Κινηματογράφος

Ανάκτηση της αξιοπιστίας και νέο πλαίσιο λειτουργίας για το Ε.Κ.Κ.

Όσα δήλωσαν πρόεδρος και γενικός διευθυντής κατά την διάρκεια της πρώτης online συνέντευξης που παραχώρησαν

Γιάννης Γκροσδάνης
ανάκτηση-της-αξιοπιστίας-και-νέο-πλαί-695406
Γιάννης Γκροσδάνης

Την πρώτη του (online) συνέντευξη έδωσε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο – δύο μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του – καθώς και ο γενικός διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου δίνοντας το στίγμα μιας δυναμικής επανεκκίνησης για τον ταλαιπωρημένο εδώ και αρκετά οργανισμό. Τόσο ο κ. Μάρκος Χολέβας – ως πρόεδρος του Δ.Σ. – όσο και ο γενικός διευθυντής, Παντελής Μητρόπουλος, έκαναν λόγο για άμεση τακτοποίηση όλων των τρεχουσών εκκρεμοτήτων του Κέντρου αλλά και την τήρηση στο εξής μιας πιο συνεπούς και αξιόπιστης στάσης που θα πρέπει να τηρήσει ο οργανισμός στο εξής απέναντι στον ελληνικό κινηματογράφο και τους δημιουργούς του. 

Πρώτος στόχος του ΕΚΚ όπως ξεκαθάρισε ο κ. Χολέβας είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και η διευκόλυνση των χρηματοδοτήσεων με στόχο να επισπευσθούν οι τρέχουσες διαδικασίες. Για τον σκοπό αυτό άλλωστε μεταβιβάστηκε η σχετική ευθύνη στον Γ. Διευθυντή του ΕΚΚ.

Σε ότι αφορά το πρόγραμμα επιδοτήσεων του Covid-19 ο κ. Χολέβας ξεκαθάρισε ότι έχει στηθεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής για τα προτεινόμενα πρότζεκτ, έχουν αυξηθεί οι αναγνώστες των προτάσεων ενώ τρέχει και ένα συμπληρωματικό πρόγραμμα με προϋπολογισμό 1 εκ, ευρώ. Επίσης θα τρέξει άμεσα ένα νέο πρόγραμμα για την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ μιας ψηφιακής πλατφόρμας για την προώθηση της κινηματογραφικής παιδείας με την προβολή ταινιών σε σχολεία αλλά και την δημιουργία 10 νέων εκπαιδευτικών ταινιών που θα βοηθούν τους μικρούς θεατές να μάθουν τα τεχνικά και αισθητικά στοιχεία του κινηματογράφου.   

Ευχάριστες είναι οι ειδήσεις που αφορούν στο νέο κανονισμό χρηματοδοτήσεων. Όπως ειπώθηκε με τον τρόπο αυτό η στήριξη του ΕΚΚ σε νέες προτάσεις θα ξεκινάνε πλέον από το μηδέν και θα φτάνουν μέχρι το στάδιο της προώθησης της ταινίας για διανομή. Για αυτό όπως τόνισε ο κ. Χολέβας το ΕΚΚ θα αναζητήσει νέους τρόπους αναζήτησης χρηματοδοτικών πόρων προκειμένου να αυξηθεί η δεξαμενή στήριξης νέων προτάσεων. Σχετική ως προς αυτό και η αναφορά του προέδρου του Δ.Σ. του ΕΚΚ για την ευρωπαϊκή οδηγία που δίνει την ευκαιρία στην χώρα μας για απόδοση νέων χρημάτων για τον ελληνικό κινηματογράφο μέσα από την φορολόγηση των ψηφιακών πλατφορμών, όπως το Netflix.  

Σε ότι αφορά τις 500 προτάσεις ταινιών που ήδη εκκρεμούν στα συρτάρια του ΕΚΚ υπήρξε η δέσμευση ότι μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2021 θα προωθηθούν άμεσα για έγκριση. Σημαντική για το Κέντρο είναι και η έγκριση από το ΥΠ.ΠΟ. Α. (και άλλα δύο υπουργεία) του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας καθώς είναι απαραίτητος στο εξής για όλα τη συμμετοχή του οργανισμού σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα και όχι μόνο. Σε ότι αφορά τις διοικητικές δυσλειτουργίες που παρουσίαζε το ΕΚΚ στο παρελθόν ο κ. Μητρόπουλος έκανε λόγο για αναθεώρηση πολλών διαδικασιών αλλά και την συγκρότηση μιας ακαδημαϊκής επιτροπής που θα αναλάβει την βελτίωση της μηχανοργάνωσης και την θέσπιση ειδικών πρωτοκόλλων για την διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα  των υπηρεσιών του Κέντρου. Ο κ. Μητρόπουλος μάλιστα ανέφερε πως σχετικά με τη συμμετοχή του ΕΚΚ σε δύο Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων το πρώτο – που αφορά σε δαπάνες υποδομής και τεχνικού – ηλεκτρονικού εξοπλισμού – είναι ακόμη σε εκκρεμότητα ενώ για το δεύτερο, που αφορά στην παραγωγή ταινιών, έχει ήδη εγκριθεί και προβλέπεται να έχει διάρκεια για τέσσερα έτη (2018-2022). 

Τέλος σε ότι αφορά την επαφή και συνεργασία του φορέα με το ΕΚΟΜΕ ο κ. Χολέβας τόνισε ότι είναι σημαντική για την Ελλάδα να υπάρχει μια κοινή παρουσία σε ένα περίπτερο όλων των φορέων που ασχολούνται με την κινηματογραφική πολιτική (ΕΚΚ, ΕΚΟΜΕ και ανεξάρτητοι παραγωγοί) στις μεγάλες διοργανώσεις και εκθέσεις του εξωτερικού. Ωστόσο απέφυγε να τοποθετηθεί σε ότι αφορά την απόδοση του περίφημου 1,5% της ιδιωτικής τηλεόρασης στο ΕΚΟΜΕ – όπως προβλέπουν οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που προωθεί η κυβέρνηση προς ψήφιση αυτές τις μέρες – αλλά και σε ότι αφορά το νέο τροποιητικό πλαίσιο για το cash rebate που δίνει στις ξένες παραγωγές δικαίωμα να μπορούν να τιμολογούν απ’ ευθείας και να επωφελούνται από το rebate, χωρίς ελληνική συμμετοχή στο προσωπικό τους.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα