Νταιάν Κίτον: Η εντυπωσιακή καριέρα και η καταξίωση

Ανεξίτηλο αφήνει το στίγμα της στον κινηματογράφο και τον κόσμο του Χόλιγουντ η σπουδαία Αμερικανίδα ηθοποιός που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 79 ετών.

Parallaxi
νταιάν-κίτον-η-εντυπωσιακή-καριέρα-κα-1388022
Parallaxi

Ανεξίτηλο αφήνει το στίγμα της στον κινηματογράφο και τον κόσμο του Χόλιγουντ η σπουδαία Αμερικανίδα ηθοποιός Νταιάν Κίτον, η οποία έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 79 ετών.

Η κορυφαία ηθοποιός γεννήθηκε στις 5 Ιανουαρίου 1946 στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια. Η πορεία της Κίτον στον κόσμο του θεάτρου ξεκινά ήδη από πολύ μικρή ηλικία. Ενώ ήταν μαθήτρια στο Λύκειο έπαιζε σε θεατρικά έργα του σχολείου της και αφού αποφοίτησε το 1964, ακολούθησε θεατρικές σπουδές στο κολέγιο. Σύντομα αποφασίζει να μετακομίσει στη Νέα Υόρκη για να κυνηγήσει την τα όνειρά της. Τότε αποφάσισε να αλλάξει και να το όνομά της, υιοθετώντας το πατρικό όνομα της μητέρας της, Κίτον, σύμφωνα με το CNNi.

Πότε αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική

Μιλώντας για το πώς αποφάσισε να γίνει ηθοποιός στο podcast «Fresh Air» το 2004, είχε αποκαλύψει πως η μητέρα της αποτέλεσε την έμπνευσή της. Η μητέρα της Κίτον, η οποία ασχολούνταν με τα οικοκυρικά και ήταν ερασιτέχνης φωτογράφος, είχε κερδίσει σε ορισμένους διαγωνισμούς ομορφιάς, γεγονός που έδωσε στην σπουδαία ηθοποιό την ώθηση να ασχοληθεί με την υποκριτική ανεβαίνοντας στο «σανίδι».

«Ήθελα να ανέβω στη σκηνή. Είδα ότι αυτό ήταν κάτι που μου άρεσε» είχε πει. Έλεγε «είδα την αυλαία να ανοίγει και εκεί ήταν η μητέρα μου, και σκέφτηκα, “Χμ, νομίζω ότι θα μου άρεσε κι εμένα αυτό”».

Το ντεμπούτο στον κινηματογράφο και η αναγνώριση με τον «Νονό»

Το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο έγινε στην ταινία «Εραστές και Άλλοι Ξένοι » της δεκαετίας του 1970, αλλά η μεγάλη της επιτυχία ήρθε όταν ο Φράνσις Φορντ Κόπολα την επέλεξε τον ρόλο της Κέι Άνταμς, της κοπέλας του Μάικλ Κορλεόνε, του πρωταγωνιστή του Αλ Πατσίνο, στην ταινία «Ο Νονός», που κυκλοφόρησε το 1972.

Η ταινία βασίστηκε στο μυθιστόρημα του Μάριο Πούζο, αλλά ο Κίτον δεν είχε διαβάσει το μπεστ σέλερ πριν από την οντισιόν της και δεν ήξερε πραγματικά περί τίνος επρόκειτο.

«Νομίζω ότι το πιο ευγενικό πράγμα που έχει κάνει ποτέ κάποιος για μένα… είναι ότι με επέλεξαν για τον ρόλο στον «Νονό» και δεν το είχα καν διαβάσει. Δεν ήξερα τίποτα», είπε στο PEOPLE το 2022. «Απλώς πήγαινα σε οντισιόν. Νομίζω ότι αυτό ήταν καταπληκτικό για μένα. Και μετά έπρεπε να διαβάσω το βιβλίο».

Η ταινία σημείωσε τεράστια επιτυχία και κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Η Κίτον επανέλαβε τον ρόλο της στην ταινία «Ο Νονός II» του 1974 , η οποία ήταν επίσης θριαμβευτική και κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Επέστρεψε για την ταινία «Ο Νονός III» του 1990 , την τελευταία ταινία.

Ο «Νευρικός Εραστής»

Οι ταινίες που την καθιέρωσαν στο κινηματογραφικό στερέωμα ήταν εκείνες στις οποίες συμπρωταγωνίστησε με τον Γούντι Άλεν, με τον οποίο είχε μακροχρόνια σχέση.

Η πρώτη τους ταινία μαζί ήταν το «Ωραίος και σέξι» το 1972 του Χέρμπερτ Ρος, ενώ έπειτα ο Άλεν τη σκηνοθέτησε στις ταινίες «Ο υπναράς» το 1973 και «Ο ειρηνοποιός» αναδεικνύοντας το κωμικό της ταλέντο. Η τέταρτή της συνεργασία με τον Άλεν στην ταινία Νευρικός εραστής το 1977, της χάρισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Πολλοί υπέθεσαν ότι η ταινία βασιζόταν στη σχέση του Κίτον και του Άλεν.

«Δεν είναι αλήθεια, αλλά υπάρχουν στοιχεία αλήθειας σε αυτό», είχε δηλώσει στους New York Times το 1977.

Γιατί δεν παντρεύτηκε ποτέ

Η Κίτον δεν παντρεύτηκε ποτέ. «Σήμερα σκεφτόμουν ότι είμαι η μόνη στη γενιά των ηθοποιών μου που ήταν μόνη σε όλη της τη ζωή», εξήγησε στο PEOPLE το 2019.

«Χαίρομαι πολύ που δεν παντρεύτηκα. Είμαι περίεργη. Θυμάμαι στο λύκειο, ένας τύπος ήρθε και μου είπε: “Μια μέρα θα γίνεις καλή σύζυγος”. Και σκέφτηκα: “Δεν θέλω να είμαι σύζυγος. Όχι”».

Ο αποχαιρετισμός της Τζέιν Φόντα

Σε ανάρτηση στο Instagram μετά τη δημοσίευση της είδησης, η Φόντα παραδέχτηκε ότι δυσκολεύεται να «δεχτεί» ότι η Κίτον δεν είναι πια εδώ.

«Είναι δύσκολο να το πιστέψω… ή να το δεχτώ… ότι η Νταϊάν έφυγε από τη ζωή. Ήταν πάντα μια σπίθα ζωής και φωτός, γελούσε συνεχώς με τις ίδιες της τις αδυναμίες, ήταν απεριόριστα δημιουργική… στην υποκριτική της, στο στιλ της, στα βιβλία της, στις φιλίες της, στα σπίτια της, στη βιβλιοθήκη της, στην κοσμοθεωρία της. Ήταν πραγματικά μοναδική. Και, παρότι η ίδια δεν το ήξερε ή δεν θα το παραδεχόταν, τι σπουδαία ηθοποιός που ήταν!» έγραψε.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα