Το Netflix αλλάζει μορφή – Η συμφωνία ορόσημο

Συμμαχία Netflix – TF1: Πότε ενεργοποιείται το deal

Parallaxi
το-netflix-αλλάζει-μορφή-η-συμφωνία-ορόσημ-1281826
Parallaxi

Την ώρα που οι παραδοσιακοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς δίνουν μάχη για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες συνήθειες τηλεθέασης και τον έντονο ανταγωνισμό από τους γίγαντες του streaming, το Netflix έκλεισε μία συμφωνία-ορόσημο με το γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο TF1 για την προβολή προγράμματος παραδοσιακής τηλεόρασης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους Financial Times, το TF1 θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα του Netflix για τη μετάδοση εκπομπών όπως το Brocéliande και το The Voice, καθώς και σημαντικών ζωντανών αθλημάτων στη χώρα του.

Ο μεγαλύτερος εμπορικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Γαλλίας θα προβάλλει και τα πέντε κανάλια του στο Netflix, καθώς και πάνω από 30.000 ώρες τηλεοπτικών εκπομπών που είναι διαθέσιμες κατά παραγγελία (on demand).

Η συμφωνία ανοίγει την πόρτα για περισσότερες συμφωνίες μεταξύ του Netflix και των παραδοσιακών τηλεοπτικών ομίλων, οι οποίοι αγωνίζονται με τη μείωση του κοινού και των διαφημιστικών εσόδων, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι παρακολουθούν τηλεόραση στο διαδίκτυο ή μέσω υπηρεσιών streaming.

Ο Greg Peters, συνδιευθύνων σύμβουλος του Netflix, δήλωσε στους Financial Times ότι ορισμένοι γάλλοι τηλεθεατές σκέφτονται πλέον «την τηλεόραση ως Netflix, και έτσι αυτή είναι μια ευκαιρία για εμάς να συνεργαστούμε με τον μεγαλύτερο ραδιοτηλεοπτικό φορέα στο γαλλικό οικοσύστημα μέσων ενημέρωσης και παραγωγό σπουδαίου, premium περιεχομένου».

Ο συμπρόεδρος του Netflix αρνήθηκε να πει αν ή πώς θα μοιραστούν τα έσοδα από τις συνδρομές και τις διαφημίσεις μεταξύ των δύο εταιρειών ή αν το Netflix έχει καταβάλει προκαταβολή για το περιεχόμενο του TF1.

Ο όμιλος TF1 Group προσεγγίζει 58 εκατ. μηνιαίους θεατές μέσω των καναλιών του και εξυπηρετεί 35 εκατ. χρήστες στην υπηρεσία streaming TF1+.

Συμμαχία Netflix – TF1: Πότε ενεργοποιείται το deal

Η συμφωνία, η οποία θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2026, θα ανοίξει εμπορικές ευκαιρίες για το TF1, το οποίο βασίζεται σε διαφημιστικά έσοδα και όχι σε συνδρομές, ακόμη και για την υπηρεσία streaming.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου TF1, Rodolphe Belmer, δήλωσε ότι «καθώς οι συνήθειες τηλεθέασης μετατοπίζονται προς το ‘on demand’ και ο κατακερματισμός του κοινού αυξάνεται, αυτή η συμμαχία θα επιτρέψει στο κορυφαίο περιεχόμενό μας να προσεγγίσει κοινό και να ξεκλειδώσει μεγαλύτερη εμβέλεια για τους διαφημιστές».

Άνθρωποι με γνώση λεπτομερειών της συμφωνίας δήλωσαν ότι το TF1 έχει μεγάλη επιρροή στην ευρωπαϊκή ραδιοτηλεοπτική βιομηχανία, η οποία αναμένεται να παρακολουθήσει στενά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η συνεργασία.

Άλλοι παραδοσιακοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς είτε προσπάθησαν να ανταγωνιστούν το Netflix με τις δικές τους συνδρομητικές υπηρεσίες -αν και χωρίς την ίδια παγκόσμια κλίμακα- είτε διανέμουν το περιεχόμενό τους μέσω του YouTube ή των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Peters δήλωσε ότι δεδομένου ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που το Netflix κάνει μια τέτοια συμφωνία, ο όμιλος θα δει πρώτα πώς λειτουργεί η συνεργασία προτού διερευνήσει περαιτέρω συνεργασίες με άλλους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς.

Το Netflix έχει στο παρελθόν αδειοδοτήσει περιεχόμενο από ραδιοτηλεοπτικούς φορείς όπως το TF1, αλλά πολλοί τέτοιοι όμιλοι ήταν απρόθυμοι να μοιραστούν τις μεγαλύτερες εκπομπές τους.

Από την πλευρά του, ο Belmer ανέφερε ότι δεν αναμένει ότι η κίνηση αυτή θα κανιβαλίσει το υπάρχον κοινό του TF1, περιγράφοντάς την ως «εξαιρετικά θετική για εμάς».

«Η παραδοσιακή τηλεόραση βρίσκεται σε πτώση. Προσπαθήσαμε να αντισταθμίσουμε αυτήν την πτώση ή να την περιορίσουμε, λανσάροντας τη δική μας δωρεάν πλατφόρμα streaming, αλλά και προσπαθώντας να συνδεθούμε και να επωφεληθούμε από την τεράστια κινητήρια δύναμη του Netflix».

Το TF1 και το Netflix έχουν συνεργαστεί και στο παρελθόν σε συμπαραγωγές, όπως οι Les Combattantes, L’Agence και Tout le bleu du ciel.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα