Λόγοι για να πάτε σινεμά (12-18/5)
Ανθρώπινες, ρεαλιστικές ιστορίες έτοιμες να σας συγκινήσουν, με χαρακτηριστική την απουσία των blockbusters οι πρεμιέρες αυτής της εβδομάδας.
Τα θερινά σινεμά άρχισαν να ανοίγουν προσφέροντας το καλύτερο φόντο για να ταξιδέψετε μέσα από το κινηματογραφικό πανί με τη συνοδεία της καλοκαιρινής μυρωδιάς και του δροσερού αέρα. Τι όμως ιστορίες καταφθάνουν αυτή τη φορά; Ανθρώπινες, ρεαλιστικές γεμάτες χαρμολύπη ιστορίες έτοιμες να σας συγκινήσουν, με χαρακτηριστική την απουσία των blockbuster. Αν θέλετε βέβαια εκρήξεις, το “Captain America:Civil War” σας περιμένει από την προηγούμενη εβδομάδα. Αν από την άλλη έχετε παιδιά το “Angry Birds: The Movie” θα μαγέψει το μάτι σας με τα εντυπωσιακά χρώματα και σχέδια του, αλλά ως εκεί. Να μην πείτε ότι δεν σας προειδοποιήσαμε. Ως προς τις υπολοιπες ταινίες, απλά κοιτάξτε κάτω.
Καλή κινηματογραφική εβδομάδα
5. The Man Who Knew Infinity / Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί οι επαναληπτικές προβολές κάθε χρόνο του “Ξεχωριστού Γουίλ Χάντινγκ”, του “Ένας Υπέροχος Άνθρωπος” και του “Αναζητώντας τον Φόρεστερ” είναι ο λόγος που έχετε τηλεόραση.
–Γιατί κοινωνεί στους μη σχετικούς με τα μαθηματικά την αληθινή ιστορία της μαθηματικής ιδιοφυίας Σρινιβάσα Ραμανούτζαν, ενός ανθρώπου που άλλαξε τον κόσμο των μαθηματικών θεωρώντας τόσο απλά και αυτονόητα στο μυαλό του.
-Γιατί ο Ντεβ Πατέλ που φώναζε ασταμάτητα “Λατικάααααα” στο “Slumdog Millionaire” αποδεικνύει ότι μπορεί με αξιώσεις να ερμηνεύσει.
-Για την πολύ όμορφη απεικόνιση της σχέσης μαθητή και δασκάλου και για την απεικόνισης του χτισίματος μίας στεγανής φιλίας.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί δυστυχώς αποτελεί απλά μία τυπική βιογραφία που στοχεύει σε εύκολους συναισθηματισμούς και αδυνατεί να προσδώσει εις βάθος την ύπαρξη και την προσφορά αυτού του λαμπρού ανθρώπου.
–Γιατί οι σχέσεις του ήρωα με την οικογένεια του δίνονται με επιδερμικό και βιογραφικά διεκπεραιωτικό τρόπο.
4. Louder than bombs / Ο Ήχος της Σιωπής
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί παρόλο που την ιστορία την έχουμε ξαναδεί (ένας πατέρας και οι δύο γιοι του προσπαθούν να διαχειριστούν την απώλεια της μητέρας), το πως συνδέεται το παρόν με το παρελθόν και η πραγματικότητα με τα όνειρα θυμίζουν τις σκέψεις που κάνει κάποιος όταν πρόσφατα βίωσε την απώλεια.
-Γιατί σας αρέσουν τα δράματα που δεν είναι μελοδραματικά, δεν επιδιώκουν την εύκολη συγκίνηση και επειδή πιστεύετε ότι ο μεγαλύτερος πόνος δεν εκφράζεται ποτέ.
-Για τις μεστές, ανθρώπινες χωρίς υπερβολή ερμηνείες των Γκάμπριελ Μπερν, Ίζαμπελ Ιμπέρ και Τζέσι Άιζενμπεργκ.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί προσπαθώντας ο Γιοακίμ Τρίερ να θίξει πολλά ζητήματα δημιουργεί αρκετές αχρείαστες υποπλοκές που αποπροσανατολίζουν το θεατή από το κεντρικό νόημα μειώνοντας το ρυθμό της ταινίας.
-Γιατί αν ένα δράμα δεν έχει κραυγές, αυτοκτονίες, ναρκωτικά από τον ένα γιο, βανδαλισμό από τον άλλον και κάποια ασθένεια, δεν σας ιντριγκάρει να το δείτε.
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί θεωρείτε ότι ο σωστός ήρωας δράσης πρέπει άνω των 80.
-Γιατί ο Λίαμ Νίσον στην “Αρπαγή” για εσάς ήταν νιάνιαρο.
-Γιατί σαν το παλιό καλό ουίσκι δεν έχει.
-Γιατί την εξαιρετική ερμηνεία του Κριστόφ Πλάμερ σε αυτή την ηλικία σηκώνοντας στις πλάτες του την ταινία. Εντυπωσίαζει με το πως εκδηλώνει τον πόνο του και την ανάγκη του για εκδίκηση μέσα από κάθε κόστος. Ενώ, το ρυτιδιασμένο πρόσωπο του και οι σκηνές του με το πιάνο δείχνουν το αμείλικτο του χρόνου και τη συνειδητοποίηση του ανθρώπου που αγγίζει τον ανίκητο θάνατο.
-Για την σκοτεινή επικίνδυνη ατμόσφαιρα που καταφέρνει να φτιάξει ο Ατόμ Εγκογιάν.
-Γιατί μπορεί τα χρόνια να περνάνε αλλά οι γενοκτονίες δεν μπορούν να ξεχαστούν.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί γίνεται υπερεξηγηματικό στερώντας το σενάριο από τόλμη και σασπένς.
-Γιατί στο δεύτερο μισό επιλέγει σεναριακά τις κατευθύνσεις ενός κοινότυπου B Movie σπαταλώντας την ερμηνεία του Κρίστοφερ Πλάμερ.
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί αφηγείται μία συγκλονιστική ιστορία. Αφηγείται τη ζωή ενός νοσηλευτή που είναι ο καλύτερος στη δουλειά του και έρχεται κοντά με όλους τους ασθενείς του και τους φροντίζει με τον καλύτερο τρόπο, ενώ παράλληλα στην προσωπική του ζωή είναι εντελώς απόμακρος.
-Γιατί εισέρχεται αθόρυβα με προσοχή χωρίς επιτήδευση στον πόνο που κρύβει ο άνθρωπος μέσα του.
-Για την ευάλωτη, συμβολική και εύθραυστη ερμηνεία του Τιμ Ροθ μέσα από το βλέμμα του και τις κινήσεις του.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί δεν θέλετε να ψυχοπλακωθείτε.
-Γιατί βρήκατε το “Captain America: Civil War” υπερβολικά σοβαρό.
-Γιατί δυστυχώς η ταινία δεν έχει συγκεκριμένο στόχο με αποτέλεσμα την μη ταύτιση του θεατή.
-Για το εύκολο τέλος της.
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί δείχνει το πραγματικό πρόσωπο και την πραγματική δύναμη των τραπεζών, αλλά και της ΕυρωπαΪκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και το πως επενέβησαν κατά βούληση στο εσωτερικό και στη νομοθεσία διάφορων χωρών.
-Γιατί είναι ένα μάθημα για το τι θα πει ταινία τεκμηρίωσης και δημοσιογραφία.
-Γιατί ως ένα βαθμό η αποστασιοποίηση της από κέντρα επιρροής αποδεικνύεται από το ότι έχει χρηματοδοτηθεί το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ αποκλειστικά από τους θεατές του.
-Γιατί έχετε ήδη δει τα προηγούμενα ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου “Debtocracy”, “Catastroika” και “Fascism Inc” και ξέρετε.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί την αλληλεγγύη και την ευημερία των ευρωπαϊκών χωρών.
-Γιατί περιμένετε εύκολες απαντήσεις. Απαιτεί την αφοσίωση σας και την προσοχή σας.