10 θέατρα για τον Απρίλη
Πάμε θέατρο σε 10 απριλιάτικες παραστάσεις.
10 θέατρα που διαλέξαμε και παίζουν μέσα στον Απρίλη.
Το ξύπνημα της Άνοιξης
Το Frühlingserwachen, είναι ένα τολμηρό θεματικά έργο πάνω στο πρώτο ξύπνημα της σεξουαλικότητας των εφήβων. Στην εποχή του προκάλεσε έντονη λογοκρισία για την βαθιά κριτική που άσκησε και τη σύγκρουση που ήρθε με το κατεστημένο της εποχής του και που συνεχίζει με τρόπο δυνατό και ποιητικό να το κάνει μέχρι σήμερα. Ένα έργο για τη στιγμή που όλοι ρωτήσαμε εκείνους που «ξέρουν» για το πώς και το γιατί ήρθαμε στον κόσμο και τις απαντήσεις που δεν πήραμε.
Οι αλήθειες και τα ψέματα για το πώς μια κοινωνία μεγαλώνει τα παιδιά της, από έναν συγγραφέα που είχε το θάρρος να ανοίξει μια κατά μέτωπο επίθεση με το σύστημα αξιών του ανθρώπινου πολιτισμού, που μέχρι σήμερα βρίσκεται σε βαθιά κρίση όσο αποφεύγει να δει πως μεγαλώνει παιδιά και όχι κούκλες.
Tο γνωστό θεατρικό έργο του Φρανκ Βέντεκιντ, ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη,στο θέατρο Αυλαία από μία ομάδα νέων ηθοποιών οι οποίοι δίνουν το δικό τους χρώμα. Το έργο έχει μεταφραστεί από τον Γιώργο Δεπάστα, ενώ έχει διασκευαστεί από τη σκηνοθέτη Δήμητρα Λαρεντζάκη. Το έργο είναι ακατάλληλο για ανήλικους κάτω των 15 ετών
*13 – 24 Απριλίου 2016, θέατρο Αυλαία, τηλ. 2310237700. Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 20:00. Διάρκεια παράστασης:105’
Μια αστυνομική κωμωδία των Ρέππα – Παπαθανασίου
Παίζεται για τρίτη συνεχή χρονιά και έρχεται στη Θεσσαλονίκη για δεύτερη φορά. Η αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά, «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε», που διασκεύασαν και σκηνοθέτησαν ο Θ.Παπαθανασίου και ο Μ. Ρέππας διαδραματίζεται στα μέσα της δεκαετίας του 50 σε ένα ορεινό θέρετρο στην Γαλλία. H Κατρίν (Κάτια Δανδουλάκη) δηλώνει στην αστυνομία την εξαφάνιση του άντρα της. Μετά τρεις μέρες απουσίας του συζύγου έρχεται στο σπίτι της ο αστυνομικός επιθεωρητής (Τάσος Κωστής) να της ανακοινώσει ότι οι έρευνές του απέβησαν άκαρπες. Και τότε ξαφνικά έρχεται στο σπίτι ο εξαφανισμένος σύζυγος (Θάνος Καληώρας). Αλλά η Κατρίν δεν τον αναγνωρίζει. Της είναι τελείως άγνωστος. Αντίθετα ο σύζυγος σοκάρεται από την αντίδραση της και φωνάζει την ιδιοκτήτρια του σπιτιού (Ελένη Κρίτα) η οποία τον αναγνωρίζει. Ο γρίφος περιπλέκεται διαρκώς όταν εμφανίζεται ένας εκκεντρικός πελάτης του συζύγου (Παντελής Καναράκης) και μια ιδιόρρυθμη ρουμάνα νοσοκόμα (Τζόυς Ευείδη) σε ένα αστυνομικό μυστήριο που δεν ξεδιαλύνεται παρά μόνο την τελευταία στιγμή του έργο με ένα φινάλε που αποκλείεται να μαντέψει και ο πιο έμπειρος θεατής αστυνομικών έργων.
*Από 6/4, ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ, Βασ. Όλγας 11 & Παρασκευοπούλου 9, τηλ. 2310 819 153
Για τη Σωτηρία Μπέλλου
Το θεατρικό έργο «Σωτηρία με λένε» της δημοσιογράφου Σοφίας Αδαμίδου, την οποία η ίδια η Μπέλλου είχε εξουσιοδοτήσει να γράψει τη βιογραφία της, ανεβαίνει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία της Χριστίνας Χατζηβασιλείου. Το ρόλο της Σωτηρίας Μπέλλου ερμηνεύει η Έφη Σταμούλη. Η μεγάλη μεγάλη λαϊκή ερμηνεύτρια και μορφή του ελληνικού μουσικού στερεώματος λίγες ώρες πριν από τη σοβαρή επέμβαση που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη φωνή της, μιλά ασταμάτητα για την πολυτάραχη ζωή της: τα πρώτα χρόνια στη Χαλκίδα, την αναχώρηση για την Αθήνα μια μέρα μετά το ξέσπασμα του ελληνοϊταλικού πολέμου, τη συνεργασία με τον Τσιτσάνη…
*2-10/4, Δημοτικό θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη».
Ένα κλασικό έργο
Στη Νέα Υόρκη του 1957, ένα αλλοδαπό αγόρι δεκαέξι χρόνων κατηγορείται για φόνο. 12 ένορκοι συνεδριάζουν για το αν θα εφαρμοστεί η θανατική ποινή, αντικατοπτρίζοντας τις – δυστυχώς διαχρονικές – προκαταλήψεις της κοινωνίας μας, μέσα από 12 πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται «βίαια» μπροστά στα μάτια μας. «12 θυμωμένοι άντρες» κλειδωμένοι σ’ ένα δωμάτιο, έχουν κληθεί να αποφασίσουν ομόφωνα για τη ζωή ενός νέου ανθρώπου, αντιμετωπίζοντας το βάρος της ευθύνης που φέρνει η κάθε τους απόφαση. Οι θεατές παρακολουθούν από την «κλειδαρότρυπα» της αίθουσας ενόρκων, μία από τις πιο διχαστικές και επιδραστικές υποθέσεις όλων των εποχών, με τους 12 ενόρκους άλλοτε να ταυτίζονται και άλλοτε να συγκρούονται.
Το θέατρο μετατρέπεται σε δικαστικό μέγαρο θέτοντας τους θεατές στη θέση των ενόρκων! Το έργο βασίζεται στην ομώνυμη αμερικάνικη τηλεταινία του 1954, που το 1957 έγινε ταινία με το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Σίντνεϊ Λιούμετ (Χρυσή Άρκτος, πολλά βραβεία και τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ (μία εκ των οποίων καλύτερου σεναρίου του Ρέτζιναλντ Ρόουζ) και στη θεατρική του μεταφορά, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαϊδη, κρατήθηκε η εποχή που γράφτηκε το έργο «Οι 12 Ένορκοι», η επιτυχημένη παράσταση που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, 2 βραβεία κοινού και το 34ο Κορφιάτικο Βραβείο Σκηνοθεσίας, έπειτα από δύο θεατρικές σεζόν sold-out παραστάσεων, θα φιλοξενηθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης από το ΚΘΒΕ έντεκα μοναδικές παραστάσεις.. Οι 12 ένορκοι είναι: Χριστόδουλος Στυλιανού, Τρύφων Καρατζάς, Θανάσης Κουρλαμπάς, Γιώργος Γιαννόπουλος, Περικλής Λιανός, Βασίλης Παλαιολόγος, Χάρης Μαυρουδής, Μανώλης Ιωνάς, Απόλλων Μπόλλας, Αλέξανδρος Πέρρος, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Αυγουστίνος Κούμουλος. Τη φωνή της χαρίζει η Νένα Μεντή.
*14-24/4, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, Τηλ. 2315 200200
Θεατρικό Τουρνουά 5×5
Το ΚΘΒΕ δίνει βήμα στις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις που αγωνίζονται να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν με το κοινό, προκειμένου να δείξουν τη δουλειά τους. «Τουρνουά 5Χ5». Πέντε θεατρικές ομάδες της πόλης παρουσιάζουν πέντε θεατρικές παραγωγές στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών: 1. ΝόVAN Theater Group – «Απόψε στο Στράτφορντ» της Μάρας Γαβριηλίδου σκην. Λένα Πετροπούλου (25/26/27/3/16): Ένας θίασος σε παράκρουση παίζει θέατρο για να σώσει το τομάρι του! Οι NόVan Theatre Group παρουσιάζουν μια ανατρεπτική κωμωδία θεάτρου μέσα στο θέατρο, ιχνηλατώντας τα πρώτα συγγραφικά βήματα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και φωτίζοντας τα λεγόμενα «σκοτεινά» χρόνια της ζωής του. 2. ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ, «Chat» του Gustavo Ott του Αντώνη Καραγιάννη (1/-3/4/16): Ο πολυβραβευμένος Βενεζουελανός θεατρικός συγγραφέας και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου San Martin, γράφει πέντε ιστορίες εικονικής πραγματικότητας και αληθινής ζωής. Πέντε ιστορίες τρέλας και ελπίδας, έρωτα και αρρώστιας, φανατισμού και θανάτου με πρωταγωνιστές εμάς, τα παιδιά μας, τους γείτονές μας, το μικρό μας ασφαλές σύμπαν. 3. ARS MORIENDI, «Το αριστούργημα ή Τhe Re- Mohammed Τy Show» του Christian Lollike (8-10/4/16): Ο Lollike στήνει ένα θραυσματικό κείμενο, όπου τρεις παρουσιαστές ενός ριάλιτι σόου αγωνίζονται να πείσουν το κοινό που τους παρακολουθεί, για το ποιο είναι το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό δημιούργημα. Η πτώση των δίδυμων πύργων στην Αμερική, η γενοκτονία στην Ρουάντα ή η σφαγή στο Μπελσάν της Ρωσίας. Το έργο καταδεικνύει και καυτηριάζει την απόσταση ασφαλείας του δυτικού κόσμου ανάμεσα στην αλληλεγγύη των καλών προθέσεων και την επιδερμική, σχεδόν ελιτίστικη αντίληψη του προβλήματος. 4. ΟΜΑΔΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Α4Μ , «Καντάν» του Γιούκιο Μισίμα (διασκευή) της Αθηνάς Δράγκου (15-17/4/16): βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Γιούκιο Μισίμα, το οποίο στην πρωτότυπή του μορφή αποτελεί έργο του ιαπωνικού θεάτρου Νοh. Παράσταση σωματικού θεάτρου όπου στοιχεία του παραδοσιακού ιαπωνικού θεάτρου Νοh και του σύγχρονου ιαπωνικού χορού Butoh συγκεράζονται ζωντανά με τη σύγχρονη μουσική. 5. ΟΥΚ ΝΟΥΚ, «Friday Bloody Friday» του Πάνου Δεληνικόπουλου (22-24/4/16): Μια παράσταση όπου ως δραματουργικό υλικό λειτουργεί η σκηνοθεσία. Eπτά ηθοποιοί σε αλληλεπίδραση με τον παρόντα χρόνο, και τον διάλογό τους με το ζωντανό μουσικό μέλος, προσεγγίζουν το τρίπτυχο ζωντανό σώμα-θάνατος-μνήμη.
*25/3 – 24/4/16, Μονή Λαζαριστών, Μικρό Θέατρο, τηλ. 2310-589.200
Lebensraum του Θανάση Τριαρίδη
Η παράσταση «Lebensraum», ένα μονόπρακτο πείραμα για την καλοσύνη με τρία πρόσωπα, έρχεται από τις 22 Ιανουαρίου στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης, σε σκηνοθεσία Έλενας Σωκράτους από ομάδα νέων καλλιτεχνών που ζουν και εργάζονται στο Βερολίνο Στο χώρο ενός θεάτρου συναντώνται ο χειριστής ενός πειράματος, ο αποδέκτης και το κοινό. Ένα μονόπρακτο για την καλοσύνη. Ένα Πείραμα για την Ευθύνη, την Ηθική, τον Έλεγχο και την Εξουσία. Πόσο ανεκτικοί γινόμαστε στο παράλογο όταν έχει περάσει από τον έλεγχο της «νομιμότητας»; Με τι διαφωνούμε και τι φοβόμαστε την πράξη ή τις συνέπειες της; Η παράσταση ξεκίνησε αρχές Μάρτη στο Βερολίνο, έπαιξε στην Φρανκφούρτη και αρχές του Απρίλη στην Αθήνα πριν έρθει εδώ. Ακολουθούν παραστάσεις στην Κύπρο.
*14-17/4, BlackBox, Βασ. Όλγας 65, Τηλ. 2310829254.
Ένα φαντασμα-τικό καμπαρέ
Η ομάδα θεάτρου «δήλος» παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση ΤΕΡΕΖΙΝ σε σκηνοθεσία Δήμητρας Χατούπη. Η Τερεζίν ή αλλιώς Theresienstadt χτίστηκε κατά την διάρκεια του 18ου αιώνα και λειτούργησε αρχικά ως στρατιωτικό οχυρό. Κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε από τους Ναζί ως Εβραϊκό γκέτο. Συγκεκριμένα, η Τερεζίν αποτέλεσε ενδιάμεσο στρατόπεδο για πάνω από 150.000 Εβραίους, πριν επιβιβαστούν στα τρένα θανάτου που οδηγούσαν στο Άουσβιτς και την Τρεμπλίνκα. Μέχρι το τέλος του πολέμου, 35.000 Εβραίοι ανάμεσα τους και δεκάδες χιλιάδες παιδιά, άφησαν την τελευταία τους πνοή στο ιδιόμορφο αυτό γκέτο. Ιδιόμορφο γιατί δεν αποτέλεσε στρατόπεδο εξόντωσης αλλά προπαγάνδας. Χιλιάδες Εβραίοι καλλιτέχνες βρέθηκαν στην Τερεζίν και αναγκάστηκαν να δημιουργήσουν έργα προς τιμήν του Γερμανικού κράτους. Ένα εικονικό πολιτιστικό κέντρο, ικανό να πείσει τους επισκέπτες του Ερυθρού Σταυρού και την παγκόσμια κοινή γνώμη για την ευνοϊκή μεταχείριση της εβραϊκής φυλής. Το γκέτο – βιτρίνα του Ναζιστικού κόμματος, συγκέντρωσε κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όλων των ειδών τους καλλιτέχνες. Αντιμέτωποι με τον βέβαιο θάνατο, καλούνται να δημιουργήσουν για μια τελευταία φορά πριν σταλούν στους θαλάμους αερίων. Μια ομάδα καλλιτεχνών ετοιμάζει ένα καμπαρέ για την επίσκεψη του Ερυθρού σταυρού. Το τέλος της παράστασης θα σημάνει και το τέλος της ζωής τους.
*20 & 21/4, BlackBox, Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2 | τηλέφωνο: 2310829254
Το κύκνειο άσμα του Σέξπιρ
Η Κική Στρατάκη μαζί με τη θεατρική ομάδα, «Push your Art Company», παρουσιάζει την παράσταση, «Η Τρικυμία» του Σέξπιρ. Το κύκνειο άσμα του μεγάλου συγγραφέα σε μετάφραση του Νίκου Χατζόπουλου έρχεται να κατακλύσει τη σκηνή με μαγεία, έρωτα, σκληρότητα και χιούμορ. «Η Τρικυμία» μας υπόσχεται ένα ταξίδι στο νησί της ιστορίας. Μια ομάδα τεσσάρων ηθοποιών και μιας χορεύτριας αφηγούνται την μαγική ιστορία της Τρικυμίας μέσα από ένα χαρούμενο καρναβάλι εναλλαγής ρόλων και χρωμάτων, πραγματικότητας και φαντασίας, τρέλας και λογικής, τραγικού και κωμικού. Οι εικόνες και τα όνειρα φτιάχνονται μπροστά στα μάτια των θεατών με όλα τα θεατρικά υλικά. Τα σώματα, οι ήχοι, η μουσική, το φως αφηγούνται με απλότητα και αλήθεια. «Είμαστε από το υλικό που είναι φτιαγμένα τα όνειρα» γράφει ο Σέξπιρ «και τα όνειρα τα φτιάχνουμε εμείς» συμπληρώνουν οι συντελεστές της παράστασης.
*8-24/4, BlackBox, Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2 | τηλέφωνο: 2310829254
Το αγόρι με τη βαλίτσα του Μάικ Κένι
Ένα έργο που απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικους θεατές, με το οποίο ο πολυβραβευμένος βρετανός θεατρικός συγγραφέας Μάικ Κένι αγγίζει ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα, σε μια παράσταση που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει όλους μας σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα της προσφυγιάς και της αναγκαστικής και βίαιης μετανάστευσης.
Μία παράσταση χειροποίητη σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, χωρίς εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια, στηριγμένη στα βασικά υλικά του θεάτρου: το παιχνίδι, τη μεταμόρφωση, τα αληθινά αισθήματα, τον αυτοσχεδιασμό, τη φαντασία, την επικοινωνία των ηθοποιών με το κοινό. Με τους Λίλα Βλαχοπούλου (Κρίσια), Μαρία Καραμήτρη (Μητέρα/Οδηγός/Βοσκός/Γριά/Ναυτικός), Δημήτρης Καρτόκης (Πατέρας, Άνθρωπος/Ναυτικός/ Γέρος), Άγγελος Νεράντζης (Ναζ), Τίμος Παπαδόπουλος (Λαθρέμπορος/ Στρατιώτης/’Εμπορος/Αδελφός/ Ναυτικός).
Ο μικρός Ναζ ζει σε μια χώρα της Μέσης Ανατολής. Ξεσπά πόλεμος και η οικογένειά του αναγκάζεται να φύγει για να σωθεί. Ωστόσο τα χρήματα δεν αρκούν για να ταξιδέψουν όλοι και οι γονείς του τον στέλνουν μόνο του στον αδερφό του στο Λονδίνο. Ο Ναζ φαντάζεται ότι είναι ο Σεβάχ ο Θαλασσινός και διασχίζει ερήμους, βουνά και θάλασσες, με μόνη του συντροφιά την Κρίσια – ένα κορίτσι που έχει κι αυτό τον ίδιο προορισμό. Στη βαλίτσα έχει τις ιστορίες που του έλεγε ο πατέρας του.
*8-10/4, Βασιλικό Θέατρο, τηλ. 2315 200200
Οι ‘’Ανθρώπινες Φωνές’’ αποτελούν σύνθεση τριών ανεξάρτητων έργων του Jean Cocteau σε μια ενιαία παράσταση. ‘’Η Ανθρώπινη Φωνή’’, ‘’Η Ψεύτρα’’ που για τις ανάγκες της δικής μας παράστασης έγινε ‘’Ο Ψεύτης’’ και ‘’Ο Ωραίος Αδιάφορος’’ γράφτηκαν τις δεκαετίες ’30 και ’40 από τον Γάλλο συγγραφέα. Τρία διαχρονικά κείμενα που αν τα κοιτάξουμε λίγο καλύτερα συνειδητοποιούμε πως με έναν μαγικό τρόπο συνδέονται απόλυτα. Ακούμε διαρκώς φωνές. Όλη μας η ζωή είναι γεμάτη φωνές. Κάποιες φορές υπαρκτές, κάποιες όχι. Πολλές φορές δεν δίνουμε σημασία, ούτε στις μεν ούτε στις δε. Τις θεωρούμε δεδομένες, ενοχλητικές ίσως και ανούσιες. Όταν όμως αυτές πάψουν να ακούγονται, τότε καταλαβαίνουμε την ουσία τους. Η απόγνωση, ο αρρωστημένος έρωτας, η απώλεια, το ψέμα και η ταπείνωση είναι βασικά στοιχεία και των τριών μονολόγων, που στο καθένα αποδίδονται με διαφορετικό τρόπο. Σε Σκηνοθεσία – Διασκευή – Μουσική επιμέλεια του Γιώργου Μακρή και τους Ευδοκία Κελεσίδη και Γιώργο Μακρή στους ρόλους.
*25/3-24/4, Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 18:00, στο Θέατρο Αυλαία, Πλατεία ΧΑΝΘ (Πλευρά Τσιμισκή) | Τηλ.: 2310 237700