Τι έγινε στα Βραβεία των Σωματείων Παραγωγών και Ηθοποιών
Μια ανάσα πριν τη ανακοίνωση των φετινών οσκαρικών υποψηφιοτήτων.
Μια ανάσα πριν τη ανακοίνωση των φετινών οσκαρικών υποψηφιοτήτων
Λέξεις: Γιάννης Γκροσδάνης
Μια ανάσα πριν την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων η οσκαρική κούρσα φαίνεται να μπλέκει λίγο παραπάνω από το κανονικό. Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε δύο από τα κορυφαία σωματεία του Χόλυγουντ οι παραγωγοί (PGA) και οι ηθοποιοί (SAG) έδωσαν τα δικά τους βραβεία ενώ το σύνολο όλων των υπόλοιπων σωματείων – μεταξύ των οποίων και οι σκηνοθέτες – έχουν ήδη ανακοινώσει τις υποψηφιότητες των δικών τους βραβείων. Κι όλα αυτά μια ανάσα πριν την ανακοίνωση των τελικών οσκαρικών υποψηφιοτήτων.
Σε επίπεδο δημοσιογραφικών – κριτικών ενώσεων παρά τα όποια συνηθισμένα σκαμπανεβάσματα «Η Μορφή του Νερού» ξεχώρισε στα Critics Choice Awards ως η ταινία της χρονιάς. Η ταινία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο αναδείχτηκε ως ταινία της χρονιάς και από το Σωματείο των Παραγωγών το Σάββατο που μας πέρασε αλλά αυτό δεν δείχνει να της δίνει απόλυτα ένα προβάδισμα.
Κι αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια οι Παραγωγοί – αν και ως σωματείο έχουν καθοριστικό ρόλο με τις επιλογές τους – μάλλον μπέρδεψαν τα πράματα αφού το 2016 βράβευσαν το «Μεγάλο Σορτάρισμα» (στα Όσκαρ νικητής αναδείχθηκε το δημοσιογραφικό Spotlight) ενώ πέρυσι υποκλίθηκαν στη μαγεία του «La La Land» αλλά στα Όσκαρ σημειώθηκε μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές με τη νίκη του «Moonlight». Βέβαια η ταινία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο βρίσκεται μέσα σε αρκετά σωματειακά βραβεία (Σκηνοθεσία, Σενάριο, Φωτογραφία, κλπ) αλλά τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα αφού δεν εξασφάλισε ούτε μια υποψηφιότητα στα βραβεία των Ηθοποιών, που είναι το Σωματείο με τη μεγαλύτερη εκπροσώπηση μέσα στην Ακαδημία.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως σε σχέση με τα συνηθισμένα στη φετινή διαδικασία τα μέλη του Σωματείου Παραγωγών συνέταξαν μια λίστα όχι με τις 10 κορυφαίες ταινίες της χρονιάς αλλά με 11 ταινίες, κάτι που πολύ απλά σημαίνει ότι αξιολογήσαν το υλικό του 2017 ως πολύ καλό με αρκετές ταινίες που θα άξιζαν να βρίσκονται στην σχετική λίστα με τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
Αντιθέτως σε ότι αφορά τους Ηθοποιούς στην απονομή του σωματείου τους που τελείωσε πριν λίγες ώρες οι «Τρεις Πινακίδες Έξω Από το Έμπινγκ στο Μιζούρι» σάρωσαν τα βραβεία.
Η Φράνσις Μακ Ντόρμαντ (Α΄γυναικείος) και ο Σαμ Ροκγουελ (Β΄άνδρικός) πήραν τα βραβεία για τις ερμηνείες τους βάζοντας πλώρη πλέον για τα Όσκαρ ενώ η ταινία του Μάρτιν Μακ Ντόνα πήρε και το βραβείο για την καλύτερη ερμηνεία του καστ πράγμα που δίνει στις «Πινακίδες» ένα ελαφρύ αλλά σαφές προβάδισμα σε σχέση με τις υπόλοιπες ταινίες – διεκδικητές γιατί όπως ήδη αναφέραμε οι ηθοποιοί έχουν την πολυπληθέστερη εκπροσώπηση στην Ακαδημία και άρα μπορούν να επηρεάσουν στην ανάδειξη των νικητών των Όσκαρ καθοριστικά.
Σε ότι αφορά τον Α ανδρικό δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι ο Γκάρι Όλντμαν θα ήταν μέσα στους νικητές της βραδιάς με αφορμή την εκπληκτική ερμηνεία του στην «Πιο Σκοτεινή Ώρα» ως Ουίνστον Τσόρτσιλ ενώ και η Άλισον Τζάνεϊ για το «Εγώ η Τόνια» μετά τις Σφαίρες πήρε και αυτή το βραβείο του Σωματείου Ηθοποιών αποκτώντας προβάδισμα οσκαρικού φαβορί για τον Β΄γυναικείο ρόλο.
Όλα αυτά φυσικά μένουν να επιβεβαιωθούν και με την ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων το απόγευμα της Τρίτης 24 Ιανουαρίου και ακριβώς επειδή τα τελευταία χρόνια η Ακαδημία μας έχει συνηθίσει σε επιλογές σχετικών εκπλήξεων τίποτα δεν είναι απόλυτα σίγουρο. Εν αναμονή λοιπόν των οσκαρικών υποψηφιοτήτων!