8 ελληνικές ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε
Μέσα στους επόμενες εβδομάδες, οκτώ ελληνικές ταινίες κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες. Να πάτε.
Η ελληνική κινηματογραφική σεζόν έχει ξεκινήσει εντυπωσιακά και όμορφα με ταινίες όπως ο «Αστακός», το «Chevalier» και πρόσφατα το «Ουζερί Τσιτσάνης» να τιμούν το ελληνικό σινεμά και την ελληνική δημιουργία, ικανοποιώντας και μαγεύοντας παράλληλα το κοινό. Οι ελληνικές ταινίες όμως που θα προβληθούν αυτή τη χρονιά και το 2016 δεν σταματούν εδώ καθώς περιμένουμε με ανυπομονησία πολλές νέες φιλόδοξες κυκλοφορίες. Σας καθιστούμε την προσοχή και σας ενημερώνουμε ποια ελληνικά έργα θα καταφθάσουν σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες και δεν αξίζει να τα χάσετε.
«Νοτιάς» (14/1/16)
12 χρόνια μετά την «Πολίτικη Κουζίνα» ο Τάσος Μπουλμέτης επιστρέφει με ένα ακόμα ταξίδι στα όνειρα και τη φαντασία. Αυτή τη φορά η ιστορία του διαδραματίζεται στις ταραχώδεις, αλλά και ταυτόχρονα πολλά υποσχόμενες για την Ελλάδα, δεκαετίες του ’60,’70 και ’80, οι οποίες πυροδοτούν την φαντασία ενός ονειροπόλου και ευαίσθητου νέου, του Σταύρου. Στο ταξίδι από την εφηβεία προς την ενηλικίωση, για να κατακτήσει αυτά που ποθεί, θα σκαρφιστεί ιστορίες για αρχαίους μύθους, μακρινά ταξίδια και όμορφες γυναίκες. Όταν έρθει αντιμέτωπος με την πραγματικότητα, θα κάνει τις ιστορίες του εικόνες, και θα ανακαλύψει τον εαυτό του. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει ο Γιάννης Νιάρρος ενώ δίπλα του θα βρίσκονται πολλοί γνωστοί ηθοποιοί όπως η Θέμη Πάνου, η Μαρία Καλλιμάνη, ο Ταξιάρχης Χάνος, ο Αργύρης Ξάφης, ο Ερρίκος Λίτσης, ο Όμηρος Πουλάκης, η Μελισσάνθη Μάχουτ, η Μάτα Γιαννάτου, ο Γιώργο Βουρδαμής, ο Δημήτρης Ήμελλος και ο μικρός Φοίβος Ταραμπίκος. Με την Ευανθία Ρεμπούτσικα για ακόμη μια φορά να συνθέτει τη μουσική, όπως συνέβη και στην «Πολιτική Κουζίνα» ανυπομονούμε με μεγάλες προσδοκίες να χαθούμε στους ονειρικούς και συναισθηματικούς κόσμος που ξέρει να δημιουργεί ο Τάσος Μπουλμέτης και να πιστέψουμε ξανά πως όλα είναι δυνατά.
«Ένας Άλλος Κόσμος» (17/12)
Είτε σας αρέσουν οι δημιουργίες του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, είτε όχι κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την υπέροχη μουσική επιμέλεια που έχει το κάθε έργο του, τηλεοπτικό ή κινηματογραφικό, την όμορφη ατμόσφαιρα που καταφέρνει και δημιουργεί, καθώς και τον παραμυθένιο κόσμο που πλάθει και μέσα στον οποίο παρασύρει το θεατή. Τρία χρόνια μετά το «Αν» ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επιστρέφει με μία σπονδυλωτή ταινία τριών διαφορετικών ιστοριών. Οι τρεις ιστορίες ενώνουν Έλληνες και ξένους πολίτες σε μια Αθήνα που βράζει, ανακατεύοντας ζητήματα όπως το μεταναστευτικό και το εργασιακό, αλλά κυρίως τον έρωτα, μέσα από την οπτική τριών γενεών που πολεμούν να αντέξουν μια σκληρή πραγματικότητα. Πρωταγωνιστεί ο βραβευμένος με Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για το «Whiplash» το 2015 Τζ. Κ. Σίμμονς, η γλυκύτατη Μαρία Καβογιάννη, ο πρόσφατα αδικοχαμένος Μηνάς Χατζησάββας,η Άντρεα Οσβάρτ, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, ο Ταουφίκ Μπαρόν και η Νίκη Βακάλη. Ο «Ένας Άλλος Κόσμος» κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 17 Δεκεμβρίου και υπόσχεται να παρουσιάσει με τον δικό του φαντασιακό τρόπο τη δύναμη του έρωτα.
«Το Ξύπνημα της Άνοιξης» (25/2)
«Το Ξύπνημα της άνοιξης», τίτλος που αναφέρεται στο ομώνυμο αιρετικό θεατρικό του Φρανκ Βέντεκιντ είναι η ιστορία πέντε εφήβων που στήνουν μια ένοπλη συμμορία: ένα μωσαϊκό έρωτα, χαμένων σχέσεων, προδοσίας και μηδενισμού, που διαδραματίζεται σε μια φθίνουσα πόλη, όπου τα πάντα καταρρέουν μέσα στην οικονομική και κοινωνική κρίση. Ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης είκοσι χρόνια μετά το «Από την Άκρη της Πόλης» με φόντο την σκληρή Ελλάδα του σήμερα κάνει βουτιά στην ανεξάντλητη δύναμη και όρεξη για ζωή. Με όχημα το πάθος των πρωταγωνιστών του που εκτροχιάζεται και ξεσπάει μέσα σε ένα κλίμα ελευθερίας, προσεγγίζει τη βία και την εφηβική επανάσταση και αγγίζει το θεατή. Πρωταγωνιστούν η Δάφνη Ιωκακειμίδου Πατακιά, ο Κώστα Νικούλι, ο Κωνσταντίνος Ελματζίογλου και ο Άγγελος Τζάγιας.
«Ο Μαγικός Καθρέφτης» (Φεβρουάριος 2016)
Είναι γεγονός πως καταφθάνει η πρώτη ελληνική 3D ταινία, η οποία δεν είναι ούτε μία ταινία δράσης, ούτε ένα αρχαιοελληνικό έπος. Ο σκηνοθέτης της πολυαγαπημένης «Νήσου» Χρήστος Δήμας καθώς και οι σεναριογράφοι της ταινίας Έλενα Σολωμού και Κωστής Παπαδόπουλος επιστρέφουν με μία κωμωδία σχετικά με τη ρουτίνα της καθημερινότητας, το ταξίδι στο χρόνο και την Αρχαία Ελλάδα. Ναι, καλά διαβάσατε. Σας αναφέρουμε την υπόθεση για να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται: Το πρωί έφορος αρχαιοτήτων, το απόγευμα υπάλληλος σε βενζινάδικο. Αυτή είναι η πληκτική καθημερινότητα του 35χρονου Κλεάνθη. Από τη μέρα που θα ανακαλύψει έναν «μαγικό καθρέφτη» που πραγματοποιεί και τα πιο τρελά όνειρα, ο Κλεάνθης αρπάζει την ευκαιρία να ζητήσει αυτό που θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα. Έχει μάλιστα τη δυνατότητα να επαναδιατυπώσει την ευχή του όσες φορές θέλει. Οι επιθυμίες του θα εκπληρωθούν, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Υπάρχει πάντα κάτι που του διαφεύγει και ο Κλεάνθης δεν μπορεί να βρει την πραγματική ευτυχία πουθενά. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει. Πρωταγωνιστούν ο Μάκης Παπαδημητρίου, η Ζέτα Δούκα, Έλλη Κοκκίδου και Κώστας Κόκλας.
«Μικρή Άρκτος»
Μετά τις γεμάτες προβολές σε Νύχτες Πρεμιέρας και στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης η «Μικρή Άρκτος» συνεχίζει την κινηματογραφική της πορεία πλέον σε ευρεία διανομή μιλώντας για ένα δύσκολο θέμα. Η σκηνοθέτης της ταινίας Μαρία Χρονοπούλου αναλαμβάνει ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα και προσπαθεί να αφηγηθεί την ιστορία κακοποίησης μιας γυναίκας μέσα από το βλέμμα του άνδρα που την κακοποιεί. Μάλιστα, η όλη εξιστόρηση γίνεται μέσα από 12 υποκειμενικά πλάνα με τα οποία η δημιουργός προσπαθεί να κατανοήσει πως η αγάπη μπορεί να οδηγήσει σε κάτι τόσο άσχημο και προσπαθεί να μπει στη θέση του θύτη και όχι του θύματος. Και με αυτό το θαρραλέο τρόπο σκηνοθετικής προσέγγισης βάζει και το θεατή στη θέση του θύτη βαδίζοντας σε γκρίζα μονοπάτια και προκαλώντας δυσφορία και προβληματισμό στο κοινό. Πρωταγωνιστούν η Σοφία Γεωργοβασίλη και ο Γιάννης Κοκιασμένος.
«Invisible»
Ο Δημήτρης Αθανίτης τρία χρόνια μετά τις «Τρεις Μέρες Ευτυχία» επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες με ένα αστικό γουέστερν εκδίκησης που διαδραματίζεται στην Ελλάδα του σήμερα στο εχθρικό και μοναχικό τοπίο της ευρύτερης Αττικής. Η ταινία αφηγείται την ιστορία του Άρη ενός μοναχικού 35άρη, χωρισμένου που δουλεύει σε ένα εργοστάσιο. Όταν ξαφνικά απολύεται χωρίς καμιά προειδοποίηση, αποφασίζει να αποδώσει δικαιοσύνη ο ίδιος, καθώς νιώθει θύμα μιας ακραίας αδικίας. Όμως ο Άρης δεν είναι μόνος του. Έχει μαζί του και τον εξάχρονο γιο του. Πρωταγωνιστεί στο ρόλο του Άρη ο Γιάννης Στάνκογλου, ο οποίος για ακόμη μια φορά είναι εντυπωσιακά μεταμορφωμένος, ενώ τον συμπληρώνουν οι η Κόρα Καρβούνη, ο Κώστας Ξυκομηνός, ο Μενέλαος Χαζαράκης, η Ευα Στιλάντερ, η Βιργινία Ταμπαροπούλου και η Νικολίτσα Ντρίζη και μικρός Χρήστος Μπενέτσης. Το «Invisible» το οποίο βραβεύτηκε στο Ελληνικό Φεστιβάλ του Λονδίνου με τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Α’ Ανδρικού Ρόλου και εντυπωσίασε και το κοινό στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με θεματικές την αυτοδικία, τη δικαιοσύνη και την εκδίκηση αναμένεται να προβληματίσει και να ενθουσιάσει το ελληνικό κοινό.
«Interruption»
Ο βραβευμένος δημιουργός των ταινιών μικρού μήκους «Casus Beli» και «Τίτλοι Τέλους» Γιώργος Ζώης κάνει την πρώτη μεγάλου μήκους δουλειά που αποτελεί ένα εγκεφαλικό δύσκολο πόνημα που εξερευνά τα όρια της αλήθειας και του ψέματος. Εφαρμόζοντας το αρχαίο δράμα στο σήμερα ασκεί ένα δριμύ κατηγορώ στην κοινωνία της κατανάλωσης και στον σημερινό κόσμο της τηλεόρασης που έχει καταστήσει τον κόσμο αμέτοχους και αναίσθητους. Συγκεκριμένα η υπόθεση της ταινίας είναι η εξής: Οι τελευταίοι θεατές παίρνουν τις θέσεις τους. Η παράσταση της Ορέστειας ξεκινάει. Ξαφνικά, τα φώτα σβήνουν και η σκηνή βυθίζεται στο σκοτάδι. Μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών με όπλα στα χέρια ανεβαίνουν στη σκηνή. Ζητάνε συγγνώμη για τη διακοπή και προσκαλούν όσους θεατές επιθυμούν να ανέβουν στη σκηνή μαζί τους. Η παράσταση συνεχίζεται κανονικά με μια μόνο διαφορά: η ζωή μιμείται την τέχνη και όχι το αντίστροφο. Πρωταγωνιστεί ο Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου και πλαισιώνεται από τους (με αλφαβητική σειρά): Βασίλη Ανδρέου, Κωνσταντίνο Βουδούρη, Παύλο Ιορδανόπουλο, Δάφνη Ιωακειμίδου-Πατακιά, Μαρία Καλλιμάνη, Αλεξία Καλτσίκη, Χρήστο Καρτέρη, Σοφία Κόκκαλη, Ρομάνα Λόμπατς, Αγγελική Μαργέτη, Νατάσσα Μπρουζιώτη, Effi Rabsilber, Αρετή Σεϊνταρίδου, Σπύρο Σιδηρά, Χρήστο Σουγάρη, Χρήστο Στέργιογλου, Αλέξανδρο Σωτηρίου, Ελενα Τοπαλίδου, Αινεία Τσαμάτη, Μαρία Φιλίνη, Λάμπρο Φιλίππου, Νίκο Φλέσσα.
«Silent»
Ανάμεσα στα ομιλώντα ζώα μιας σύγχρονης αγέλης, ο κανόνας που κυριαρχεί είναι το θέατρο της συνομιλίας. Όταν ένα νεαρό ζώο χάνει τη φωνή του και κρύβεται στη φωλιά του, η ομιλούσα αγέλη δεν μπορεί να αποδεχτεί την ανικανότητά του και ακολουθεί τον βασικό κανόνα μονολογώντας μπροστά του. Καθώς όμως το νεαρό ζώο εξακολουθεί να μην τους μιλά, η αγέλη στέκει διχασμένη κι αναποφάσιστη εάν είναι πραγματικά άρρωστο ή αν τους λέει ψέματα. Κι ενώ το σιωπηλό ζώο προσπαθεί απομονωμένο να ξαναβρεί τη φωνή του, τα ομιλώντα ζώα το περικυκλώνουν ακόμα πιο πολύ και το πιο δύσπιστο απ’όλα επιτίθεται. Σε μια εποχή όπου, όπως επισημαίνει και ο σκηνοθέτης μιλάμε περισσότερο από ποτέ χωρίς όμως να λέμε πολλά πράγματα, ο Γιώργος Γκικαπέππας συνθέτει ένα θρίλερ δωματίου, που περισσότερο απ’ όλα όμως είναι ένα πολιτικό και κοινωνικό κατηγορώ για την υποκρισία και την αναισθησία του σήμερα. Μπορεί, να γίναμε επιδερμικά και φαινομενικά πιο πολιτισμένοι και ανοικτοί, αλλά κατά τη γνώμη του δημιουργού δεν μάθαμε να επικοινωνούμε. Μάθαμε απλά όπως λέει και το «Fight Club» να περιμένουμε να τελειώσει ο άλλος για να μιλήσουμε. Και αυτή η άποψη σημειολογικά δίνεται τόσο επιτυχημένα μέσα από το εύρημα της σοπράνου που δεν μπορεί να τραγουδήσει.