Όταν η Ελλάδα συνομιλεί με τη Δύση (2/6)
ΟΤΑΝ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΗ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΕΝΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ Απόλλων Γραμματικόπουλος, βιολί Ήβη Παπαθανασίου, τσέλο Κώστας Χάρδας, πιάνο ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014, 9 μ.μ. Αίθουσα δοκιμών Κ.Ο.Θ. «Σόλων Μιχαηλίδης» (πρώην Παλλάς) Λεωφόρος Νίκης 73 Είσοδος ελεύθερη Το Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής του Α.Π.Θ. διοργανώνει συναυλία με θέμα τη μουσική σχέση Ελλάδας και Δύσης, μια σχέση […]
ΟΤΑΝ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΗ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΕΝΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
Απόλλων Γραμματικόπουλος, βιολί Ήβη Παπαθανασίου, τσέλο Κώστας Χάρδας, πιάνο
ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014, 9 μ.μ. Αίθουσα δοκιμών Κ.Ο.Θ. «Σόλων Μιχαηλίδης» (πρώην Παλλάς) Λεωφόρος Νίκης 73 Είσοδος ελεύθερη
Το Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής του Α.Π.Θ. διοργανώνει συναυλία με θέμα τη μουσική σχέση Ελλάδας και Δύσης, μια σχέση που ορίζεται από τη μεταφορά «κεντρικών» ιδεών της Δύσης στην «περιφέρεια» μέσω μιας διαδικασίας περισσότερο διαλόγου παρά επιρροής.
Η συναυλία επιχειρεί να ρίξει φως σε (πραγματικές ή φανταστικές) μουσικές συνομιλίες Ελλήνων συνθετών με τη Δύση.
Θα ακουσθούν (πραγματικές ή φανταστικές) μουσικές συνομιλίες των L.A. Bourgault-Ducoudray – Γεώργιου Καζάσογλου, Γ.Α. Παπαϊωάννου – Arthur Honegger, John Cage – Μιχάλη Λαπιδάκη, Δημήτρη Τερζάκη – Arvo Part, Manuel de Falla – Γιάννη Κωνσταντινίδη.
Βιογραφικά
Ο Απόλλων Γραμματικόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα και προέρχεται από μουσική οικογένεια. Σπούδασε με τον Π. Δεσποτίδη και αφού αποφοίτησε με υψηλές διακρίσεις, ολοκλήρωσε ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. τις σπουδές του σε μεταπτυχιακό επίπεδο στην Αυστρία και στη Γερμανία με τους Στ. Καφαντάρη,W. Rademacher και Lukas David. Έχει βραβευτεί στο διεθνή διαγωνισμό Alpe-Adria στη Gorizia της Ιταλίας και έκτοτε εμφανίζεται τακτικά ως σολίστ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι καθηγητής στο Ωδείο Αθηνών, μέλος του Κουαρτέτου Εγχόρδων Αθηνών και του Trio Arte. Από το 2003 είναι Κορυφαίος Α’ της ομάδας των β΄ βιολιών στην Κ.Ο.Α.
Η Ήβη Παπαθανασίου σπούδασε πιάνο και αρμονία στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, αντίστιξη και φούγκα στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠ.Θ. και τσέλο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη: Δημήτρη Πάτρα). Συνέχισε τις σπουδές της στο Trinity College of Music i του Λονδίνου με τον Derek Aviss και απέκτησε το Μεταπτυχιακό τίτλο με διάκριση το 1997 και το Master in Performance and Related Studies από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου το 1998 (διάκριση για την εργασία με θέμα την εκτέλεση των Σουιτών για σόλο τσέλο του J.S. Bach από τον Pablo Casals). Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες ως σολίστ ή ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου στη Ελλάδα, την Αγγλία και την Τσεχία. Έχει κερδίσει πολλά πρώτα βραβεία σε διαγωνισμούς του Trinity College, καθώς και την κατηγορία εγχόρδων του διαγωνισμού του Angloczechoslovak Trust. Από το 2001 αποτελεί μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Ηχογράφησε μουσική του Γ. Α. Παπαϊωάννου για CD που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2013 από την εταιρία Naxos.
Ο Κώστας Χάρδας είναι λέκτορας συστηματικής μουσικολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Σπούδασε πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Αθηναϊκό Ωδείο και μουσικολογία στο Α.Π.Θ. Υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών του έδωσε τη δυνατότητα να αποκτήσει Master από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και διδακτορική διατριβή από Πανεπιστήμιο του Surrey. Η διατριβή του κυκλοφόρησε από γερμανικό εκδοτικό οίκο. Έχει παρουσιάσει ανακοινώσεις σε συνέδρια και έχει δημοσιεύσει στα παρακάτω πεδία: ανάλυση και θεωρία της μουσικής, νεοελληνική μουσική, μουσική του δέκατου ένατου και του εικοστού αιώνα. Ως πιανίστας έχει μαθητεύσει δίπλα στους Γιολάντα Σεβέρη, Δόμνα Ευνουχίδου, John Bingham, Μαρτίνο Τιρίμο, Roberto Szidon και Philip Fowke. Εμφανίστηκε σε ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι μέλος του συνόλου Piandemonium. Το 2013 κυκλοφόρησε ηχογράφησή του με έργα για σόλο πιάνο και μουσικής δωματίου του Γ. Α. Παπαϊωάννου για την εταιρία ΝΑΞΟΣ.
Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής
Tο Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής (Contemporary Music Lab) ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2009. Όπως αναφέρεται στο ιδρυτικό του καταστατικό, Tο Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής (Ε.Σ.Μ.) ιδρύθηκε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με σκοπό την εξυπηρέτηση ερευνητικών, εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών ανάγκων του Τμήματος και ιδίως της Κατεύθυνσης Σύνθεσης σε Προπτυχιακό, Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό επίπεδο. Παράλληλα όμως στόχος του Ε.Σ.Μ. είναι να υπερβεί τα ακαδημαϊκά όρια της αποστολής του και να φέρει τη σύγχρονη μουσική, δηλαδή, τη μουσική του 20ού και του 21ου αιώνα, στο κοινό της Θεσσαλονίκης. Το Ε.Σ.Μ. τα τελευταία δύο χρόνια, συνεργαζόμενο, κατά κύριο λόγο, με το dissonArt ensemble έχει διοργανώσει πάνω από δέκα συναυλίες σύγχρονης μουσικής σε χώρους όπως η αίθουσα δοκιμών της Κ.Ο.Θ. “Σόλων Μιχαηλίδης”, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και το Βαφοπούλειο Πολιτιστικό Ίδρυμα, έχει συμμετάσχει στα Εργαστήρια Σύνθεσης στο Μ.Μ.Θ. και έχει διοργανώσει σεμινάρια σύνθεσης και αυτοσχεδιασμού στο Τ.Μ.Σ. Έχει παρουσιάσει τη μουσική σημαντικών συνθετών της εποχής μας για πρώτη φορά στην Θεσαλονίκη όπως μεταξύ άλλων Γιώργο Απέργη, Salvattore Sciarrino και Morton Fledman. Από το 2011 η Music Foundation Ernst von Siemens χρηματοδοτεί το έργο «Εκπαιδευτικές δραστηριότητες έρευνας, ερμηνείας και εκτέλεσης σύγχρονης μουσικής» του Εργαστηρίου Σύγχρονης Μουσικής. Διευθυντής και ιδυτής του Ε.Σ.Μ. είναι ο αναπληρωτής καθηγητής σύνθεσης του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Μιχάλης Λαπιδάκης.
*2/6, Αίθουσα δοκιμών Κ.Ο.Θ. «Σόλων Μιχαηλίδης» (πρώην Παλλάς), Λεωφόρος Νίκης 73, Ώρα: 21.00, Είσοδος: Ελεύθερη