Φέτος θα βλέπουμε όλοι σειρές; – Όσα ξεχώρισαν με το "καλημέρα"
Είδαμε τις νέες τηλεοπτικές σειρές και αυτές μάλλον θα συζητηθούν περισσότερο αυτή τη χρονιά
Μετά από πολλά χρόνια… τηλεοπτικής ξηρασίας, η καινούρια σεζόν επιφυλάσσει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις από όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς που φέτος αποφάσισαν να μπουν δυναμικότερα στον χώρο της μυθοπλασίας.
Από την Δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ μέχρι τα ιδιωτικά κανάλια που παραδοσιακά προσέχουν τις παραγωγές τους (Ο Ant1 άλλωστε έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αναγέννηση της ελληνικής μυθοπλασίας με τις «Άγριες μέλισσες» του, αλλά και τα Mega και Alpha που έχουν ένα σταθερά πιστό κοινό.), η σεζόν ξεκίνησε ιδιαίτερα φιλόδοξα, στηρίζοντας την άποψη που λέει πως, φέτος θα βλέπουμε όλοι τηλεόραση!
Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, όπως λένε από αρχαιοτάτων χρόνων, και η πρώτη εβδομάδα των καναλιών, προβάλλοντας όλες τις τηλεοπτικές σειρές της σεζόν (τουλάχιστον των περισσότερων, αφού 13 Οκτώβρη περιμένουμε και το “Maestro” του Mega, καθώς στις αρχές του Οκτώβρη και τις σειρές “Μαύρο ρόδο” και “Μαίρη Μαίρη Μαίρη” του ίδιου καναλιού που αναμένεται να ανατρέψουν τις ισορροπίες), άφησε την καλύτερη εντύπωση, με χιλιάδες τηλεθεατές να συντονίζονται μπροστά από τους δέκτες τους για να γνωρίσουν τις ιστορίες που θα συζητήσουμε αυτή τη χρονιά.
Πάμε να δούμε όμως, τι γεύση άφησαν όσα «έπαιξαν» την εβδομάδα που πέρασε
Κάνε ότι κοιμάσαι (ΕΡΤ1)
Λίγες σειρές συζητιούνται ακόμα από το πρώτο τρέιλερ που βγαίνει και έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία, όταν αυτή σειρά είναι και προϊόν της δημόσιας τηλεόρασης που έχει καταφέρει μάλιστα τελευταία να διπλασιάσει και το ποσοστό τηλεθέασης της. Μία τέτοια περίπτωση είναι το «Κάνε ότι κοιμάσαι» που φέρει την υπογραφή του Γιάννη Σκαραγκά στο σενάριο και των Αλέξανδρου Πανταζούδη και Αλέκου Κυράνη στη σκηνοθεσία, που μπορεί να πρόκειται για μία υπόθεση μυθοπλασίας, είναι όμως ιδιαίτερα επίκαιρη, όταν σκεφτούμε όλες τις ειδήσεις που μαθαίνουμε τα τελευταία χρόνια για τη βία στα σχολεία.
Ο Νικόλας (Σπύρος Παπαδόπουλος), καθηγητής λυκείου, βλέπει τη ζωή του να διαλύεται βίαια και αναπάντεχα. Στη διάρκεια μιας έντονης κρίσης στον γάμο του, εμπλέκεται ερωτικά, για μια νύχτα, με τη μητέρα (Έμιλυ Κολιανδρή) ενός μαθητή του ο οποίος εμφανίζει προβλήματα συμπεριφοράς. Λίγες ημέρες αργότερα, η σύζυγός του (Μαρίνα Ασλάνογλου) δολοφονείται στη διάρκεια μιας ένοπλης ληστείας στο ίδιο τους το σπίτι και η κόρη του μεταφέρεται σε κρίσιμη κατάσταση στην εντατική.
Στο σύνολο της, η σειρά στα πρώτα επεισόδια που προβλήθηκαν ήδη κέρδισε το κοινό, τόσο για την υπόθεση που θίγει, όσο και για αρκετές ερμηνείες καλών – ομολογουμένως – ηθοποιών που συμμετέχουν. Μεταξύ τους, ξεχωρίζει ο Σπύρος Παπαδόπουλος που εκπλήσσει καθώς τα τελευταία χρόνια, τηλεοπτικά είχε συνδεθεί πολύ έντονα με ένα άλλο είδος τηλεοπτικής ψυχαγωγίας και εδώ δείχνει να προσαρμόζεται σχετικά εύκολα. Ακόμα, η Κολιανδρή, η Ασλάνογλου και η Μπαξεβάνη είναι εξαιρετικοί στους ρόλους τους (για ακόμα μία φορά), ενώ ξεχωρίζω και τους νεότερους ηθοποιούς της σειράς, την Βίκυ Μαΐδάνογλου, τον Χρήστο Διαμαντούδη και τον Χρήστο Ντάρμα (γνωστοί μας οι δύο τελευταίοι από το ΚΘΒΕ) που φωτίζουν την ιστορία. Τέλος, στα συν θα προσθέσω την πολύ καλή φωτογραφία και τη μουσική του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου.
Φλόγα και άνεμος (ΕΡΤ1)
Μόλις δύο επεισόδια έχουν προβληθεί από τη σειρά εποχής της ΕΡΤ και δεν είναι λίγοι αυτοί (μεταξύ τους και χιλιάδες χρήστες του twitter) που την έχουν χαρακτηρίσει ως την σειρά της χρονιάς!
Η ερωτική σχέση της πρωταγωνίστριας του θεάτρου, Κυβέλης και του «Γέρου της Δημοκρατίας» Γεώργιου Παπανδρέου, βασισμένη στο βιβλίο του Στέφανου Δάνδολου, ξετυλίγεται μέσα από αυτή τη σειρά της Ρέινας Εσκενάζυ, με πρωταγωνίστρια της Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και τον Άρη Λεμπεσόπουλο – εγγύηση και οι δύο ηθοποιοί για την ποιότητα και την αισθητική της σειράς. Ξεχωρίζουν ακόμα, η Λένα Παπαληγούρα, ο Αργύρης Πανταζάρας και ο Αναστάσης Ροϊλός στους ρόλους τους.
Υποδειγματικές ερμηνείες, ωραία πλάνα και μια ευκολία στο να μπούμε στην εποχή που διαδραματίζεται η ιστορία, είναι σίγουρα σε αυτά που ξεχωρίζουν.
Τα Νούμερα (ΕΡΤ1)
Σύγχρονο χιούμορ, πολλοί guests που δε θα περίμενες να δεις, καλή μουσική, έξυπνες ατάκες και αγαπημένοι ηθοποιοί, όλα μαζί στην τιμή του ενός! Τα «Νούμερα» του Φοίβου Δεληβοριά καυτηριάζουν την σύγχρονη Ελλάδα μέσα από αναφορές στο παρελθόν και από απολαυστικές προσμίξεις του χθες και του σήμερα. Ως δίδαγμα; Ως αποφυγή; Ίσως και λίγο από όλα, ποιος ξέρει;
Το ξεκίνημα πάντως ενθουσίασε το κοινό που μιλάει για σύγχρονη τηλεόραση, μάθημα προς όλους από την ΕΡΤ. Μακάρι να είναι έτσι και να αποτελέσει πάντως, την αρχή μιας καινούριας τηλεόρασης που θα «διαιωνιστεί» και θα μιλάμε γι’ αυτήν και του χρόνου!
Γλυκάνισος (ΣΚΑΙ)
Ελπιδοφόρο είναι πως ένα τηλεοπτικό κανάλι που έχει μείνει στη μνήμη των τηλεθεατών, ως κανάλι που γέμιζε ένα διάστημα το πρόγραμμα του με κάθε είδους reality, αναθεωρεί και προβάλει αυτή τη σεζόν σειρές μυθοπλασίας, με ιδιαίτερα ενδιαφέρον θέμα και πολύ καλούς ηθοποιούς. Μία από αυτές τις σειρές, είναι ο «Γλυκάνισος» σε σενάριο του Γιώργου Κυρίτση και σκηνοθεσία του Σταύρου Ποταμάρη.
Άκρως επίκαιρη η σειρά, καθώς είναι η πρώτη φορά που το ζήτημα των προσφύγων στην Ελλάδα, έρχεται μέσα από μία σειρά μυθοπλασίας παραπέμποντας σε γεγονότα που έχουν συμβεί.
Ο μεγάλος έρωτας που γεννιέται στη Λέσβο, ανάμεσα στον Στρατή και τη Ραζάν, ενός πλούσιου Μυτιληνιού και μας Σύριας πρόσφυγα, θα φέρει τα πάνω κάτω στη σειρά του ΣΚΑΙ που χαρακτηρίζεται σίγουρα από το ευαίσθητο θέμα της, καθώς και από τους πολύ καλούς ηθοποιούς που συμμετέχουν, όπως ο Γιώργος Παπαγεωργίου, η ανερχόμενη Έλενα Πιερίδου, ο Κώστας Κόκλας, η Κάρμεν Ρουγγέρη και άλλοι.
Η σειρά, στο πρώτο της επεισόδιο έπεσε πάνω στον «σίφουνα» Σασμό που ανάγκασε το κανάλι να αλλάξει προγραμματισμό και να τη μεταφέρει σε άλλη μέρα, δίνοντας της έτσι μία ευκαιρία που, μοιάζει, ο κόσμος να την άρπαξε.
Όπως και να έχει, είναι σίγουρα από τις σειρές που αξίζουν τον (τηλεοπτικό) χρόνο μας!
Παγιδευμένοι (Ant1)
Η σειρά που κοντράρει στα ίσα τις «παλιές» σειρές του Mega και του Alpha (Η Γη της ελιάς, Σασμός) είναι οι «Παγιδευμένοι» που κέρδισε το δικό του κοινό ήδη και σε αυτό, νομίζω, πως παίζει ρόλο και ο Μιχάλης Λεβεντογιάννης που, επιτέλους, αναλαμβάνει έναν κεντρικό ρόλο.
Η σειρά, σε σκηνοθεσία της Βίκυς Μανώλη, «τρέχει» με γρήγορους ρυθμούς – κι αυτό είναι στα ατού της – και κρατάει σφιχτά την πλοκή δίνοντας μία καλογυρισμένη και απολαυστική σειρά που δεν κουράζει καθόλου.
Ξεχωρίζει ο πρωταγωνιστής, καθώς και γνωστοί – καλοί – ηθοποιοί, όπως ο Παύλος Ορκόπουλος σε έναν ρόλο κομμένο και ραμμένο πάνω του, ο Πέτρος Λαγούτης και η Ντίνα Μιχαηλίδη. Τέλος, ξεχωρίζω τον ανερχόμενο (πολύ καλό ηθοποιό) Σταύρο Τσουμάνη και την πρωταγωνίστρια Μάρθα Λαμπίρη/Φεντόρουφ που μαζί με τον Λεβεντογιάννη αποτελούν ένα εξαιρετικό τηλεοπτικό δίδυμο.
Ποιος λέει ψέματα, ποιος αλήθεια; Ερωτήματα που από το πρώτο κιόλας επεισόδιο έβαλε στους τηλεθεατές, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον, τουλάχιστον, μέχρι τώρα. Το μέλλον ελπίζουμε να είναι το ίδιο καλό
Ο Παράδεισος των κυριών (Aplha)
Εδώ έχουμε μια πολύ πλούσια παραγωγή που δείχνει την πρόθεση του Alpha να τα δώσει όλα για να κερδίσει την φετινή κούρσα τηλεθέασης. Μια δραματική σειρά εποχής με ωραία σκηνικά και κοστούμια, που μας μεταφέρει στην αστική Αθήνα της δεκαετίας του ’60.
Ακόμα από το πρώτο τρέιλερ, η διάθεση για κάτι πολύ σικάτο και «ποπ» ήταν εμφανής, κάτι που το είδαμε και στα πρώτα επεισόδια που ενώ ως ιστορία έχει τις ρίζες της στο ομότιτλο βιβλίο του Εμιλ Ζολά και σε μία σούπερ επιτυχημένη σειρά της Ιταλικής τηλεόρασης προ εικοσαετίας, καταφέρνει εύκολα να πείσει πως πρόκειται για μία ελληνική ιστορία στην παλιά Αθήνα.
Γρήγορη πλοκή, χωρίς φλυαρίες και φυσικούς διαλόγους που μπορούν εύκολα να κάνουν οικεία τη σειρά – κάτι που είναι απαραίτητο τελικά για να μπορέσει να ταυτιστεί ένας τηλεθεατής και να «κολλήσει» μαζί της.
Στο πολύ καλό αποτέλεσμα βέβαια, παίζουν ρόλο και οι (πολλοί) καλοί ηθοποιοί που βλέπουμε, με πρώτο τον Αργύρη Πανταζάρα και μετά, τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο, την Νατάσα Εξηνταβελόνη και την (υπέροχη) Θεοδώρα Τζήμου σε έναν… αδίστακτο ρόλο.
Ξεχωρίζει βέβαια και η εξαιρετική μουσική του Γιώργου Χατζηνάσιου, με τον Θοδωρή Βουτσικάκη να ερμηνεύει ένα από τα πιο ωραία τραγούδια της σεζόν.
ΠΟΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ; (Ant1)
Εκεί που κάποτε γέμιζε η τηλεόραση με κωμικές τηλεοπτικές σειρές, τα τελευταία χρόνια είναι η μειοψηφία στον προγραμματισμό των καναλιών και αν θα πρέπει να μιλήσουμε και για καλές κωμωδίες, τότε μετράμε στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Πάντως, η έκπληξη στην κωμωδία φέτος, έρχεται από τον Ant1 όπου το «Ποιος Παπαδόπουλος;» των Ρίσβα – Σακαλή (μεταξύ άλλων, σεναριογράφων στα «Μαύρα Μεσάνυχτα») σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μυριανθόπουλου άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στην έναρξη του!
Δύο παιδιά που μπερδεύονται στο μαιευτήριο και μετά από χρόνια οι δύο οικογένειες συναντιούνται. Περίεργες καταστάσεις, ωραίοι διάλογοι, γρήγορα πλάνα και μία ιστορία που στη βάση της, εντάξει, την έχουμε δει ξανά αλλά εδώ δείχνει φρέσκια και ενδεχομένως στην πορεία και να πρωτοτυπήσει.
Όπως και να έχει, είναι μία σειρά που θέλεις να δεις το επόμενο επεισόδιο και νομίζω, πως θα αντέξει τον ανταγωνισμό της σεζόν και θα ξεχωρίσει.
Πολύ καλοί στους ρόλους τους η Μαριάνα Τουμασάτου, η Ελένη Ουζουνίδου, ο Γιάννης Δρακόπουλος, ο (διαχρονικός) Βασίλης Κολοβός και οι νέοι Νίκος Seymour Σταθόπουλος και Δημήτρης Δάρας.
ΕΡΩΤΑΣ ΦΥΓΑΣ (Open)
Μεταφερόμαστε στη δεκαετία του ’50 στη νέα υπερπαραγωγή του Open, που μπαίνει δυναμικά κι αυτό φέτος με δουλείες που έχουν την ικανότητα να κερδίσουν πιστούς τηλεθεατές.
Ο «Έρωτας φυγάς» είναι μία καθημερινή σειρά, στα πρότυπα των σειρών που, πλέον, επενδύονται πολλά χρήματα ώστε να βγει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Το σημαντικό είναι, ότι το καταφέρνει αυτό και έχουμε μία τηλεοπτική σειρά με έναν μεγάλο έρωτα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της εποχής και της κοινωνίας τους.
Την υπόθεση την μαθαίνει ο τηλεθεατής πολύ γρήγορα (καλό αυτό!) και αρχίζει να δένεται με τους χαρακτήρες. Ο Σταύρος Σβίγκος, πολύ καλύτερος από όσα τον έχω δει μέχρι τώρα – πολύ κοντά σε αυτό που ξέρω θεατρικά από αυτόν, ενώ ξεχωρίζουν και άλλοι, όπως η Πέμυ Ζούνη, ο Γεράσιμος Γεννατάς και ο Αντώνης Καρυστινός.
Στα υπέρ της σειράς, η ωραία μουσική του Μάριου Στρόφαλη και η ερμηνεία της Ειρήνης Τουμπάκη στο τραγούδι των τίτλων.
Ο ΠΑΛΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΙΩΣ…
Ασφαλώς, μεταξύ των νέων σειρών που ξεκίνησαν αυτές τις μέρες, είχαμε και τις επιστροφές που έχουν ήδη δοκιμαστεί και έχουν κερδίσει πέρυσι το κοινό τους. Αν θα συνεχίζουν να το έχουν και φέτος, θα φανεί στο… χειροκρότημα, πάντως η έναρξη δεν είχε πολλές εκπλήξεις, αφού ο «Σασμός» του Alpha σαρώνει και πάλι, με την είσοδο νέων αξιόλογων ηθοποιών όπως ο Στέλιος Μάινας και η Γιώτα Φέστα, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με την «Γη της Ελιάς» του Mega που έχει φτιάξει τη δική της «κατάσταση» και δύσκολα θα έχουν «διαρροές».
Στις σειρές που ήρθαν από τις προηγούμενες σεζόν, κρατάμε και τα αγαπημένα «Καλύτερα μας χρόνια» της ΕΡΤ που συνεχίζει να μας θυμίζει μια παλιά, άλλοτε ωραία και άλλοτε κακή, Ελλάδα με δόσεις νοσταλγίας και χιούμορ.
Ενώ, ξεχωριστή κατηγορία είναι πια το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» που συνεχίζει για δέκατη χρονιά και από τα πρώτα επεισόδια που είδαμε, παραμένει το ίδιο αστεία και φρέσκια!