Λόγοι για να πάτε σινεμά (22-28/10)
Η νέα κινηματογραφική εβδομάδα φέρνει όμορφους και διαφορετικούς παραμυθόκοσμους στις αίθουσές μας. Ο Στάθης Κόλιας μας οδηγεί για να μην χαθούμε.
Καλησπέρα κυρίες και κύριοι.
Μία γεμάτη κινηματογραφική εβδομάδα καταφθάνει στις αίθουσες της Θεσσαλονίκης, η οποία χαρακτηρίζεται κατά βάση από ελκυστικούς μα μεταξύ τους τόσο διαφορετικούς παραμυθένιους κόσμους. Παραμυθένιους κόσμους που αναδεικνύουν με δυστοπικά, σκοτεινά ή ζωηρά χρώματα τον έρωτα, το σεξ, την παιδική αθωότητα ή το τρόμο. Πάρτε μία βαθιά ανάσα και αφεθείτε χωρίς επιφυλάξεις και αναστολές.
Καλή κινηματογραφική εβδομάδα.
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί πάντα μετανιώνετε που μεγαλώσατε και δεν προλάβατε να πάτε στη χώρα του Ποτέ-Ποτέ.
-Για το πόσο φαντασμαγορικός είναι ο παραμυθένιος κόσμος του Πήτερ Παν μέσα από την σωστή δημιουργική χρήση των ειδικών εφέ.
-Γιατί ο Joe Wright των «Άννα Καρένινα», «Εξιλέωση» και «Περηφάνια και Προκατάληψη» επιλέγει ένα άλλο λογοτεχνικό μονοπάτι αυτή τη φορά δείχνοντας τη δύναμη των ονείρων.
-Για το πόσο τρομακτικός μα συνάμα απολαυστικός είναι ο Μαυρογένης του Hugh Jackman.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί, δυστυχώς, στερείται ψυχής.
-Γιατί τέρμα πια με τα origin stories και με τις αληθινές αληθινές ιστορίες πίσω από τα βιβλία που αγαπήσαμε. Αφήστε τα ανέγγιχτα.
-Γιατί ο Κάπτεν-Χουκ είναι πειρατής! Τέλος! Δεν είναι κολλητός του Πήτερ-Παν.
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί είναι μία ελεγεία για το πώς ο έρωτας μπορεί να εκφραστεί μόνο μέσα από το σεξ.
-Για την εντυπωσιακή διεύθυνση φωτογραφίας της ταινίας.
-Γιατί καταφέρνει να παρουσιάζει πολλές σεξουαλικές σκηνές που έχουν χαρακτήρα τσόντας αλλά διακατέχονται παράλληλα από λυρισμό.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί δεν έχει κάποια σεναριακή κλιμάκωση και διαρκεί πολύ περισσότερη ώρα απ’ ότι πρέπει.
-Γιατί, αναλώνεται μετά από ένα σημείο στη αναπαραγωγή των σεξουαλικών σκηνών χωρίς να καταφέρει να εμβαθύνει περισσότερο στον εσωτερικό κόσμο των ηρώων του.
-Γιατί αυτές οι ταινίες είναι του Διαβόλου.
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί κάθε βράδυ ασκούσατε τρομακτική πίεση στη γιαγιά σας για να σας λέει ατελείωτες ιστορίες φαντασμάτων.
-Γιατί γνωρίζετε ακριβή διεύθυνση, εμβαδό και χώρους κάθε στοιχειωμένου σπιτιού στη Θεσσαλονίκη.
-Γιατί ο Guillermo Del Toro, μετά το αμήχανο διάλειμμα που έκανε, επιστρέφει στο είδος που αγαπάει και ξέρει καλά: στα σκοτεινά παραμύθια.
-Γιατί δημιουργεί ένα εντυπωσιακό αισθητικά κόσμο, στον οποίο συνυπάρχουν το γότθικο ρομάντζο με τις τρομακτικές ιστορίες φαντασμάτων.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί, πέρα από το αισθητικό κομμάτι, δυστυχώς το σενάριο δεν μπορεί να κρατήσει το θεατή και να κάνει τη διαφορά.
-Γιατί αρκετά από τα κλισέ των θρίλερ χρησιμοποιούνται σε αυτή την ταινία, με αποτέλεσμα να χάνεται η ευκαιρία για κάτι παραπάνω.
-Γιατί αμάν πια με τις ευαίσθητες κοπέλες που θεωρούν καλή ιδέα να φύγουν με τον άγνωστο μυστηριώδη όμορφο άντρα και μετά παραπονιούνται που τους βγήκε περίεργος.
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί είναι μία σκληρή ρεαλιστική ματιά στον αδηφάγο κόσμο της αγοράς εργασίας.
-Γιατί παρουσιάζει όχι μονόπλευρα, χωρίς ωραιοποιήσεις, αλλά και υπερβολές το γολγοθά των ατόμων που έχασαν τη δουλειά τους λόγω της οικονομικής κρίσης και προσπαθούν κάθε μέρα να ορθοποδήσουν.
-Για τη συγκλονιστική λακωνική ερμηνεία του Vincent Lindon.
-Για το ασταμάτητο ρυθμό της, που όσο περνάει η ώρα σε φέρνει σε δύσκολη θέση.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί δεν σας άρεσε το «Δύο Ημέρες, μία νύχτα».
-Γιατί θέλετε κάτι χαλαρό και ανάλαφρο για την έξοδο σας στον κινηματογράφο.
Γιατί να τη δείτε;
-Γιατί ο Γιώργος Λάνθιμος, πιστός στο κινηματογραφικό του στυλ, πλάθει ένα σουρεαλιστικό δυστοπικό παραμύθι για τη μαγεία του έρωτα και για την επαναστατική του δύναμη.
-Για το μαύρο σαρκαστικό της χιούμορ, που σατιρίζει την δικτατορία της πλειοψηφίας και καταδικάζει τα πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς.
-Γιατί αισθητικά παραδίδει για ακόμη μια φορά έναν πολύ δελεαστικό απόκοσμο χωροχρόνο.
-Για την ερμηνεία και τη γλυκιά φωνή της Rachel Weisz.
Γιατί να μην τη δείτε;
-Γιατί μετά το δεύτερο μισό, όταν η πλοκή μεταφέρεται στο δάσος, η ταινία αρχίζει και στερείται δραματικής έντασης.
-Γιατί δεν σας άρεσε καθόλου ο «Κυνόδοντας».