«Άσε τον κόσμο πίσω»: Η ταινία που συζητούν όλοι πριν καν κυκλοφορήσει στο Netflix

BBC, VOX, Financial Times, Guardia, Washinghton Post και πολλά άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης σχολίασαν και βαθμολόγησαν το φιλμ

Νίκος Γκάγιας
άσε-τον-κόσμο-πίσω-η-ταινία-που-συζητ-1085545
Νίκος Γκάγιας

«Leave The World Behind». Αυτή είναι η ταινία που έρχεται στο Netflix με πρωταγωνιστές τους Τζούλια Ρόμπερτς, Ίθαν Χοκ, Κέβιν Μπέικον. 

Μπορεί να προστίθεται στη λίστα της δημοφιλούς πλατφόρμας στις 8 Δεκεμβρίου, όμως στους κινηματογράφους των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου έχει ήδη κυκλοφορήσει στις 22 Νοεμβρίου και έχει λάβει πολύ θετικές κριτικές.

Η νέα ταινία του Netflix ακολουθεί τις διακοπές μιας οικογένειας (Τζούλια Ρόμπερτς και Ίθαν Χοκ) που αναστατώνονται, όταν δύο άγνωστοι (Μαχερσάλα Αλί και Μαϊχάλα Χέρολντ) καταφθάνουν τη νύχτα αναζητώντας καταφύγιο από μια κυβερνοεπίθεση που λεπτό με λεπτό γίνεται όλο και πιο τρομακτική, αναγκάζοντας τους πάντες να αποδεχτούν τη θέση τους σε έναν κόσμο που καταρρέει.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Ρουμάαν Αλάμ που κυκλοφόρησε το 2020 και μάλιστα βρισκόταν στις προτάσεις βιβλίων του Μπαράκ Ομπάμα.,

Μπορεί ακόμα η ταινία να μην έχει «παίξει» στο Netflix, παρ’ όλα αυτά κριτικοί του κινηματογράφου που την παρακολούθησαν γράφουν πολύ καλές κριτικές στα ξένα μέσα. BBC, VOX, Financial Times, Guardia, Washinghton Post και πολλά άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης σχολίασαν και βαθμολόγησαν το φιλμ, βάζοντας 3 με 4 αστέρια.

Χαρακτηριστικά το BBC αναφέρει: «Πώς θα τελειώσει ο κόσμος; Το 1920 ο ποιητής Robert Frost πρότεινε με φωτιά ή πάγο. Πόσο γραφικό. Οι πιθανότητες που αιωρούνται πάνω από το αποκαλυπτικό Leave the World Behind του Sam Esmail είναι οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο, η αδίστακτη τεχνητή νοημοσύνη, ο πυρηνικός αφανισμός και η κλιματική αλλαγή, αλλά και το απλό παλιομοδίτικο ανθρώπινο κακό.

Η Julia Roberts και ο Ethan Hawke είναι η Αμάντα και ο Κλέι Σάντφορντ, ένα ζευγάρι μεσαίας τάξης που ζει σ’ ένα διαμέρισμα στο Brooklyn με τον 16χρονο γιο τους και τη 13χρονη κόρη τους.

Οι διακοπές τους αναστατώνονται, όταν δύο άγνωστοι (Ο GH μαζί με την κόρη του, Ruth) καταφθάνουν τη νύχτα, τους λένε ότι το σπίτι που έχουν νοικιάσει για την εξόρμηση είναι δικό τους και αναζητούν καταφύγιο από μια κυβερνοεπίθεση που λεπτό με λεπτό γίνεται όλο και πιο τρομακτική, αναγκάζοντας τους πάντες να αποδεχτούν τη θέση τους σε έναν κόσμο που καταρρέει.

Η Amanda είναι δύσπιστη, μάλιστα ασυνείδητα γίνεται ρατσίστρια όταν ρωτάει τον άνδρα «αυτό είναι το σπίτι σου;». Η Amanda θα τρομοκρατιόταν με την ιδέα ότι αυτός ο έγχρωμος άνδρας, όσο καλά ντυμένος και αν ήταν θα μπορούσε να έχει ένα τέτοιο σπίτι. Αλλά ξαφνικά και το wi-fi και το τηλέφωνο σβήνουν, οπότε δεν μπορεί να ελέγξει την ταυτότητά του. Ο Χοκ μπαίνει εύκολα στον χαρακτήρα του, καθηγητή. Πιο έμπιστος από τη γυναίκα του, την πείθει να αφήσει τους καλεσμένους να μείνουν.

Μία από τις εμπνευσμένες αλλαγές του σκηνοθέτη σε σχέση με το βιβλίο ήταν να κάνει τη Ρουθ, που ήταν η σύζυγος του Τζορτζ στο μυθιστόρημα, την κόρη του, μια νεαρή γυναίκα στα 20 της. Εκείνη εντοπίζει τις φυλετικές προκαταλήψεις και είναι αμέσως εχθρική με την Amanda, προσθέτοντας ένταση στην ιστορία. Η Amanda πιστεύει ότι η Ruth είναι ένα αγενές παράδειγμα της γενιάς της και δεν έχει εντελώς άδικο.

Ωστόσο, η άφιξη του Τζορτζ και της Ρουθ είναι το δεύτερο περίεργο γεγονός που βίωσε η οικογένεια εκείνη την ημέρα. Στην παραλία, χρειάστηκε να φύγουν από ένα ταχέως κινούμενο πετρελαιοφόρο που προσάραξε εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες λόγω ελαττωματικών συστημάτων πλοήγησης.

Πολλοί από τους φόβους των χαρακτήρων είναι απολύτως συγγενείς. Χωρίς γείτονες κοντά, δεν έχουν ιδέα αν η διακοπή ρεύματος είναι κάτι χειρότερο από μια απλή βλάβη του δικτύου ηλεκτροδότησης. Η κόρη των Sandfords, Rose (Farrah Mackenzieέχει εμμονή να παρακολουθεί το Friends, ένα σόου που τελείωσε πριν γεννηθεί. Με το iPad της να μην λειτουργεί, βγαίνει έξω και βλέπει ένα ελάφι στην πίσω αυλή. Στη συνέχεια εμφανίζονται δεκάδες ακόμη απόκοσμα. Έχει παραισθήσεις ή έχει στραβώσει και η φύση; Το The Birds του Hitchcock απηχεί περισσότερες από μία φορές στην ταινία.

Τα πιο ανατριχιαστικά σημεία είναι μεγάλο spoiler για να αποκαλυφθούν. Οι θεωρίες συνωμοσίας αιωρούνται επίσης πάνω από την ιστορία.

Το Leave the World Behind δεν είναι ιδιαίτερα πρωτότυπο. υπάρχουν πάρα πολλές άλλες αποκαλυπτικές ταινίες γύρω για αυτό. Αλλά η ταινία, η οποία έχει τον Μπαράκ και τη Μισέλ Ομπάμα μεταξύ των εκτελεστικών παραγωγών της, είναι ιδιαίτερα επίκαιρη. Τα φυλλάδια που πέφτουν από ένα drone λέγοντας «Θάνατος στην Αμερική», είτε φάρσα είτε προειδοποίηση, θυμίζουν την πρόσφατη επανεμφάνιση και διαγραφή ενός μηνύματος από τον Οσάμα Μπιν-Λάντεν στο TikTok. Η προσκόλληση της Ρόουζ με το Friends, η πιο ουσιαστική σύνδεση στη ζωή της, αντηχεί με τη σπλαχνική απάντηση τόσων πολλών θαυμαστών στον θάνατο του Μάθιου Πέρι τον περασμένο μήνα. Ο Esmail δεν μπορούσε να προβλέψει αυτές τις συνδέσεις, αλλά όλοι μιλούν για το πόσο συντονισμένος ήταν με τη στιγμή που έκανε αυτή την ανατριχιαστική αλλά απολαυστική ταινία»

Από την άλλη ο συντάκτης του VOX ξεκινάει την κριτική του αναρωτώμενος «όταν έρθει το τέλος του κόσμο, θα το ξέρουμε πως είναι;». Αναλυτικά στο δικό του review αναλύει ότι:

«Η εύθραυστη, ρατσίστρια Amanda ενοχλείται πολύ από την άφιξη των δύο αγνώστων, αν και ο συμπαθής Clay είναι αρκετά πρόθυμος να τους υποδεχτεί αφού ο G.H. προσφέρεται να τους αποζημιώσει 1.000 $ από το ενοίκιο των διακοπών τους. Αλλά καθώς οι οικογένειες τακτοποιούνται, γίνεται ξεκάθαρο ότι πραγματικά κάτι περίεργο συμβαίνει. Τα μηχανήματα πλοήγησης στα αυτοκίνητα, βάρκες και αεροπλάνα φαίνεται να δυσλειτουργούν.  Στον αέρα υπάρχουν περίεργοι θόρυβοι. Ωστόσο, με το Διαδίκτυο εκτός λειτουργίας, καθίσταται αδύνατο για κανέναν να καταλάβει τι ακριβώς σημαίνει οποιοδήποτε από αυτά τα παράξενα φαινόμενα. Είναι σαν να έχουν κολλήσει, ανήμποροι, σε μια στιγμή.

Ο σκηνοθέτης, ο οποίος κέρδισε τη συμμετοχή του ως showrunner του Mr. Robot, διαπρέπει στο να αναδεικνύει την παράνοια των χαρακτήρων του. Τρομακτικά ακριβής, επίσης, είναι η γλώσσα τους. Στο σενάριο του Esmail, η φωνή του καθενός είναι τεχνητή, λογοτεχνική. Η Julia Roberts, ως Amanda, αισθάνεται παγιδευμένη πίσω από έναν τοίχο λέξεων για μεγάλο μέρος της ταινίας. Ο Ali, ωστόσο, πρωταγωνιστεί μέσα από τα λόγια του Esmail ως ευγενικός G.H. Η ταινία του ανήκει από τη στιγμή που εμφανίζεται, άψογος με σμόκιν στις 3 τα ξημερώματα, το χαμόγελό του πολύ καλό για να είναι αληθινό. Απλώς ξέρετε ότι κάτι πρέπει να κρύβει – αλλά η ταινία σας κάνει να μαντεύετε τι θα μπορούσε να είναι. Το Leave the World Behind βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του 2020 του Rumaan Alam, αλλά η ταινία έχει διαφορές»

Τέλος οι Financial Times επισημαίνουν πως η ταινία «σε σκηνοθεσία Sam Esmail, δημιουργού του τηλεοπτικού θρίλερ Mr Robot, το Leave the World Behind είναι ένα εθιστικό παιχνίδι για την ανθρώπινη συμπεριφορά.

Η ταινία μοιάζει σαν μια πιο ικανοποιητική περιστροφή στην πρόσφατη αναβίωση του Twilight Zone του Jordan Peele. Έχει επίσης μια ομοιότητα με το Knock at the Cabin του M Night Shyamalan αλλά φτάνει σε υψηλότερο επίπεδο . Αν και η γραφή φλερτάρει με αρχέτυπα, τα ξεσηκώνει κι αυτά. Υπάρχουν τριβές φυλής, τάξης και γενεών»

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα