοπεποίθηση και πείσμα. Οι δυο τους γίνονται γρήγορα φίλοι. Ο Αλεξάντερ ρωτάει τον Ελιάς αν έχει κοπέλα, ενώ αποκαλύπτει δίχως ενδοιασμό ότι στον ίδιο αρέσουν τα αγόρια. Ο Ελιάς απολαμβάνει να περνάει χρόνο με τον Αλεξάντερ, αλλά κρύβει τα συναισθήματά του. Γεμάτος φόβους για το πώς θα αντιδράσουν οι άνθρωποι γύρω του, βρίσκει τον εαυτό του μπλεγμένο σε έναν ιστό ψεμάτων από τον οποίο δεν ξέρει πώς να ξεφύγει: η μόνη λύση είναι να απομακρυνθεί από τον Αλεξάντερ. Ο Ελιάς αισθάνεται τελείως μόνος. Ωστόσο, μετά από μια συγκινητική συζήτηση με τον παππού του για το πόσο πολύ αγαπούσε τη σύζυγό του, ο Ελιάς συνειδητοποιεί ότι η αγάπη είναι υπερβολικά πολύτιμη για να την αφήσει να χαθεί… Μια τρυφερή αλλά γενναία ιστορία ενηλικίωσης και αποδοχής της σεξουαλικότητας ενός αγοριού που ανακαλύπτει την αγάπη ενάντια σε όλες τις αντιξοότητες και αποφασίζει ότι όταν ο κόσμος φαίνεται ψυχρός, οι καρδιές μας βρίσκουν τρόπους να τον κάνουν πιο ζεστό και λιγότερο τρομακτικό. Μια συναρπαστική σπουδή για την πρώτη αγάπη και την αποδοχή της κουήρ ταυτότητας, η οποία απέσπασε Ειδική Μνεία στο τμήμα Generation της Μπερλινάλε, καθώς και το Μεγάλο Βραβείο των Cinéphiles στις Κάννες το 2024.

*Σάββατο 2/11, στην Αίθουσα Παύλος Ζάννας, στις 16:30 Έχω κάτι να πω

Η κωμωδία ενός σκεπτόμενου ανθρώπου που θέλει να πάρουν σοβαρά τις φιλοσοφικές του απόψεις ενώ αυτός δεν είναι παρά ένας αποτυχημένος σκηνοθέτης. Ο Σταύρος διδάσκει σε μια σχολή κινηματογράφου. Θέλει τα σενάρια να έχουν κάποιο βαθύ νόημα. Έτσι, έχει ελάχιστους σπουδαστές στην τάξη του και χάνει τη δουλειά του. Αποφασίζει να γράψει τις σκέψεις του για το βαθύτερο νόημα σε ένα βιβλίο. Αυτό, όμως, δεν φαίνεται να ενδιαφέρει κανέναν. Τότε βρίσκει μια απρόσμενη αναγνώστρια…

*Σάββατο 2/11, στην Αίθουσα Σταύρος Τορνές , στις 19:00

Το αγαπημένο μου γλυκό

Screenshot

 Η εβδομηντάχρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη. Όταν όμως εμφανιστεί ξαφνικά μια ρωγμή στο μέχρι πρότινος αρραγές μέτωπο της μοναξιάς της, η ερωτική της ζωή θα αποκτήσει νέα πνοή, και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θα ανοίξουν και πάλι για έναν άνδρα. Μόνο που το αναπάντεχο φλερτ τους θα εξελιχτεί σε ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο. Σπάζοντας την παράδοση του κλασικού ιρανικού φεστιβαλικού σινεμά, η ταινία επιφυλάσσει εκπλήξεις πρώτου μεγέθους, καθώς μας προσκαλεί να γλυκαθούμε από το καινούργιο και να αφεθούμε αδέσμευτα στον πυρετό της μιας βραδιάς. Τολμηρό, εθιστικά υποβλητικό, πολυεπίπεδα απελευθερωτικό ως προς το ζητούμενο της γυναικείας χειραφέτησης και προικισμένο με δύο μοναδικές ερμηνείες από το πρωταγωνιστικό ζεύγος, Το αγαπημένο μου γλυκό αγαπήθηκε όσο λίγες ταινίες στην πρόσφατη Μπερλινάλε – και αυτό δεν αποτελεί την παραμικρή έκπληξη.

*Σάββατο, 2/11, στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, στις 19:00

Ευσπλαχνία

Screenshot
Η επιστροφή του Ζερεμί στη γενέτειρά του για την κηδεία του πρώην αφεντικού του, εξελίσσεται σταδιακά σε μια λαγουδότρυπα παραδοξότητας, αιματηρών μυστηρίων και απρόσμενων σεξουαλικών εξελίξεων. Όσο η προσωρινή παραμονή του νεαρού στο σπίτι της χήρας του εκλιπόντος παρατείνεται, τόσο περισσότερο αρχίζει να επισκιάζεται από μια εξαφάνιση, τις απειλητικές διαθέσεις ενός γείτονα και τις (τουλάχιστον) παρεξηγήσιμες προθέσεις ενός ιερέα. Όπως και αυτός ο ήρωάς του, έτσι κι ο Αλέν Γκιροντί επιχειρεί τη δική του, άτυπη επιστροφή στους μαγνητικούς αφηγηματικούς κώδικες που ανέδειξαν τον Άγνωστο της λίμνης στον λόγο για τον οποίο θα μνημονεύουμε για πάντα τον απρόβλεπτο Γάλλο δημιουργό. Μόνο που η Ευσπλαχνία δεν δείχνει διάθεση να ακολουθήσει κατά γράμμα τις υποδειγματικές συντεταγμένες ενός ερωτικού θρίλερ. Αντιθέτως, δηλώνει αταξινόμητο, παράταιρο και ανυποχώρητα υβριδικό, υποσχόμενο μονάχα ότι μέχρι και το τελευταίο του καρέ θα συνεχίζει να εμπλουτίζει το βραδυφλεγές μείγμα του υφέρποντος ερωτισμού και του θανάτου με τις σουρεάλ νότες του κωμικού παραλόγου.
*Σάββατο 2/11, στις 22:00, στο Μακεδονικόν

 

H κάλτσα

Screenshot
Ένας σκηνοθέτης με οικονομικά προβλήματα έχει ένα ατύχημα που τον αφήνει προσωρινά ανάπηρο. Παίρνει βοήθεια από τον ξάδελφό του που είναι μόνιμα ανάπηρος. Ο σκηνοθέτης αποφασίζει να κάνει ταινία το όλο συμβάν και τις μέρες που περνά με τον ξάδελφο, αλλά όλοι μπαίνουν εμπόδιο στη δημιουργία της ταινίας, και ειδικά η κοπέλα που τον τραυμάτισε.

*Σάββατο 2/11, στην αίθουσα Φρίντα Λιάππα, στις 23:00

Κούκου

Με βαριά καρδιά, η 17χρονη Γκρέτσεν εγκαταλείπει το σπίτι της στην Αμερική για να ζήσει με τον πατέρα της, ο οποίος μόλις μετακόμισε σε ένα θέρετρο στις γερμανικές Άλπεις με τη νέα του οικογένεια. Όταν φτάνουν στη νέα τους κατοικία, τους υποδέχεται ο κύριος Κένιγκ, το αφεντικό του πατέρα της, ο οποίος φαίνεται να δείχνει ένα ανεξήγητο ενδιαφέρον για τη μη λεκτική ετεροθαλή αδερφή της, την Άλμα. Κάτι δεν πηγαίνει καλά σε αυτόν τον φαινομενικά ήσυχο παράδεισο διακοπών.  Η Γκρέτσεν αρχίζει να βασανίζεται από παράξενους ήχους και αιματηρές οπτασίες, ώσπου ανακαλύπτει ένα τρομακτικό μυστικό που αφορά και την ίδια της την οικογένεια.

*Σάββατο 2/11 στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, στις 22:30

Κυριακή 3/11

Dates in Real Life

Screenshot
Η Ίντα, μια εικοσάχρονη που συμπεριφέρεται σαν να ήταν ακόμα νεότερη, ζει ολόκληρη τη ζωή της στο διαδίκτυο. Το αγόρι της, ο Μάρβιν, ζει στο Σακραμέντο και δεν έχουν ιδωθεί ποτέ από κοντά. Όταν η Ίντα ανακαλύπτει ότι ο Μάρβιν άρχισε να βγαίνει με μια άλλη γυναίκα στην πραγματική ζωή, ο κόσμος της καταρρέει. Για να κάνει τον Μάρβιν να ζηλέψει, η Ίντα αποφασίζει να βρει και η ίδια σύντροφο. Όμως, ενώ θεωρητικά ξέρει τι γίνεται στον κόσμο, πρακτικά δεν έχει καμία εμπειρία από τη ζωή εκτός της οθόνης. Καθώς αρχίζει να ψάχνει για κάποιον άλλον, χωρίς να το συνειδητοποιεί, καταλήγει να αναζητά και τον ίδιο της τον εαυτό. Όσο η Ίντα και ο Μάρβιν γεμίζουν με νέες ερωτικές και σεξουαλικές εμπειρίες στον πραγματικό κόσμο, εμείς εξακολουθούμε να ελπίζουμε ότι τελικά θα καταφέρουν να βρεθούν και πάλι μαζί. Μια σοβαρή αλλά και ταυτόχρονα αστεία σύγχρονη ερωτική ιστορία που ισορροπεί ανάμεσα στον κόσμο όπως τον φανταζόμαστε και τον κόσμο όπως είναι πραγματικά.
*Κυριακή 3/11, στην αίθουσα Σταύρος Τορνές, στις 11:00

Come Closer

Screenshot

 

Μια αεικίνητη κάμερα μας βυθίζει από την πρώτη στιγμή σε ένα πολύχρωμο σύμπαν ακραίων συγκινήσεων: μια παρέα εφήβων ταξιδεύει από την τραγωδία στη φάρσα και από το ρομάντζο στην έκσταση. Μοχλός της ιστορίας, η Εντέν: ένα νεαρό κορίτσι που αγαπά τον μικρό της αδερφό άνευ όρων. Όταν αυτός πεθάνει σε ένα φρικτό δυστύχημα, η Εντέν ανακαλύπτει την ύπαρξη ενός κοριτσιού με το οποίο έβγαιναν στα κρυφά. Η Εντέν θέλει να έρθει όλο και πιο κοντά της, δοκιμάζοντας τα όρια της αγάπης, της εμμονής και της ταυτότητας. Μέσα από μια ξέφρενη διαδρομή γεμάτη ανατροπές, η επαφή των δύο κοριτσιών θα φτάσει στα απύθμενα βάθη του πένθους για να οδηγήσει στη γιορτή της αποδοχής. Μια ταινία ικανή να ξορκίσει κάθε κακό, βασισμένη στη ζωή της ίδιας της σκηνοθέτριας.
*Κυριακή 3/11, στo Μακεδονικόν, στις 17:00

Λούλα LeBlanc

Screenshot

 

26 Σεπτεμβρίου 1999. Ο Αλέκος είναι νεκρός. Η έφηβη εγγονή του, η Μαργαρίτα, αρνείται πεισματικά να πάει στην κηδεία και εκμεταλλεύεται την απουσία των γονιών της για να οργανώσει ένα αυτοσχέδιο πάρτι στο σπίτι. Τρεις μέρες νωρίτερα, χωρίς να γνωρίζει πως πρόκειται για το τελευταίο του βράδυ, ο Αλέκος παρευρίσκεται σε μια συγκέντρωση παλιών φίλων με αφορμή τα γενέθλια της Λούλας, του πρώτου του έρωτα, η οποία τώρα πάσχει από άνοια.

*Κυριακή 3/11, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, στις 19:00 Την έλεγαν Μαρία

Screenshot
Η Μαρία είναι μια νεαρή, πολλά υποσχόμενη επίδοξη ηθοποιός. Όταν ένας ανερχόμενος Ιταλός σκηνοθέτης της προσφέρει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια νέα ταινία πλάι σ’ έναν Αμερικανό σούπερσταρ, τα όνειρά της γίνονται πραγματικότητα. Ωστόσο, αυτό που μοιάζει με μια τεράστια επιτυχία τελικά μετατρέπεται σε επίγεια κόλαση. Η ταινία λέγεται Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι. Η ηθοποιός είναι η Μαρία Σνάιντερ. Μια ιστορία που παραδειγματοποιεί την επήρεια της τοξικής αρρενοπώτητας στον χώρο του θεάματος, μια ανατομία της (δομικής) βίας και του τραύματος που ισοπέδωσε τον ψυχισμό της νεαρής ηθοποιού, αλλά, κυρίως, ένα θαρραλέο πορτρέτο που υπενθυμίζει τις δύο ταχύτητες του cancel culture, όπως και την πυρακτωμένη επιτακτικότητα της μνήμης των θυμάτων.

*Κυριακή 3/11, στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, στις 18:45

Κυνήγι

Ο Γιάννης, ένας μοναχικός σιδεράς, βρίσκει ευχαρίστηση στο κυνήγι. Ο διπλανός του γείτονας, ο Ηλίας, κακομεταχειρίζεται τον σκύλο του. Ενόσω ο Ηλίας δουλεύει τα βράδια σεκιούριτι, ο σκύλος μένει κλεισμένος στο μπαλκόνι, κλαίγοντας και γαβγίζοντας ασταμάτητα. Όταν ο Γιάννης χάσει την από χρόνια αποξενωμένη μητέρα του, η σύγκρουση με τον Ηλία μοιάζει αναπόφευκτη.

*Κυριακή 3/11, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, στις 16:00

Είδα τη λάμψη της τηλεόρασης

Όταν ένας μοναχικός έφηβος ανακαλύπτει, χάρη σε έναν συμμαθητή του, ένα μυστηριώδες μεταμεσονύκτιο τηλεοπτικό πρόγραμμα, ο κόσμος της εκπομπής αρχίζει να γίνεται πιο αληθινός από την ίδια του τη ζωή. To Τζέιν Σόνμπραν αφηγείται με μαεστρία μια ατμοσφαιρική και ανατριχιαστική ιστορία για τους εφιάλτες των προαστίων και την ενηλικίωση στα μέσα της δεκαετίας του ’90, χτίζοντας σταδιακά μια αίσθηση επικείμενης απειλής που ξεδιπλώνεται μέσα από δεκαετίες, ως την τελική της έκρηξη. Μια καλοδουλεμένη ταινία είδους, εμπνευσμένη από τις τηλεοπτικές εκπομπές που μας κρατούσαν ξάγρυπνους όταν ήμασταν παιδιά – εκείνες που μας τρόμαζαν, αλλά μας τραβούσαν τόσο που δεν μπορούσαμε να τις αφήσουμε. Ένα καθηλωτικό σχόλιο πάνω στην εμμονή της κουλτούρας μας με τη νοσταλγία, αλλά και στους τρόπους με τους οποίους ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας μέσα από όσα παρακολουθούμε. Ένα ξεχωριστό εφηβικό φιλμ, που σίγουρα θα βρει τη θέση του στο πάνθεον των σύγχρονων κλασικών όπως το The Craft και το Donnie Darko. Η ταινία αποτυπώνει άψογα την ατμόσφαιρα των ’90s, με το έντονο χρωματικό κοντράστ, τον κόκκο του φιλμ 35mm και το φλουτάρισμα της VHS, ενώ το πρωτότυπο soundtrack της παραπέμπει στην υποβλητική ατμόσφαιρα του Twin Peaks Roadhouse. Μια πολυεπίπεδη ιστορία που όχι μόνο ψυχαγωγεί, αλλά προσφέρει κι έναν βαθύ, πρωτότυπο στοχασμό για την ταυτότητα, την απατηλή φύση της μνήμης και την αποδοχή του εαυτού μας. Πάνω απ’ όλα, το Είδα τη λάμψη της τηλεόρασης σηματοδοτεί την εμφάνιση μιας από τις πιο αυθεντικές νέες φωνές της εποχής μας, και φέρνει μια φρέσκια, ατρόμητη ματιά στον κουίρ και τρανς κινηματογράφο.
*Κυριακή 3/11, στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, στις 16:00

Η περίπτωση των ξένων

Η τραγωδία χτυπά μια οικογένεια στη Συρία, πυροδοτώντας μια σειρά γεγονότων που θα εμπλέξουν και άλλες οικογένειες σε διαφορετικές χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα). Τοποθετώντας τη δράση στο 2017, ανακατεύοντας δεξιοτεχνικά την «τράπουλα» της αφήγησης, πραγματοποιώντας διαρκώς τοπικές και χρονικές μεταβάσεις, το Η περίπτωση των ξένων (που απέσπασε, μεταξύ πλήθους άλλων διακρίσεων σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο, το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου φέτος) φέρνει ξανά στο προσκήνιο το τραύμα του προσφυγικού, καλώντας μας να θυμηθούμε τους ανθρώπους εκείνους για τους οποίους η ζωή δεν είναι δεδομένη. Με μια εντυπωσιακή σκηνοθεσία που αναδεικνύει το συναισθηματικά μείζον χωρίς να φείδεται σκηνών που κόβουν την ανάσα, έντονο σασπένς και συναρπαστικές κορυφώσεις, το μεγάλου μήκους σκηνοθετικού ντεμπούτο του γνωστού Αμερικανού παραγωγού Μπραντ Άντερσεν δίνει την ευκαιρία στον Ομάρ Σι να μας χαρίσει μια απ’ τις κορυφαίες ερμηνείες της καριέρας του (καθώς υποδύεται έναν αδίστακτο διακινητή) και στον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη να ξεχωρίσει σ’ έναν συγκινητικό ρόλο.

*Κυριακή 3/11, στην αίθουσα Σταύρος Τορνές, στις 20:00

Quiet Life

Screenshot

 

Σουηδία, 2018. Ένα μυστηριώδες σύνδρομο που πλήττει τα παιδιά προσφύγων προκαλεί έντονη ανησυχία στους γιατρούς και τους πολιτικούς. Ο Σεργκέι και η Νατάλια αναγκάζονται να δραπετεύσουν από τη χώρα τους μετά από μια επίθεση που παραλίγο να στοιχίσει στον Σεργκέι τη ζωή του. Το ζευγάρι εγκαθίσταται στη Σουηδία με τις δύο μικρές τους κόρες και περιμένει την απόφαση της Υπηρεσίας Μετανάστευσης για την αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Προσπαθούν να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή: εργάζονται σκληρά, στέλνουν τα παιδιά τους σε σουηδικό σχολείο, μαθαίνουν τη γλώσσα και υπομένουν τους τακτικούς ελέγχους των αρχών, ελπίζοντας πως κάποια μέρα θα αποκτήσουν τη σουηδική υπηκοότητα. Όταν όμως η αίτησή τους απορρίπτεται, η μικρότερη κόρη τους, η Κάτια, καταρρέει και βυθίζεται σε ένα ανεξήγητο κώμα. Καθώς ο Σεργκέι και η Νατάλια έρχονται αντιμέτωποι με ένα ηθικό δίλημμα, η αντοχή και η αποφασιστικότητα τους δοκιμάζονται. Μπορούν να βρουν τη δύναμη και την ελπίδα που χρειάζονται για να σώσουν τις κόρες τους;
*Kυριακή 3/11, στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, στις 21:30

 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα