Φέτος είδαμε ελληνικές σειρές (και ήταν όλες υπέροχες)

Οι πιο φωτεινές στιγμές της ελληνικής μυθοπλασίας για το 2021

Γιώργος Σταυρακίδης
φέτος-είδαμε-ελληνικές-σειρές-και-ήτα-864925
Γιώργος Σταυρακίδης

Η χρονιά χαρακτηρίστηκε από ελληνικές σειρές που ξεχώρισαν και από μία νέα αισθητική που δείχνει πλέον τον δρόμο και τον τρόπο του να μπορούνε να γίνονται πραγματικά καλές παραγωγές και να ανταμείβονται από το τηλεοπτικό κοινό.

Είδαμε φέτος σειρές μυστηρίου (που πολλές φορές είπαμε πως θα άξιζαν να προβληθούν και από γνωστές συνδρομητικές πλατφόρμες του εξωτερικού), σειρές εποχής,  βεντέτες, πανδημίες, κωμωδίες που γελάσαμε, τοπία που θαυμάσαμε, ερμηνείες που ξεχωρίσαμε, δράματα που μας έκαναν να κλάψουμε, καταστάσεις που μας γέμισαν αναμνήσεις, τραγούδια, μουσικές.

Η ελληνική τηλεόραση του 2021 ήταν μία από τις καλύτερες που έχουμε δει τα τελευταια, τουλάχιστον, χρόνια και αυτές είναι οι σειρές που εμείς ξεχωρίσαμε.

ΚΑΡΤ ΠΟΣΤΑΛ (ΕΡΤ1)

Με διαφορά, την καλύτερη τηλεοπτική σειρά της χρονιάς, την είδαμε φέτος στην  ΕΡΤ1 και κάπως έτσι, τα Σάββατα μας απέκτησαν νόημα, αισθητική και μικρές (ή μεγάλες) δόσεις συγκίνησης. Εξαιρετικοί ηθοποιοί στα αυτοτελή επεισόδια του “Καρτ Ποστάλ» και ένας Ανδρέας Κωνσταντίνου που κι εδώ, όπως κάθε φορά μέσα από ήσυχες και υπόγειες ερμηνείες καταφέρνει να καθηλώνει τους θεατές. Εικόνες, τοπία και πλάνα του Γιώργου Παπαβασιλείου (των Slave, Der Bergdoktor, The storm tide, Special Unit, Α Summer in Greece) στη διασκευή των βιβλιων της Βικτόρια Χίσλοπ  («Cartes Postales from Greece» και «The Last Dance») από τον Νίκο Απειρανθίτη, την Αλεξάνδρα Κατσαρού (Αλεξάνδρα Κ*) και την Δώρα Μασκλαβάνου, μαζί φυσικά με την συγγραφέα. Ένα επιπλέον μπόνους, το τραγούδι τίτλων με τη φωνή του Σωκράτη Μάλαμα, σε στίχους της Ελένης Φωτάκη και μουσική του Μίνωα Μάτσα.

ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ (Mega Tv)

Η σειρά που προβλήθηκε την προηγούμενη τηλεοπτική σεζόν, αλλά ανήκει στο 2021, είναι ο «Σιωπηλός δρόμος» που εντυπωσίασε και άρχισε να γίνεται θέμα ακόμα από τα τρέιλερ του Mega. Αισθητική τύπου Netflix, μυστήριο και πολύ καλές ερμηνείες από ηθοποιούς που δε βλέπουμε συχνά στη τηλεόραση, φτιάξανε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα που καθήλωσε τους τηλεθεατές από το πρώτο μέχρι το τελευταίο επεισόδιο του. Σε αυτό έπαιξε ρόλο η σκηνοθεσία διεθνών προδιαγραφών του Βαρδή Μαρινάκη, αλλά και το απόλυτα «δεμένο» σενάριο του διδύμου των «Άγριων Μελισσών» Πέτρου Καλκόβαλη και Μελίνας Τσαμπάνη. Κρατάμε και την υπέροχη μουσική του Θοδωρή Ρέγκλη, γνωστός από τη μουσική που έντυσε το τρέιλερ της ταινίας «Παράσιτα», η οποία απέσπασε 4 βραβεία Όσκαρ το 2020.

Η ΤΟΥΡΤΑ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ (ΕΡΤ1)

Η σειρά της προηγούμενης σεζόν που έβγαλε τις περισσότερες viral ατάκες, χάρη στους θανατηφόρους διαλόγους της Λυδίας Φωτοπούλου (Μαριλού) με… όλους, αλλά και στις απολαυστικές ιστορίες της οικογένειας, συνεχίζεται και φέτος με δεύτερο κύκλο και με το twitter να την αποθεώνει σε κάθε επεισόδιο. Ο Αλέξανδρος Ρήγας και ο Δημήτρης Αποστόλου, επέτρεψαν με μία από τις καλύτερες στιγμές τους, έχοντας γνώση του μέσου που τους φιλοξενεί – είναι αισθητή άλλωστε η απουσία της βωμολοχίας που χρησιμοποιήθηκε σε παλιότερες σειρές τους – περνάνε σε κάθε επεισόδιο μηνύματα για την κοινωνική και την πολιτική ζωή της κοινωνίας, ίσως και πιο τολμηρά από κάθε άλλη σειρά της δημόσιας τηλεόρασης, με αποκορύφωμα βέβαια το φιλί δύο αντρών που αποθεώθηκε από τους χρήστες των social media και όχι μόνο. Αν με ρωτάς, εκτός από την (σπουδαία) Λυδία Φωτοπούλου, ξεχωρίζω τον εξαιρετικό Θάνο Λέκκα, τον Πάρι Θωμόπουλο και τον μικρό Θανάση Μαυρογιάννη σε μία σειρά βέβαια, που όλοι είναι απολαυστικοί έτσι κι αλλιώς.

https://www.youtube.com/watch?v=O-lj2rrNsAM

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ (ΕΡΤ1)

Η πιο ρετρό σειρά της ελληνικής τηλεόρασης, χωρίς αμφιβολία είναι αυτή, σε σκηνοθεσία της Όλγας Μαλέα και του Νίκου Κρητικού. Με κινηματογραφικό αέρα και πολύχρωμη αισθητική, τα «Καλύτερα μας χρόνια» μας μεταφέρουν στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, εξιστορώντας τη ζωή της οικογένειας του Στέλιου Αγγελόπουλου και της Μαίρης Αγγελοπούλου, αλλά πάντα με φόντο μία Ελλάδα που αλλάζει στο πέρασμα των χρόνων. Ο πρώτος πύραυλος που εκτοξεύθηκε σε ζωντανή σύνδεση στις ασπρόμαυρες τηλεοράσεις της εποχής, ο «Άγνωστος πόλεμος», Η επταετία, η αύξηση των αυτοκινήτων, οι εφημερίδες, ο ελληνικός κινηματογράφος, τα καλλιστεία και τόσα ακόμα που άφησαν μνήμες σε εκείνους που έζησαν τις αλλαγές της ελληνικής κοινωνίας. Οι απολαυστικές αφηγήσεις του μικρού Άγγελου (με την ενήλικη φωνή του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου) αλλά και οι τολμηρές του επιθυμίες, τα όνειρα της Ελπίδας, οι επαναστάσεις του Αντώνη, τα πάνω και τα κάτω του Στέλιου και η ανάδειξη της γυναικείας χειραφέτησης μέσα από τα μάτια (και τα φορέματα) της Μαίρης είναι ο κορμός δύο απολαυστικών κύκλων της σειράς που αγαπάμε να βλέπουμε «Μ’ έναν πύραυλο Γκαγκάριν φτάσαμε  ως το φεγγάρι…» που λέει και το τραγούδι των τίτλων (μουσική & στίχου του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου) με τις φωνές του Δάκη, της Ελπίδας και της Κατερίνας Παπουτσάκη.

https://www.youtube.com/watch?v=vnHQcddmOrY

ΚΟΜΑΝΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΚΟΙ (Mega Tv)

Το ελληνικό “Stranger things” όπως πολλοί το χαρακτήρισαν, κέρδισε το κοινό τόσο με το πρωτότυπο σενάριο του (για ελληνική σειρά), όσο και με την κινηματογραφική (και παραμυθένια) αισθητική του.  Το «Κομάντα και Δράκοι» είναι μια νεανική μεταφυσική περιπέτεια μυστηρίου που έρχεται να μας κάνει και πάλι παιδιά, μέσα από τα μάτια του 11χρονου Γιώργου, που μετακομίζει με τον πατέρα του και τα αδέλφια του σε ένα χωριό στην Κρήτη αναζητώντας μια νέα αρχή μετά το θάνατο της μητέρας του. Από το πρώτο κιόλας βράδυ στο νέο τους σπίτι, τα πιο τρομακτικά όνειρα του Γιώργου βγαίνουν αληθινά. Δεν θα τα αντιμετωπίσει όμως μόνος, αφού σύντομα γίνεται μέλος των “Κομάντο”, μιας παρέας ντόπιων παιδιών. Μαζί αναλαμβάνουν την αποστολή να απελευθερώσουν ένα εξίσου “ιδιαίτερο” αγόρι, τον Ντόντο, από τα δεσμά της περιβόητης συμμορίας των Δράκων και να δώσουν ένα τέλος στη βεντέτα που στοιχειώνει το χωριό. Για να τα καταφέρουν θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τη σκοτεινή δύναμη που σπέρνει διχόνοια στο χωριό κάθε εκατό χρόνια. Ο Θοδωρής Παπαδουλάκης, γράφει και σκηνοθετεί μία σειρά με πρότυπα εξωτερικού, ενώ ο Βασίλης Μπισμπίκης και η Μαρίνα Καλογήρου (μεταξύ άλλων αξιόλογων ηθοποιών) που πρωταγωνιστούν στη σειρά, ξεχωρίζουν έτσι κι αλλιώς σε κάθε επιλογή τους.

ΣΑΣΜΟΣ (Alpha TV)

Το βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη, μεταφέρεται στη μικρή οθόνη για λογαριασμό του Alpha και καθηλώνει το τηλεοπτικό κοινό από το πρώτο επεισόδιο του στον Alpha. Με φόντο την Κρήτη και μία βεντέτα (δημοφιλές θέμα στην ελληνική τηλεόραση), οι ήρωες της σειράς προσπαθούν να συμφιλιωθούν με τα μυστικά τους και να φτιάξουν από την αρχή τις ζωές τους μέσα από νέους όρους και συνήθειες. Η σκηνοθεσία του Κώστα Κωστόπουλου και οι καλές ερμηνείες όσων συμμετέχουν στη σειρά, της δίνουν τον αέρα της πρωτιάς, καθώς και τα τραγούδια της που γίνανε σχεδόν όλα επιτυχίες πολύ γρήγορα.

https://www.youtube.com/watch?v=Ymhj3hImng8

ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ (Ant1)

Η πιο επιτυχημένης τηλεοπτική σειρά των τελευταίων χρόνων και ίσως αυτή που χρεώνεται τη στροφή των καναλιών στη μυθοπλασία και πάλι, στη τρίτη σεζόν της μεταφέρει τους πρωταγωνιστές της στην περίοδο της δικτατορίας. Ξεκινώντας ακόμα από τα μέσα της δεύτερης σεζόν όπου έγινε πιο μυστήρια και σκοτεινή, ο σειρά υποδέχεται φέτος τους ήρωες σε άλλους τόπους αφού κάποιοι φεύγουν από το Διαφάνι και ξεκινούν μία νέα ζωή. Στα ατού των «Άγριων Μελισσών» είναι ασφαλώς η συμμετοχή εξαιρετικών ηθοποιών (Μαρία Κίτσου και Δημήτρης Γκοτσόπουλος διαχρονικά εξαιρετικοί), που μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις μιλάμε για ηθοποιούς που δεν έχουν κάνει πολύ τηλεόραση στο παρελθόν. Ερμηνείες που την επόμενη μέρα συζητιούνται, πλοκή που κρατάει τους θεατές κι ας είναι μία καθημερινή σειρά που στατιστικά θα έπρεπε κάποια στιγμή να κουράζει και μία αρκετά πιστή αντιγραφή παλιότερων εποχών που μπορεί να έφυγαν ανεπιστρεπτί, κρατάνε όμως ακόμα θέση στη μνήμη πολλών. Ο Λευτέρης Χαρίτος σκηνοθετεί, η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης γράφουν το σενάριο και ο Alex Sid συνθέτει τις μουσικές και τα τραγούδια της σειράς και όλοι μαζί χρεώνονται την μεγάλη επιτυχία της σειράς του Ant1.

https://www.youtube.com/watch?v=8U0d2lFabpk

ΒΡΑΔΙΑΝΟΣ ΣΤΑ ΣΠΟΡΚΑ (ΕΡΤ1)

Το ομότιτλο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «ζωντανεύει» σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη για λογαριασμό της ΕΡΤ1 και μας μεταφέρει το κλίμα και την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν η 50χρονη Σκεύω μαθαίνει πως ο γιος της είναι άρρωστος πάνω στο καράβι που λίγο καιρό πριν έχει μπαρκάρει λοστρόμος προκειμένου να μαζέψει χρήματα για να ζητήσει σε γάμο την αγαπημένη του Ρηνιώ. Η Σκεύω τότε, μεταμφιέζεται σε άντρα και γίνεται βαρδιάνος (δηλαδή φύλακας) στα σπόρκα (έτσι λέγανε τα καράβια που βρίσκονταν σε καραντίνα εξαιτίας της χολέρας, λίγο πιο πέρα από την ξηρά), προκειμένου να τον σώσει. Η σπουδαία ιδέα μεταφοράς ενός τέτοιου βιβλίου στις μέρες μας, ο διακριτικός συσχετισμός με την πανδημία που ζούμε τώρα και η συμμετοχή καλώς ηθοποιών, όπως η Ρένια Λουιζίδου, ξεχώρισαν τη μίνι σειρά στη χρονιά που φεύγει.

ΣΥΜΠΕΘΕΡΟΙ ΑΠ’ΤΑ ΤΙΡΑΝΑ (Mega Tv)

Η ιδέα του Μιχάλη Ρέπα και του Θανάση Παπαθανασίου να μεταφέρουν στη τηλεόραση την επιτυχημένη τους παράσταση «Συμπέθεροι Απ’ Τα Τίρανα», φαίνεται πως πέτυχε αφού οι τηλεθεατές τίμησαν τη σειρά και της δίνουν μεγάλα νούμερα τηλεθέασης στο Mega. Κωμικές καταστάσεις σε μία φανταστική κωμόπολη της επαρχίας, ηθογραφία και καταγραφή της ελληνικής νοοτροπίας και της ξενοφοβίας μέσα από σπαρταριστούς διαλόγους και μία (σούπερ) ποπ αισθητική γεμάτη χρώματα και σκηνές που θυμίζουν λίγο τις προηγούμενες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές δουλειές του επιτυχημένου συγγραφικού διδύμου αλλά μεταφερόμενες στο σήμερα της τηλεόρασης και της κοινωνίας.

42∘ C (Cosmote Tv)

Η τελευταία ελληνική παραγωγή της πλατφόρμας του Cosmote TV παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι μία καλοδουλεμένη σειρά μυστηρίου που έχει ως φόντο της την Κέρκυρα και μια ιστορία που εκτυλίσσεται σε δύο χρόνους, παίζοντας με τα γεγονότα είτε στο παρελθόν, είτε στο παρόν. Η πλατφόρμα, μετά την μεγάλη επιτυχία του «Έταιρος Εγώ», θέλησε να δώσει στους τηλεθεατές ακόμα μία σειρά ψυχολογικού θρίλερ με άρωμα Ελλάδας αλλά και με προδιαγραφές να «φύγει» στο εξωτερικό. Σε γενικές γραμμές, νομίζω το πετυχαίνει, αφού εύκολα σε κρατάει μέχρι το τελευταίο επεισόδιο και δεν είναι λίγες οι φορές που πιάνεις το μυαλό σου να φτιάχνει δικά του σενάρια εξέλιξης, που τελικά λίγοι υποθέτω θα κατάφεραν να προσεγγίσουν αυτό που έγινε στο τέλος του όγδοου επεισοδίου. Πολλοί νέοι ηθοποιοί (που κάποιες φορές λειτουργεί και αρνητικά λόγω απειρίας τους), ένας Χρήστος Λούλης στο ρόλο του αστυνόμου, ένας Κώστας Νικούλι που κερδίζει έδαφος δουλειά με δουλειά, μία σπουδαία Κατερίνα Λέχου και πολλές άλλες ωραίες ερμηνείες που κρατάς στο τέλος. Η σκηνοθεσία ανήκει στον βραβευμένο Γιώργο Παπαβασιλείου (Slave, Der Bergdoktor, The storm tide, Special Unit) και το σενάριο στον Σέργιο Κωνσταντινίδη και στην Κάλλια Παπαδάκη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα