Θέατρο

Οι παραστάσεις που πρέπει να προλάβεις να δεις αυτό το τριήμερο

Και τελειώνουν αυτή την Κυριακή.

Parallaxi
οι-παραστάσεις-που-πρέπει-να-προλάβει-305861
Parallaxi

Στην εκπνοή του Μαρτίου οι θεατρικές σκηνές της πόλης μας επιφυλάσσουν αρκετές ενδιαφέρουσες παραστάσεις, παραγωγές που ανηφορίζουν από την πρωτεύουσα και καλοστημένες δουλειές από το καλλιτεχνικό δυναμικό της Θεσσαλονίκης. Ορισμένες από αυτές ρίχνουν αυλαία αυτή την Κυριακή ενώ άλλες παρουσιάζονται μόνο για αυτές τις μέρες.

Διαβάστε περισσότερα για τις επιλογές σας αυτό το τριήμερο και κλείστε εισιτήρια!

Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή «Το Πεπρωμένο ονομάζεται Κλοτίλδη» στο Θέατρο Αθήναιον – ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Υπόθεση: Η Κλοτίλδη Τρολ είναι η πιο όμορφη, πλούσια και περιζήτητη νύφη της πόλης της. Στη γοητεία της αντιστέκεται μονάχα ένας, ο κόμης Φιλιμάριο Ντυμπλέ. Για την ακρίβεια τη βρίσκει εξαιρετικά ενοχλητική και αυτό είναι εξαιρετικά ενοχλητικό για την Κλοτίλδη. Του στήνει μια αθώα φάρσα που σύντομα ξεφεύγει από τον έλεγχό της. Θα παρασυρθούν σε μια δίνη περιπετειών που θα τους ταξιδέψει σε ερημικά νησιά, φυλακές, καζίνο με λαθρέμπορους, πειρατίνες και αστυνόμους. Οι δυο τους προκαλούν ο ένας τον άλλον με μανία ακροβατώντας στη λεπτή γραμμή που χωρίζει το μίσος από τον έρωτα.

Συντελεστές: Κείμενο του Τζοβάνι Γκουαρέσκι σε σκηνοθεσία, διασκευή και ερμηνεία της Αμαλίας Καβάλη και του Γιάννη Σοφολόγη. Μουσικός επί σκηνής – πρωτότυπη μουσική: Gary Salomon.

Γιατί πρέπει να το δεις: Κέρδισε το βραβείο του Bob Theater Festival 2016 – που πραγματοποιείται υπό την ομπρέλα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου – ενώ η Αμαλία Καβάλη είναι μία από τις τέσσερις υποψήφιες του βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» για φέτος (για την ερμηνεία της στο ”Ορλάντο”).

*Tην Παρασκευή 30/3, το Σάββατο 31/3 και την Κυριακή 1/4 στις 21.30 στο Θέατρο Αθήναιον, Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 35, εισιτήριο: 10 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων), 12 ευρώ (κανονικό), προπώληση: viva.gr και συνεργαζόμενα καταστήματα.

Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή «Περλιμπλίν και Μπελίσα» στο Θέατρο Τ – ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Υπόθεση: Ο Federico García Lorca συνδυάζει με έναν μοναδικό τρόπο το κωμικό με το τραγικό στοιχείο, αναζητώντας την πνευματική ουσία του έρωτα και ανάγοντας τον από το επίπεδο του σώματος στο επίπεδο της ψυχής. Το γέλιο και το κλάμα, αυτά τα δύο συστατικά της αληθινής ζωής, συνυπάρχουν σ΄ αυτό το διαμάντι του υπέροχου κόσμου του Lorca. Ο έρωτας και το μίσος, η έλξη για τη ζωή και το θάνατο, το πρότυπο του πόθου και η διφορούμενη φύση της μεταμφίεσης, όλα μπερδεύονται μαγικά με μουσικές και χρώματα. Το έργο παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο θέατρο Beatriz της Μαδρίτης το 1933 και εξιστορεί τον έρωτα του Δον Περλιμπλίν για την νεότερή του Μπελίσα. Πρόκειται για ένα ποίημα που γίνεται θέατρο.

Συντελεστές: Μια παραγωγή της Oberon Art Group σε μετάφραση της ομάδας και σκηνοθεσία του Αλέκου Σπυριδάκη. Παίζουν: Διονύσης Καραθανάσης, Ιωάννα Λαμνή, Δήμητρα Πάσιου, Σοφία Σασλή

Γιατί πρέπει να το δεις: Η Oberon είναι ομάδα της πόλης με προσεγμένες δουλειές και το εν λόγω κείμενο του Λόρκα είναι ξεκάθαρα ποιητικό, όπως και η ατμόσφαιρα που δημιουργείται πάνω στη σκηνή.

*Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή 30, 31/3 και 1/4 στις 21.30 στο Θέατρο Τ, Αλ. Φλέμινγκ 16, εισιτήριο: 10 ευρώ κανονικό, 8 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, ομαδικό, ανέργων), προπώληση εισιτηρίων: IANOS (Αριστοτέλους 7) – Πολυχώρος Τέχνης Alte Fablon (Φιλίππου 71), και στο ταμείο του Θεάτρου Τ, ώρες ταμείου: Δευτέρα – Κυριακή 11:00 -14:00, 18:00-21:00. / τελευταίες παραστάσεις.

Την Παρασκευή και το Σάββατο «Μια πορνογραφική σχέση» στο Θέατρο Αυλαία – ΓΙΑ 2 ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Υπόθεση: Ένας άνδρας και μία γυναίκα συναντιούνται στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου για να εκπληρώσουν μία σεξουαλική φαντασίωση. Δεν ξέρουν ο ένας το όνομα του άλλου. Το μόνο που επιθυμούν είναι μία καθαρά σαρκική σχέση. Όμως η μία συνάντηση διαδέχεται την άλλη. Τώρα πια τους ενώνει κάτι πέρα από το σεξ. Τι είναι πιο τρομακτικό; Το να πραγματοποιήσεις μία ανομολόγητη ερωτική φαντασίωση ή το να τολμήσεις να «απογυμνωθείς» στα μάτια του άλλου;

Συντελεστές: Έργο του Φιλίπ Μπλασμπάντ, μια θεατρική διασκευή της ομώνυμης ταινίες σε μετάφραση Ανδρέα Στάικου και σκηνοθεσία Βαγγέλη Παπαδάκη. Παίζουν: Χριστίνα Δενδρινού, Βαγγέλης Παπαδάκης.

Γιατί πρέπει να το δεις: Η ομώνυμη ταινία του Φοντέιν απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και το θεατρικό έργο είναι μια διασκευή του σεναριογράφου της.

*Την Παρασκευή 30 και το Σάββατο 31/3 στις 21:00 στο Θέατρο Αυλαία, Πλατεία ΧΑΝΘ, (πλευρά Τσιμισκή), εισιτήρια: 13 ευρώ γενική είσοδος & 10 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων), προπώληση: ταμείο Θεάτρου Αυλαία, gooddeals, viva, πληροφορίες – κρατήσεις: 2310257218, 6934115555.

Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή «Ο Γάμος της Μαρίας Μπράουν» στο Θέατρο Αριστοτέλειον – ΓΙΑ 4 ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Υπόθεση: Η Μαρία παντρεύεται τον Χέρμαν, εν μέσω βομβαρδισμών και ζούνε μαζί “για μισή μέρα και μια ολόκληρη νύχτα”. Εκείνος φεύγει για το Ανατολικό μέτωπο και η Μαρία μάταια τον περιμένει να γυρίσει. Έχοντας την πληροφορία πως είναι νεκρός, προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της, μέσα στα ερείπια του πολέμου. Η γνωριμία της με ένα βιομήχανο υφασμάτων της προσφέρει την ευκαιρία που ζητά. Τίποτα δεν τη σταματά μπροστά στην επίτευξη του στόχου. Κοιτάζει μόνο το μέλλον και ξεχνά το παρελθόν, προκειμένου να πετύχει το όνειρό της. Η επιστροφή του συζύγου θα ανατρέψει ριζικά την εξέλιξη των πραγμάτων. Η Μαρία Μπράουν, έχοντας βιώσει την προδοσία, οδηγείται στο αναπάντεχο και τραγικό της τέλος.  Το “Οικονομικό θαύμα” αποδεικνύεται, κατά τα λόγια του σπουδαίου μελετητή  Τζορτζ Στάινερ, ένα “κούφιο θαύμα”.

Συντελεστές: Την επιτυχία του Ράινερ Βέρντερ Φασμπίντερ μεταφράζει, διασκευάζει και σκηνοθετεί ο Γιώργος Σκεύας. Παίζουν: Λένα Παπαληγούρα, Μάξιμος Μουμούρης, Γιάννης Νταλιάνης, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιώργος Συμεωνίδης, Νίκος Γεωργάκης.

Γιατί πρέπει να το δεις: Ο Γάμος της Μαρίας Μπράουν υπήρξε η μεγαλύτερη επιτυχία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του Γερμανικού κινηματογράφου και θεάτρου. Η ταινία αποτελεί το πρώτο μέρος μιας τριλογίας με θέμα την ιστορία της Γερμανίας, αμέσως μετά την ήττα του Ναζισμού, κατά την περίοδο του «οικονομικού θαύματος».

*Την Παρασκευή 30/3 στις 9.15 μμ, το Σάββατο  και 31/3  στις 6.15 μμ και 9.15 μμ και την Κυριακή 1/4 στις 6.15 μμ στο Θέατρο Αριστοτέλειον, Εθνικής Αμύνης 2, εισιτήριο: 16 ευρώ κανονικό, 12 ευρώ φοιτητικό/ανέργων/ΑμεΑ, προπώληση εισιτηρίων: ταμείο Θεάτρου, Ticketservices.gr, Καταστήματα Public, πληροφορίες: 2310 262 051.

Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή «Περιμένοντας τον Γκοντό» στο Βασιλικό Θέατρο – ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Υπόθεση: Έχει γίνει πλέον καθεστώς η Ρώσικη Επανάσταση του ΄17, που με το ξέσπασμά της δημιούργησε τεράστιες προσδοκίες, έχουν λήξει δυο παγκόσμιοι πόλεμοι που άφησαν εκατομμύρια νεκρούς κι ερείπια κι ο άνθρωπος στα μισά του 20ού αιώνα προσπαθεί να βρει την ελπίδα. Μετέωροι σε ένα έρημο τοπίο ο Βλαδίμηρος κι ο Εστραγκόν μιλούν, σιωπούν και περιμένουν. Ο Γκοντό υποσχέθηκε πως θα ρθεί. Μάλλον Αυτός θα δώσει και τη λύση! Το έργο κατατάχθηκε στο λεγόμενο «Θέατρο του Παραλόγου». Θα μπορούσε νάναι μια κλοουνερί, ένα νούμερο στο τσίρκο, μια πραγματεία για την ανθρώπινη ύπαρξη, ένα δοκίμιο γραμμένο στον 21ο αιώνα που διανύουμε, μια κωμωδία που παρωδεί την τραγωδία του ανθρώπινου είδους από την εμφάνισή του ως σήμερα.

Συντελεστές: Σε μετάφραση Μίνου Βολανάκη και σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη. Παίζουν: Γιώργος Καύκας (Βλαδίμηρος), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Πότζο), Θανάσης Ραφτόπουλος (Λάκυ), Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Εστραγκόν). Το Αγόρι ερμηνεύει ο Φούλης Μπουντούρογλου.

Γιατί πρέπει να το δεις: Εβδομήντα χρόνια μετά τη συγγραφή του (1948) το αριστουργηματικό έργο του Σάμουελ Μπέκετ φωτίζει τα αδιέξοδα της μεταπολεμικής Ευρώπης.

*Την Παρασκευή 30/3, το Σάββατο 31/3 στις 21.00 και την Κυριακή 1/4 στις 19.00 στο Βασιλικό Θέατρο, Βασιλέως Γεωργίου 1, εισιτήρια: 5 έως 13 ευρώ, πληροφορίες: 2315 200000.

Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή «Η Αυλή των Θαυμάτων» στη Μονή Λαζαριστών – ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Υπόθεση: Τέλη της δεκαετίας του 1950.  Σε μια αυλή, σε μια λαϊκή γειτονιά της Αθήνας, διασταυρώνονται ένας γέρος πρόσφυγας από τη Μικρά Ασία που φορτωμένος τα στρώματά του σκαρφαλώνει στο ταρατσάκι του, η γυναίκα του που με μια φέτα ψωμί στο χέρι καλεί τον χαμένο εγγονό της, μια χήρα που σιγοτραγουδά τη «Ραμόνα», ένας ονειροπόλος,  ένα αντρόγυνο που άλλοτε χαϊδολογιέται και άλλοτε μαλλιοτραβιέται ενώ σχεδιάζει να φύγει στην Αυστραλία, μια συνοικιακή καλλονή που ελπίζει να γίνει σταρ του σινεμά, ένας «μοιραίος» υδραυλικός. Σε αυτόν τον μικρό χώρο κατοικεί ολόκληρη η Ελλάδα. Λίγο πριν καταρρεύσει το οικοδόμημα, μια ερώτηση αναδύεται: τι βιώνουμε, τελικά, ένα μίζερο αδιέξοδο ή ένα θαύμα;

Συντελεστές: Το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου. Μουσική: Διονύσης Τσακνής. Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου. Παίζουν: Ελευθερία Αγγελίτσα (Βούλα), Νατάσα Δαλιάκα (Μαρία -αρχική διανομή-), Θανάσης Δισλής (Μπάμπης), Αριστοτέλης Ζαχαράκης (Γιάννης), Θεόδωρος Ιγνατιάδης (Άντρας, Αστυφύλακας), Δημήτρης Καλαντζής (Στέλιος), Σοφία Καλεμκερίδου (Αννετώ), Παντελής Καλπάκογλου (Β΄ Μηχανικός), Μαρία Καραμήτρη (Άστα), Δημήτρης Κολοβός (Ιορδάνης), Λευτέρης Λιθαρής (Ταχυδρόμος), Ειρήνη Μουρελάτου (Όλγα), Ηλίας Μπερμπέρης (Α΄ Μηχανικός), Χάρης Παπαδόπουλος (Στράτος), Εύη Σαρμή (Ντόρα), Κική Στρατάκη (Μαρία – αντικατάσταση-).

Γιατί πρέπει να το δεις: Μετά από 14 χρόνια ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνοθέτες, ο Κώστας Τσιάνος, επιστρέφει στο ΚΘΒΕ για να σκηνοθετήσει το έργο σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας.

*Την Παρασκευή 30/3 το Σάββατο 31/3  στις 20.30 και την Κυριακή 1/4 στις 19.00 στη Μονή Λαζαριστών, Σκηνή, Σ. Καραντινός, εισιτήριο: 5 έως 13 ευρώ.

Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή «Tα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Υπόθεση: Σε ένα αστικό σαλόνι της Δυτικής Γερμανίας, τη δεκαετία του 1970, έξι γυναίκες, που ανήκουν σε διαφορετικές γενιές παίζουν η κάθε μια το ρόλο της στην ερωτική ιστορία της διάσημης σχεδιάστριας μόδας Πέτρα Φον Καντ. Ένα έργο που συμπυκνώνει στις σχέσεις μεταξύ των έξι αυτών γυναικών την προσπάθεια για συνύπαρξη αλλά και τα παιχνίδια εξουσίας, την προσκόλληση και τους κοινωνικούς ρόλους που κρύβονται πίσω από την αναζήτηση της αγάπης.

Συντελεστές: Το έργο του Ράινερ Βέρντερ Φασμπίντερ σε σκηνοθεσία Κορίνας Βασιλειάδου, Χάρη Πεχλιβανίδη. Παίζουν: Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη (Βαλερί φον Καντ), Στεφανία Ζώρα (Γκάμπι φον Καντ), Ειρήνη Κυριακού (Κάριν Τιμμ), Μαριάνθη Παντελοπούλου (Μαρλένε), Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου (Σιντονί φον Γκράζεναμπ).

Γιατί πρέπει να το δεις: Είναι μια παράσταση τολμηρή. Διάβασε γιατί.

*Την Παρασκευή 30/3 και το Σάββατο 31/3 στις 21.00 και την Κυριακή 1/4 στις 19.00 στο Φουαγιέ της Εταιρείας Θεάτρου Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, εισιτήρια: 5 έως 13 ευρώ (κανονικό), πληροφορίες: 231 520 0200.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα