Κινηματογράφος

Ματ Ντίλον: Οι ατάκες του για Κάμαλα Χάρις, Γιώργο Λάνθιμο και Μάρλον Μπράντο

Με χιούμορ και εξομολογητική διάθεση, ο Αμερικανός ηθοποιός μίλησε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Γιάννης Γκροσδάνης
ματ-ντίλον-οι-ατάκες-του-για-κάμαλα-χάρ-1238232
Γιάννης Γκροσδάνης

Οι Ρέιφ Φάινς και Ζυλιέτ Μπινός έφυγαν και την σκυτάλη πήρε ένας από τους πλέον δημοφιλείς σταρ του Χόλυγουντ, ο Ματ Ντίλον, ο οποίος βρέθηκε στην Θεσσαλονίκη με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του ταινίας Being Maria, στην οποία υποδύεται τον Μάρλον Μπράντο, αλλά και την συνεργασία του με τον Δανό πρωτοποριακό καλλιτέχνη Γέσπερ Γιουστ. Αποκλαλυψε πως ψήφισε Καμαλα Χάρις για τις αμερικάνικες εκλογές και σχολίασε το #metoo με αφορμή την συμεμτοχή του στην ταινία της Τζέσικα Παλουντ.

Σχετικά με το επίμαχο κεντρικό θέμα της ταινίας “Being Maria ο Ματ Ντίλον θέλησε να πάρει άμεσα θέση, παρότι χαρακτήρισε τον χειρισμό από την πλευρά του Μπερτολούτσι ως λάθος του. «Ήταν σπουδαίος σκηνοθέτης αλλά εδώ έκανε ένα φοβερό λάθος». Ο ίδιος πάντως δεν αισθάνεται «πως η ταινία του Τζέσικα Παλούντ αποτελεί ένα κατηγορώ για τον σπουδαίο δημιουργό Μπερτολούτσι και νιώθει πως κρατήθηκαν κάποιες απαραίτητες ισοροπίες».

Παραδέχτηκε πάντως πως η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισε στην ταινία ο ίδιος ήταν ακριβώς αυτό που του ανατέθηκε να κάνει, δηλ. να παίξει τον Μάρλον Μπράντο. «Ο Μπράντο ήταν μια από τις επιδραστικές φιγούρες που είχα και έχω στην καριέρα μου», σχολιάζοντας πως ηθοποιοί σαν «τον Μπράντο, τον Τζειμς Ντιν, τον Μοντγκόμερι Κλιφτ άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τους ρόλους μας», ενώ παραδέχτηκε συμπληρώνοντας πως «ήταν πολύ δύσκολο αυτό που είχα να κάνω στην ταινία αλλά η πρόκληση ήταν γοητευτική. Άλλωστε αυτό ακριβώς το στοιχείο με συναρπάζει και στον Μπράντο σαν ηθοποιό».

Ο Ματ Ντίλον είχε να πει μόνο καλά λόγια για την πρωταγωνίστρια του Being Maria, Άνα Μαρία Βαρτολομέι, η οποία όπως είπε τον συγκίνησε με την ερμηνεία της. Ο Ντίλον φανέρωσε πως ήθελε να συμμετέχει στην ταινία γιατί είχε δει «το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι σε νεαρή ηλικία και με είχε επηρεάσει αρκετά. Με ενδιέφερε επίσης να φωτιστεί η ιστορία μιας νεαρής ηθοποιού, γιατί ένιωθα την ανασφάλεια που μπορεί να αισθανόταν, όπως την ένιωθα και εγώ ως νέος ηθοποιός».

(Βασίλης Βερβερίδης – Motionteam)

Σχολιάζοντας πάντως τα γυρίσματα του Τελευταίου Τανγκο και ότι συνέβη εκεί σε σύγκριση με το τώρα και την δυναμική παρουσία πλέον του κινήματος #metoo, ο Ντίλον τόνισε πως και τότε και τώρα οι ερωτικές σκηνές μιας ταινίας ήταν και είναι πάντα δύσκολες. Το θετικό με το παρόν είναι ότι πλέον υπάρχει κάποιος coordinator που ασχολείται με την κινησιολογία σε δύσκολες σκηνές και κατευθύνει τους ηθοποιούς.

Μιλώντας για τις ταινίες που σκηνοθέτησε ο ίδιος αναφέρθηκε στην επιθυμία του να ασχοληθεί με τον ρόλο του σκηνοθέτη, δήλωσε πως τον συναρπάζει η ιδέα της αφήγησης και του storytelling και φυσικά όλο αυτό που συμβαίνει πίσω από τον φακό. Ο ίδιος παραδέχεται πως δεν στέκεται μόνο στο κομμάτι της υποκριτικής αλλά θέλει να εκφράζει τις ανησυχίες του και με άλλους τρόπους. Έτσι εκτός από την σκηνοθεσία ασχολείται και με την ζωγραφική, γράφει σενάρια και ιστορίες, ασχολείται με την μουσική, συλλέγει δίσκους και ακούει μανιωδώς τζαζ. «Άλλοι ασχολούνται με ένα αντικείμενο στη ζωή τους, εγώ θέλω να ασχολούμαι με πολλά γιατί αυτό με κρατάει νέο».

Σχολίασε επιπλέον με χιούμορ την γνωριμία του με τον Δανό αβαν γκαρντ καλλιτέχνη Γιέσπερ Γιουστ, τον οποίο γνώρισε στην Ευρώπη και έγιναν φίλοι αμέσως. «Η ιδέα του να κάνω μια ταινία που θα καταγράφει το ανθρώπινο μυαλό με έναν τομογράφο πρέπει να πω ότι με φόβισε αρχικά». Καθώς γύριζε μια ταινία με τον Ισπανό δημιουργό Φερνάρντο Τρουέμπα στο Πήλιο, ο Γιουστ συνέχιζε να του στέλνει υλικό και να του περιγράφει την ιδέα που είχε στο μυαλό του για το προτζεκτ της συνεργασίας του πείθοντας τον τελικά να αποδεχτεί την πρόκληση που είχε μπροστά του. «Χαίρομαι που συνέβη γιατί ανήκει σε αυτά τα παράδοξα προτζεκτ που τόλμησα να κάνω», ενώ πρόσθεσε με χιούμορ ότι με αφορμή την ταινία έκανε και δωρεάν εξετάσεις στον μαγνητικό τομογράφο!

(Βασίλης Βερβερίδης – Motionteam)

Τέλος στάθηκε στην σύντομη συνεργασία του με τον Γιώργο Λάνθιμο στην μικρού μήκους Nimic, δηλώνοντας θαυμαστής της δουλειάς του Έλληνα σκηνοθέτή. «Πρέπει να είστε υπερήφανοι για αυτόν τον σκηνοθέτη. Είναι αυθεντικός και μοναδικός. Αλλά να ξέρετε πως πλέον δεν ανήκει μόνο σε εσάς αλλά σε όλους μας» ανέφερε, ενώ περιέγραψε πως αγαπάει τις ταινίες του όπως τον Αστακό και την Ευνοούμενη και θα ήθελε να ξανασυνεργαστούν αυτή τη φορά σε μια μεγάλου μήκους ταινία.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα