Τα θέατρα του Μαρτίου
Μια ντουζίνα και βάλε παραστάσεις που φιλοδοξούν να γεμίσουν τα μικρά και τα μεγάλα θέατρα της πόλης.
Πλούσιος θα είναι ο Μάρτιος σε παραστάσεις που θα γεμίσουν μικρά και μεγάλα θέατρα της πόλης. Η ιστορία μιας γυναίκας που προσπαθεί να επιβιώσει σε αντίξοες συνθήκες, ένας μονόλογος εμπνευσμένος απο τον Σαίξπηρ και τον Τένεσι Ούιλιαμς, το νοσταλγικό ταξίδι της Λιαλιώς στον χρόνο, το πιο αισιόδοξο έργο του μελαγχολικού Φίοντορ Ντοστογιέφσκι, μια παράσταση βγαλμένη απο ταινία του Ταραντίνο, η διασκευή μιας νουβέλας που έβλαψε και υποβίβασε την τιμή και το κύρος του αυστροουγγαρικού στρατού, η ιστορία 7 ανθρώπων και μιας βαλίτσας με τετρακόσια χιλιάρικα σε ένα εξοχικό και η αφήγηση δύο προσφύγων και ο προαιώνιος καημός κόντρα στην εποχή και τα ψεύτικα διλήμματά της. H Parallaxi συγκέντρωσε και σας παραθέτει τις νέες παραστάσεις που έρχονται στο σανίδι.
“Θα πεθάνω αν πεθάνεις”
Το “Θα πεθάνω αν πεθάνεις” είναι έργο της Σουηδής συγγραφέως Anna Maria Nygren σε σκηνοθεσία Έλενας Πέγκα, και μιας ομάδας ταλαντούχων νεότατων ηθοποιών, τους Γιώργο Βουβάκη, Ορέστη Καρύδα, Κατερίνα Μισιχρόνη και Αλεξάνδρα Ταβουλάρη. Μετά την Αθήνα, η παράσταση θα φιλοξενηθεί στο Θέατρο Αυλαία στη Θεσσαλονίκη μόνο για 5 παραστάσεις. Δύο κορίτσια και δύο αγόρια καταφεύγουν πίσω από ένα δημόσιο κτίριο και πειραματίζονται με τα όρια, τον κίνδυνο, τον έρωτα, την βία, την παραβατικότητα. Απόλυτα και ακραία συναισθήματα σε νεαρά σώματα και ψυχές επιδιώκουν σχέσεις αγάπης και φιλίας, σχέσεις συνύπαρξης, που εύκολα καταλήγουν επικίνδυνες και βίαιες, εύθραυστες και ασταθείς. Το έργο μιλά για το τι σημαίνει εγκατάλειψη, μη αποδοχή, άρνηση. Τα παιδιά που δεν είναι παιδιά, που δεν ξέρουν πώς να ζήσουν, που είναι αποκομμένα από τον κόσμο των ενηλίκων, μιμούνται πράξεις και λόγια ενός κόσμου σκοτεινού και κατεστραμμένου. Στον κόσμο τους όλα είναι αμφίσημα. Η αγάπη έχει την δύναμη να σώσει αλλά και να καταστρέψει την ίδια στιγμή. Αυτά που τους προκαλούν πόνο είναι και αυτά που επιθυμούν γιατί είναι γεμάτα φόβο, αγριεμένα από την απουσία χαράς. Όπως τα παιδιά που μεγαλώνουν σε αυτόν τον κόσμο που αδιαφορεί για αυτά, έτσι και εμείς είμαστε σε έναν κόσμο που αδιαφορεί για μας και εμείς για αυτόν, είμαστε αυτά τα παιδιά που δεν ξέρουμε τι σημαίνουν οι πράξεις μας, που τις κάνουμε ενώ τις φοβόμαστε, ενώ δεν ξέρουμε τι κάνουμε.
*Τετάρτη , Πέμπτη ,Παρασκευή , Σάββατο , Κυριακή (από 29 Μαρτίου 2017 έως 2 Απριλίου 2017). Ώρες παραστάσεων: στις 21:00. Τιμές Εισιτηρίων : Γενική είσοδος 12€, Μειωμένο 10€. Τηλεφωνικές κρατήσεις: 2310-237700. Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά
“Πνεύμονες”
Οι «Πνεύμονες – Lungs» του Ντάνκαν Μακ Μίλαν με τους Βάσω Καβαλιεράτου και Αποστόλη Τότσικα έρχονται για 2 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Αριστοτέλειον. Μετά την μεγάλη επιτυχία που σημειώνει στην Αθήνα η παράσταση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λάλου, καταφθάνει και στην Θεσσαλονίκη. Οι «Πνεύμονες» (2011) του βραβευμένου Άγγλου συγγραφέα Duncan Macmillan, είναι μια ιστορία αγάπης, αμείλικτα ειλικρινής, αστεία και επίκαιρη. Ένας άντρας και μια γυναίκα, μορφωμένοι, γύρω στα τριάντα προσπαθούν να πάρουν αποφάσεις για το μέλλον τους. Ο χρόνος όμως είναι εναντίον. Αν περιμένουν τις κατάλληλες συνθήκες δεν θα το κάνουν ποτέ. Απ’ τη μια η επιθυμία για ένα παιδί και απ’ την άλλη η αγωνία για το περιβάλλον, τον υπερπληθυσμό, την παγκόσμια κρίση και την πολιτική αστάθεια.
*Δευτέρα 13- Τρίτη 14 Μαρτίου. Ώρα: 21.00. Διάρκεια: 90 λεπτά. Εισιτήρια: 15 ευρώ (κανονικό), 12 ευρώ (μειωμένο), 10 ευρώ (ανέργων). Προπώληση: Ηλεκτρονικά στο www.viva.gr (online προφορά μέχρι την πρεμιέρα 12 Ευρώ) και στο ταμείο του Θεάτρου Αριστοτέλειον. Θέατρο Αριστοτέλειον. Εθνικής Αμύνης 2.
“Αδαμαντία”
Η Αδαμαντία, αγωνιά να επιβιώσει κτίζοντας στην άµµο της Αφρικανικής ερήµου την διαρκώς µετέωρη προσωπική της περιπέτεια. Γυναίκα και Άνδρας, Μάνα και Πατέρας σε µια οικογένεια που της ζητά να απολογηθεί για όσα λαχτάρησε αλλά δεν τα έζησε. Από ένα νησί του Αιγαίου, στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξάνδρεια, στο Κάϊρο, στην Αθήνα. Ελλάδα και Αίγυπτος, αλλά πουθενά ρίζα και φιλόξενη πατρίδα. Η Ελλάδα µετά τον εµφύλιο. Η Ελλάδα του Καραµανλή, της Δικτατορίας, η Ελλάδα του Ανδρέα· παράλληλα µε την Αίγυπτο του Νάσερ, του Σαντάτ, του Μουµπάρακ. Γεγονότα στο Σουέζ και στην Κύπρο. Πόλεµος των έξι ηµερών, Πολυτεχνείο… Και δίπλα σε όλα αυτά η ζωή µιας γυναίκας που πρέπει να φέρει σε πέρας αυτά που είναι οι δικές της προτεραιότητες. Που πρέπει να µεγαλώσει τα παιδιά της, µέσα σε ένα περιβάλλον που απαιτεί συµβάσεις και συµβιβασµούς.
Η Μάνια Παπαδημητρίου τραγουδά, αλλάζει πρόσωπα ανάλογα με τις εποχές, για να δώσει ένα πρόσωπο στην Κυρία Αδαμαντία, μια συνηθισμένη γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει και να φροντίσει τα παιδιά της, δηλαδή το μέλλον της πατρίδας. Το έργο είναι βασισμένο σε μια πραγματική αλληλογραφία που περίμενε χρόνια την ανακάλυψη της από τον Κωστή Καπελώνη. Ο Παναγιώτης Μέντης μετέτρεψε το πρωτογενές υλικό σε θεατρικό έργο. Η Μάνια Παπαδημητρίου δίνει σάρκα και οστά, χιούμορ και συγκίνηση στην Αδαμαντία.
*Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017, στις 21:00. Σάββατο 4 Μαρτίου 2017, στις 21:00. Κυριακή 5 Μαρτίου 2017, στις 20:00. Tιμή εισιτηρίου: 15 ευρώ, 12 ευρώ μαθητικό, φοιτητικό, ανέργων. Προπώληση: ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, τηλ: 2310 237700 (ώρες λειτουργίας: 10:30 π.μ. – 1:30 μ.μ., 5:30 μ.μ. – 9:00 μ.μ., ). Θέατρο Αυλαία. Πλατεία ΧΑΝΘ, πλευρά Τσιμισκή.
“Μακμπέττ”
Η αρτιότερη επανεγγραφή του Σαιξπηρικού Μάκβεθ σε σκηνοθεσία Δημητρίου Χατζηθεοδοσίου ως μία επίκαιρη πολιτική αλληγορία σε μεταποκαλυπτικό φόντο, που φωτίζει τις τεκτονικές αλλαγές στο γεωπολιτικό σκηνικό με την μόνη λογική που τους αρμόζει, την λογική του παραλόγου. Σοκ, βία, αλληγορία, αυτοαναφορικότητα και χιούμορ στα χέρια ταλαντούχων συντελεστών που οπτικοποιούν την αόρατη ιστορία του μεγάλου παιχνιδιού πολιτικής σε μια σύγχρονη παράσταση μαγικού ρεαλισμού. Το πολιτιστικό σωματείο θεάτρου και τέχνης «Δυίσκουρος Φοίνιξ», παρουσιάζει την παράσταση «Μακμπέττ» του συγγραφέα Ευγένειου Ιονέσκο, η οποία θα φιλοξενηθεί στο θέατρο Αυλαία και στο θέατρο Σοφούλη.
*Παρασκευή 3 Μαρτίου. Σάββατο 4 Μαρτίου. Κυριακή 5 Μαρτίου. Παρασκευή 10 Μαρτίου. Σάββατο 11 Μαρτίου. Κυριακή 12 Μαρτίου. Ώρα: 21.00. Θέατρο Σοφούλη. Δευτέρα 27 Μαρτίου. Τρίτη 28 Μαρτίου. Δευτέρα 3 Απριλίου. Τρίτη 4 Απριλίου. Ώρα: 21.00. Θέατρο Αυλαία.
Η Αναγνώριση
Η «Αναγνώριση» είναι η ιστορία μιας προδομένης γυναίκας. Μιας γυναίκας που περιμένει κάθε Πέμπτη απόγευμα έναν άντρα. Ξαφνικά την καλούν για αναγνώριση. Από κει θα ξεκινήσει μια διαδρομή/αναδρομή, που θα την οδηγήσει σε πιο βαθιές αποκαλύψεις, για τον έρωτα αλλά και για την ίδια τη ζωή και τη ζωή της. Μια μοναχική κατάδυση στον βυθό ενός άδοξου έρωτα, μια σκηνική εξομολόγηση χωρίς παραλήπτη, με φόντο την οριστική απουσία του πάθους. Ένας νεκρός άντρας και μια νικημένη γυναίκα, που αναρωτιέται: «Τι θα πει θα σε σκέφτομαι πάντα; Τι άλλο από το θα σε αδικώ ισόβια;».
“Στρίγγλα γυναίκα”
Η «Στρίγγλα γυναίκα» της Γλύκας Στόιου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δημόπουλου για 2 μόνο παραστάσεις την Παρασκευή 3 και την Κυριακή 5 Μαρτίου στη μικρή σκηνή του Θεάτρου Αθήναιον. Μετά τις παραστάσεις στην Αθήνα, η «Στρίγγλα γυναίκα» της Γλύκας Στόιου… μετακομίζει στη Θεσσαλονίκη. Ανεβαίνει στη μικρή σκηνή του θεάτρου «Αθήναιον», για να αφηγηθεί την ιστορία του θανάτου της, υποδυόμενη διάφορους ρόλους – κυρίως των γυναικών της οικογένειάς της, που στοίχειωσαν τη ζωή της και διαμόρφωσαν το χαρακτήρα της.
Πρόκειται για ένα γυναικείο μονόλογο εμπνευσμένο από το Ημέρωμα της Στρίγγλας του Γουίλιαμ Σαίξπηρ, το Λεωφορείον ο Πόθος του Τένεσι Ουίλιαμς, από προσωπικές και άλλες γυναικείες ιστορίες. Η Κατερίνα προσπαθεί να εξηγήσει τους λόγους που μια ζωή φερόταν σαν Στρίγγλα σε αναζήτηση ενός άντρα-σωτήρα, που θα τη λύτρωνε από την οικογένειά της και από μια κοινωνία που ακόμα προσπαθεί να βρει το ρόλο της γυναίκας σήμερα.
* Παρασκευή 3 Μαρτίου στις 23:59 & Κυριακή 5 Μαρτίου στις 18:00. Διάρκεια: 75 λεπτά. Εισιτήρια: 10 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (φοιτητικό) και 5€ ατέλειες-ανέργων. Κρατήσεις: στο ταμείο του Θεάτρου Αθήναιον (ημέρες και ώρες παραστάσεων). Θέατρο Αθήναιον. Βασιλίσσης Όλγας 35. Τηλέφωνο: 2310 832 060.
Το Κοντραμπάσο
Στο ατμοσφαιρικό κείμενο του Ζίσκιντ, που σκηνοθετεί ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος, ο ήρωας ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο για τον εαυτό του, εξομολογείται έναν κρυφό του έρωτα, ελπίζοντας σε ανταπόκριση, αποκαλύπτει τη σχέση του με το κοντραμπάσο, αλλά και το αδιέξοδο στο οποίο τον έχει οδηγήσει η τέχνη της μουσικής. Το κοντραμπάσο είναι μια μεταφορά, χωρίς όμως να τραβάει την προσοχή πάνω της. Είναι μια μεταφορά συνυφασμένη με τη ζωή του κοντραμπασίστα, κυριαρχώντας μάλιστα σε σημαντικούς τομείς της. Ο μουσικός, αθεράπευτα ερωτευμένος με μια μέτζο σοπράνο που δεν του έχει ρίξει ποτέ ούτε μια ματιά, παίζει το ένα και μοναδικό όργανο που δεν μπορεί να τον φέρει κοντά της. Το κοντραμπάσο ανήκει στο βάθος της ορχήστρας, δεν είναι ποτέ στην πρώτη σειρά. Και υπάρχουν μόνο δύο έργα γραμμένα για κοντραμπάσο και σοπράνο… «Το Κοντραμπάσο» είναι μια κραυγή διαμαρτυρίας ενάντια στη μοναξιά και την κοινωνική απομόνωση, και ταυτόχρονα ένας ύμνος για τη μουσική και τους ανθρώπους που αφιερώνονται σ’ αυτό που αγαπούν. Το ατμοσφαιρικό κείμενο χρησιμοποιεί ως αφορμή το κοντραμπάσο για να μιλήσει για τον άνθρωπο, τη μοναξιά του και τη συνύπαρξη με τους άλλους. Είναι θαυμαστή η ισορροπία του ανάμεσα στο δραματικό και το κωμικό καθώς, εξερευνώντας τη σχέση του μουσικού με το όργανό του, φωτίζει παράλληλα το ρόλο του κοντραμπάσου και του μουσικού στην ορχήστρα και τη ζωή. Παίζει ο Βασίλης Ευταξόπουλος.
*Θεατρο Εγνατια, Πατριάρχου Ιωακειμ 1, τηλ. 231 023 1431
Ο υπολοχαγός του Ίνισμορ
*Από 10 Μαρτίου 2017, Studio Vis Motrix, Εδισσόν 4 (Απέναντι από το δημαρχείο Θεσ/νίκης). Τηλεφωνα κρατήσεων: 6975594373, 6986254521
Νόστος
Κάθε μέρα σε όλο τον κόσμο υπάρχουν άνθρωποι που αφήνουν τα σπίτια τους, εγκαταλείποντας ένα όνειρο, προς αναζήτηση ενός καλύτερου κόσμου. Άνθρωποι φεύγουν από τον νότο προς τον βορρά, άνθρωποι φεύγουν από την ανατολή προς τη δύση, άνθρωποι φεύγουν από τον νότο της Δύσης προς τον βορρά της Δύσης. Πολλές φορές, όμως, πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους δεν καταφέρνουν ποτέ να πλησιάσουν το όνειρό τους, να φτάσουν, δηλαδή, σε αυτόν τον καλύτερο κόσμο, στην ονειρεμένη «Δύση». Κάποιοι, λίγο πιο τυχεροί, που καταφέρνουν να φτάσουν στην καινούρια χώρα, έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες και πρωτόγνωρες εμπειρίες, συνειδητοποιώντας από κοντά την σκληρή πραγματικότητα του να είναι κανείς αόρατος, περιθωριοποιημένος, ένας πολίτης «δεύτερης» κατηγορίας. Σε αυτούς τους ανθρώπους εστιάζει και η παράσταση «Νόστος». Σε όλους αυτούς τους μετανάστες ή πρόσφυγες που έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους για χρόνια και, έχοντας περάσει μια δύσκολη ζωή στην ξενιτιά, κάποια στιγμή, έρχεται η ώρα να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Είναι η μέρα της επιστροφή τους… Νόστος… Ποιες είναι οι αναμνήσεις τους; Τι από αυτά που άφησαν τότε πίσω είναι εκεί τώρα για αυτούς; Πώς είναι τα πράγματα όταν επιστρέφουν; Πόσο έχουν αλλάξει οι ίδιοι; Πόσο η πατρίδα τους; Πόσο ο κόσμος τους; Βρίσκουν ανταπόκριση τα όνειρα και οι προσδοκίες τους; Πού ανήκουν τελικά αυτοί οι άνθρωποι; Πρόκειται για μια σύγχρονη παράσταση κουκλοθεάτρου με ηθοποιούς, με μουσική επί σκηνής και θέατρο σκιών. Όλες οι παραπάνω τέχνες και τεχνικές συνδυάζονται δημιουργικά προσφέροντας η καθεμιά ξεχωριστά στο χτίσιμο των πέντε ιστοριών που παρουσιάζονται στην παράσταση, των πέντε, δηλαδή, διαφορετικών ανθρώπων που, μετά από πολλά χρόνια, επιστρέφουν στην πατρίδα τους: στο Αφγανιστάν, στην Αλβανία, στην Μπουρκίνα Φάσο, στη Γουατεμάλα και στην Ελλάδα. Σκηνοθεσία του Koldo Vío. Ερμηνευόυν οι Ελένη Γιαννούση, Γιάννης Γκρέζιος, Αναστασία Δαλιάκα…
*23/03/2017, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
Λόλα Μπλάου
Το έργο του Κράισλερ που σκηνοθετεί ο Μίκαελ Ζάιμπερ με ερμηνεύτρια την Κατερίνα Γιαμαλή, περιγράφει την ιστορία της Βιεννέζας, αλλά με εβραϊκή καταγωγή τραγουδίστριας Λόλα Μπλάου, η οποία το 1938, προτού ακόμα ξεκινήσει την καλλιτεχνική της δραστηριότητα στο Θέατρο του Λιντς, αναγκάζεται να διαφύγει από τους Ναζί και να ζητήσει καταφύγιο στην Ελβετία. Εκεί, συνεργάζεται με διάφορα επιθεωρησιακά θέατρα, μέχρι που τελικά καταφέρνει να μεταναστεύσει στην Αμερική. Με τον ερχομό της στη Νέα Υόρκη αναγνωρίζεται ως μία μεγάλη Show-woman και κάνει καριέρα ως σύμβολο του σεξ. Μετά από ένα τηλεφώνημα του παλιού νεανικού της έρωτα Leo αποφασίζει να επιστρέψει στη Βιέννη. Οι προσδοκίες της όμως διαψεύδονται και με μεγάλη απογοήτευση διαπιστώνει ότι οι άνθρωποι , μετά τον πόλεμο δεν έχουν αλλάξει. *Από 15 Μαρτίου, Θέατρο Αμαλία, Αμαλίας 71.
“H Νοσταλγός”
Ο Θίασος Λώτινος Ήλιος και η σκηνοθέτις Άννα Παπαμάρκου παρουσιάζουν τη θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τίτλο «Η Νοσταλγός», για πέντε μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Αμαλία. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της παράστασης, βρίσκεται η καταξιωμένη ηθοποιός Αριέττα Μουτούση, που πλαισιώνεται από δυο νέους και ταλαντούχους ηθοποιούς, τη Μαρία Λογοθέτη και τον Δημήτρη Λιόλιο, ενώ κινηματογραφικά εμφανίζεται ο επίσης καταξιωμένος ηθοποιός Θόδωρος Κατσαφάδος, ερμηνεύοντας το ρόλο του Μπάρμπα Μοναχάκη. Στη θεατρική μεταφορά του έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη “Η Νοσταλγός”, γίνεται ένα άλμα στο χρόνο. Η αφετηρία της δράσης μεταφέρεται χρόνια μετά. Το φώς της σελήνης, οι ήχοι της φύσης μοιάζουν σαν τότε, τότε, που ήταν νέα, παντρεμένη με συνομήλικο του πατέρα της, τότε, που φλεγόταν από τη νοσταλγία για το πατρικό της σπίτι. Ξυπνούν τις μνήμες από τη νεανική φυγή, μνήμες που ζητούν λύτρωση στο παρόν. Η Λιαλιώ, λοιπόν, ταξιδεύει και πάλι πέρα…
*Τετάρτη 1- Κυριακή 5 Μαρτίου. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη – Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00. Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12,00€, φοιτητικό, ανέργων 10,00€. Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr, Public, Reload, Media Markt, Seven Spots, 11876, και στο ταμείο του Θεάτρου Αμαλία. Θέατρο Αμαλία. Αμαλίας 71 & Παρασκευοπούλου. Τηλέφωνο: 2310 888894
“Το Όνειρο Ενός Γελοίου”
Το Θέατρο Σοφούλη, θέλοντας να δώσει μια ακτίνα αισιοδοξίας αυτή την Άνοιξη, φιλοξενεί το πιο αισιόδοξο έργο του κατά τα άλλα μελαγχολικού και απαισιόδοξου Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι: «Το όνειρο ενός γελοίου». Πρόκειται για έναν ονειρικό μονόλογο με τον Δημήτριο Βερύκιο επί σκηνής υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Τάκη Χρυσικάκου. Το κείμενο της παράστασης είναι θεατρική προσαρμογή από τη μετάφραση του Άρη Αλεξάνδρου, ενός από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς Έλληνες συγγραφείς και μεταφραστή έργων της ρωσικής λογοτεχνίας.
Ένας άνθρωπος βαθειά μελαγχολικός και απελπισμένος, που έχει χάσει το νόημα της ζωής, αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Το βράδυ όμως που είναι έτοιμος να το κάνει και βρίσκεται με το περίστροφο στο χέρι, αποκοιμιέται… Το όνειρο που βλέπει, τον κάνει όταν ξυπνάει όχι μόνο να μην θέλει να πεθάνει αλλά να λαχταράει να ζήσει όσο γίνεται περισσότερο, αφού στον ύπνο του, τού φανερώθηκε η «Αλήθεια της Ζωής» με όλες τις λεπτομέρειες! Κι αυτή την Αλήθεια γυρίζει και κηρύττει παντού.
*Δευτέρα 6 Μαρτίου στις 21.00. Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00. Εισιτήρια: 10 και 8 (άνεργοι, φοιτητές , πολύτεκνοι, προπώληση). Διάρκεια παράστασης: 70’. Θέατρο Σοφούλη. Τραπεζούντος 5 & Σοφούλη, Καλαμαριά. Τηλ. Κρατήσεων: 2310423925
“Ο Ανθυπολοχαγός Γκουστλ”
Τον Ιούνιο του 1901 το Υπουργείο Άμυνας της Αυστρίας αποφάσισε την απόταξη του συγγραφέα Άρτουρ Σνίτσλερ από τον αυστροουγγρικό στρατό. Αιτία γι’ αυτό η δημοσίευση της αμφιλεγόμενης νουβέλας “Ο Ανθυπολοχαγός Γκουστλ”, έργο που κατηγορήθηκε ότι “έβλαψε και υποβίβασε την τιμή και το κύρος του στρατεύματος”. Στην παράσταση αυτή επιχειρείται μία σκηνική παρουσίαση του έργου, όπου ο θεατής καλείται να ακολουθήσει τις σκέψεις του εν λόγω ανθυπολοχαγού, όσο αυτός περιδιαβαίνει τους δρόμους της Βιέννης, στη διάρκεια μίας μόνο νύχτας. Μιας νύχτας που ίσως και να είναι η τελευταία του. Την μετάφραση, διασκευή και σκηνοθεσία του “Ο Ανθυπολοχαγός Γκουστλ” έκανε ο Γιώργος Τσόπας.
Η ομάδα α’ όπως β’ δημιουργήθηκε το 2016 από τους Γιώργο Τσόπα, Γιώργο Βεργούλη, Χρήστο Παπαδόπουλο και Ειρήνη Ατματζίδου. Τα μέλη αυτής, που οι περισσότεροι έχουν ξανασυνεργαστεί μεταξύ τους στο παρελθόν, ενώθηκαν με σκοπό τη δημιουργία θεατρικών παραστάσεων με τρόπο ανεξάρτητο και αυτοοργανωμένο. Η παράσταση “Ο Ανθυπολοχαγός Γκουστλ” αποτελεί και την πρώτη καλλιτεχνική πρόταση της ομάδας.
*Παρασκευή 10- Σάββατο 11 Μαρτίου. Ώρα: 21.00. Θέατρο Άνετον.
Δέκα μικροί Νέγροι
Παίζουν: Νίκος Γεωργάκης, Οδυσσέας Σταμούλης, Αννέτα Παπαθανασίου, Ελένη Βουτυρά, Σάββας Πασχαλίδης, Γιάννης Νικολάου, Κώστας Ζέκος, Γιώργος Ζώης, Κορίνα Αλεξανδρίδου, Μαρία Καμακάρη.
*Από 16 Μαρτίου- Κυριακή 2 Απριλίου, Θέατρο ΑθήναιονΘέατρο Αθήναιον – Βασιλίσσης Όλγας 35, τηλ. 2310 832 060
“Burn Baby Burn”
Η θεατρική ομάδα ΠΡΟΣΕΧΩΣ SUBWAY παρουσιάζει το έργο της Γαλλίδας Carine Lacroix “Burn Baby Burn”, μια παράσταση βγαλμένη από το σινεμά του Ταραντίνο, μια ιστορία για τη σημασία του να βρεις την ελπίδα σε κάποιον, σε έναν κόσμο που έχει χάσει την ελπίδα του. Το έργο είναι σκηνοθεσίας Παύλου Παναγιωτίδη και ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Στελλίνα Βογιατζή, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Δημήτρης Κοΐδης. «Κρατήσου σφιχτά, οδηγώ εγώ. Πάμε μαζί, θα δείχνεις τον δρόμο εσύ. Τρέμεις όπως η νύχτα στην αγκαλιά μου. Η καρδιά μου είναι φωτιά, κρατήσου σφιχτά. Έλα, μωρό μου, να καούμε μαζί. Έλα να καούμε, μαζί.» αναφέρει η Carine Lacroix θυμίζοντας ηρωές του Ταραντίνο και του Γκάι Ρίτσι.
*Παρασκευή 17 Μαρτίου. Παραστάσεις: Παρασκευή – Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 19:00. Τιμές εισιτηρίων: 10€ (γενική είσοδος) | 8€ (μειωμένο). Κρατήσεις θέσεων: 2310 854 333. Θέατρο Τ, Αλ. Φλέμινγκ 16.
“‘Ενα εξοχικό παρακαλώ”
Εφτά χαρακτήρες βρίσκονται το ίδιο Σαββατοκύριακο στο ίδιο εξοχικό και διεκδικούν τον έρωτα, την ευτυχία, μια βαλίτσα με τετρακόσια χιλιάρικα, μια μπότα Λουμπουτάν κι ένα σπίτι. Ποιος θα πάρει αυτό που θέλει, ποιος θα πάρει αυτό που του αξίζει και ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό; Ποιος έκανε τη ληστεία; Ποιος θα φύγει με τα λεφτά, ποιος με το σπίτι και ποιος με τον αληθινό έρωτα; Το σενάριο της παράστασης είναι του Γιώργου Φειδά ενώ η σκηνοθεσία – καλλιτεχνική επιμέλεια του Βασίλη Θωμόπουλου. Πρωταγωνιστούν η Μαριάννα Τουμασάτου, ο Μάριος Αθανασίου, ο Κώστας Αποστολάκης και η Σοφία Μανωλάκου.
*17 Mαρτίου- 9 Απριλίου. Παρασκευή: 21:15. Σάββατο: 18:15. Σάββατο: 21:15. Κυριακή: 18:15. Κυριακή: 21:15. Εισιτήρια: Παρασκευή-Γενική είσοδος: 12€. Σάββατο, Κυριακή- Γενική είσοδος: 16€- Φοιτητικό – Παιδικό – Ανέργων – ΑμεΑ: 12€. Προπώληση: Online: www.viva.gr. Ταμείο Θεάτρου Αριστοτέλειον. Θέατρο Αριστοτέλειον. Εθνικής Αμύνης 2.
“To Ψωμί της Νινευί”
Το Ψωμί της Νινευί των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά με τους Λήδα Πρωτοψάλτη και Σταύρο Ζαλμά είναι το χρονικό μιας Οδύσσειας σε λάθος χρόνο. Το σημείο τομής Ανατολής και Δύσης, ο ασίγαστος πόθος της Νουρ και του Σαμίρ να συμφιλιωθούν με τους εχθρούς που κουβαλάνε μέσα τους σε άλλη πατρίδα. Η κοινή τους ρίζα και ο προαιώνιος καημός κόντρα στην εποχή και τα ψεύτικα διλήμματα της. Δύο πρόσφυγες θα αφηγηθούν τη δική τους ιστορία για να συνδεθούν τελικά με την Ιστορία που τρέχει ανά τους αιώνες με πρωταγωνιστές εκατομμύρια σαν κι εκείνους, σαν κι εμάς.
*22/3/2017 – 9/4/2017. Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00. Κυριακή: 19:00. Θέατρο Αμαλία. Αμαλίας 71.
Δεν σε ξέχασα ποτέ
Eδώ μπορείτε να βρείτε όλες τις παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε στο θέατρο Αυλαία.
Συνεχίζονται και τον Μάρτιο οι δυο σημαντικές παραστάσεις του ΚΘΒΕ:
“Aνεμοδαρμένα Ύψη”
Τα «Ανεμοδαρμένα ύψη» γράφτηκαν από την αγγλίδα συγγραφέα Έμιλυ Μπροντέ το 1847, όταν ήταν μόλις 27 ετών. Καθώς είναι ένα από τα πιο γνωστά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, έχει μεταφερθεί στο θέατρο και στον κινηματογράφο, έχει γίνει όπερα, μιούζικαλ και μπαλέτο. Ήρωές του είναι τα μέλη δύο οικογενειών, που κατοικούν σε απομονωμένα σπίτια στα χερσοτόπια του Γιόρκσαϊρ και σημαδεύονται από τον έρωτα του Χίθκλιφ και της Κάθριν. Η Μπροντέ παρουσιάζει την ιστορία της καταστροφής τους, φέρνοντας στην επιφάνεια τα απελπισμένα και παράφορα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης, με τρόπο αντίστοιχο της αρχαίας τραγωδίας.
Το βικτωριανό μυθιστόρημα διασκευάζει και σκηνοθετεί ο Γιάννης Καλαβριανός, που συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Για τον Γιάννη Καλαβριανό, η ουσία του έργου βρίσκεται στα λόγια της Κάθριν, η οποία, αν και παντρεύτηκε τον Λίντον και έδιωξε τον Χίθκλιφ από κοντά της, ομολογεί: «Η αγάπη μου για τον Λίντον είναι σαν το φύλλωμα στο δάσος: ο χρόνος θα το αλλάξει, όπως ο χειμώνας αλλάζει τα δέντρα. Η αγάπη μου, όμως, για τον Χίθκλιφ, μοιάζει με τους αιώνιους βράχους από κάτω. Είναι η πηγή μιας ελάχιστα ορατής αλλά απολύτως αναγκαίας απόλαυσης. Ο Χίθκλιφ είμαι εγώ. Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς τη ζωή μου. Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς την ψυχή μου».
*11 Φεβρουαρίου- 4 Απριλίου, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, Τηλέφωνο: 2315 200 200
“Γκιακ”
Γεννημένος το 1983 στη Μαλεσσίνα Λοκρίδας, ο Δημοσθένης Παπαμάρκος, συγγραφέας του “Γκιακ” άρχισε να γράφει το 1998. Το “Γκιακ” είναι το τελευταίο του έργο και το 2015 τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών και το Λογοτεχνικό Βραβείο Διηγήματος του περιοδικού «Αναγνώστης». Η σκηνοθέτιδα του έργου, Γεωργία Μαυραγάνη περιγράφει το έργο ως εξής: «Σε ένα τραπέζι γάμου κάπου στα χωριά της Λοκρίδας, σε μια γιορτή «ένωσης» θα ξετυλιχθούν οι ιστορίες των συνδαιτυμόνων, δηλαδή οι ιστορίες του Γκιακ. Γκιακ σημαίνει στα αρβανίτικα αίμα, συγγένεια εξ αίματος, βεντέτα, αντεκδίκηση και φυλή. Οι πρωταγωνιστές αυτών των ιστοριών, αρβανίτες από τα χωριά της Λοκρίδας, έχουν πολεμήσει στη μικρασιατική εκστρατεία κι έχουν όλοι βιώσει το βίαιο τραύμα του πολέμου και της μάχης. Όταν πια επιστρέφουν στον τόπο τους δεν είναι οι ίδιοι. Θα συγκρουστούν με τις παραδοσιακές αξίες της κοινωνίας που τους άνδρωσε και θα κλονιστούν βαθιά, καθώς τίποτα πια στη θέαση του γύρω τους κόσμου δεν είναι το ίδιο. Με έναν τραχύ λαϊκό και έντονα προφορικό λόγο, θα εκμυστηρευτούν τις ιστορίες τους και θα μας κάνουν κοινωνούς των ηθικών και ψυχικών τους διλλημάτων, μεταφέροντας ταυτόχρονα με το δικό τους προσωπικό «ντοκουμέντο» τη βίαιη μεταμόρφωση όλου του σύγχρονου ελληνικού κράτους».
*18 Φεβρουαρίου – 9 Απριλίου, Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη, Τηλέφωνο: 2315 200 200