Design

Θρίαμβος των Θεσσαλονικέων στα φετινά βραβεία ΕΒΓΕ

Στις πέντε πρώτες θέσεις γραφείων, τέσσερα γραφεία του Βορρά!

Parallaxi
θρίαμβος-των-θεσσαλονικέων-στα-φετιν-314367
Parallaxi

Στην φιλόξενη κεντρική σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής 20 Απριλίου η τελετή απονομής των 17ων Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής & Εικονογράφησης, παρουσία ανθρώπων από τους χώρους του πολιτισμού, της πολιτικής και της αγοράς, που συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν τους καλύτερους ανάμεσα στους δημιουργούς της οπτικής επικοινωνίας στη χώρα μας.

Στις 38 συνολικά κατηγορίες που λειτούργησαν στη φετινή διοργάνωση, 52 διαφορετικά γραφεία και δημιουργοί μοιράστηκαν 32 πρώτα βραβεία και 72 έπαινους. Πρόκειται για τα έργα που ξεχώρισαν οι τρεις κριτικές επιτροπές ανάμεσα από 1250 περίπου συμμετοχές.

Το εντυπωσιακότερο στοιχείο της φετινής διοργάνωσης ήταν η καθολική επικράτηση της σκηνής της Θεσσαλονίκης. Τέσσερα από τα πέντε πρώτα γραφεία, στην κατάταξη που δημιουργείται σύμφωνα με τις επιτυχίες στον φετινό διαγωνισμό, έχουν την έδρα τους στη συμπρωτεύουσα!!!

Πέραν αυτών, τόσο το ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ, όσο και το Χρυσό της Γραφιστικής και το νέο Αριστείο Τυπογραφίας, επίσης κατέληξαν σε γραφεία της Θεσσαλονίκης (Beetroot και Δημήτρη Παπάζογλου, αντιστοίχως).

Συγκεκριμένα για τα μεγάλα βραβεία να σημειώσουμε ότι το Χρυσό ΕΒΓΕ στην κατηγορία της Γραφιστικής, αλλά και το Τυπογραφικό Αριστείο έλαβε ο Δημήτρης Παπάζογλου μαζί με τους συνεργάτες του Γιώργο Ματθιόπουλο, Γιώργο Τριανταφυλλάκο και Axel Peemoller για την ανάπτυξη της οπτικής γλώσσας επικοινωνίας της Εθνικής Βιβλιοθήκης, το Χρυσό ΕΒΓΕ στην κατηγορία της Εικονογράφησης απονεμήθηκε στην faze για το εξώφυλλο του single “Your Maker”, ενώ το Χρυσό ΕΒΓΕ στην κατηγορία Ψηφιακών Εφαρμογών κέρδισε η Odd Bleat για το “SNFCC Christmas World”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το φετινό ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ, είναι το έκτο που κατακτά το πολυβραβευμένο γραφείο Beetroot Design Group. Και σαφώς πρόκειται για αριθμό-ρεκόρ. «Είμαστε ίσως, ακόμη πιο ενθουσιασμένοι και από την πρώτη φορά», μας λέει ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος των Beetroot και εξηγεί «και αυτό γιατί η έκτη φορά δείχνει συνέπεια αλλά και πως διατηρείται σε υψηλό επίπεδο η ποιότητα της δουλειάς σε όλα αυτά τα χρόνια με την κοινότητα να αναπτύσσεται ραγδαία και να εμπλουτίζεται με πραγματικά αξιόλογους νέους designers».

H Beetroot Design Group είναι ένα πολυβραβευμένο γραφείο σχεδιασμού επικοινωνίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και διεθνές πελατολόγιο. Η ομάδα του αποτελείται από ειδικούς σε ένα ευρύ και ποικίλο φάσμα δεξιοτήτων του δημιουργικού τομέα. Για τη δουλειά της η Beetroot έχει αναγνωριστεί, μεταξύ άλλων, με τον τίτλο “European Design Agency of the year 2008” και “Red Dot Agency of the year 2011” και Ermis Awards Agency of the year 2018.

Μετά την εκδήλωση οι συμμετέχοντες διασκέδασαν στο after ceremony party στο Ρομάντσο. Στον ίδιο χώρο φιλοξενείται μέχρι τις 26 Απριλίου και η έκθεση με όλα τα έργα των νικητών.

Τα γραφεία και οι γραφίστες της Θεσσαλονίκης που διακρίθηκαν:

Beetroot Design Group: ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ, 4 ΕΒΓΕ και 8 έπαινοι

Δημήτρης Παπάζογλου: Αριστείο Τυπογραφίας, Χρυσό Γραφιστικής, 4 ΕΒΓΕ, 2 έπαινοι

Semiotik: 2 ΕΒΓΕ, 4 έπαινοι

Αβακουμίδης Ανδρέας: 1 ΕΒΓΕ

Post Spectacular Office: 2 ΕΒΓΕ, 1 έπαινος

Dolphins //communication design: 2 έπαινοι

Point Black: 2 έπαινοι, ο 2ος από κοινού με την Red Creative

Red Creative: 2 έπαινοι, ο 2ος από κοινού με την Point Black

Τσολερίδης Χρήστος: 1 έπαινος

Διαβάστε επίσης: Η επέλαση της γραφιστικής της πόλης 

Ακολουθούν μερικά από τα έργα για τα οποία βραβεύτηκαν οι Θεσσαλονικείς:

  1. Toumba Magazine / the cup issue / special edition / ΕΒΓΕ

Παπάζογλου Δημήτρης

2. Camera Belli – Paul Vittoroulis / Έπαινος

Beetroot Design Group

Ο Πωλ Βιττωρούλης απαντά για την φύση της δουλείας του: «Κατέγραψα την Ιστορία για τις γενεές που θα έρθουν». Το Camera Belli είναι ένα βιβλίο με σπάνιο υλικό από 23 επιλεγμένες εμπειρίες – αποστολές του μέσα από την εικοσιπεντάχρονη πορεία του ως πολεμικός ανταποκριτής. Για το σχεδιασμό της έκδοσης αντλήσαμε έμπνευση από την αφοσίωση του Πωλ Βιττωρούλη στο να καταγράψει τον παλμό των γεγονότων και να τον μεταφέρει αυτούσιο στο κοινό του. Τα αντικείμενα που έφερε πίσω από τις αποστολές του φωτογραφίζονται το κάθε ένα ξεχωριστά και σε διάφορες συνθέσεις παίζουν πρωταγωνιστικό στην οπτική αφήγηση του βιβλίου. Με τρόπο ωμό, απογυμνωμένο από κάθε είδους αυταρέσκειας, παρουσιάζονται οι συγκλονιστικές προσωπικές εμπειρίες του εικονολήπτη σε εικόνα και κείμενο και σκιαγραφείται μια ολόκληρη εποχή. Η χρήση monospace γραμματοσειράς που κάνει αναφορά στην τηλεγραφία της εποχής βοηθά τον αναγνώστη να μεταφερθεί μαζί με τον ανταποκριτή στην εμπόλεμη ζώνη. Το βιβλίο συνοδεύεται από κουβερτούρα-poster στην οποίο από τη μία πλευρά περιλαμβάνονται εικόνες από το προσωπικό αρχείο του συγγραφέα και στην άλλη πλευρά ο χάρτης με όλα τα σημεία που βρέθηκε ανά τον κόσμο.

3. A Passage (the catalogue) / ΕΒΓΕ

Post-Spectacular Office

Ο κατάλογος αφορά την ατομική έκθεση της φωτογράφου Νίκης Γλεούδη με τίτλο A Passage που πραγματοποιήθηκε στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης τον Μάιο του 2017. H έκθεση πραγματεύεται φωτογραφίες-ντοκουμέντο Ελλήνων της διασποράς στο Μαϊάμι (ΗΠΑ). H αναζήτηση της κρυμμένης ενσυναισθησιακής σχέσης των διασπορικών ανθρώπων, αφενός με την παλιά πατρίδα ή την μόνη πατρίδα που τους οδήγησε στη νέα γη και αφετέρου με ένα αντικείμενο που εκφράζει αυτή τη σχέση αποτελεί τον νοηματικό πυρήνα της συγκεκριμένης έκθεσης. Η φωτογράφησή τους, των αντικειμένων τους ή των ίδιων μαζί με το αντικείμενο που συνοψίζει τη μνήμη τους… όπως και η όλη συνέντευξη και η μεταφορά της στο χαρτί είναι η κοπιώδης δουλειά που έκανε η Νίκη Γλεούδη. Κάθε δισέλιδο του καταλόγου είναι αφιερωμένο σε ένα πρόσωπο – μετανάστη. Αυτό εμπεριέχει πληροφορίες για το ίδιο το πρόσωπο, φωτογραφία του προσώπου με το αγαπημένο του αντικείμενο καθώς και φωτογραφία του αντικειμένου μαζί με ιστορίες και μνήμες από την Ελλάδα. Στόχος του σχεδιασμού ήταν να εκπληρώσει ταυτόχρονα δύο βασικές νοηματικές ανάγκες. Από τη μια μεριά να αναδείξει την καλλιτεχνική αξία των φωτογραφιών και από την άλλη τον καταγραφικό – αφηγηματικό χαρακτήρα του συγκεκριμένου εγχειρήματος. Η παραπάνω νοηματική διαφοροποίηση αποδόθηκε με δύο τρόπους. Μεταχειριστήκαμε τη βασική φωτογραφία (πρόσωπο-αντικείμενο) με έναν τυπικό τρόπο παρουσίασης φωτογραφικού λευκώματος (η φωτογραφία απογυμνωμένη από οποιαδήποτε άλλη πληροφορία), ενώ τη δευτερεύουσα φωτογραφία (αντικείμενο) σε συνδυασμό με την κειμενική πληροφορία (τυπογραφία) δημιουργώντας έτσι ένα ενιαίο αφηγηματικό σύνολο.

4.  Center for Research and Development of Advanced Materials (CERDAM) / Έπαινος

Semiotik

Η κατανόηση των συμμαχιών ξεκινάει με την προάσπιση της νέας ταυτότητας. Η ενοποίηση πόρων είναι αναπόσπαστο σκέλος για μια στρατηγική συμμαχία. Το νεοσύστατο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης Προηγμένων Υλικών (CERDAM) μεταξύ του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και του Texas University είναι η σφραγίδα του μέλλοντος για την ανάπτυξη και προώθηση εταίρων, ερευνητών και φορέων που ασχολούνται με θέματα επιχειρηματικότητας, τεχνολογίας, καινοτομίας και ανάπτυξης. Με γνώμονα τα παραπάνω, η έρευνα για την επιλογή σήματος και συμβόλων απεικονίζουν συμβολικές αναπαραστάσεις πεδίων.

5. MODAGRI® – Φυτώρια / Έπαινος

Τσολερίδης Χρήστος 

Ζητήθηκε η ανάδειξη του βασικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που είναι η μεγάλη έκταση και ποικιλία των καλλιεργιών του φυτωρίου. Χρησιμοποιήθηκαν αεροφωτογραφίες από τις ίδιες τις καλλιέργιες, οι οποίες, πέρα από το οπτικό ενδιαφέρον που παρουσιάζουν τα μοτίβα τους, είναι ταυτόχρονα και ένα ντοκουμέντο του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της εταιρίας: μεγάλη έκταση και ποικιλία καλλιεργιών. Ο συνδυασμός των μοτίβων με το γράμμα «Μ» είχε ως αποτέλεσμα ένα σήμα που περιγράφει με σαφήνεια το αντικείμενο και τις δυνατότητες της MODAGRI®.

6.  Μakedonia Palace / ΕΒΓΕ

Παπάζογλου Δημήτρης

7. Hellofrom / Έπαινος

Beetroot Design Group

Ζητήθηκε από το γραφείο μας η ονοματοδοσία και η δημιουργία οπτικής ταυτότητας, για σειρά σύγχρονων πωλητηρίων σουβενίρ. Το όραμα του πελάτη ήταν η επανεξέταση της αγοράς σουβενίρ και η μετατροπή της από αναγκαιότητα σε ουσιώδη εμπειρία. Με υποκαταστήματα σε διαφορετικές τοποθεσίες της Ελλάδας, το Hellofrom θα παρέχει ποιοτικά, μοναδικά αναμνηστικά προϊόντα με τοπικό χαρακτήρα και θα αναδεικνύει παράλληλα τους νέους σχεδιαστές της κάθε περιοχής.

8.  MAKT / Έπαινος

Semiotik

Ο ορισμός της πετυχημένης ανάπτυξης ενσωματώνει μια ολιστική προσέγγιση στην έννοια της. Η εταιρεία ΜΑΚΤ αναπτύσσει, διαμορφώνει και διαχειρίζεται ακίνητα από την αρχή μέχρι το τέλος της ανέγερσης ενός έργου. Η εταιρική ταυτότητα και η προβολή της ιστοσελίδας “πάτησαν” συνδυαστικά στο τονικό αστικό στοιχείο του γκρι και του neon yellow με στόχο την μορφοποίηση ενός δυναμικού χαρακτήρα υπηρεσιών.

9.  1st Thessaloniki International Greek–Diaspora Symposium / ΕΒΓΕ

Post-Spectacular Office

Στόχος μας ήταν η δημιουργία μίας εντυπωτικής και ευέλικτης οπτικής γλώσσας η οποία θα μπορεί διαχρονικά να καλύπτει τις μελλοντικές δράσεις του Προγράμματος συγκροτώντας μια χαρακτηριστική και συνεκτική οπτική ταυτότητα. Η κεντρική ιδέα του σχεδιασμού εμπνέεται από την έννοια της «διασποράς» εισάγοντας μέσα στον σχεδιασμό τις έννοιες της «διακύμανσης», της «τυχαιότητας», της «πύκνωσης», της «αραίωσης», του «μακριά» και του «κοντά».

10.  Πλαισιο – Unbox Xmas / Έπαινος

Beetroot Design Group

Ένας χριστουγεννιάτικος τάρανδος, ένας χιονάνθρωπος έτοιμος να λιώσει και ένα αληθινό αγγελάκι είναι τα δώρα που πακετάρει το Πλαίσιο για τους φίλους του καταστήματος. Η φωτορεαλιστική εικονογράφηση δημιουργεί μία αντίθεση με το μη ρεαλιστικό και αναπάντεχο θέμα.

11 Diagonal / Έπαινος

Παπάζογλου Δημήτρης

12. Έντυπα Παραστάσεων 2017-18 / Έπαινος

Beetroot Design Group

Όπως στη συνολική οπτική ταυτότητα της χρονιάς έτσι και στα flyers της Στεγης ο σχεδιασμός έχει δύο κύρια και αντιφατικά μεταξύ τους χαρακτηριστικά. H αιρετική, έντονη χρήση της τυπογραφίας από τη μία μας θυμίζει πως ο πολιτισμός οφείλει να είναι αιχμηρός, να ενοχλεί και να πρωτοπορεί ενώ τα έντονα, ζωηρά, ποπ χρώματα τονίζουν τη βούληση της Στέγης να συστήσει το σύγχρονο πολιτιστικό έργο σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό.

13. Ξέρα / Έπαινος

Point Blank 

Οι “Ξέρα” είναι ένα hardcore-punk συγκρότημα. Τα μουσικά κομμάτια τους, αν και έχουν φωνητικά, δεν έχουν στίχους. Σχεδιάσαμε το εξώφυλλο του δίσκου στο χέρι, χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους με σκληρές γραμμές που παραπέμπουν σε χαρακτήρες οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους χωρίς να βγάζουν νόημα, αντικατοπτρίζοντας την ηχητική χροιά του συγκροτήματος. Σε επίπεδο χρωμάτων, επιλέχθηκε μια σκληρή και επιθετική αισθητική, αντίστοιχη των ήχων του δίσκου. Το εξώφυλλο τυπώθηκε με μεταξοτυπία.

14. Χυμοί Ζωή / ΕΒΓΕ

Beetroot Design Group 

Για τον επανασχεδιασμό των συσκευασιών των χυμών ΖΩΗ, ταξιδέψαμε πίσω στην παιδική μας ηλικία, όπου κόβοντας χαρτιά και δημιουργώντας κολάζ, δώσαμε ζωή σε ένα νέο, ζωηρό και φωτεινό κόσμο γεμάτο από χρώμα. Ο σχεδιασμός μίας πρωτότυπης γραμματοσειράς προσθέτει στο συνολικά χαρούμενο ύφος του brand.

15.  52α Δημήτρια / ΕΒΓΕ

Παπάζογλου Δημήτρης

16. Midas Fall & Raised by Swans Gig Poster / ΕΒΓΕ

Αβακουμίδης Ανδρέας

17.  Shared Sacred Sites / Κοινοί Ιεροί Τόποι / Έπαινος

Παπάζογλου Δημήτρης

18. Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης / Έπαινος

Semiotik

Το έντυπο που είναι και ταυτόχρονα φάκελος – δημιουργήθηκε με στόχο τη γνωστοποίηση δράσεων σε γονείς και εκπαιδευτικούς είναι η νέα πρόταση μορφής καρτ-ποστάλ. Περιλαμβάνει εικονογραφήσεις από μοτίβα που εμφανίζονται στις φορεσιές και αποτελούν μέρος της μόνιμης συλλογής του μουσείου. Μια αφηγηματική εμπειρία με ιστορική παρακαταθήκη και φαντασία ζωής. Το κτίριο της έπαυλης Μοδιάνο στις αρχές του 20ου αιώνα σε ένα τωρινό διαδραστικό έκτυπο εκπαιδευτικής λογικής για μεγάλους, που αφορά τους μικρούς.

19. Atma Island / ΕΒΓΕ

Semiotik

ΑΤΜΑ σημαίνει ψυχή. Στην αναζήτηση του βέλτιστου οινικού χαρακτήρα, ο ορίζοντας της εικονογράφησης αποτυπώνεται στην ετικέτα της φιάλης με τον ήλιο και το φεγγάρι. Η τοπιογραφία και η θαλασσογραφία μεταφέρουν την ψευδαίσθηση ότι όλα είναι ένα κυκλικό εφήμερο. Το μόνο που μένει αναλλοίωτο είναι η επιστροφή στην ευτυχία της ελληνικής αμπελουργικής ποικιλίας.

20. Αφίσες του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Red Creative

Οι αφίσες του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κέρδισαν έπαινο (2ο βραβείο) στην κατηγορία Σειρά Αφισών του ετήσιου διαγωνισμού ΕΒΓΕ (Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης).

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα