«LAS VISITADORAS» μια μουσική παράσταση για τα 20 χρόνια της Angelus Novus
Στην επέτειο των 20 χρόνων ο Δαμιανός Κωνσταντινίδης επιλέγει το βιβλίο του Mario Vargas Lliosa « Ο Πανταλέων και οι επισκέπτριες», το οποίο μετατρέπει σε θεατρικό κείμενo
Τον Δαμιανό Κωνσταντινίδη τον γνώρισα πριν χρόνια μέσο του αείμνηστου Αχιλλέα Ψαλτόπουλου. Σε εκείνες τις πρώτες μας συνευρέσεις διαφάνηκε αμέσως ο προβληματισμός και η κριτική του ματιά για την τότε στάσιμη και αβέβαιη θεατρική πραγματικότητα της πόλης.
Το δικό του όραμα αφορούσε ένα θέατρο πρωτοποριακό αλλά όχι επιφανειακό, άμεσο, αληθινό που να μπορεί να συνομιλεί με το κοινό, δίνοντας απαντήσεις σε προβληματικές του σήμερα. Δεν ήθελε να επιλέξει την πεπατημένη, συνταγές δοκιμασμένες εύκολες και σίγουρες επιτυχίες. Οι στόχοι του φιλόδοξοι και δύσκολοι στην εφαρμογή τους. Να όμως που πέρασαν 20 χρόνια από τον Οκτώβριο του 2003 όταν και ίδρυσε την ομάδα «Angelus Novus» με την Έφη Δρόσου και τον Γιώργο Βασικαρίδη.
Το Angelus Novus υδατογραφία του Ελβετο-Γερμανού ζωγράφου Πάουλ Κλέε, αποτελεί ένα από τα διασημότερα έργα του και έχει εμπνεύσει άλλους μουσικούς και καλλιτέχνες. Με πάνω από 34 θεατρικές παραστάσεις και 970 συνεργασίες η ομάδα “Angelus Novus”έχει στο ενεργητικό της μεγάλες επιτυχίες και μοναδικές θεατρικές στιγμές. Χαρακτηριστικά αναφέρω την επανάχρηση κτηρίου του Πρώην στρατοπέδου Κόδρα και την λειτουργία του ως θέατρου, κάτι που έδωσε την δυνατότητα σε έναν χώρο που ρήμαζε να αποκτήσει ζωή και να γίνει σημείο αναφοράς, καθώς και την «Λούνα» την προηγούμενή παραγωγή της ομάδας, μια παράσταση βασισμένη στο βιβλίο της Ρίκας Μπενβενίστε που διαδραματίστηκε επάνω σε ένα κινούμενο λεωφορείο.
Στην επέτειο των 20 χρόνων ο Δαμιανός Κωνσταντινίδης επιλέγει το βιβλίο του Mario Vargas Lliosa « Ο Πανταλέων και οι επισκέπτριες» – κυκλοφόρησε στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Εξάντας – το οποίο μετατρέπει σε θεατρικό κείμενο και του δίνει τον τίτλο «Las Visitadoras».
Γραμμένο το 1973 βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που διαδραματίζονται στο τροπικό δάσος της Περουβιανής Αμαζονίας μεταξύ των συνοριοφυλάκων και του ντόπιου πληθυσμού. Λόγω της ανησυχητικής αύξησης των βιασμών των ιθαγενών γυναικών, ο στρατός αποφασίζει να οργανώσει μια Μυστική Υπηρεσία Ιερόδουλων, που θα ανακουφίζουν τους στρατιώτες από τις ερωτικές ανάγκες τους. Η υπηρεσία LAS VISITADORAS γίνεται τελικά ο πιο αποτελεσματικός τομέας των ενόπλων δυνάμεων του Περού και ονομάζεται PantiLand από το όνομα του λοχαγού Πανταλέων Παντόχα στον οποίο ανατίθεται να οργανώσει την υπηρεσία ανακούφισης των υπερασπιστών της πατρίδας.
Επιλέγεται η Μικρή Σκηνή το παλιό Αγροτικόν του Νίκου Παπάζογλου ένας συμβολικά ιστορικός χώρος που δίνει την δυνατότητα αναπαραγωγής ενός κλίματος καμπαρέ – μουσικοθεατρικής σκηνής επάνω στην οποία εκτυλίσσεται ένα έργο που προσφέρει άφθονο γέλιο αλλά γεννά και σοβαρούς προβληματισμούς. Ο σκηνοθέτης στήνει μια επιθεωρισιακού τύπου παράσταση 29 διαφορετικών χαρακτήρων που μέσα από το τραγούδι το χορό και τους διαλόγους σατιρίζουν όλα τα κακός κείμενα της επικαιρότητας -που είναι παντοτινά και διαχρονικά – ενός μικρόκοσμου που λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινωνίας.
Η παράσταση ακροβατεί ανάμεσα στο μιούζικαλ, την κωμωδία χαρακτήρων και τη σάτιρα, ενώ ο χορός των ιερόδουλων παραπέμπει σε αρχαία κωμωδία η δράμα σχολιάζοντας την τυφλή υπακοή στο σύστημα, το θρησκευτικό φανατισμό, την αύξηση των βιασμών και της βίας, τα έμφυλα στερεότυπα, το σεξισμό, τον στρατό και τα σώματα καταστολής, μα πάνω από όλα καταγγέλλει τον κρατικό μηχανισμό που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ισχυρών που δεν λογοδοτούν ποτέ για καμία τους πράξη επιρρίπτοντας ευθύνες στα χαμηλόβαθμα στελέχη και στα θύματα τους που μετατρέπονται με μεγάλη ευκολία σε θύτες. Από τα δυνατότερα σημεία της παράστασης η επιλογή των ηθοποιών οι ερμηνείες και ο συντονισμός τους επάνω την σκηνή. Η επιλογή του έργου όπως αποκαλύπτει ο σκηνοθέτης στο πρόγραμμα της παράστασης στοχεύει στην διασκέδαση και το γέλιο μετά από μια μακρά και παρατεταμένη περίοδο εγκλεισμού ωστόσο καταφέρνει για άλλη μια φορά να αναμετρηθεί και να προβάλει τα προβλήματα και τις προκλήσεις του σημερινού ανθρώπου.
Ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία, τραγούδια, θεατρικό κείμενο: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Σκηνικά, κοστούμια: Απόστολος Αποστολίδης
Μουσική: Γιώργος Χρυσικός
Κίνηση – Χορογραφίες: Ιωάννα Μήτσικα
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης
Κατασκευές: Κώστας Χατζηκαλλινικίδης
Stage Manager: Αντωνία Γεωργιάδου
Φωτογραφίες: Buba Soso Gabedava
Γραφιστικά: Elli Ketzi
Διεύθυνση Παραγωγής & Επικοινωνίας: Στέλλα Τενεκετζή
παίζουν:
Θάνος Διμηνάς, Εμμανουήλ Δραμηλαράκης, Αλέξης Κότσυφας, Λέλα Μεντεκίδου, Στέλιος Ράμμος, Άννα Ρίζου, Βάσια Τσιαούση
Παραγωγή Angelus Novus
Με επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού
Οργάνωση παραγωγής Electra Social Company
Ημέρες και ώρες Παραστάσεων:
μέχρι και Τρίτη 28/3
Σάββατα στις 21.00 / Κυριακές στις 20.00 / Δευτέρες στις 21.00 / Τρίτες στις 21.00
Μικρή Σκηνή, το παλιό «Αγροτικόν» του Νίκου Παπάζογλου στην Τούμπα, Επταλόφου 14, Θεσσαλονίκη 544 54
Εισιτήρια: 16 ευρώ γενική είσοδος / 12 ευρώ μειωμένο / Ατέλειες ηθοποιών στα 5 ευρώ στις παραστάσεις της Δευτέρας και της Τρίτης
Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/las-visitadoras
Πληροφορίες: 6939401170
Κρατήσεις: 697 5539 982 από τις 18.00 μέχρι τις 20.00 μόνο τις ημέρες των παραστάσεων