STEREOMATIC C.E.O. : Ο Μίκης Θεοδωράκης γίνεται “ηλεκτρονικός”!
Πώς θα ήταν ο Μίκης σύμφωνα με τους ηλεκτρονικούς ήχους και τις τεχνικές του 21ου αιώνα;
Πώς θα ήταν η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη αν παρουσιαζόταν σύμφωνα με τις τεχνικές και τα Μέσα του 21ου αιώνα; Οι STEREOMATIC C.E.O (creative electronic orchestra) δεν έκρυψαν ποτέ την αγάπη τους για τις διασκευές. Μετά από τα διασκευασμένα κομμάτια τους που έκαναν αίσθηση κατά το παρελθόν επιστρέφουν ανανεωμένοι και τολμούν με ένα ευγενικό, δημιουργικό, θράσος να διασκευάσουν για πρώτη φορά παγκοσμίως τα κινηματογραφικά κομμάτια του Μίκη Θεοδωράκη.
Μετά το “Μια φορά θυμάμαι” της Αρλέτας και το “Μια αγάπη για το καλοκαίρι” της Καίτης Χωματά, η “Μισιρλού” είναι μερικές μόνο από τις διασκευές τους οι οποίες κατάφεραν να παραμείνουν στα charts των ραδιοφώνων για πολύ καιρό και να αφήσουν το δικό τους στίγμα. Τώρα ήρθε η σειρά και του μεγάλου Έλληνα καλλιτέχνη Μίκη Θεοδωράκη, να αφεθεί το έργο του στα χέρια τους.
Το MIKIS21 & MIKIS4:21 The Opening Scene αποτελούν τις εκδοχές των STEREOMATIC C.E.O για το πώς θα ήταν τα τραγούδια του Μίκη αν κυκλοφορούσαν για πρώτη φορά σήμερα. Το MIKIS21 αποτελεί το συνολικό αφιέρωμα των STEREOMATIC C.E.O για 1η φορά στον κόσμο στην κινηματογραφική μουσική του Θεοδωράκη και κυκλοφορεί στις αρχές του 2017. Μπορείτε ωστόσο να πάρετε μια γεύση από το MIKIS4:21, τέσσερα κομμάτια από τα 21 συνολικά, τα οποία κυκλοφορούν ήδη.
Όταν ρωτήσαμε τον Κωνσταντίνο Αποστολόπουλο (Lennoir), ιδρυτικό μέλος των STEREOMATIC, αν φοβήθηκαν να διασκευάσουν Μίκη Θεοδωράκη, η απάντηση ήταν αφοπλιστική: “δεν είναι και να φοβάσαι πολύ”. Ο Lennoir πιστεύει πως η μουσική είναι ελευθερία χωρίς “αλλά” αν και στην συγκεκριμένη περίπτωση είχαν την αμέριστη εμπιστοσύνη και άδεια του ανθρώπου ο οποίος έχει στην δικαιοδοσία του το πρωτότυπο υλικό.
Η απόφαση για την διασκευή κομματιών του Μίκη Θεοδωράκη γεννήθηκε σε ένα τυχαίο brainstorming. Τους ιντρίγκαρε το γεγονός πως τα κινηματογραφικά κομμάτια του Μίκη Θεοδωράκη δεν έχουν διασκευαστεί ποτέ ξανά παγκοσμίως.
Πώς δέχεται ο κόσμος τις διασκευές επάνω σε κομμάτια τα οποία έχει αγαπήσει ή ακόμα και συνδέσει με τις πρώτες εκτελέσεις; Ο Κωνσταντίνος μας λέει πως “οι σχετικοί με την μουσική το βρίσκουν ενδιαφέρον ενώ από την άλλη πάντα θα υπάρχει κόσμος ο οποίος θα διαμαρτύρεται”. Όλοι όμως, ακόμα και εκείνοι που διαφωνούν με τις διασκευές σε έργα τέτοιου μεγέθους καλλιτεχνών, καταλήγουν ότι πρόκειται για μια δουλειά, ένα προτζεκτ που έχει λόγο ύπαρξης.
Το μότο του Lennoir λέει πως «δεν πρόκειται να κάνω κάτι που έχει κάνει και άλλος». Τι κρύβει η ενασχόληση με τις διασκευές όμως, που εν μέρει κρύβει κάτι που έκανε κάποιος άλλος; Σύμφωνα με τους STEREOMATIC C.E.O. οι διασκευή κομματιών κρύβει ρίσκο. Ρίσκο γιατί η ανακατασκευή δεν απευθύνεται σε προκαθορισμένο τάργκετ γκρουπ. Ρίσκο για το όνομά σου γιατί “δεν κάνεις κάτι φαινομενικά καινούριο”.
Για τους STEREOMATIC C.E.O όλες οι δουλειές τους ήταν ευχάριστες. Από την Τζένη Βάνου και το Νέο Κύμα μέχρι την σύνθεση κομματιών για διαφημίσεις. Αλλά αυτό που μας εξομολογήθηκε ο Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος είναι πως στο MIKIS4:21 The Opening Scene το διασκέδασαν και το ευχαριστήθηκαν πολύ γιατί και το μέγεθος ήταν κατά πολύ μεγαλύτερο σε όλα τα επίπεδα.
*Το MIKIS4:21 The Opening Scene που κυκλοφόρησε περιλαμβάνει τα κομμάτια KAHMOS, LOVE SONG FOR PHOEDRA, PAOLA και POTE THA KANEI XASTERIA. Το MIKI21 αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2017 από την FM Records.