Hollywood: Το κίνημα κατά των λευκών επηρεάζει τον κινηματογράφο
Στην τέχνη του κινηματογράφου δεν χωράνε φυλετικές διακρίσεις.
Το αποπνικτικό νέο κύμα που έχει θέσει στο στόχαστρο όλους τους λευκούς καλλιτέχνες έχει επιφέρει δραματικές συνέπειες στον κλάδο του κινηματογράφου αλλά και της τηλεόρασης.
To Hollywood, πέρα από την φήμη του ως προπύργιο των φιλελεύθερων, έχει μετατραπεί εδώ και καιρό σε ένα πεδίο έντονων αντιδράσεων. Για παράδειγμα, η αντικομουνιστική μανία της τελευταίας δεκαετίας του 1940 και του 1950 ήταν μια ιδιαίτερα ντροπιαστική περίοδο στην ιστορία του Hollywood. Ήταν η περίοδος της ταινίας «Red Scare», όπου οι παραγωγοί στα στούντιο του Hollywood είχαν δημιουργήσει μια μαύρη λίστα στην οποία, οποιοσδήποτε θεωρούνταν κομμουνιστής ή σχετικός με τους κομμουνιστές, ανεξαρτήτως των ικανοτήτων του, αποκλείονταν από τον χώρο.
Ο Joseph McCarthy και η Επιτροπή Αντι-Αμερικανικών Δραστηριοτήτων χρησιμοποίησε την απειλή αυτής της μαύρης λίστας για να εξαναγκάσει πολλούς καλλιτέχνες να γίνουν πληροφοριοδότες του.
Χωρίς έκπληξη, καθώς το κίνημα του Black Lives Matter βρίσκεται σε έξαρση, το Hollywood ακόμη μία φορά, υποκύπτει στο φρικτό κάλεσμα της βιομηχανοποίησης και της διάκρισης. Τώρα, η διάκριση δεν σχετίζεται με τον κομμουνισμό, αλλά περισσότερο με το ερώτημα «Είσαι ή υπήρξες ποτέ λευκός άνδρας;».
Η ταινία «Red Scare» (σημαίνει κόκκινος τρόμος) έχει γίνει πλέον «ο τρόμος του λευκού άνδρα». Στο τωρινό κλίμα υστερίας που επικρατεί στο Hollywood για την απόδοση της κοινωνικής δικαιοσύνης, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η εθνική ταυτότητα πάντα και κάθε φορά, ξεπερνά το προσωπικό ταλέντο, τις δεξιότητες.
Η μεγάλη συμμετοχή των έγχρωμων ηθοποιών στα κάστινγκ έχει προκαλέσει ένα δόγμα διαφορετικότητας και έχει περιορίσει την παρουσία των λευκών ηθοποιών. Οποιοσδήποτε λευκός εκφράσει διαφορετική γνώμη, θεωρείται ρατσιστής και απορρίπτεται από τα κάστινγκ.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο έγχρωμος παραγωγός ταινιών, ο Ri-Karlo Handy, ο οποίος με μία δημοσίευση στο Facebook, κάλεσε τους επαγγελματίες της βιομηχανίας κινηματογράφου να συμμετέχουν στην «ένωση των έγχρωμων επιμελητών». Όταν οι λευκοί προσβλήθηκαν με αυτό τον έσχατο ρατσισμό, αποκαλέστηκαν ρατσιστές και μάλιστα ένας έχασε την δουλειά του. Ο έγχρωμος παραγωγός ταινιών Ava DuVernay απάντησε στο twitter: «στους λευκούς άνδρες…αν δεν πάρεις αυτή την δουλειά την οποία ήθελες, μια ευγενική υπενθύμιση…οι προκαταλήψεις ισχύουν και για τις δύο πλευρές. Αυτό είναι το 2020».
Η περίπτωση αυτή θυμίζει την δήλωση του έγχρωμου σκηνοθέτη Jordan Peele που είχε πει «Δεν βλέπω τον εαυτό μου να επιλέγει έναν λευκό άνθρωπο ως πρωταγωνιστή σε ταινία μου». Φανταστείτε εάν κάποιος έλεγε κάτι σχετικό για τους έγχρωμους ή για τους Εβραίους!
Αυτό το δόγμα κατά των λευκών ξεκίνησε με αφορμή το κίνημα #MeToo, όπου οι παραγωγοί στα στούντιο του Hollywood, ως αντιδραστικοί που είναι εκ φύσεως, έγιναν ανένδοτοι στο να εξιστορηθούν ιστορίες που αφορούσαν γυναίκες, ανεξάρτητα από την φυλετική ισότητα και να προσλάβουν γυναίκες ως σεναριογράφοι, σκηνοθέτες ή παραγωγοί, ανεξάρτητα από το ταλέντο τους ή την ικανότητα τους.
Αυτή η πολιτική είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία διάφορων κινηματογραφικών σκουπιδιών, όπως «Charlie’s Angels», «Birds of Prey», «Ocean’s 8»,«What Men Want», «The Hustle», «Late Night» και «Mary Queen of Scots».
Τώρα, με το κίνημα του Black Lives Matter που δημιουργήθηκε μέσα με μία ημέρα, το Hollywood αδιαφορεί κατά την διαδικασία της πρόσληψης για το προσωπικό ταλέντο (ειδικά των λευκών ανδρών), την εμπειρία και την δεξιότητα.
Υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν αυτήν την διάκριση εις βάρος των λευκών και αιτιολογούν την θέση τους, αναφέροντας ότι οι λευκοί είχαν συμπεριφερθεί με τον ίδιο τρόπο για χρόνια και αξίζουν να πληρώσουν για την ρατσιστική τους στάση. Αυτό ενδέχεται να μην είναι απολύτως βάσιμο. Ωστόσο, αυτοί οι άνθρωποι προκαλώντας πρόβλημα στους άλλους, δημιουργούν πρόβλημα και στον ίδιο τους τον εαυτό.
Το σκοτεινό μυστικό των ανθρώπων που εργάζονται στην βιομηχανία και φοβούνται να το παραδεχτούν δημοσίως, είναι ότι αυτές οι εχθρικές στάσεις όχι μόνο θα καταστρέψουν τις καριέρες και τις ζωές των εντελώς αθώων, που ανήκουν στην μεσαία εργατική τάξη και εργάζονται μπροστά και πίσω από την κάμερα, αλλά θα είναι καταστροφική και για την τέχνη του κινηματογράφου και ευρύτερα για τον κόσμο του θεάματος.
Παρά την γνώμη πολλών ανίδεων, η δημιουργία μίας ταινίας ή μίας τηλεοπτικής εκπομπής αποτελεί μία εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. Ειδικότερα το να δημιουργήσεις μία καλή ταινία είναι ακόμη πιο δύσκολο, ενώ ένα κινηματογραφικό αριστούργημα είναι σχεδόν ακατόρθωτο.
Οι επαγγελματίες γνωρίζουν ότι το ταλέντο και οι δεξιότητες πρέπει να είναι το κύριο κριτήριο πρόσληψης ενός ηθοποιού. Στην αντίθετη περίπτωση, το τελικό προϊόν δεν θα είναι αρκετά επιτυχημένο.
Κανείς δεν θα τολμούσε να πει αυτό δημοσίως, τουλάχιστον όχι όταν η αντιρατσιστική οργάνωση Woke Inquisition αντιδρά και διαλύει τις πολιτιστικές ιεραρχίες. Αλλά ακριβώς όπως η πλειονότητα των ταλαντούχων και ικανών ανθρώπων στο NBA είναι έγχρωμοι (παρά το γεγονός ότι οι έγχρωμοι άνδρες αποτελούν το 6,5% του αμερικανικού πληθυσμού), η σκληρή αλήθεια είναι ότι όχι όλοι, αλλά η μεγάλη πλειονότητα των ταλαντούχων ανθρώπων στο Χόλιγουντ είναι λευκοί. Αυτό δεν είναι ρατσιστικό. Αυτό είναι η αλήθεια.
«Σε αντίθεση με τα μέλη της οργάνωσης Woke Inquisition, δεν ενδιαφέρομαι στο να θυσιάζω την ποιότητα στον βωμό του αντιρατσιστικού αυτού κινήματος. Δεν ενδιαφέρομαι για την εθνική ταυτότητα. Ενδιαφέρομαι μόνο για τον κινηματογράφο. Όπως όλοι οι πραγματικοί σινεφίλ, θέλω να προσλαμβάνονται οι πιο ταλαντούχοι, ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, ώστε να διασφαλίσω ότι θα δημιουργηθούν ποιοτικές ταινίες» δήλωσε ο Michael McCaffrey, κριτικός κινηματογράφου και αρθρογράφος στο RT.
Πρόσφατα, ο έγχρωμος ηθοποιός Anthony Mackie, o πρωταγωνιστής της ταινίας της Marvel «Falcon and the Winter Soldier», παραδέχτηκε ότι αντιμετώπισε τον ίδιο ρατσισμό όταν με ειρωνικό τρόπο παραπονέθηκε για την έλλειψη έγχρωμων ανθρώπων στην παραγωγή της εταιρείας Marvel.
«Το ζήτημα για το οποίο πιέζω την Marvel είναι το να προσλαμβάνει τον καλύτερο άνθρωπο για την δουλειά. Ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα επιλέξουμε τις δύο καλύτερες γυναίκες και τους δύο καλύτερους άνδρες. Θα ήθελα να γνωρίζω ότι όταν ο Mr Mackie είπε «εμείς», εννοούσε γενικά το ανθρώπινο είδος και όχι μόνο τους έγχρωμους και ότι εάν αυτός ήταν ένας λευκός άνδρας, θα ήταν σύμφωνος στο να προσλάβει το πιο κατάλληλο άτομο για την θέση. Αλλά λαμβάνοντας υπόψιν την γενική γνώμη στο Hollywood αυτή την στιγμή, πραγματικά αμφιβάλλω εάν θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο» δήλωσε ο ηθοποιός.
Πηγή: RT