Τι να δείτε σήμερα, τελευταία ημέρα, στο 56ο ΦΚΘ
Σας αποχαιρετούμε με κάποιες ταινίες που δεν είναι sold out και κατά τη γνώμη μας αξίζει να δείτε.
Τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κατάφερε να μας ταξιδέψει, να μας συγκινήσει και να μας προβληματίσει. Όμως, επειδή πάντα το σινεμά προχωράει μαζί με την πραγματικότητα οι τελευταίες φεστιβαλικές ημέρες μας βρίσκουν αμήχανους λόγω των τρομακτικών γεγονότων που συνέβησαν στο Παρίσι. Σας αποχαιρετούμε με κάποιες ταινίες που δεν είναι sold out και κατά τη γνώμη μας αξίζει να δείτε.
«11 Λεπτά» του Γέρζι Σκολιμόφσκι» στις 18.00 στο Ολύμπιον
Ένας ζηλιάρης σύζυγος εκτός ελέγχου, η ελκυστική γυναίκα του που είναι ηθοποιός, ένας γλοιώδης σκηνοθέτης του Χόλιγουντ, μια αποπροσανατολισμένη νεαρή γυναίκα, ένας πωλητής χοτ ντογκ που έχει κάνει φυλακή, ένας ανήσυχος φοιτητής σε μυστηριώδη αποστολή, ένας καθαριστής τζαμιών σε ουρανοξύστη που κάνει διάλειμμα παρανόμως, ένας ηλικιωμένος σκιτσογράφος, μια φρενήρης ομάδα τραυματιοφορέων και μια παρέα πεινασμένες καλόγριες. Ένα δείγμα σύγχρονων αστικών ταυτοτήτων που διαπλέκονται στη ζωή και στην αγάπη. Ζουν σ’ έναν αβέβαιο κόσμο όπου θα μπορούσαν να συμβούν τα πάντα, ανά πάσα στιγμή. Μια απρόσμενη αλυσίδα γεγονότων, που μπορούν να σημαδέψουν πολλά πεπρωμένα σε 11 λεπτά.
Ο Γέρζι Σκολιμόφσκι αποφασίζει να κοντράρει το Χόλυγουντ παραδίδοντας μία ταινία δράσης – θρίλερ με έντονο ρυθμό, με πολλαπλή αφήγηση και με ένα δυναμικό soundtrack να ανεβάζει τους ρυθμούς. Θυμίζει μείγμα «Run Lola Run» και «21 γραμμάρια», και παρόλο που έχει κάποια σεναριακά και σκηνοθετικά ατοπήματα, ο ενθουσιασμός του καταφέρνει να παρασύρει τον θεατή.
«Συζυγική κλίνη» του Μίρτσεα Ντανελιούκ (στις 18.00 στον Σταύρο Τορνέ)
Ο Βασίλε Ποτόπ διευθύνει έναν κινηματογράφο στη Ρουμανία μετά την επανάσταση. Η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση, οι θεατές δεν έρχονται πια να δουν ταινίες, η σχέση του με την Καρολίνα έχει βυθιστεί στην ανία και την αηδία. Νιώθει χαρούμενος μόνο όταν κλείνεται στο γραφείο του με τη Στέλλα, την ταμία. Όλοι οι άνθρωποι γύρω του προσπαθούν να κάνουν αρπαχτές, καταστρώνοντας γκροτέσκα επιχειρηματικά σχέδια.
Ο Μίρτσεα Ντανέλιουκ δημιουργεί μία μαύρη δύσκολη πολιτική ταινία για τη μετάβαση της Ρουμανίας στο πολιτικό καθεστώς της δημοκρατίας. Σαρδόνιο και σαρκαστικό χιούμορ σχολιάζει την κατάσταση και κάνει την ταινία να ξεχωρίσει σε όσους όμως είναι εξοικειωμένοι σε αυτό το συγκεκριμένο κινηματογραφικό στυλ.
«Η Ωραία Εποχή» της Κατρίν Κορσινί (στις 23.00 στη Φρίντα Λιάππα)
Βρισκόμαστε στο 1971. Η Ντελφίν, κόρη αγροτών, μετακομίζει στο Παρίσι για να απελευθερωθεί από τα δεσμά της οικογένειάς της και να ξανακερδίσει την οικονομική της ανεξαρτησία. Η Καρόλ είναι Παριζιάνα, ζει με τον Μανυέλ, κι είναι ενεργά αναμεμειγμένη με τις ζυμώσεις του φεμινιστικού κινήματος. Η συνάντησή τους θα φέρει τα πάνω κάτω στις ζωές τους. Η Κατρίν Κορσινί πλάθει μία γλυκόπικρη ταινία για έναν απαγορευμένο έρωτα που αν και σε κάποια σημεία δανείζεται την ευκολία των αντίστοιχων χολλυγουντιανών ταινιών χάρης στη συναισθηματική του ορμή, χάρης στην πολύ όμορφη φωτογραφία του και χάρης κυρίως στη χημεία μεταξύ της Σεσίλ Ντε Φρανς και της πρωτοεμφανιζόμενης Ίζια Χίγκελιν καταφέρνει να παρασύρει το κοινό που θα την επιλέξει.
«Ο Θησαυρός» του Κορνέλιου Πορουμπόιου (στις 22.30 στον Τζον Κασσαβέτη)
Ο Κόστι ζει μια ήσυχη ζωή. Τις νύχτες τού αρέσει να διαβάζει ιστορίες στον εξάχρονο γιο του για να τον πάρει ο ύπνος. Ο αγαπημένος τους είναι ο Ρομπέν των Δασών. Ο Κόστι πιστεύει πως είναι κάτι σαν τον ήρωα της ιστορίας αυτής – κάποιος που διορθώνει τα προβλήματα και υπερασπίζεται τους καταπιεσμένους. Ένα απόγευμα, ο γείτονάς του τον επισκέπτεται απρόσμενα και μοιράζεται μαζί του ένα μυστικό: είναι σίγουρος πως ένας θησαυρός βρίσκεται θαμμένος στον κήπο των παππούδων του. Αν ο Κόστι τον βοηθήσει νοικιάζοντας έναν ανιχνευτή μετάλλων, θα του δώσει τα μισά απ’ ό,τι βρουν. Αν και στην αρχή έχει τις επιφυλάξεις του, ο Κόστι δεν μπορεί να αντισταθεί στην πρόταση και μπαίνει στο κόλπο. Οι δύο συνωμότες έχουν ένα Σαββατοκύριακο για να βρουν τα λάφυρα.
Ο Πορομπόιου καταγράφοντας μία μοντέρνα σισύφεια ιστορία της δύσκολης καθημερινότητας ενός Ρουμάνου καταφέρνει να συνδυάσει το χιούμορ με στιγμές έντασης που θυμίζουν θρίλερ. Παράλληλα όμως ενώ δημιουργεί μία ειλικρινή ιστορία για το τώρα της χώρας του, καταφέρνει να μιλήσει και για το σκοτεινό παρελθόν της προσδίδοντας στην ταινία πολιτική χροιά, πράγμα που αποτελεί χαρακτηριστικό των ταινιών του.
«Τα Χρυσά μας Χρόνια» του Αρνό Ντεπλεσέν (στις 23.00 στο Ολύμπιον)
Ο Πολ Ντενταλύς ετοιμάζεται ν’ αφήσει το Τατζικιστάν. Θυμάται… Τα παιδικά του χρόνια στο Ρουμπαί… Τις κρίσεις τρέλας της μητέρας του… Τη στενή του σχέση με τον αδελφό του, Ιβάν, ένα ευλαβικό και βίαιο παιδί. Θυμάται… Να γίνεται 16 χρονών… Τον πατέρα του, τον απαρηγόρητο χήρο… Το ταξίδι του στη Σοβιετική Ένωση, όπου μια μυστική αποστολή τον οδήγησε να προσφέρει την ταυτότητά του σ’ έναν νεαρό Ρώσο… Θυμάται τον εαυτό του στα 19, την αδελφή του, Ντελφίν, τον ξάδελφό του, Μπομπ, τα πάρτι με την Πενελόπ, τον Μέχντι και τον Κοβαλκί, τον φίλο του που έμελλε να τον προδώσει… Θυμάται τον εαυτό του ως φοιτητή στο Παρίσι, τη συνάντησή του με τον Δρ. Μπεχανζέν, θυμάται την ολοένα και πιο ισχυρή του κλίση προς την ανθρωπολογία… Και πάνω απ’ όλα, ο Πολ θυμάται την Εστέρ. Ήταν η καρδιά της ζωής του. Μια «φανατική καρδιά».
«Τα χρυσά μας χρόνια» είναι μία ιστορία ενηλικίωσης που μπορεί να την έχουμε ξαναδεί και να μην διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, αλλά η ζωντάνια της, η ζωηράδα της και η ορμή που λαμβάνει από τους νέους ηθοποιούς της δημιουργεί μία ζεστασιά και έναν ενθουσιασμό που θα κερδίσει και θα αγγίξει όσους την επιλέξουν.