Τα φαβορί και οι εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής στα Όσκαρ – Τι δίνουν τα στοιχήματα
Ας δούμε τα δεδομένα για έξι βασικές κατηγορίες των βραβείων στη μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου!
Tι δίνουν τα στοιχήματα για τα Οσκαρ; Είναι η «Anora» του Σον Μπέικερ το μεγάλο φαβορί για να κερδίσει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας το 2025 ή θα δούμε το «Κονκλάβιο» και το «The Brutalist» να βγαίνουν μπροστά; Τι πρέπει να γνωρίζουμε λίγο πριν τη μεγάλη γιορτή του παγκόσμιου κινηματογράφου και ποια είναι τα δυνατά χαρτιά των στοιχημάτων; Ας δούμε τα δεδομένα για έξι βασικές κατηγορίες των βραβείων Οσκαρ.
Είναι αλήθεια ότι η «Anora» προπορεύεται στα στοιχήματα των Οσκαρ και γι’ αυτό το λόγο, με μια γρήγορη ματιά στις αμερικανικές στοιχηματικές εταιρείες, διαπιστώνει κανείς ότι έχει τη χαμηλότερη απόδοση ως πρώτη επιλογή για την κορυφαία διάκριση του θεσμού στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας.
Μετά την «κατάργηση» του μιούζικαλ «Emilia Perez» του Ζακ Οντιάρ από τη θέση του φαβορί για το μεγαλύτερο βραβείο της απονομής, εξαιτίας του σκανδάλου που επέδρασε αρνητικά στις πιθανότητες βράβευσης της ταινίας και αναποδογύρισε την τράπουλα των πιθανοτήτων της στις βραβεύσεις, η ταινία του Μπέικερ πήρε πρωτιά στη θέση μάχης. Χρειάστηκε, βεβαίως, να κατακτήσει και ένα απίθανο σερί κορυφαίων βραβεύσεων στα αμερικανικά σωματεία των Παραγωγών (Producers Guild of America), των Σκηνοθετών (Directors Guild of America) και των Σεναριογράφων (Writers Guild of America). Όπως και έγινε.
Η «Anora» πρώτη στο τέρμα της οσκαρικής κούρσας;
Αν κι έχασε η «Anora» τα μεγάλα βραβεία BAFTA και SAG της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και του Σωματείου των Ηθοποιών, αντίστοιχα, διαπιστώνουμε ότι εξακολουθεί να προπορεύεται στο…νήμα με το «Κονκλάβιο» που πήρε τα εν λόγω τρόπαια, να ακολουθεί κατά πόδας στα στοιχήματα. Σε απόσταση και το μεγαλόπνοο «The Brutalist» του Μπρέιντι Κορμπέ είναι το τρίτο κατά σειρά στις στοιχηματικές αποδόσεις φιλμ που συμπληρώνει την τριάδα των ταινιών, οι οποίες κονταροχτυπιούνται στην οσκαρική κορυφή.
Presenting this year’s Best Picture nominees:
• Anora • The Brutalist • A Complete Unknown • Conclave • Dune: Part Two • Emilia Pérez • I’m Still Here • Nickel Boys • The Substance • Wicked
Watch the 97th #Oscars LIVE on Sunday, March 2nd, at 7e/4p on ABC and Hulu. pic.twitter.com/LW3ePtHAjj
— The Academy (@TheAcademy) February 27, 2025
Οδηγός για σωστές προβλέψεις
Οπότε, όσοι θέλουν να στοιχηματίσουν στα Οσκαρ 2025 πρέπει να γνωρίζουν ότι:
- Η τελευταία μεγάλη απονομή πριν από τα 97α Βραβεία Όσκαρ πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου στα Screen Actors Guild Awards την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2025. Εκεί το «Κονκλάβιο» και οι ηθοποιοί του παρέλαβαν την κορυφαία διάκριση του θεσμού, αυτή του Καλύτερου Καστ σε Ταινία, ενώ οι παραγωγοί του κατέκτησαν και τη διάκριση Καλύτερης Ταινίας στα βραβεία BAFTA.
- Λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει στην κατοχή της τα προαναφερθένα βραβεία των κορυφαίων αμερικανικών σωματείων (PGA, DGA και WGA) των οποίων τα μέλη ψηφίζουν και στα βραβεία Οσκαρ, η «Anora» περνάει με αέρα κορυφής το κατώφλι της τελετής στο Dolby Theatre. Το «Κονκλάβιο» – σημειώνουμε ξανά – είναι το δεύτερο φαβορί, μπροστά από το «The Brutalist».
- Αν και η «Anora» δεν κατάφερε να κερδίσει κανένα σημαντικό βραβείο στα βραβεία Screen Actors Guild Awards, θα βρεθεί στα Οσκαρ έχοντας στην τσέπη της και την κορυφαία διάκριση στα βραβεία των κριτικών, στα Critics Choice Awards, τα οποία έχουν ένα θαυμαστό ιστορικό σύμπλευσης με την Ακαδημία των Οσκαρ στο κορυφαίο βραβείο της χρονιάς (εξαιρέσεις αποτελούν οι ταινίες «La La Land», «Brokeback Mountain» και «Saving Private Ryan»).
- Τα BAFTA έχουν μια περίπλοκη ιστορία ως προς το βαρόμετρο των Όσκαρ και ειδικά στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας (οι δύο κορυφαίοι θεσμοί απονομής βραβείων στις δύο πλευρές του Ατλανικού έχουν ευθυγραμμιστεί 10 φορές τα τελευταία 24 χρόνια).
- Ειδικότερα, το Σωματείο Αμερικανών Παραγωγών (PGA) υπήρξε ο καλύτερος προπομπός επιτυχίας μιας ταινίας στα Όσκαρ, ευθυγραμμίζοντας τις επιλογές του με τη διάκριση της κορυφαίας ταινίας στα Οσκαρ 17 φορές τα τελευταία 24 χρόνια, συμπεριλαμβανομένων όλων των τελευταίων τεσσάρων χρόνων.
Ο Μπρέιντι Κορμπέ ήταν πριν λίγο καιρό ένα ισχυρό φαβορί για το βραβείο Σκηνοθεσίας για το επικό δράμα, διάρκειας άνω των 3 ωρών, «The Brutalist», αλλά τα δεδομένα έχουν διαφοροποιηθεί πλέον.
Μόλις το Σωματείο Σκηνοθετών βράβευσε τον Σον Μπέικερ για το «Anora», ο τελευταίος πήρε αυτόματα τον τίτλο του φαβορί με τις πιθανότητες να είναι πλέον μόνο υπέρ του (οι στοιχηματικές εταιρείες ποντάρουν σ’ αυτόν για το Οσκαρ Σκηνοθεσίας).
Το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών DGA και η Ακαδημία Κινηματογράφου έχουν απονείμει το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας σε διαφορετικά ονόματα σκηνοθετών μόνο τρεις φορές από το 2000 μέχρι σήμερα: το 2019 το Όσκαρ πήγε στον Μπονγκ Τζουν Χο και το βραβείο DGA στον Σαμ Μέντες), το 2012 το Όσκαρ πήγε στον Ανγκ Λι και το βραβείο DGA στον Μπεν Αφλεκ) και το 2000 το Όσκαρ απονεμήθηκε στον Στίβεν Σόντερμπεργκ ενώ το βραβείο DGA στον Ανγκ Λι.
Ως εκ τούτου, ο Σον Μπέικερ είναι φαβορί για το Οσκαρ Σκηνοθεσίας, ενώ ο Μπρέιντι Κορμπέ είναι αουτσάιντερ.
Ο Τίμοθι Σαλαμέ («A Complete Unknown») που κέρδισε το βραβείο Α΄ Ανδρικού ρόλου στα SAG αντί του Έντριαν Μπρόντι («The Brutalist»), ο οποίος σάρωσε στις Χρυσές Σφαίρες και στα BAFTA, μεταξύ άλλων, έφερε τα πάνω κάτω στην κατηγορία του βραβείου Α΄ Ανδρικού Ρόλου.
Το Screen Actors Guild έχει μεγάλη βαρύτητα στις προβλέψεις των βραβείων στις ερμηνείες των ηθοποιών, επειδή είναι το μεγαλύτερο ενιαίο σώμα ψηφοφορίας στους ψηφοφόρους των Όσκαρ. Από το 2004 μέχρι σήμερα, μόνο δύο φορές ο νικητής του βραβείου SAG στην κατηγορία Α΄ Ανδρικού Ρόλου δεν κέρδισε το Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου: το 2016, όταν το σωματείο SAG βράβευσε τον Ντένζελ Ουάσινγκτον αλλά το Όσκαρ πήγε στον Κέισι Αφλεκ και το 2020, όταν το σωματείο βράβευσε μετά θάνατον τον Τσάντγουικ Μπόσμαν («Black Panther») και το Όσκαρ δόθηκε στον Αντονι Χόπκινς («Ο Πατέρας»).
Ακόμη, η Ντέμι Μουρ («The Substance: Το ελιξίριο της νιότης») ισχυροποίησε την περασμένη βδομάδα το προβάδισμά της έναντι της Μάικι Μάντισον («Anora») για το βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου ενισχύοντας το προβάδισμά της ως φαβορί για το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας της σεζόν. Το βραβείο, βάσει των έως σήμερα βραβεύσεων και των δύο αλλά και των προτιμήσεων των ψηφορόρων, θα κοπεί στο νήμα (λένε οι στοιχηματικές εταιρείες).
Η νίκη της Ντέμι Μουρ που αναδείχτηκε ως η καλύτερη ηθοποιός στα βραβεία SAG και στις Χρυσές Σφαίρες (βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ) εδραίωσε τη θέση της ως φαβορί στα Όσκαρ. Ωστόσο υπάρχει ακόμα σηκωμένο το φρύδι της αβεβαιότητας σε αυτή την κούρσα. Γιατί;
Μια εξήγηση είναι αυτή: Η Μάικι Μάντισον κέρδισε το βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου στα BAFTA, παίρνοντας πρόσφατα πόντους, ενώ πολλοί πρόβαλαν ταυτόχρονα τη Φερνάντα Τόρες του «Είμαι ακόμα εδώ» («I’m Still Here») ως τον κρυμμένο άσσο στο μανίκι σε μια τυχαία ανατροπή, καθώς η Βραζιλιάνα ηθοποιός κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα α΄ Γυναικείου Ρόλου σε Δραματική Ταινία στις Χρυσές Σφαίρες, και ανέβηκε στον πίνακα των στοιχηματικών αποδόσεων. Σήμερα η Τόρες κατατάσσεται ως τρίτη επιλογή και άρα αουτσάιντερ στα στοιχήματα.
Η ασυμφωνία μεταξύ των SAG και των Όσκαρ για το βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου είναι κάτι το σύνηθες. Από το 2000 μέχρι σήμερα, τα βραβεία έχουν απονεμηθεί σε διαφορετικές πρωταγωνίστριες 7 φορές, συμπεριλαμβανομένου του περασμένου έτους, δηλαδή το 2024 όταν το Σωματείο των Ηθοποιών (SAG) βράβευσε τη Λίλι Γκλάντστοουν και η Ακαδημία των Οσκαρ προτίμησε την Έμμα Στόουν του «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου. Η Μουρ προπορεύεται στα στοιχήματα έναντι των συνυποψηφίων της και με αρκετή διαφορά.
Τέλος, ο Κίραν Κάλκιν του «Αληθινός Πόνος» και η Ζόι Σαλντάνια του «Emilia Perez» έχουν μέχρι σήμερα παγιωθεί ως σίγουρα φαβορί, λόγω του σερί των προηγούμενων βραβεύσεων τους και φαίνεται ότι πορεύονται για να κερδίσουν το βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου και το βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου, αντίστοιχα.
Προσοχή στην Ιζαμπέλα Ροσελίνι του «Κονκλάβιου», σχολιάζουν ορισμένα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, γιατί η παρουσία της και η ερμηνεία της εκτιμήθηκε πολύ από τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας (το αουτσάιντερ που μπορεί να κάνει την έκπληξη της βραδιάς).
Ο δε Κίραν Κάλκιν έχει κερδίσει το βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου σε κάθε μεγάλη απονομή που έχει προηγηθεί αυτή τη σεζόν των βραβείων Όσκαρ. Ως εκ τούτου, οι αποδόσεις στα στοιχήματα για να πάρει το Όσκαρ την Κυριακή είναι ξεκάθαρα υπέρ του. Πλησιέστερος ανταγωνιστής του είναι ο Έντουαρντ Νόρτον («Κονκλάβιο»).
Θυμίζουμε ότι η Ζόι Σαλντάνια έχει κερδίσει το βραβείο Β΄ Γυναικείου Ρόλου σε όλες τις μεγάλες απονομές που έχουν προηγηθεί ως σήμερα. Η πλησιέστερη ανταγωνίστριά της με κάποιες πιθανότητες για το Οσκαρ είναι η Αριάνα Γκράντε («Wicked») και ακριβώς πίσω της βρίσκεται η Φελίσιτι Τζόουνς («The Brutalist»).
Αυτές είναι οι προβλέψεις για τις μεγαλύτερες κατηγορίες των Οσκαρ 2025 με βάση τις αποδόσεις και τις οδηγίες πλεύσης των μεγάλων εταιρειών στοιχημάτων στο εξωτερικό. Όπου κι αν αποφασίσει κανείς να στοιχηματίσει, ας θυμηθεί ότι οι στοιχηματικές αποδόσεις «δείχνουν» κατά γενική ομολογία και τους νικητές.
Πηγή: tovima.gr