Το ελληνικό κινηματογραφικό σχέδιο «Liar Man» του Μανώλη Μαυρή βραβεύτηκε στις Κάννες

Η συμμετοχή του «Liar Man» στο πρόγραμμα Next Step για την ανάπτυξη του σεναρίου του έχει υποστηριχθεί από το ΕΚΚ και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Parallaxi
το-ελληνικό-κινηματογραφικό-σχέδιο-liar-1009974
Parallaxi

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συγχαίρει τον Μανώλη Μαυρή για τη βράβευση του κινηματογραφικού του σχεδίου «Liar Man» σήμερα στις Κάννες, στο πλαίσιο του προγράμματος Next Step της Εβδομάδας Κριτικής. Το Next Step Hildegarde Award είναι μία σημαντική βοήθεια προς τον Έλληνα δημιουργό στην πορεία υλοποίησης της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του και προώθησή της σε γνωστά κινηματογραφικά φεστιβάλ. Το πρόγραμμα Next Step, στο οποίο φέτος συμμετείχε και η Εύη Καλογηροπούλου με το κινηματογραφικό σχέδιο «Cora», αποτελεί ένα εφαλτήριο για ταλαντούχους μικρομηκάδες απ’ όλο τον κόσμο την ώρα που επιχειρούν το πρώτο, κρίσιμο για την καριέρα τους άλμα προς τα μεγάλα μήκη. Επιλέξιμοι σε αυτό το πρόγραμμα είναι δημιουργοί που έχουν ήδη παρουσιάσει με επιτυχία στην Εβδομάδα Κριτικής μικρού μήκους ταινία τους. Η ταινία «Brutalia, εργάσιμες μέρες» του Μαυρή το 2021 άφησε εκεί τις καλύτερες εντυπώσεις κερδίζοντας το βραβείο Canal+. Το ίδιο συνέβη το 2022 με την ταινία «Στον θρόνο του Ξέρξη» της Καλογηροπούλου, η οποία τιμήθηκε με το ίδιο βραβείο.

Από το «Brutalia» και το «Midnight Skin» στο «Liar Man»

Ο Μανώλης Μαυρής σπούδασε γραφιστική και κινούμενο σχέδιο στην Αθήνα και οπτική επικοινωνία στο Λονδίνο· από το 2014 μέχρι σήμερα έχει σκηνοθετήσει πέντε ταινίες μικρού μήκους («Blue Train», «Maneki Neko», «Skin», «Brutalia, εργάσιμες μέρες», «Midnight Skin» επιδιώκοντας, αναφορικά με τον τρόπο της γραφής του και το ύφος της, μια διαρκή ισορροπία ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό στοιχείο. Η θεματική του, πάντα εξωστρεφής, αποσκοπούσε να προκαλέσει το ενδιαφέρον του διεθνούς κοινού. Στο «Liar Man», ο Μαυρής και η Κατερίνα Ζησούδη, η οποία συνυπογράφει το σενάριο, μπαίνουν στο μυαλό ενός ψεύτη για να περιγράψουν τον ψυχισμό του με εικόνες. Ο σχεδιασμός του φανταστικού σκηνικού (ένα πολυτελές τουριστικό θέρετρο σε ένα ιδιωτικό νησί στις αρχές της δεκαετίας του 1970) είναι της Κωστάντιας Μάνθου. Η συμμετοχή του «Liar Man» στο πρόγραμμα Next Step για την ανάπτυξη του σεναρίου του έχει υποστηριχθεί από το ΕΚΚ και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Το «Liar Man» έχει εξασφαλίσει αμερικανική συμμετοχή στην παραγωγή του (Julia Oh και Zack Nutman / 2AM).

Ελληνικές μικρές ιστορίες στις Κάννες

Από το 2019, χρονιά ορόσημο για την ελληνική ταινία μικρού μήκους χάρη στον Χρυσό Φοίνικα για το έργο «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς» του Βασίλη Κεκάτου, μέχρι σήμερα οι Κάννες έχουν αποδειχθεί δεκτικές στον δυναμισμό και την εξωστρέφεια των νέων Ελλήνων και Ελληνίδων δημιουργών συμβάλλοντας στη διασύνδεσή τους με τους επαγγελματίες του διεθνούς κινηματογράφου. Ενδεικτική για τα παραπάνω είναι και η φετινή φεστιβαλική διοργάνωση. Ο Μαυρής βρίσκεται στις Κάννες όχι μόνον για το σχέδιο του «Liar Man», αλλά και για την ειδική προβολή της πρόσφατης μικρού μήκους ταινίας του «Midnight Skin», ελληνογαλλικής συμπαραγωγής που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής (21/5). Ο Άλκης Παπασταθόπουλος συμμετέχει στο πρόγραμμα Focus WiP (Work in Progress) της Αγοράς των Καννών παρουσιάζοντας εκεί το κινηματογραφικό σχέδιο «Honeymoon» (23/5), το οποίο έχει χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού μέσω του ΕΚΚ από το Ειδικό Πρόγραμμα Covid -19. Η συνεχής και εμφανής ελληνική παρουσία στις Κάννες πιστοποιεί την αξία του κινηματογραφικού έργου που παράγεται στην Ελλάδα και αναδεικνύει τις δυνατότητες των Ελλήνων και Ελληνίδων δημιουργών στον ευρωπαϊκό χώρο.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα