Όσα θα θυμόμαστε από τα φετινά βραβεία Όσκαρ
Μεγάλος νικητής της βραδιάς το «La La Land» με 6 Οσκαρ, μεταξύ αυτών όχι αυτό της καλύτερης ταινίας. Ακολουθεί το «Moonlight» που κέρδισε τρία Οσκαρ, το «Hacksaw Ridge» και το «Manchester by the Sea» από 2 Οσκαρ και από 1 Οσκαρ κέρδισαν τα «Arrival», «The Jungle Book», «Suicide Squad», «Fantastic Beasts and Where to Find Them» […]
Μεγάλος νικητής της βραδιάς το «La La Land» με 6 Οσκαρ, μεταξύ αυτών όχι αυτό της καλύτερης ταινίας. Ακολουθεί το «Moonlight» που κέρδισε τρία Οσκαρ, το «Hacksaw Ridge» και το «Manchester by the Sea» από 2 Οσκαρ και από 1 Οσκαρ κέρδισαν τα «Arrival», «The Jungle Book», «Suicide Squad», «Fantastic Beasts and Where to Find Them» και «Fences».
- Το φινάλε (το όσκαρ καλύτερης ταινίας είναι το τελευταίο που δίνεται στη σειρά) της Τελετής ήταν η στιγμή που ξύπνησε το κοινό και τους θεατές μιας σε γενικές γραμμές χλιαρής Απονομής που δεν έστειλε το ισχυρό μήνυμα που αναμενόταν στον Τραμπ (μια Μέριλ Στριπ στο βάθρο θα έσωζε την κατάσταση). Με τέτοια γκάφα πάντως αυτή η Τελετή δεν πρόκειται να ξεχαστεί ποτέ. Κανείς δεν στάθηκε ικανός να επαναφέρει την γιορτινή ατμόσφαιρα που επισκίασε την μεγάλη χαρά του νικητή. Ούτε καν η ατάκα του Τζίμι Κίμελ:, «Δεν ξέρω τι έγινε. Το είχαν πει ότι θα τα κάνω θάλασσα και τα έκανα. Υπόσχομαι να μην ξανάρθω». Η αμηχανία ήταν τόσο μεγάλη, ιδιαίτερα για τον γηραιό Γουόρεν Μπίτι που έκανε την ανακοίνωση κρατώντας τον φάκελο του Α΄Γυναικείου που του έδωσαν από λάθος. Η ομάδα του «La La Land» παρέμεινε αμήχανη στη σκηνή και για πρώτη φορά στη ιστορία δυο ομάδες φαβορί ταινιών κατέληξαν σε μια επίφαση ισοπαλίας.
2. Η Ακαδημία δεν αρέσκεται στο απολύτως προφανές όσον αφορά στην βράβευση της καλύτερης ταινίας. Θέλει να κάνει και την εκπληξούλα της. Πόσο μάλλον φέτος που εκπλήξεις δεν φαινόταν από πουθενά. Το καλό της όνομα είναι το πρώτο που σκέφτεται όταν φτάνει στα βραβεία. Και τότε θέλει να δείξει και το πιο ευαίσθητο πρόσωπό της. Τα έξι όσκαρ που τελικά απέφεραν οι 14 υποψηφιότητες του La La Land ήταν η απολύτως αναμενόμενη έκβαση αφού σε μια χρονιά μεγάλων πολιτικών ανακατατάξεων, εκδηλώσεων ρατσισμού και τη ρετσινιά της «άσπρης» Ακαδημίας να την ακολουθεί από πέρσι, η Ακαδημία είχε πολλά σοβαρά να σκεφτεί πριν φορτώσει με πολλά όσκαρ μια απολύτως feel good ταινία που δεν αντιπροσώπευε το παγκόσμιο κλίμα. Δεν είναι η πρώτη φορά που το όσκαρ καλύτερης ταινίας πάει στο δεύτερο φαβορί. Τελικά το «La La Land» αρκέστηκε (στις βασικές κατηγορίες) στη σκηνοθεσία και τον Α’ Γυναικείο. Έτσι δεν έσπασε το ρεκόρ των 11 Όσκαρ, που προς το παρόν κρατούν στα χέρια τους ακόμη το «Ben-Hur», ο «Τιτανικός» και ο «Άρχοντας των δαχτυλιδιών: Η επιστροφή του βασιλιά».
3. Τα καινούργια ρεκόρ: Κανένα αριθμητικό ρεκόρ δεν καταρρίφθηκε στη φετινή οσκαρική Απονομή. Αντίθετα είχαμε μερικές πρωτιές: Ο Ντέμιεν Σαζέλ είναι ο νεότερος σκηνοθέτης που τιμάται με όσκαρ. Ο Μπάρι Τζέκινς είναι ο πρώτος Αφροαμερικάνος που κερδίζει το Όσκαρ Σεναρίου. Η Βαϊόλα Ντέιβις είναι η πρώτη μαύρη ηθοποιός που κατάφερε να είναι τρεις φορές υποψήφια για Όσκαρ. Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς στην αμερικάνικη Ήπειρο αυτή τη στιγμή έχει την δυνατότητα και της αξίζει να φτάσει τις 20 υποψηφιότητες της Μέριλ Στριπ και να κερδίσει πολλά αγαλματάκια ακόμη. Φτάνει να της δίνουν ρόλους. Το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ πήρε η μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία που βραβεύεται ποτέ με όσκαρ. Πρόκειται για το O.J.: Made in America του σκηνοθέτη Έζρα Έντελμαν (7 ώρες και 47 λεπτά).
4. Η Ακαδημία αργά ή γρήγορα διορθώνει μεγάλες αδικίες. Μια από αυτές ήταν το όσκαρ του Κέβιν Ο’ Κόνελ που έσπασε το ρεκόρ του πιο πολλές φορές υποψήφιου για Όσκαρ, το 2006,στην 18η του υποψηφιότητα και από τότε το κρατούσε φτάνοντας φέτος στην 21η του υποψηφιότητα. Με τη βράβευση του Κέβιν Ο’ Κόνελ για το Ηχητικό Μιξάζ στην ταινία Hacksaw Ridge, μια από τις μεγαλύτερες αδικίες στην ιστορία των Οσκαρ διορθώνεται.
5. Η Ιζαμπέλ Υπέρ δεν έγινε η τρίτη γυναίκα που τιμάται στην κατηγορία για μια μη αγγλόφωνη ταινία (Elle), μετά τη Σοφία Λόρεν (για τις «Δύο γυναίκες») και τη Μαριόν Κοτιγιάρ (για το «Ζωή σαν τριαντάφυλλο»). Το Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου πήγε αναμενόμενα στην Έμμα Στόουν, που όμως έχει πολύ δρόμο να διανύσει ακόμη μέχρι να αποδείξει την ερμηνευτική της γκάμα. Η αλήθεια είναι ότι το μπλαζέ ύφος και η αγέλαστη φυσιογνωμία της δεν βοήθησε ιδιαίτερα, δίπλα στο απαστράπτον χαμόγελο της Έμμα, απόλυτης ενσάρκωσης του Αμερικάνικου ονείρου.
6. Τρία από τα ντοκιμαντέρ της πεντάδας σφράγισαν το #Oscarssoorange της 89ης Απονομής. Νικητής το φαβορί «O.J. Simpson: Made in America» παρά τους δυνατούς και εξίσου έγχρωμους αντιπάλους, «13th» της Αβα ΝτιΒερνέ και «I Am not Your Negro» του Ραούλ Πεκ.
7. Το απόλυτο φαβορί στο όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, το «Toni Erdmann», έχασε αναμενόμενα στο βωμό του #muslimban. Η απαγόρευση εισόδου που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση Τραμπ, η απόφαση του Ασγκάρ Φαραντί να μποϊκοτάρει την Τελετή και το βραβείο ήταν το πιο σημαντικό statement της φετινής Απονομής, με το όσκαρ να καταλήγει για δεύτερη φορά στο Ιράν και μάλιστα στον ίδιο άνθρωπο. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι ο Εμποράκος δεν είναι μια πολύ καλή ταινία, αλλά σε διαφορετική περίπτωση η Ακαδημία θα ισορροπούσε την κατάσταση δίνοντας το βραβείο ίσως στη Γερμανία. Έτσι δόθηκε και η ευκαιρία στην ιρανοαμερικανή, Ανουσέχ Ανσάρι να διαβάσει την επιστολή του Φαραντί σε ένα κοινό εκατομμυρίων.
8.Η Ακαδημία πονάει όταν τις επιλογές της συνοδεύνται με αρνητικά σχόλια και φέτος έβαλε όσους περισσότερους μαύρους υποψήφιους μπορούσε στις υποψηφιότητες. Παρ΄όλη την ευαισθησία της, όσον αφορά στο να «ακούει» τα πάντα και ιδιαίτερα σχετικά με το ήθος των υποψηφίων και τα σημάδια των καιρών, αγνόησε φέτος το γεγονός που έχει σπιλώσει την προσωπικότητα του Κέισι Άφλεκ, με μια κατηγορία σεξουαλικής παρενόχλησης απέναντι σε δυο γυναίκες του κινηματογραφικού κόσμου, δίνοντας του το φετινό όσκαρ. Ο Ντένζελ Ουόσινγκτον φάνηκε ιδιαίτερα στεναχωρημένος που έχασε το τρίτο του όσκαρ, αλλά του Κέισι Άφλεκ, ασχέτως των άλλων. σαφώς του άξιζε το όσκαρ, που ήρθε να επιβραβεύσει μια κινηματογραφική πορεία εξαιρετικών ερμηνειών.
Αναλυτικά οι νικητές της 89ης Απονομής των Βραβείων Οσκαρ
- Καλύτερη Ταινία: Moonlight του Μπάρι Τζένκινς
- Σκηνοθεσία:Ντάμιεν Σαζέλ για το La La Land
- Α’ Ανδρικός Ρόλος:Κέισι Αφλεκ για το Manchester by the Sea
- Α’ Γυναικείος Ρόλος:Εμα Στόουν για το La La Land
- Β’ Ανδρικός Ρόλος:Μαχέρσαλα Αλι για το Moonlight
- Β’ Γυναικείος Ρόλος:Βαιόλα Ντέιβις για το Fences
- Πρωτότυπο Σενάριο:Κένεθ Λόνεργκαν για το Manchester by the Sea
- Διασκευασμένο Σενάριο:Μπάρι Τζένκινς και Τάρελ Αλβιν ΜακΚάρνεϊ για το Moonlight
- Φωτογραφία: Λάινους Σάντγκρεν για το La La Land
- Μοντάζ: Τζον Γκίλμπερτ για το Hacksaw Ridge / Αντιρρησίας Συνείδησης
- Ξενόγλωσση Ταινία: Ο Εμποράκος (Ιράν)
- Ταινία Κινουμένων Σχεδίων:Zootopia των Μπάιρον Χάουαρντ, Ριτς Μουρ, Τζάρεντ Μπους
- Μουσική: Τζάστιν Χέργουιτς για το La La Land
- Τραγούδι: City of Stars από το La La Land (ερμηνεία: Ράιαν Γκόσλινγκ, Εμα Στόουν σύνθεση, στίχοι: Τζάστιν Χούρβιτς, Πάσεκ και Πολ)
- Ντοκιμαντέρ: OJ: Made in America (Εζρα Εντελμαν)
- Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους:The White Helmets, Ορλάντο φον Αϊνσιντελ, Τζοάνα Νατασεγκάρα
- Καλλιτεχνική Διεύθυνση:La La Land για τους Ντάμιεν Σαζέλ, Ντέιβιντ Γουάσκο, Σάντι Ρέινολντς-Γουάσκο
- Ενδυματολογία: Κολίν Ατγουντ για το Fantastic Beasts and Where to Find Them
- Οπτικά Εφέ: Jungle Book για τους Ρομπέρτο Λεγκάτο, Ανταμ Βαλντέζ, Αντριου Ρ. Τζόουνς, Νταν Λέμον
- Μακιγιάζ & Κομμώσεις:Suicide Squad για τους Αλεσάντρο Μπερτολάτσι, Τζιόρτζιο Γκρεγκορίνι, Κρίστοφερ Νέλσον
- Ηχητικό Μοντάζ: Arrival για τον Σιλβέν Μπελμάρ
- Ηχητικό Μιξάζ:Hacksaw Ridge για τους Κέβιν Ο’ Κόνελ, Αντι Ράιτ, Ρόμπερτ Μακένζι, Πίτερ Γκρέις
- Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων: Piper των Αλαν Μπαριλάρο, Μαρ Σόντχαϊμερ
- Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας: Sing των Κριστόφ Ντεάκ, Ανα Ουντβάρι
Μη χάσετε στα Novacinema αποκλειστικά μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες που ξεχωρίζουν στο box office, αλλά και που διακρίνονται σε μεγάλα βραβεία (La La Land, Aστακός).