Η οπτική ταυτότητα του 47ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
Πότε θα ανακοινωθούν οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών προγραμμάτων
Πιστό στην αρχή του να αναδεικνύει νέα ταλέντα, το DISFF καλωσορίζει στην ομάδα του το Δραμινό γραφίστα Κωνσταντίνο Παυλίδη ο οποίος φιλοτέχνησε τη φετινή οπτική ταυτότητα του 47ου Φεστιβάλ Δράμας.
Παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Δημήτρη Παπάζογλου / Designer, DpS Athens και DISFF Head of Branding, ο οποίος έδωσε στο Φεστιβάλ το νέο του «πρόσωπο» συμβαδίζοντας με την οπτική γλώσσα ενός νέου ψηφιακού κόσμου που συνέχεια αλλάζει, ο Κ.Παυλίδης παρουσιάζει σήμερα μια σειρά από παραλλαγές της φετινής αφίσας του DISFF την οποία εμπνεύστηκε από τα κινηματογραφικά καρέ.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας Γιάννης Σακαρίδης υποδέχεται με μεγάλη χαρά ένα νέο δημιουργό που συνδυάζει την φρεσκάδα στη ματιά με μία μοναδική αισθητική άποψη, λιτή και ουσιώδη.
Θυμίζουμε πως ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Σακαρίδης και οι συνεργάτες του θα ανακοινώσουν τις ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών προγραμμάτων του 47ου DISFF (2-8 Σεπτεμβρίου 2024) σε συνέντευξη τύπου του
Όπως σημειώνει ο graphic designer:
«H φετινή οπτική ταυτότητα του 47ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (DISFF) αντλεί έμπνευση από τα κινηματογραφικά καρέ. Χρησιμοποιώντας σκηνές από δύο ταινίες σπουδαίων Ελλήνων σκηνοθετών στους οποίους θα υπάρχει ειδικό αφιέρωμα (Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις της Φρίντα Λιάππα και Μια θέση στον ήλιο του Κωνσταντίνου Γιάνναρη), δημιουργείται μια οπτική γλώσσα που αποτελεί φόρο τιμής στο έργο τους.
Με οδηγό το λογότυπο του φεστιβάλ, οι φωτογραφίες στις αφίσες δημιουργούνται από μικρά τετράγωνα, ενσωματώνοντας με αυτό τον τρόπο την κεντρική αισθητική του λογοτύπου στην όλη ταυτότητα. Η επιλογή διαφόρων σχημάτων στο φόντο των αφισών, συμβολίζει τα καρέ, την εξέλιξη καθώς και τους διάφορους τρόπους ερμηνείας των ταινιών από το κοινό, αναδεικνύοντας έτσι τη δυναμική φύση του κινηματογράφου.
Στις ψηφιακές εφαρμογές (website, social media) οι εικόνες περνούν μέσα από τα γεωμετρικά σχήματα, δημιουργώντας ένα μοναδικό εφέ που ενισχύει την αίσθηση της κίνησης και της διαδοχικότητας των καρέ. Η τυπογραφία είναι λιτή και δυναμική, προσφέροντας τα απαραίτητα στοιχεία χωρίς να αποσπά την προσοχή από το κεντρικό οπτικό μήνυμα. Τα κείμενα είναι τοποθετημένα με ακρίβεια και ισορροπία, προσδίδοντας σαφήνεια και αμεσότητα στο μήνυμα».
Ο Κωνσταντίνος Παυλίδης είναι graphic designer από την Δράμα, με εξειδίκευση στα συστήματα οπτικής επικοινωνίας (visual systems), εταιρικής ταυτότητας και σχεδιασμό συσκευασίας. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην οπτική επικοινωνία (BA) το 2014 στον ΑΚΤΟ Θεσσαλονίκης. Από τότε έχει συνεργαστεί με πολλά καταξιωμένα γραφεία σε Ελλάδα και εξωτερικό και πολλά έργα του έχουν βραβευθεί και δημοσιευθεί σε καταλόγους καθώς και διαδικτυακά.