Λόγοι για να πάτε Φεστιβάλ: Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

Δεύτερο και τελευταίο Σάββατο για το Φεστιβάλ και εκτός από την τελετή λήξης με την έλλειψη βροχής να μην αποθαρρύνει, ευκαιρία να αποχαιρετίσετε το Φεστιβάλ

Στάθης Κόλιας
λόγοι-για-να-πάτε-φεστιβάλ-σάββατο-19-μα-100119
Στάθης Κόλιας

Δεύτερο και τελευταίο  Σάββατο για το Φεστιβάλ και εκτός από την τελετή λήξης με την έλλειψη βροχής να μην αποθαρρύνει, ευκαιρία να αποχαιρετίσετε το Φεστιβάλ. Όμορφα ελληνικά και ξένα ντοκιμαντέρ σας δείχνουν ανεξερεύνητα σημεία του κόσμου και άγνωστες ιστορίες και εμείς βοηθάμε στο ποια να διαλέξετε.

Καλό Φεστιβάλ

 «Το παιδί του Γκουαντάμο – Η ιστορία του Ομάρ Καντρ» του Πάτρικ Ριντ, Καναδάς 2015, 80’ (Τώνια Μαρκετάκη – 17.30)

guantanamo-bay

Ανήλικος στρατιώτης ή αμετανόητος τρομοκράτης; Ο εικοσιοχτάχρονος σήμερα Καναδός υπήρξε ήδη από την ηλικία των 15 ετών ένα αμφιλεγόμενο πρόσωπο. Το 2002, ο Καντρ συνελήφθη από Αμερικανούς στο Αφγανιστάν, κατηγορήθηκε για εγκλήματα πολέμου και φυλακίστηκε στο Γκουαντάναμο. Τον Οκτώβριο του 2010, ο Καντρ, ως ο μοναδικός ανήλικος που έχει δικαστεί ποτέ για εγκλήματα πολέμου, δήλωσε ένοχος για πέντε εγκλήματα πολέμου προκειμένου να αντιμετωπιστεί με επιείκεια, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί σε οκταετή φυλάκιση και να έχει την ευκαιρία να εκτίσει την ποινή του στον Καναδά. Αργότερα, ανακάλεσε την ομολογία του.

«Λευκή οργή» του Άρτο Χάλονεν, Φινλανδία 2016, 73’ (Φρίντα Λιάππα – 18.00)

white09doc1-thumb-large

Η ιστορία του Λάουρι και μέσω αυτού η ιστορία άλλων θυμάτων σχολικού εκφοβισμού και ενός άλλου παιδικού τραύματος: θύματα γεμάτα οργή, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε πυροβολισμούς και άλλες ακραίες πράξεις βίας στα σχολεία. Η ταινία αφορά επίσης την κοινωνία μας: μια κοινωνία χωρίς αρκετή κατανόηση ή επιθυμία για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της σχολικής βίας. Αργότερα, ο Λάουρι γίνεται πανεπιστημιακός ερευνητής και σεβαστός επιστήμονας με ειδίκευση στην ανθρώπινη επιθετικότητα και βία. Όμως, όταν μεγάλωνε, βίωσε ακραίο εκφοβισμό. Σε δύο σημεία – ως έφηβος και ξανά ως φοιτητής – άρχισε να φαντασιώνεται σοβαρά ότι προκαλεί μακελειό. Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί το ταξίδι της ζωής του Λάουρι: πώς πλημμύρισε οργή και πώς ξεπέρασε αυτό το βαρύ φορτίο αναγνωρίζοντάς το και αναλαμβάνοντας δράση.

«Κάτω από την ελιά» της Σταυρούλας Τόσκα, ΗΠΑ 2015, 77’ (Σταύρος Τορνές – 18.00)

BeneathTheOliveTree_2

Αυτό το ντοκιμαντέρ βασίζεται στα μυστικά ημερολόγια που βρέθηκαν θαμμένα κάτω από μία ελιά στο νησί Τρίκερι, το οποίο υπήρξε στρατόπεδο συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια του ελληνικού Εμφυλίου Πολέμου (1946-1949). Τα ημερολόγια, τα οποία έμειναν θαμμένα σχεδόν για τρεις δεκαετίες, διηγούνται τις απίστευτες ιστορίες των γυναικών που εξορίστηκαν στα στρατόπεδα, λένε την αλήθεια για την εμπλοκή της αμερικανικής και της βρετανικής κυβέρνησης και χαράσσουν μία γραμμή που συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Η σκηνοθέτρια ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στην Ελλάδα προκειμένου να ρίξει φως σε ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας που δεν είναι και τόσο γνωστό στον κόσμο και στην πορεία ανακαλύπτει ένα οικογενειακό μυστικό που την κλονίζει συθέμελα.

«Ένας καλός Αμερικάνος» του Φρίντριχ Μόζερ, Αυστρία 2015, 100’ (Σταύρος Τορνές – 22.30)

0x113D800181AA6F5D84E988C2C7DF86EF

Μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, ο καλύτερος αποκρυπτογράφος των ΗΠΑ, μαζί με μια μικρή ομάδα στην Υπηρεσία Εθνικής Ασφάλειας (NSA), αρχίζει να αναπτύσσει ένα επαναστατικό πρόγραμμα παρακολούθησης. Το πρόγραμμα μπορεί να ανιχνεύσει οποιοδήποτε ηλεκτρονικό σήμα, να το φιλτράρει για στόχους, να δίνει αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο και όλα αυτά χωρίς να παραβιάζει την ιδιωτική ζωή. Έχει όμως ένα μειονέκτημα: κοστίζει ελάχιστα. Και η αχόρταγη για χρήμα NSA το απορρίπτει – τρεις εβδομάδες πριν από την 11η Σεπτεμβρίου! Όταν μετά την επίθεση η NSA αρχίζει τις μαζικές παρακολουθήσεις, ο δημιουργός του φεύγει από την Υπηρεσία. Τότε αναλαμβάνει ένας φίλος, που καταφέρνει να το αναβιώσει στις αρχές του 2002…Mία από τις σημαντικότερες ιστορίες της κοινωνίας της πληροφορίας που αποκαλύπτει τους εσωτερικούς μηχανισμούς ενός πολιτικοοικονομικού δικτύου η εμβέλεια του οποίου υπερβαίνει κατά πολύ την Αμερική.

«Spectrum» της Χαράς Καλλιοντζή, της Ιωάννας Παπαϊωάννου, Διώνη Τέγου, Δήμητρα Τσαλκιτζόγλου, Ελλάδα 2015, 32’ (Φρίντα Λιάππα – 23.00)

Spectrum03

Ντένυ, Νανά, Άννα: τρεις εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες, αναδεικνύουν τις πολυεπίπεδες προβληματικές της αποδοχής της ταυτότητας φύλου από την ελληνική κοινωνία και νομοθεσία, μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες. Στο ντοκιμαντέρ εξηγείται η – άγνωστη για την πλειοψηφία – έννοια της ταυτότητας φύλου, οι εσωτερικές συγκρούσεις των πρωταγωνιστικών προσώπων αλλά και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στον κοινωνικό τους περίγυρο. Και όλα αυτά στα πλαίσια της σημερινής πραγματικότητας στην Ελλάδα της κρίσης των αξιών.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα