Οι 10 πιο αμήχανες στιγμές των Όσκαρ
Τα λάθη και οι «γκαφατζίδικες» στιγμές του θεσμού.
Αστικοί μύθοι, ιστορικές γκάφες, δυναμικές και απρόβλεπτες εμφανίσεις. Τα Όσκαρ είναι μια γιορτή που συμπυκνώνουν στην 90χρονη ιστορία τους κάθε αντίδραση. Ακόμη κι αν αυτή κρύβει μια αμηχανία. Αν θα υπάρξουν φέτος αμήχανες στιγμές θα το μάθουμε τη βραδιά της απονομής. Ζήσε τη λαμπερή 90η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR® και όλες τις μεγάλες στιγμές τους, αποκλειστικά και σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 4 Μαρτίου στα κανάλια COSMOTE CINEMA 1HD και 2HD.
Προς το παρόν, ώρα για μια απολαυστική αναδρομή στις 10 πιο αμήχανες στιγμές των Όσκαρ…
Το ξαδερφάκι μου, ο Όσκαρ
Κατά το μακρινό 1993 υπήρξε μια βράβευση που τροφοδότησε για χρόνια τα οσκαρικά κουτσομπολιά. Πρωταγωνιστής ο παλαίμαχος ηθοποιός Τζακ Πάλανς και η εκφώνηση του ονόματος της νικήτριας για την κατηγορία του β΄γυναικείου ρόλου. Οι κακές φήμες θέλανε τον Πάλανς είτε ζαλισμένο είτε μεθυσμένο οπότε ήταν λογικό να μπερδέψει το όνομα της νικήτριας κι αντί να ακουστεί κάποιο από τα φαβορί της κατηγορίας (Τζόαν Πλοουραϊτ ή Βανέσα Ρεντγκρεϊβ) ο Πάλανς εκφώνησε το αουτσαϊντερ Μαρίζα Τομεϊ για την ερμηνεία της στην κωμωδία Το ξαδελφάκι μου ο Βίνυ.
Έκτοτε η φήμη της λάθους βράβευσης ακολουθεί την Τομεϊ και το Όσκαρ της, το οποίο λέγεται ότι η Ακαδημία δεν πήρε πίσω προσπαθώντας να καλύψει το σφάλμα του υπερήλικα ηθοποιού. Ωστόσο τίποτα από όσα καταλογίζεται στην Τομεϊ και στην Ακαδημία δεν ευσταθούν. Η Ακαδημία έχει ξεκάθαρα διαψεύσει αυτές τις φήμες δηλώνοντας ότι η πραγματική νικήτρια της χρονιάς είναι η Τομεϊ.
Ο Σάμυ Ντεϊβις Τζ. και ο λάθος φάκελος
Λάθος αντίστοιχου βεληνεκούς είχε συμβεί στην απονομή του 1964. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση του Σάμυ Ντεϊβις Τζουνιορ, ο οποίος μπέρδεψε τους νικητές για την καλύτερη μουσική. Ο Ντεϊβις διάβασε το περιεχόμενο λάθος φακέλου ωστόσο η διόρθωση ήταν άμεση και ο πραγματικός νικητής Αντρέ Πρεβέν έσπευσε να παραλάβει το βραβείο του για την μουσική του στη Γλυκιά Ίρμα.
Ο Τραβόλτα και η Αντέλ Νταζίμ
Μια από τις πιο σπαρταριστές στιγμές της απονομής του 2014 ήταν οπωσδήποτε η παρουσίαση του παρουσιαστή Τζον Τραβόλτα για την σκηνική εμφάνιση της ερμηνεύτριας Ιντίνα Μένζελ του υποψήφιου τραγουδιού Let it Go από την ταινία animation Ψυχρά και Ανάποδα (Frozen). Ωστόσο ο Τραβόλτα κατά λάθος εκφώνησε την ερμηνεύτρια ως Αντέλ Νταζίμ!
Ο γυμνός ακτιβιστής και ο Ντεϊβιντ Νίβεν
Μια από τις πιο απρόβλεπτες στιγμές στα 90 χρόνια των Όσκαρ είναι χωρίς αμφιβολία η εμφάνιση του ηθοποιού Ντεϊβιντ Νίβεν με φόντο την στιγμιαία γυμνή παρουσία ενός άνδρα. Πρόκειται για ενέργεια ενός ακτιβιστή για τα δικαιώματα των ομοφυλοφύλων στην Αμερική, του Ρόμπερτ Όπελ, η οποία ξάφνιασε το πλήθος που έγινε μάρτυρας του θεάματος. Ο Νίβεν από την άλλη όταν κατάλαβε τι ακριβώς συνέβη δήλωσε προς τους θεατές «είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι ο μοναδικός τρόπος να κάνει κάποιον να γελάσει είναι να γδυθεί και να δείξει τις μικρές ατέλειές του».
Μετά την τελετή άρχισαν να δημιουργούνται φήμες ότι το περιστατικό ήταν στημένο από την παραγωγή. Ο Οπέλ δεν συνελήφθη ποτέ για την παράτολμη πράξη του δίνοντας μάλιστα και συνέντευξη τύπου σαν να μην είχε συμβεί τίποτα, αυτή τη φορά όμως ντυμένος με κοστούμι. Όταν ένας δημοσιογράφος της εφημερίδας Los Angeles Times τον ρώτησε γιατί το έκανε, εκείνος απάντησε «οι άνθρωποι δεν πρέπει να ντρέπονται να δείχνουν γυμνό το σώμα τους. Παράλληλα είναι ένας τρόπος να κάνει κάποιος καριέρα».
Η κιτς Απονομή του 1989
Μπορεί μια ολόκληρη απονομή να αποτελέσει μια αμήχανη στιγμή; Κι όμως η Ακαδημία το κατάφερε όταν το 1989 ανέθεσε την παραγωγή του σώου στον εκκεντρικό Άλαν Κάρ με στόχο να κάνει το βαριεστημένο σώου της βραδιάς κάπως πιο ζωντανό. Η επιλογή ήταν διάνα αν σκεφτεί κανείς τις εμπνεύσεις του Καρ. Μια παραζαλισμένη Χιονάτη που τραγουδούσε τσιριχτά, ένας εμφανώς σε φάση ότι να ‘ναι Ρομπ Λόου που τραγουδούσε όσο παράφωνα μπορούσε, χορεύτριες ντυμένες ως κιτς αστέρια του Χόλυγουντ και… καρύδες, τσα-τσα και μάμπο ρυθμοί, μια παρέλαση παλαίμαχων αστέρων του Χόλυγουντ ήταν το εξωφρενικό αποτέλεσμα που έκανε όσους παρευρέθηκαν εκείνο το βράδυ να την θεωρούν αξέχαστη.
H Σάτσιν Φέδερ και o Μάρλον Μπράντο
Αν η αποδοχή ενός Όσκαρ κρύβει αμηχανία από μόνη της φανταστείτε τι μπορεί να γίνει αν ο αποδέκτης του βραβείου προσπαθήσει λίγο παραπάνω για να την μεταδώσει και στους υπόλοιπους. Μια τέτοια στιγμή ίσως είναι ο ευχαριστήριο λόγος της Βανέσα Ρεντγκρεϊβ το 1977, που είχε ακτιβιστικό περιεχόμενο με θέμα την κρίση στη Μέση Ανατολή. Ίσως η πιο έντονη στιγμή ανάλογου ύφους να είναι η στιγμή του 1972 όταν ο Μάρλον Μπράντο έστειλε στην απονομή για να τον εκπροσωπήσει την Λιτλ Σάτσιν Φέδερ.
Έτσι ονομαζόταν η Ινδιάνα ηθοποιός που αντί του Μπράντο ανέβηκε στη σκηνή, διάβασε μία επιστολή, στην οποία εξηγούσε γιατί ο δημοφιλής ηθοποιός αρνούνταν το Όσκαρ: «Εκπροσωπώ το Μάρλον Μπράντο απόψε και μου ζήτησε να σας πω… ότι είναι ευγνώμων, αλλά λυπάται που δεν μπορεί να παραλάβει αυτό το γενναιόδωρο βραβείο. Και η αιτία είναι η συμπεριφορά της βιομηχανίας του κινηματογράφου στους Αμερικανούς Ινδιάνους». Το πλήθος στην αίθουσα αναστατώθηκε αλλά το ακτιβιστικό μήνυμα που ήθελε να στείλει ο Μπράντο είχε πετύχει.
Η τιμητική βράβευση του Ελία Καζάν
Μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές κάθε απονομής είναι τα τιμητικά Όσκαρ. Ωστόσο στην απονομή του 1999 η επιλογή της Ακαδημίας να τιμήσει τον σπουδαίο σκηνοθέτη Ελία Καζάν για την προσφορά του στον κινηματογράφο μάλλον δίχασε την βιομηχανία του Χόλυγουντ. Αιτία η στάση του Καζάν στα δύσκολα χρόνια του Μακαρθισμού και της Μαύρης Λίστας να συνεργαστεί και να καταδώσει συνεργάτες και φίλους του. Ο διχασμός που συντελέστηκε ήταν εμφανής την στιγμή της απονομής όταν η κάμερα έπιασε αρκετούς από τους σταρ να αρνούνται να χειροκροτήσουν τον Καζάν ενώ άλλοι συγκινημένοι και όρθιοι τίμησαν τον σημαντικό δημιουργό.
Έλα να το πάρεις Φρανκ!
Μια από τις πιο γκαφατζίδικες φάσεις των Όσκαρ συνέβη το 1933 όταν ο παρουσιαστής Γουίλ Ρότζερς κάλεσε τον λάθος Φρανκ στη σκηνή για να παραλάβει το Όσκαρ. Ο Ρότζερς άνοιξε το φάκελο για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας και αντί της τυπικής εκφώνησης «το βραβείο πάει στον…» είπε στο μικρόφωνο «Έλα να το πάρεις Φρανκ». Είχε όμως ξεχάσει ότι για το βραβείο ήταν υποψήφιοι τόσο ο Φρανκ Κάπρα, που θεώρησε ότι αναφερόταν σε αυτόν ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το Όσκαρ, όσο και ο Φρανκ Λοϊντ στον οποίο αναφερόταν αυτή η άμεση προτροπή λόγω της στενής φιλίας που υπήρχε μεταξύ του νικητή σκηνοθέτη και του εκφωνητή. Η αμηχανία εκ των υστέρων δικαιολογημένη.
Η Τζένιφερ Λόρενς που πέφτει
Μπορεί να θεωρείται ως η πιο ταλαντούχα ηθοποιός της γενιάς της (γιατί άραγε;) αλλά το σίγουρο είναι ότι η Τζένιφερ Λόρενς δεν το έχει με τις φανταχτερές τουαλέτες και τα τακούνια. Απόδειξη η βουτιά της στην απονομή του 2013, μια από τις πιο θεαματικές πτώσεις στην ιστορία των Όσκαρ. Η Λόρενς μόλις είχε κερδίσει το Όσκαρ Α γυναικείου ρόλου (για την ερμηνεία της στην ταινία Οδηγός Αισιοδοξίας) και σκόνταψε στα σκαλιά που οδηγούσαν στη σκηνή, όπου κατευθυνόταν για να παραλάβει το βαρύτιμο Όσκαρ της. Η ίδια αν και αμήχανη ξεπέρασε σχετικά πρόσφατα το συμβάν. Ίσως γιατί της είχε ξανασυμβεί λίγο νωρίτερα στην διάρκεια της απονομής των SAG Awards.
Moonlight vs La La Land
Τίποτα από όσα ήδη διαβάσατε δεν έχει την εμβέλεια της γκάφας που συνέβη κατά την απονομή του 2017. Ο Γουόρεν Μπίτι και η Φεϊ Ντάναγουεϊ είναι στη σκηνή για να απονείμουν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ο φάκελος ανά χείρας και οι δύο αγαπημένοι υπερήλικες σταρ σε μια μοιρασμένη εκφώνηση ανακοινώνουν ότι η καλύτερη ταινία της χρονιάς είναι το μιούζικαλ του Νταμιέν Σαζέλ La La Land, οι παραγωγοί της ταινίας ανεβαίνουν στο βάθρο για να παραλάβουν το βραβείο ώσπου έντρομοι και αμήχανοι διαπιστώνουν τη φαντασμαγορική γκάφα που διέπραξε ο υπεύθυνος της εταιρίας που διαχειρίζεται τα αποτελέσματα κάθε απονομής δίνοντας λάθος φάκελο στον Μπίτι. Το αποτέλεσμα ήταν μέσα σε αμηχανία και έκπληξη οι παραγωγοί του La La Land να καλούν από μικροφώνου τους παραγωγούς του Moonlight να έρθουν να παραλάβουν το βραβείο για την ταινία της χρονιάς. Η συνέχεια; Τα media κατακεραύνωσαν την Ακαδημία και ο κοινωνικός χιουμοριστικός και σατιρικός σχολιασμός στα κοινωνικά δίκτυα χτύπησαν κόκκινο, η γεγονός πέρασε στην ιστορία ως η γκάφα του αιώνα και η αμήχανη Ακαδημία προσπάθησε εκ των υστέρων να διασφαλίσει με διάφορους τρόπους ότι δεν θα ξαναζήσει κάτι αντίστοιχο. Μένει να το δούμε.
Και θα το δούμε αποκλειστικά και σε ζωντανή μετάδοση στην απονομή της 4ης Μαρτίου, στα κανάλια COSMOTE CINEMA 1HD και 2HD (με ελληνικό σχολιασμό).
Μέχρι την βραδιά της απονομής συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε οσκαρικές ταινίες και αριστουργήματα στο pop-up κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD, όπου συνολικά θα προβληθούν έως και την Κυριακή 4/3, 85 ταινίες οι οποίες έχουν βραβευτεί ή ήταν υποψήφιες για OSCAR.
Διαβάστε τα πάντα για τα ΟSCAR εδώ