αλέν-ντελόν-πέντε-φορές-τουλάχιστον-π-1203319

Κινηματογράφος

Αλέν Ντελόν: Πέντε φορές (τουλάχιστον) που η λάμψη του… σκοτείνιασε

Από τότε που κατηγορήθηκε για τον φόνο του σωματοφύλακα του, μέχρι τις εθνικιστικές, ομοφοβικές δηλώσεις και την κατάσχεση οπλοστάσιου από το σπίτι του

Parallaxi
Parallaxi

Μπορεί πολλοί να αμφισβητήσουν το ταλέντο του, ωστόσο κανείς την ομορφιά του αλλά και το κινηματογραφικό του εκτόπισμα σε μια εποχή που ακόμα γεννούσε σταρ. Όταν μάλιστα μιλάμε για τον μεγαλύτερο σταρ του γαλλικού κινηματογράφου, ο Αλέν Ντελόν θα μείνει για πάντα στις αναμνήσεις όλων ως ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ, ως Ρόκο στο αριστουργηματικό «Ο Ρόκο και τα Αδέρφια του» του Λουκίνο Βισκόντι, ως εραστής Πιέρο στην «Εκλειψη» του Μικελάντζελο Αντονιόνι, ως επαναστάτης Τανκρέντι στον «Γατόπαρδο» του Βισκόντι και πάλι. Ή ως άνθρωπος χωρίς ταυτότητα στον «Κύριο Κλάιν» του Τζόζεφ Λόουζι και τόσα άλλα…

Ο Γάλλος ηθοποιός που ποτέ δεν κατάφερε να τον αποδεχτεί το Χόλιγουντ όσο τον ύμνησε η Ευρώπη, πέθανε στα 88 του χρόνια σήμερα, αφήνοντας πίσω μια σειρά μεγάλων ταινιών αλλά και μια αμφιλεγόμενη αίσθηση, για όσα ακούστηκαν για εκείνον κατά καιρούς, για όσα δήλωσε ή διέρρευσαν. Μερικά από αυτά, θυμόμαστε σήμερα… Γιατί κι ο διάβολος, ήταν άγγελος κάποτε…

Υπόθεση Μάρκοβιτς – Όταν ο Αλέν Ντελόν κατηγορήθηκε για φόνο

Η Υπόθεση Μάρκοβιτς εξελίχθηκε σε μείζον πολιτικό σκανδάλο στη Γαλλία στα τέλη της δεκαετίας του 1960, με εμπλεκόμενους τον Γάλλο Προέδρο Ζωρζ Πομπιντού, και τον ηθοποιό Αλέν Ντελόν.

Όλα ξεκίνησαν όταν την 1η Οκτωβρίου 1968, ένας ρακοσυλλέκτης εντοπίζει στη χωματερή του Ελανκούρ έξω από το Παρίσι το πτώμα σε αποσύνθεση του 31χρονου Σέρβου Στέφαν Μάρκοβιτς, του πρώην γραμματέα και σωματοφύλακα του Αλέν Ντελόν. Το πτώμα ήταν καλυμμένο με ένα πλαστικό μουσαμά.

Ο Στέφαν Μάρκοβιτς γεννήθηκε στις 10 Μαΐου του 1937 στο Βελιγράδι. Στο τέλος της δεκαετίας του 50, ο Μάρκοβιτς και ο φίλος του, Μίλος Μιλόσεβιτς θα μπλεχτούν σε έναν υπαίθριο καυγά στο Βελιγράδι. Εκεί θα γνωρίσουν τον Αλεν Ντελόν, όπου βρισκόταν για τα γυρίσματα μιας ταινίας. Ο Ντέλον θα προσλάβει στην αρχή τον Μιλόσεβιτς και αργότερα τον Μάρκοβιτς ως σωματοφυλακές του. Ως σωματοφυλακας του Ντελόν, ο 31χρονος Μάρκοβιτς θα αποκτήσει γνωριμίες σε όλο το κοσμικό Παρίσι. Φημολόγειται ότι έπαιρνε μέρος σε ερωτικά όργια της υψηλής κοινωνίας και του θεάματος.

Ο Μάρκοβιτς κάποια στιγμή διέδωσε ότι έχει στην κατοχή του πολλές φωτογραφίες με «άσεμνο» περιεχόμενο. Λίγες ημέρες πριν από την εξαφάνισή του, θα συντάξει τρεις επιστολές με αποδέκτες τα αδέλφια του στη Σερβία, και στις οποίες αναφέρει ότι η αστυνομία θα πρέπει να ερευνήσει τον κύκλο του Ντελόν αν του συνέβαινε οτιδήποτε. Κατονόμαζε μάλιστα και τον Κορσικανό μαφιόζο και φίλο του Ντελόν, Φρανσουά Μαρκαντονί.

Η εισαγγελική έρευνα στράφηκε αρχικά προς τον διάσημο ηθοποιό και τη σύζυγό του Ναταλί Ντελόν, με την οποίά ο Μάρκοβιτς είχε σύντομο δεσμό. Στις 25 Ιανουαρίου του 1969 ο Αλεν Ντελόν θα κληθεί να καταθέσει για περισσότερες από 24 ώρες στην Εισαγγελία που ερευνούσε την υπόθεση Μάρκοβιτς. Είχαν προηγηθεί άλλες τρεις καταθέσεις στην αστυνομία από τον ηθοποιό, μετά τον εντοπισμό του πτώματος. Τελικά θα αφεθεί ελεύθερος αφού δεν είχαν προκύψει ενοχοποιητικά στοιχεία εις βάρος του. Θα ακολουθήσει η ανάκριση του Φρανσουά Μαρκαντονί, ο οποίος θα προφυλακιστεί για 11 μήνες, άλλα όμως τον Δεκεμβρίο του 1969 θα αφεθεί ελεύθερος αφού ο εισαγγελέας δεν κατάφερε να απόδειξει την ενοχή του.

Την υπόθεση όμως άρχισε να περιπλέκει μια ανώνυμη επιστολή που έφτασε στην εφημερίδα Le Figaro με την επισήμανση ότι ο Μάρκοβιτς συμμετείχε σε ομαδικά όργια με ανώτατα κρατικά στελέχη και μέλη της Γαλλικής κυβέρνησεως, Υπήρχε φημολογία ότι η επιστολή ανέφερε και τον Ζωρζ Πομπιντού και τη σύζυγό του Κλοντ, που ήταν γνωστοί για τις φιλίες τους στον χώρο του θεάματος. Οι φήμες έλεγαν ακόμη και για «αποκαλυπτικές » φωτογραφίες, στις οποίες το μετέπειτα προεδρικό ζεύγος της Γαλλίας παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, και ειδικότερα η σύζυγός του Πομπιντού. Ο Πομπιντού που βρισκόταν σε ιδιωτική επισκεψη στην Ιταλία, θα δηλώσει αμέσως πως έπεσε θύμα σκευωρίας, που είχε σαν στόχο να πλήξει τον ίδιο και την συζυγό του. Θα κατηγορήσει τον Ντε Γκωλ ότι δεν τον στήριξε, και στην συνέχεια θα ανακοινώσειι την πρόθεσή του να διεκδικήσει την Γαλλική προεδρία στις εκλογές του 1969, που τον ανέδειξαν μέγα νικητή.

Η υπόθεση Μάρκοβιτς είχε συγκλονίσει τη Γαλλία λίγους μόλις μήνες μετά τα γεγονότα του Μάη του ’68. Ενώ στην αρχή είχε φανεί σαν μια τυπική ιστορία αστυνομικού ρεπορτάζ, κατέληξε σε μια από τις πιο σκοτεινές και πολιτικο-δικαστικές υποθέσεις στην ιστορία της Γαλλίας, ενώ μέχρι σήμερα συνεχίζει να καλύπτεται από ένα πυκνό πέπλο μυστηρίου, χωρίς να έχει βρέθει ακόμη ο δολοφόνος του Στέφαν Μάρκοβιτς.

Το οπλοστάσιο στο σπίτι του 

Ένα οπλοστάσιο βρέθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο στο σπίτι του Αλέν Ντελόν στο Ντουσί της κεντρικής Γαλλίας, καθώς η αστυνομία προχώρησε στην κατάσχεση 72 πυροβόλων όπλων και περισσότερων των 3.000 φυσιγγιών, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την Τρίτη η εισαγγελία του Μονταρζίς. σύμφωνα με την Parisien.

Όπως αναφέρθηκε βρέθηκαν σκοπευτικά όπλα, κυρίως κατηγορίας Α και Β, καθώς και συλλεκτικά όπλα. Μάλιστα, οι προκαταρκτικές έρευνες έδειξαν ότι ο Αλέν Ντελόν «δεν είχε κάποια εξουσιοδότηση που του επέτρεπε να κατέχει πυροβόλο όπλο». Με αυτά τα δεδομένα, η έρευνα συνεχίζεται, μεταξύ άλλων, για την κατηγορία της «παράνομης απόκτησης και κατοχής όπλων κατηγορίας Α, Β και Γ». Οι ερευνητές που βρέθηκαν στο ακίνητο του 88χρονου ηθοποιού, διαπίστωσαν επίσης την ύπαρξη ενός σκοπευτηρίου.

Η εξέλιξη αυτή προέκυψε μετά την έναρξη μιας άλλης εισαγγελικής έρευνας, σχετικής με τις τεταμένες σχέσεις του Αλέν Ντελόν με τα παιδιά του. Το συγκεκριμένο πλαίσιο σε συνδυασμό με τις ανησυχίες για την εύθραυστη κατάσταση της υγείας του ηθοποιού, ώθησαν, σύμφωνα με τη Le Parisien, την εισαγγελία να εξετάσει λεπτομερώς το θέμα της οπλοκατοχής του Γάλλου ηθοποιού.

Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί πως, σε πρόσφατη συνέντευξή της στο Elle, η Ανούσκα Ντελόν, η κόρη του ηθοποιού, εξήγησε ότι πηγαίνει «πάντα με τον σωματοφύλακά της» στο σπίτι του πατέρας της, λόγω του πάθους που έχει για τα όπλα, προσθέτοντας ότι διατηρεί μια «αρκετά μεγάλη συλλογή». Η Ανούσκα Ντελόν πρόσθεσε, ακόμη, ότι τα αδέρφια της, όταν βρίσκονται στο Ντουσί «περπατούν οπλισμένοι στο σπίτι», πιστεύοντας ότι βρίσκονται «στην Άγρια Δύση».

Δεν είναι η πρώτη φορά που πυροβόλα όπλα από τη συλλογή του ηθοποιού προκαλούν προβλήματα στην οικογένεια Ντελόν. Το 2011, ένας πυροβολισμός στον έβδομο όροφο του διαμερίσματος του Αλέν Ντελόν στη Γενεύη, ο οποίος κρίθηκε τυχαίος, τραυμάτισε σοβαρά μία κοπέλα. Ο Alain-Fabien Delon, ο νεότερος από τα αδέλφια εκείνη την εποχή ηλικίας 17 ετών, διοργάνωνε ένα πάρτι για τους φίλους του. Κατά την διάρκεια ενός παιχνιδιού ή ενός καυγά με ένα παλιό πιστόλι που ανήκε στον Αλέν Ντελόν – ο οποίος απουσίαζε- , έπεσε ένας πυροβολισμός και μια νεαρή κοπέλα τραυματίστηκε σοβαρά από μια σφαίρα.

Όταν «σόκαρε» τον κόσμο της τέχνης με τις εθνικιστικές του ιδέες

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 κατατάχθηκε στο Γαλλικό ναυτικό και υπηρέτησε ως αλεξιπτωτιστής στη δύναμη των Γάλλων πεζοναυτών στο Πολεμικό Ναυτικό και ξεμπάρκαρε ως ασυρματιστής στη Σαϊγκόν, στην καρδιά της φλεγόμενης Ινδοκίνας συμμετέχοντας στις τελευταίες επιχειρήσεις του πολέμου. Η στρατιωτική του θητεία διάρκεσε τέσσερα χρόνια και στη διάρκεια της ο Ντελόν έμεινε ένα χρόνο στη φυλακή λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς.

Ο Ντελόν τάχθηκε εναντίον της Μουσουλμανικής εισβολής στην Ευρώπη, όπως και η Γαλλίδα ηθοποιός Μπριζίτ Μπαρντό, πολιτική θέση η οποία τον καθιστά πολέμιο των μεταναστών καθώς όπως έχει δηλώσει με νόημα ««Η Γαλλία δεν μπορεί να γίνει «μουσουλμάνα».

Παράλληλα έχει διαδηλώσει δημόσια την υποστήριξή του στο Ζαν Μαρί Λεπέν, αρχηγό του εθνικιστικού «Font National» της Γαλλίας, αλλά και στη διάδοχό του Μαρίν Λεπέν [5]. Τον Ιούλιο του 2012 είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο ένθετο περιοδικό της εφημερίδας «Le Figaro», στην οποία υποστήριξε ότι «…Λυπάμαι πολύ, αλλά δεν υπάρχουν πια διαφορές, δεν υπάρχει πια σεβασμός. Δεν έχω κάτι με τους γκέι που τα βρίσκουν, όμως, εμείς οι άνδρες είμαστε φτιαγμένοι για να αγαπούμε τις γυναίκες…υπήρχε ο καιρός που ξεχώριζες τους άνδρες από τις γυναίκες..» και πως «..σήμερα αυτό έχει αλλάξει ριζικά, καθώς οι ρόλοι είναι πλέον δυσδιάκριτοι και πολλές φορές αντεστραμμένοι…».

Σε συνέντευξη του στη βελγική εφημερίδα «Le Matin», δήλωσε ότι εγκρίνει την άνοδο του Εθνικού Μετώπου της Γαλλίας λέγοντας, «…Το Εθνικό Μέτωπο είναι απολύτως σταθερό στις θέσεις του. Ο κόσμος δεν αντέχει πια τα παλιά κόμματα και τον τρόπο που μιλάνε και αντιμετωπίζουν τα προβλήματα. Θέλουν δράση, θέλουν κάτι άλλο. Ο κόσμος γνώρισε μία Γαλλία διαφορετική επί Ντε Γκολ και Μιτεράν. Για αυτό το Εθνικό Μέτωπο, όπως το M.C.G. στη Γενεύη, καταλαμβάνουν μία σημαντική θέση, για αυτό το εγκρίνω, το προωθώ και το κατανοώ καλά».

Όταν ρωτήθηκε αν πιστεύει πως η Μαρίν Λε Πεν θα κάνει πράξη τα όσα διατείνεται, ο Ντελόν διατράνωσε την πεποίθησή του ότι θα τα καταφέρουν αρκεί να έχουν πίσω τους ένα σταθερό εκλογικό σώμα λέγοντας, «..Δεν θα τα καταφέρουμε χωρίς την στήριξη του λαού. Εδώ και χρόνια οι Λε Πεν, πατέρας και κόρη, αγωνίζονται, αλλά αγωνίζονται μόνοι. Τώρα, για πρώτη φορά, δεν είναι πια μόνοι. Έχουν τους Γάλλους μαζί τους. Και αυτό είναι σημαντικό..».

Σε άλλη του συνέντευξη στο τηλεοπτικό κανάλι «France 5», ο Ντελόν είπε, «…Η ομοφυλοφιλία πάει κόντρα στη φύση. Οι άνδρες είμαστε φτιαγμένοι να αγαπάμε τις γυναίκες, να τις φλερτάρουμε. Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε καμάκι σε άλλους άνδρες ή να δεχόμαστε το καμάκι που μας κάνει ένας άλλος άνδρας…», ανάλογη δήλωση με της Γιέλενας Ισινμπάγιεβα, της Ρωσίδας πρωταθλήτριας του άλματος επί κοντώ.

Όταν η παρουσιάστρια Αν-Σοφί Λαπί της εκπομπής «C à vous» του επισήμανε ότι οι δηλώσεις του είναι προκλητικές και θα σοκάρουν, ο Ντελόν πρόσθεσε ότι είναι και κατά της υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια λέγοντας, «…Αυτό που πάνω απ’ όλα δεν επιθυμώ είναι να υιοθετούν παιδιά. Δεν θα το συζητήσουμε όμως εδώ γιατί θα έπρεπε να γίνει μια νέα εκπομπή αποκλειστικά για το θέμα αυτό…». Δήλωσε αντίθετος στους γάμους ομόφυλων ζευγαριών, ότι αδιαφορεί παντελώς για τους ομοφυλόφιλους και συμπλήρωσε πως αρνείται πεισματικά να δεχθεί την εποχή που πάει κόντρα στη φύση.

Οι φεμινίστριες εναντίον του – Η αντίδραση για την βράβευση στις Κάννες

Το Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών ξεκίνησε το 2019 εν μέσω μιας διένεξης με αφορμή την απόφαση να τιμηθεί ο Αλέν Ντελόν, ο οποίος κατηγορήθηκε για βίαιη συμπεριφορά εις βάρος γυναικών.

Μια από τις αμερικανικές οργανώσεις που είναι επικεφαλής του κινήματος #MeToo στην βιομηχανία του κινηματογράφου, η Women and Hollywood, δήλωσε τότε ότι “προκαλεί αηδία” η απόφαση να παραλάβει τιμητικό Χρυσό Φοίνικα ο γάλλος ηθοποιός.

Τον περασμένο χρόνο το Φεστιβάλ δεσμεύτηκε ότι θα πρέπει να “υπάρξει μηδενική ανοχή ως προς την σεξουαλική παρενόχληση ή την οποιασδήποτε μορφής κακοποίηση” εν μέσω διαδηλώσεων πάνω στο κόκκινο χαλί, με την Κέιτ Μπλάνσετ να πρωτοστατεί και περίπου 80 γυναίκες ηθοποιούς και σκηνοθέτιδες του Χόλιγουντ να συμμετέχουν σε αυτές.

Σε μια πρωτοβουλία για διαδικτυακή συγκέντρωση υπογραφών ώστε να μην βραβευτεί εκείνη τη χρονιά ο Αλέν Ντελόν, ο ηθοποιός χαρακτηρίστηκε “ρατσιστής και ομοφοβικός μισογύνης”.

Η ιδρύτρια της Women and Hollywood δήλωσε μέσω Twitter “αηδιασμένη” με το γεγονός ότι οι Κάννες τιμούν τον Ντελόν δεδομένου ότι ο ηθοποιός “έχει δημοσίως παραδεχτεί ότι έχει χαστουκίσει γυναίκες και ότι έχει δηλώσει πως η ομοφυλοφιλία είναι κάτι αφύσικο”.

Ο «εμφύλιος» στην οικογένεια

Στο Paris Match, ο μεγαλύτερος γιος του Αλέν Ντελόν, είχε βάλλει κατά της ετεροθαλούς αδελφής του, Aνούσκα, την οποία κατηγορούσε ότι έκρυβε την επιδεινούμενη διανοητική κατάσταση του πατέρα τους. «Ένα άτομο που είναι ικανό να χειραγωγεί την οικογένειά του και να της λέει ψέματα όπως έκανε, είναι ικανό για τα πάντα», δήλωνε.

Ο 59χρονος Αντονί Ντελόν κατέθεσε μήνυση εναντίον της στις 7 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τον Άντονι Ντελόν, η Ανούσκα, του απέκρυψε διάφορες ιατρικές εξετάσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2019 και 2022, μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο του Αλέν Ντελόν, οι οποίες αποκάλυψαν σαφή επιδείνωση των γνωστικών του ικανοτήτων.

Ο Αντονί Ντελόν πιστεύει ότι η αδελφή του «απέκρυψε» την κατάσταση του Αλέν Ντελόν, θέτοντάς τον σε κίνδυνο. Αυτό συνέβαινε ιδιαίτερα με την κυρία που τον «πρόσεχε», την ηθοποιό, Χιρομί Ρολέν, η οποία βρισκόταν ήδη στο στόχαστρο των παιδιών του διάσημου ηθοποιού.

Οι βιογράφοι του υποστήριξαν ότι η ταραχώδης σχέση του Ντελόν με τον Άντονι και τον Αλέν-Φαμπιέν -που έγιναν και οι δύο ηθοποιοί- οφείλεται στο γεγονός ότι τους έβλεπε ως αντιπάλους. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο εγωισμός του, τόσο αβέβαιος όσο και τεράστιος,τον ​​έκανε να θεωρεί τους γιους του ως πιθανούς αντιπάλους που έπρεπε να συντρίψει», έγραψε η Le Monde.

Τα τρία παιδιά υποστηρίζουν ότι ο Ντελόν ήταν άρρωστος αλλά διαυγής και συνειδητοποιημένος για τη διαμάχη, κάνοντας αυτές τις τελευταίες οικογενειακές σκηνές ακόμη πιο τραγικές.

Στις 5 Ιουλίου, κατέθεσαν μήνυση εναντίον της για «κατάχρηση αδυναμίας», «κατάχρηση αλληλογραφίας» και «ηθική παρενόχληση».

Κατά την άποψη του Αντονί Ντελόν, τα νοητικά τεστ θα μπορούσαν να είχαν προειδοποιήσει για τις πράξεις της Χιρομί Ρολέν: «Αυτό καθιστά [την Aνούσκα] έμμεσα συνυπεύθυνη για όλη την κακοποίηση και τη βία της οποίας θύμα ήταν [ο Αλέν Ντελόν]», σύμφωνα με τον αδερφό της.

Η Χιρομί Ρολέν, είχε ήδη απαντήσει στις κατηγορίες των παιδιών του Ντελόν, τον Σεπτέμβριο του 2023: «Πρόκειται για καθαρή επινόηση των παιδιών για να με κρατήσουν μακριά από τη ζωή του πατέρα τους», εξήγησε σε συνέντευξή της.

Ο Άντονι Ντελόν θυμάται ότι τον βρήκε τον Ιούλιο «σε μια σωματική και ψυχολογική κατάσταση που ήταν κάτι παραπάνω από ανησυχητική».

«Δεν είναι καλά, είναι εξασθενημένος, έχει βαρεθεί. Αισθάνεται επίσης όλη την ένταση γύρω του και νομίζω ότι αυτό τον αναστατώνει. Κοιτάξτε, η αδελφή μου δεν ήρθε να περάσει τα Χριστούγεννα μαζί μας, και αυτό τον επηρέασε πραγματικά κι εκείνον. Αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αυτά (τα Χριστούγεννα) να είναι τα τελευταία του», είχε προσθέσει ο Άντονι Ντελόν.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα