Οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από το “Reworks” της Χαρούλας
Μιλήσαμε με εκείνους που έδωσαν άλλη μορφή στα τραγούδια της αγαπημένης ερμηνεύτριας στη νέα της κυκλοφορία
Το παρελθόν συναντά το παρόν και ταξιδεύει στο μέλλον με το “Reworks” το νέο album της Χάρις Αλεξίου που μοιάζει να γεννήθηκε για να καλύψει την ανάγκη μας, που από τη μία δεν γνωρίζαμε πως είχαμε και από την άλλη, για να νιώσουμε από την αρχή τραγούδια που κάπως, κάποτε αγαπήσαμε πολύ.
Η Χάρις Αλεξίου, με πάνω από 50 χρόνια καριέρας, δεν εφησυχάζει ποτέ και δηλώνει αδιάκοπα ένα δυναμικό καλλιτεχνικό παρόν. Αυτό τα τελευταία χρόνια, η σπουδαία ερμηνεύτρια το συνηθίζει πλέον με εκπλήξεις που διαδέχονται η μία την άλλη.
Έτσι λοιπόν, αυτή τη φορά εμπιστεύεται μια ομάδα παραγωγών της νέας μουσικής γενιάς – τον Ερμή Γεραγίδη (Ermis) και τον Ισίδωρο Κιλούδη (Issy Beats) – οι οποίοι ανέλαβαν να παρουσιάσουν ξανά στο κοινό οκτώ από τα αμέτρητα κομμάτια της τεράστιας πορείας της. Με απόλυτο σεβασμό επιλέγουν και δίνουν νέα πνοή στα ήδη ηχογραφημένα σε προηγούμενο χρόνο τραγούδια της αγαπημένης καλλιτέχνιδας.
Μία μικρή γεύση πήραμε μέσα από τα singles «Ο άνθρωπος του κάβου», «Το τανγκό της Νεφέλης» και το πιο πρόσφατο «Εσύ με ξέρεις πιο πολύ» που κατέκτησε τα ραδιοφωνικά και τα ψηφιακά charts.
Ξεχωριστές στιγμές αποτελούν οι συμμετοχές καλλιτεχνών, όπως ο Χρήστος Μάστορας, η Kid Moxie η δυναμικά ανερχόμενη παραγωγός, συνθέτρια και ερμηνεύτρια με τις σπουδαίες συνεργασίες σε εξωτερικό και Ελλάδα, όπως η πιο πρόσφατη με τους Depeche Mode αλλά και η συμμετοχή της στο soundtrack του “Maestro in Blue”, και φυσικά οι O.P.A. το αγαπημένο συγκρότημα των 90s.
Το album περιέχει όμως και δύο εκπλήξεις, τα ανέκδοτα τραγούδια «Φύγε» και «Άσπρο φεγγάρι». Το «Φύγε», σε rap ρυθμούς, με τη συμμετοχή του ΛΕΞ, ενός από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της rap σκηνής σήμερα, με εκατομμύρια views και streams και δεκάδες χιλιάδες κόσμου στις συναυλίες του. Το δεύτερο είναι το «Άσπρο φεγγάρι», μία ουσάκ μπαλάντα με την συγκινητική ερμηνεία της Χάρις Αλεξίου.
Το «Reworks» κυκλοφορεί σε ψηφιακή μορφή από την Estia Recordings και την Minos EMI, a Universal Music company.
Για το άλμπουμ και την ιδέα της γέννησης του, μιλούν στην Parallaxi οι δύο υπεύθυνοι μουσικοί για το project, ο Ισίδωρος και ο Ερμής, καθώς και η Kid Moxie που ερμηνεύει μαζί με την Χαρούλα την “Πανσέληνο”.
Ισίδωρος Κιλούδης (Issy Beats): “Δύο χρόνια προσπαθούσαμε να ενώσουμε τα κομμάτια του παζλ”
Ήταν Νοέμβρης του 2021, όταν βρεθήκαμε με τον Μάνο Θεοφίλου και μου είπε… Θέλω να «φέρουμε» στο σήμερα κλασικά κομμάτια της Χαρούλας, που τα ξέρει όλος ο κόσμος.
Reworks, του λέω;
Ναι μου λέει…
Αστειεύεσαι…; (γέλια)
Όχι μου λέει (με ακόμα περισσότερα γέλια)
Και κάπως έτσι μεταξύ σοβαρού και αστείου, αν μου επιτρέπεται, δημιουργήθηκε παρέα με τον Ερμή και άλλους καταξιωμένους καλλιτέχνες, δύο χρόνια μετά, αυτό το υπέροχο άλμπουμ!
Δύο χρόνια γεμάτα ανάμεικτα συναισθήματα καθώς προσπαθούσαμε να ενώσουμε τα κομμάτια του παζλ. Βλέπεις, όταν δουλεύεις το «Μια πίστα από φώσφορο» και προσπαθείς να κρατήσεις ζωντανό το παρελθόν και να δώσεις νότες από το τώρα, θέλει πολύ δυνατό στομάχι.
«Ο άνθρωπος του κάβου» ήταν όμως εκείνο το κομμάτι που με συγκίνησε πραγματικά όταν το δουλεύαμε. Η ιστορία του κομματιού, που μοιράστηκε η ίδια μαζί μας ένα βράδυ στο στούντιο, πιστεύω μας άγγιξε όλους.
Δυσκολίες αρκετές, καθώς είχαμε να διαχειριστούμε πέραν του συναισθητικού και το τεχνικό κομμάτι. Πολυκάναλα αρχεία από ταινίες, από ζωντανές παραστάσεις μέχρι και από ηχογράφηση σε κασετόφωνο δεκαετίες πριν.
Αγαπημένη στιγμή; Η ημέρα της κυκλοφορίας, γιατί τότε καταλαβαίνεις πόσο μεγάλες ήταν όλες οι στιγμές που ήμασταν μέσα σε αυτό. Όταν προσπαθούσαμε παρέα να το κάνουμε να «βγάζει» νόημα, για εμάς, για την Χάρις Αλεξίου, για όλο τον κόσμο.
Είναι ένα άλμπουμ, που στα 15 πλέον χρόνια μουσικής μου πορείας, μου έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψω πτυχές του καλλιτεχνικού, και όχι μόνο, εαυτού μου που δεν ήξερα καν ότι υπάρχουν. Nα εκφραστώ και με άλλους, διαφορετικούς τρόπους, παντρεύοντας είδη και ακούσματα που ούτε καν φανταζόμασταν ότι υπάρχουν.
Το «Άσπρο φεγγάρι» είναι από τα αγαπημένα μου. Ένα ακυκλοφόρητο κομμάτι που υπήρχε σαν demo σε μία κασέτα με μία κιθάρα. Σε ελεύθερη απόδοση, άμετρο χωρίς ξεκάθαρο οδηγό.
Πιστεύω ότι το «ντύσαμε» όπως του αρμόζει, ώστε να δημιουργεί στον κόσμο τα ίδια συναισθήματα και εικόνες που νιώσαμε κι εμείς όταν το πρωτοακούσαμε.
Ελπίζω να το απολαύσετε και να νιώσετε συναισθήματα ακούγοντας αυτά τα κλασικά κομμάτια που έμειναν στο χρόνο, από μία ανανεωμένη οπτική γωνία.
Ερμής Γεραγίδης (Ermis): “Κατέβασα αμέσως τα ρολά του studio μου και βούτηξα στο κομμάτι”
Αφετηρία αυτής της συνεργασίας ήταν η τυχαία συνάντησή μας με τον Μάνο Θεοφίλου στο διάδρομο μιας δισκογραφικής εταιρίας. Στην πρώτη μας επίσημη συνάντηση, μου μίλησε για το project και για μερικά κομμάτια που σκεφτόταν να ξανά-φανταστούμε. Δε θυμάμαι τίποτα περισσότερο από το πώς ένιωσα όταν άκουσα το κομμάτι «Ο άνθρωπος του κάβου». Κατέβασα αμέσως τα ρολά του studio μου και βούτηξα στο κομμάτι, προσπαθώντας να ξετυλίξω τα πολλά επίπεδά του, όσο παράλληλα διαχειριζόμουν το δέος που ένιωθα στο άκουσμα των ατομικών καναλιών της φωνής της κυρίας Αλεξίου.
Λίγες μέρες αργότερα, γνώρισα την ίδια και συζητήσαμε για το κομμάτι πάνω από το φρεσκομαγειρεμένο φαγητό της, σαν συνεργάτες πλέον. Από το ένα κομμάτι στο άλλο, κύλησε μια διαδρομή άκρως δημιουργική, με αρκετές εκπλήξεις, όπως οι θησαυροί που ανακαλύπταμε ανάμεσα στα πολυκάναλα των αυθεντικών ηχογραφήσεων – δεύτερες φωνές από τον Γιάννη Πάριο και την Άλκηστις Πρωτοψάλτη που ίσα ίσα διακρίνονται, βιολιά από τον Θάνο Γκιουλετζή και πολλά άλλα.
Ανάμεσα στις νέες ηχογραφήσεις, τις διορθώσεις και τις ακροάσεις, μάθαμε και πολλές ιστορίες για το πώς γράφτηκαν τα κομμάτια, για τους συνθέτες τους αλλά και για την ίδια την κυρία Αλεξίου, κάτι που μας έκανε να αγαπήσουμε ξανά και ακόμα περισσότερο το υπέροχό της έργο. Εύχομαι το έργο αυτό να ταξιδέψει ακόμα πιο μακριά με την συμβολή μας και την κυκλοφορία αυτού του νέου δίσκου.
Kid Moxie: “Κι αυτό ήθελα, να κάνω πιο αστρικό ένα κομμάτι που το έχουμε συνηθίσει «στη γη»”
Με πλησίασε ο Μάνος Θεοφίλου, που είναι ο γιος της Χαρούλας και ο ιθύνων νους πίσω από όλο το project “Reworks”, ο οποίος «μαγείρεψε» λίγο τους συντελεστές με έναν πολύ ευφάνταστο και φρέσκο τρόπο, όπως τουλάχιστον πιστεύω εγώ. Υπήρξε και η συνεργασία με το “Maestro” στην πρώτη σεζόν, όπου και η Χαρούλα και ο Μάνος είχαν ακούσει τον ήχο μου, οπότε τους άρεσε να κάνουμε κάτι παρεμφερές για την «Πανσέληνο». Μου έδωσαν τεράστια ελευθερία όσον αφορά την παραγωγή και το ύφος. Μου έδειξαν πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη. Οπότε αυτό που βγήκε και ακούμε όλοι, ήταν η πρώτη μου αίσθηση για το κομμάτι. Δεν άλλαξε πολύ δηλαδή. Ήταν μία ενστικτώδης αντίδραση σε ένα τραγούδι που αγαπούσα από πάρα πολύ παλιά κι ενώ ποτέ δεν άκουγα ελληνική μουσική, για μένα η Χαρούλα ήταν πάντα η εξαίρεση. Το γεγονός λοιπόν ότι τόσα χρόνια μετά, είδα το όνομα μου δίπλα στο δικό της, ήταν πραγματικά συγκινητικό.
Με εμπιστεύτηκε και υπήρχε μία γενναιόδωρη διάθεση από πλευράς της. Για μένα η «Πανσέληνος» ήταν ένα πολύ γήινο κομμάτι με τη φωνή της Χαρούλας και σκέφτηκα πως μαζί με τη δική μου που είναι κάπως «στα σύννεφα», θα ήθελα να κάνουμε ένα… μουσικό σάντουιτς. Να δείξουμε έτσι αυτές τις δύο διαστάσεις του κομματιού που έχει κάτι πολύ γήινο αλλά μιλάει για το φεγγάρι. Κι αυτό ήθελα, να κάνω πιο αστρικό ένα κομμάτι που το έχουμε συνηθίσει «στη γη».
Της άρεσε πολύ η ιδέα κι έτσι προχωρήσαμε.
Εκτός από την «Πανσέληνο», έκανα και την παραγωγή στο «Μες στα δυο της μάτια» και είναι συγκινητικό όλο αυτό από πολλές πλευρές. Ήταν κομμάτια που σήμαιναν για μένα πάρα πολλά στην εφηβεία μου. Φαντάζομαι πως και για εκείνη, να τα ακούει με μία τέτοια νέα πνοή, όχι μόνο από μένα αλλά κι από τον Μάστορα, τον ΛΕΞ, τον Ερμή, από όλους που μπήκαμε σε αυτό το project, θα είναι συγκινητικό.
Tracklist:
- Ο άνθρωπος του κάβου
- Εσύ με ξέρεις πιο πολύ (με τον Χρήστο Μάστορα)
- Άσπρο φεγγάρι
- Μια πίστα από φώσφορο
- Μία είναι η ουσία
- Ψυχές και σώματα
- Πανσέληνος (με την Kid Moxie)
- Φύγε (με τον ΛΕΞ)
- Μες στα δυο της μάτια (με τους O.P.A.)
- Το τανγκό της Νεφέλης
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.