Τα Πάντα Όλα πάνε με δύναμη προς τα Όσκαρ

Τα Πάντα Όλα δείχνουν πως πάμε σε έναν οσκαρικό θρίαμβο της σπουδαίας ταινίας των Ντάνιελς.

Γιάννης Γκροσδάνης
τα-πάντα-όλα-πάνε-με-δύναμη-προς-τα-όσκα-978282
Γιάννης Γκροσδάνης

Τα Πάντα Όλα δείχνουν πως πάμε σε έναν οσκαρικό θρίαμβο της σπουδαίας ταινίας των Ντάνιελς. Τουλάχιστον οι ενδείξεις των σημαντικών κινηματογραφικών Σωματείων αυτό δείχνουν καθώς Παραγωγοί και Ηθοποιοί, οι οποίοι μετά τους Σκηνοθέτες έδιναν τα βραβεία τους αυτό το Σαββατοκύριακο, έδειξαν πως δύσκολα θα υπάρξει ανατροπή προς κάποια άλλη κατεύθυνση.

Αρχικά στους Παραγωγούς η ταινία των Ντάνιελς στέφθηκε νικήτρια ως ταινία της χρονιάς. Η κρίση των PGA (Producers Guild Awards) έχει κουμπώσει 23 φορές με τον μεγάλο νικητή της Ακαδημίας στα Όσκαρ τα τελευταία 33 χρόνια. Η τελευταία σοβαρή διαφοροποίηση ήρθε το 2019 όταν οι Παραγωγοί επέλεξαν για το σωματειακό βραβείο τους το 1917 του Σαμ Μέντες όμως το Όσκαρ καλύτερης ταινίας πήγε στα Παράσιτα του Μπουν Τζουν Χό ενώ πέρυσι με την ανάδειξη του CODA της Σίαν Χέντερ σε ταινία της χρονιάς έκαναν την ανατροπή στην οσκαρική κούρσα και στα προγνωστικά που μέχρι τότε ήθελαν την Εξουσία του Σκύλου να προηγείται. Στους υπόλοιπους νικητές των PGA o Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ποιος είναι το φαβορί στα animation καθώς η υπέροχη διασκεύη του στον Πινόκιο ξεχώρισε (σημειώστε πως ο Ντελ Τόρο σάρωσε και στα βραβεία των δημιουργών animation που έγιναν επίσης μέσα στο weekend και καταλαβαίνετε πως έχει κλειδώσει και το Όσκαρ) ενώ στα ντοκιμαντέρ όπως φαίνεται θα έχουμε σκληρή μάχη ανάμεσα στην Λόρα Πόιτρας του All the beauty and the bloodshed και το πολιτικό ντοκιμαντέρ Navalny (σαφής ένδειξη πως ο πόλεμος της Ουκρανίας απασχολεί και την καλλιτεχνική κοινότητα των Όσκαρ).

Όσον αφορά τους ηθοποιούς έδειξαν επίσης να εκτιμούν το Τα Πάντα Όλα, μια απόλυτα λογική επιλογή καθώς οι ηθοποιοί της ταινίας έχουν σημαντικό ρόλο στο όραμα των Ντάνιελς και πήραν το βραβείο του καλύτερου καστ της χρονιάς (το βραβείο για την καλύτερη ταινία, όπως την εκτιμά το Σωματείο των Ηθοποιών) και συνολικά 4 βραβεία της βραδιάς κατέληξαν στα χέρια συντελεστών της ταινίας, αριθμός σημαντικής πρωτιάς και ρεκόρ για τα SAG Awards καθώς στο παρελθόν μόλις τρεις ταινίες είχαν από 3 νίκες. Στα επιμέρους ερμηνευτικά βραβεία ο Μπρένταν Φρείζερ της Φάλαινας δεν είχε τελικά πρόβλημα με τον Όστιν Μπάτλερ του Έλβις ενώ ο ασιατικής καταγωγής Κε Χουί Κουάν δείχνει επίσης ακλόνητο οσκαρικό φαβορί. Στις γυναίκες ωστόσο το Σωματείο Ηθοποιών έκανε την έκπληξη αρχικά με την επιλογή στον Β γυναικείο της Τζεϊμι Λι Κέρτις (του Τα Πάντα Όλα) έναντι της Άντζελα Μπάσετ (του Black Panther) ενώ η μεγάλη ανατροπή έγινε στον Ά γυναικείο με την Μισέλ Γεό (Τα Πάντα Όλα) να προσπερνάει την Κειτ Μπλάνσετ (του Ταρ). Απόλυτα λογική η επιλογή των ηθοποιών καθώς εκτίμησαν πως η Μισέλ Γεό έχει να ρυθμίσει με την ερμηνεία της ένα ετερόκλητο και αταξινόμητο σύμπαν μέσα στην ταινία ενώ η Μπλάνσετ παρά το ότι δίνει μια πραγματικά τεράστια ερμηνεία είχε το αβαντάζ ερμηνευτικά ότι όλα σε σχέση με το σενάριο και τον χαρακτήρα της κουμπώναν και συνέκλιναν πάνω της.

Με τα βραβεία Παραγωγών και Ηθοποιών όλα δείχνουν πως το Τα Πάντα Όλα πάει για οσκαρικό θρίαμβο – εκτός απρόοπτου – καθώς πολύ δύσκολα θα αλλάξει κάτι. Τι θα μπορούσε να κάνει μια κάποια ανατροπή; Σίγουρα όχι οι Fabelmans του Σπήλμπεργκ, πιθανότατα όχι Τα Πνεύματα του Ινισέριν του Μακ Ντόνα. Αν η Ακαδημία ήθελε να κάνει την έκπληξη θα μπορούσε να στηρίξει το Ουδέν Νεότερο από το Δυτικό Μέτωπο του Nteflix (κάνοντας ένα δυναμικό πολιτικό statement κατά του πολέμου στην Ουκρανία) ή αλλιώς η απόλυτη έκπληξη θα ήταν μια νίκη του Τοπ Γκαν (ένα statement για την σημασία της κινηματογραφικής διανομή αλλά ως ταινία που δεν έχει πατήματα στο σενάριο ή στη σκηνοθεσία και άρα αδυνατίζει μια πιθανή νίκη της). Αλλά όλα αυτά θα τα δούμε κατά πόσο μπορούν να γίνουν στα Όσκαρ σε δύο εβδομάδες από τώρα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα