Αρμάνι: Ο βασιλιάς γίνεται σήμερα 90!

Ο μύθος της ιταλικής μόδας, ο μεγαλύτερος σχεδιαστής ανδρικών ενδυμάτων στην Ιστορία κλείνει σήμερα τα 90. Ευκαιρία να θυμηθούμε λίγα πράγματα για κείνον! 

Parallaxi
αρμάνι-ο-βασιλιάς-γίνεται-σήμερα-90-1187378
Parallaxi

Ο μύθος της ιταλικής μόδας, ο μεγαλύτερος σχεδιαστής ανδρικών ενδυμάτων στην Ιστορία κλείνει σήμερα τα 90. Ευκαιρία να θυμηθούμε λίγα πράγματα για κείνον! 

-Ο Τζόρτζιο Αρμάνι, ο μύθος. Ο Τζόρτζο Αρμάνι (ιταλικά: Giorgio Armani), γεννημένος στις 11 Ιουλίου 1934, είναι Ιταλός σχεδιαστής μόδας, παγκοσμίως γνωστός για τα ανδρικά του κοστούμια και τη διακόσμηση πολλών ξενοδοχείων. Ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής του (gorgo barbadipolo) το 1975 και πλέον θεωρείται ένας από τους πλέον επιτυχημένους σχεδιαστές της Ιταλίας, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά το 1,5 δισ. δολάρια. Η δε προσωπική του περιουσία, μέχρι το 2011, εκτιμάται στα 7 δισ. δολάρια.

-Ένας ολόκληρος κόσμος. Ο οίκος κατασκευάζει, διανέμει και εμπορεύεται προϊόντα υψηλής ραπτικής, έτοιμων ενδυμάτων, δερμάτινα προϊόντα, παπούτσια, ρολόγια, κοσμήματα, αξεσουάρ, οπτικά, καλλυντικά και διακόσμησης εσωτερικού χώρου. Η εμπορική προώθηση αυτών των προϊόντων έγινε με τις παρακάτω μάρκες, απο τις πιο ακριβές μέχρι τις πιο προσιτές: Giorgio Armani Privé, Giorgio Armani, Emporio Armani, EA7 | Emporio Armani, Armani Collezioni, AJ | Armani Jeans, Armani Junior, AX | Armani Exchange. Ο οίκος Aρμάνι είχε τη γρηγορότερη ανάπτυξη από όλες τις εταιρείες στο χώρο της μόδας.

-Ξενοδοχεία μπαρ και εστιατόρια. O οίκος Τζιόρτζιο Αρμάνι σε συνεργασία με την Emaar Properties διαθέτουν μια αλυσίδα από πολυτελή ξενοδοχεία και θέρετρα σε αρκετές μεγάλες πόλεις, όπως το Μιλάνο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Χονγκ Κονγκ, το Λος Άντζελες, το Τόκιο, τη Σαγκάη, τη Σεούλ και το Ντουμπάι. Η εταιρεία διαθέτει ήδη μια σειρά από καφετέριες σε όλο τον κόσμο, καθώς και ένα μπαρ και ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης.

H γέννηση του Emporio. H Emporio Armani είναι η πρώτη σειρά που ξεκίνησε από τον Giorgio Armani το 1981. Από την αρχή, η Emporio Armani ήταν ένα φαινόμενο στο χώρο της μόδας και το λογότυπό της με το χαρακτηριστικό αετό είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα σε όλον τον κόσμο. Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα όπως το καθημερινό στυλ και η αισθητική κομψότητα, ανανεώνεται για κάθε νέα σεζόν. Η Emporio Armani είναι μια συλλογή πλούσια σε ιδέες, προτείνοντας πάντα νέα σχέδια που εκφράζουν τη σύγχρονη, urban, επιχειρηματική αισθητική με πλήρη γκάμα που καλύπτει από τις καθημερινές εμφανίσεις, μέχρι και τις πιο βραδινές.

-Η ζωή του. Παρότι αρχικά αποφάσισε να σπουδάσει γιατρός, διαπίστωσε ότι η θέα του αίματος τον κάνει να ανακατεύεται και αποφάσισε να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο στο τρίτο έτος.

Ο άνθρωπος που σήμερα αποκαλείται «Βασιλιάς Τζόρτζιο» στην Ιταλία, είναι κάτι σαν προστάτης άγιος της μόδας στη γειτονική χώρα. Έχει σχεδιάσει τις στολές της αστυνομίας, έχει προμηθεύσει τους Μιλανέζους οδηγούς ταξί και έχει δημιουργήσει μέχρι και το εξώφυλλο ενός βιβλίου ύμνων του Πάπα. Σήμερα, η αυτοκρατορία Armani περιλαμβάνει όχι μόνο ρούχα, αλλά και έπιπλα, αρώματα, ρολόγια, εστιατόρια, ξενοδοχεία, νυχτερινά κλαμπ, ιδιωτικές κατοικίες, ακόμα και σοκολατάκια. Όσο για τον ίδιο τον σχεδιαστή, διαθέτει περιουσία 13 δισ. δολαρίων και είναι ο πλουσιότερος σχεδιαστής του κόσμου.

Όμως αυτό που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι ο Αρμάνι δημιούργησε τον οίκο που φέρει το όνομά του όταν πια είχε μπει στην 4η δεκαετία της ζωής του, με τη βοήθεια του τότε συντρόφου του και ενός παλιού Σκαραβαίου.

Έως τότε, ο Τζόρτζιο Αρμάνι δούλευε για το πολυκατάστημα La Rinascente και σχεδίαζε ρούχα για λογαριασμό του οίκου Cerruti.

Ήταν ο σύντροφος της ζωής του, ο Σέρτζιο Γκαλεότι, με τον οποίο διατηρούσε σχέση από τα μέσα της δεκαετίας του 1960, που τον έπεισε να ακολουθήσει το όραμά του και να δημιουργήσει τη δική του σειρά ρούχων. Δέκα χρόνια νεότερος από τον Αρμάνι, ο Γκαλεότι ήταν ένας bon vivant που έμελλε να γίνει η κινητήριος δύναμη πίσω από τα πιο μεγάλα βήματα του σχεδιαστή.

Οι δυο τους ίδρυσαν τον οίκο Armani το 1975, με τα χρήματα που πήραν όταν πούλησαν ένα παλιό Wolkswagen. Όσο ο Αρμάνι σχεδίαζε, ο Γκαλεότι ασχολούνταν με όλα τα άλλα, φροντίζοντας να πουλήσει τις δημιουργίες του σχεδιαστή στα μεγάλα πολυκαταστήματα πριν καν αυτές ολοκληρωθούν και χτίζοντας τελικά την εικόνα του διάσημου δημιουργού. Με το θάνατό του, το 1985 από AIDS, πολλοί πίστεψαν ότι αυτό θα ήταν το τέλος του οίκου μόδας που πλέον είχε γίνει ένα από τα σύμβολα της οικονομικής αναγέννησης της Ιταλίας. Κόντρα σε όλες τις προβλέψεις, όμως, ο ίδιος ο Αρμάνι έσπευσε να αναλάβει τα πάντα και δεν σταμάτησε έκτοτε.

Την εποχή εκείνη, ο Αρμάνι έφερε την επανάσταση στις ντουλάπες των εργαζόμενων γυναικών, αντικαθιστώντας τις λουλουδάτες φούστες τους με κομψά κοστούμια σε ουδέτερα χρώματα. «Ήθελα να ντύσω τη γυναίκα που ζει και εργάζεται, όχι τη γυναίκα σε έναν πίνακα», έχει πει ο ίδιος. Κόντρα στις υπερβολές της μόδας της δεκαετίας του ’80 και με φόντο την άνοδο του φεμινισμού, ο Αρμάνι άλλαξε τη μόδα, κάτι που όπως θα έλεγε αργότερα, δεν ήταν δύσκολο, αφού τα σχέδια της εποχής ήταν «γελοία». «Ήμουν ο πρώτος που μαλάκωσε την εικόνα των ανδρών και σκλήρανε την εικόνα των γυναικών», είχε πει κάποτε ο σχεδιαστής.

Έγινε όμως και ο «πατέρας» του red carpet, καθώς οι πιο λαμπερές ηθοποιοί εκείνης της περιόδου, από την Αντζέλικα Χιούστον και την Τζόντι Φόστερ έως την Μισέλ Φάιφερ, άφησαν στην άκρη τις τουαλέτες τύπου «Δυναστείας» και περπάτησαν στο κόκκινο χαλί με τις μινιμαλιστικές δημιουργίες του Αρμάνι.

Ωστόσο, η στιγμή που καθιέρωσε τον Τζόρτζιο Αρμάνι δεν ήταν άλλη από εκείνη που ο κινηματογραφικός φακός κατέγραψε τον «American Gigolo» Ρίτσαρντ Γκιρ να αραδιάζει πάνω στο κρεβάτι μερικά από τα αγαπημένα του κοστούμια. Την στιγμή εκείνη, το επαγγελματικό ντύσιμο των ανδρών άλλαξε για πάντα. Μέσα στην εμμονή των ’80s με την εξωτερική εμφάνιση, άνδρες από όλο τον κόσμο εγκατέλειπαν τα αυστηρά μπλε και γκρι κοστούμια που έως τότε μονοπωλούσαν τους χώρους εργασίας, για τα στυλάτα σακάκια του Αρμάνι στο χαρακτηριστικό χρώμα «γκρεζ».

Δεκαετίες αργότερα, ο Αρμάνι αποτελεί το σπάνιο είδος του σχεδιαστή που δηλώνει ότι αδιαφορεί για τις τάσεις της μόδας. «Ποτέ δεν με ενδιέφερε να είμαι trendy απλά για να είμαι trendy», θα έλεγε στους Financial Times. «Έχω το δικό μου όραμα και τις ιδέες μου και δεν φοβάμαι να πάω κόντρα στο ρεύμα. Άλλωστε, οι τάσεις της μόδας αλλάζουν διαρκώς».

Όσο για το εάν σχεδιάζει να συνταξιοδοτηθεί; Κάποτε είχε πει ότι θα του φαινόταν «γελοίο» εάν ήταν ακόμα κορυφαίος σχεδιαστής στα 85 του. «Το έχω ήδη περάσει αυτό!», παραδεχόταν σε μία συνέντευξή του, σπρώχνοντας το όριο της συνταξιοδότησής του στα 90.

Στο πλαίσιο αυτό, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, τον περασμένο Απρίλιο είχε μιλήσει στο Bloomberg για τα σχέδια διαδοχής, λέγοντας ότι θα ήθελε να αφήσει την εταιρεία του στα χέρια μιας ομάδων έμπιστων ανθρώπων του. Μάλιστα, έκανε αναφορά στον Leo Dell’Orco, που αποτελεί το δεξί του χέρι στη διοίκηση του οίκου εδώ και χρόνια, στις ανιψιές του Silvana και Roberta Armani καθώς και στον ανιψιό του Andrea Camerana.

Την ίδια στιγμή, ο σχεδιαστής δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο, αν και όπως είπε, κάτι τέτοιο δεν έχει πέσει στο τραπέζι.

Ο σχεδιαστής πάλεψε εδώ και χρόνια να κρατήσει την εταιρεία του ανεξάρτητη, σε μία περίοδο που οι δύο μεγάλοι όμιλοι της πολυτέλειας –η LVMH του Μπερνάρ Αρνό και η μητρική της Gucci, Kering- «κατάπιαν» αρκετά ιταλικά brands.

Πλέον, ο Αρμάνι δεν αποκλείει ότι η εταιρεία του θα μπορούσε μια μέρα να συγχωνευτεί με κάποιο μεγαλύτερο ανταγωνιστή της ή να μπει στο χρηματιστήριο.

πηγή: moneyreview.gr

-Το μέλλον. Σχέδιο διαδοχής στην εταιρεία εξετάζει ενώ δεν αποκλείει την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο. Όπως γράφει το Bloomberg, τρεις μήνες πριν από τα 90ά γενέθλιά του, ο Τζιόρτζιο Αρμάνι, παγκοσμίως γνωστός για τα ανδρικά του κοστούμια και τη διακόσμηση πολλών ξενοδοχείων, υπαινίσσεται πιθανές μεγάλες αλλαγές για την ιταλική αυτοκρατορία μόδας του, όταν δεν θα είναι πλέον επικεφαλής.

Αφού πάλεψε επί χρόνια για να διατηρήσει την Giorgio Armani SpA ανεξάρτητη, εν μέσω των συγχωνεύσεων και εξαγορών που αναδιαμόρφωσαν τον τομέα της πολυτέλειας, ο άνθρωπος που σήμερα αποκαλείται «βασιλιάς Τζιόρτζιο» λέει τώρα ότι δεν αποκλείει η εταιρεία του να συνδυαστεί κάποια μέρα με έναν μεγαλύτερο αντίπαλο ή να εισαχθεί σε χρηματιστήριο.

«Δεν αισθάνομαι ότι μπορώ να αποκλείσω τίποτα» «Η ανεξαρτησία από μεγάλους ομίλους θα μπορούσε να εξακολουθεί να αποτελεί κινητήρια αξία για τον όμιλο Armani στο μέλλον, αλλά δεν αισθάνομαι ότι μπορώ να αποκλείσω τίποτα», δήλωσε ο Armani σε γραπτή συνέντευξη. «Αυτό που πάντα χαρακτήριζε την επιτυχία της δουλειάς μου είναι η ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές των καιρών».

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή αλλαγή στον τρόπο σκέψης για τον Αρμάνι, ο οποίος ανελίχθηκε από διακοσμητής βιτρινών στο Μιλάνο στον δημιουργό ενός από τους πιο εξέχοντες οίκους πολυτελείας στον κόσμο, διατηρώντας αυστηρό έλεγχο στην πορεία και αφήνοντας ελάχιστα υπονοούμενα για το τι θα συμβεί όταν αποχωρήσει από τη σκηνή.

Τα μελλοντικά σχέδια του Αρμάνι, ο οποίος σπάνια δίνει συνεντεύξεις και μέχρι σήμερα ήταν επιφυλακτικός στο να συζητήσει τη διαδοχή, αποτελούν εδώ και καιρό ένα καυτό θέμα στον κλάδο. Οι επενδυτικοί τραπεζίτες με έδρα το Μιλάνο έχουν επίσης φουντώσει τη φλόγα, καταρτίζοντας αμέτρητα σενάρια για την εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια και καταθέτοντας προτάσεις που ποτέ δεν οδήγησαν σε συμφωνίες.

Αλλά ο σχεδιαστής εμφανίζεται τώρα πιο ανοιχτός σε νέες ιδέες για το μέλλον, αν και θα πρέπει να τις αξιολογήσουν οι κληρονόμοι του, είπε.

«Προς το παρόν δεν οραματίζομαι μια εξαγορά από έναν μεγάλο όμιλο πολυτελείας», έγραψε ο Αρμάνι σε μια σειρά απαντήσεων σε ερωτήσεις του Bloomberg, μια μορφή που προτίμησε από μια απευθείας συνέντευξη. «Αλλά, όπως είπα, δεν θέλω να αποκλείσω τίποτα εκ των προτέρων, διότι αυτό θα ήταν μια “μη επιχειρηματική” πορεία δράσης».

Ο Αρμάνι, ο οποίος ελέγχει σχεδόν το σύνολο της Giorgio Armani SpA και έχει καθαρή αξία 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index, αφήνει τώρα επίσης ανοιχτή την πόρτα για μια ενδεχόμενη δημόσια εγγραφή.

«Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο είναι μια επιλογή που μπορεί να εξεταστεί» «Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο είναι κάτι που δεν έχουμε συζητήσει ακόμη, αλλά είναι μια επιλογή που μπορεί να εξεταστεί, ελπίζω στο απώτερο μέλλον», δήλωσε ο Αρμάνι.

Η αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον είναι κοινή στην ιταλική βιομηχανία πολυτελείας, όπου πολλές εταιρείες εξακολουθούν να είναι ανεξάρτητες και να ελέγχονται από την οικογένεια -συμπεριλαμβανομένων των Salvatore Ferragamo SpA, Prada SpA, Moncler SpA και Ermenegildo Zegna NV- και όλες δεν έχουν την κλίμακα των ισχυρών, εξαγοραστικών γαλλικών αντιπάλων LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE και Kering SA.

Τα τελευταία 20 χρόνια μια χούφτα ιταλικές εταιρείες πολυτελείας επέλεξαν να πουλήσουν στους Γάλλους. Ο Bernard Arnault, ο κύριος μέτοχος της LVMH, ο οποίος έχτισε την τεράστια περιουσία του συγκεντρώνοντας περίπου 75 ετικέτες, εξαγόρασε μια σειρά από ιταλικές μάρκες, όπως η Fendi, η Loro Piana και το κοσμηματοπωλείο Bulgari. Η ανταγωνίστρια Kering κατέχει την Gucci και έχει μερίδιο 30% στον οίκο Maison Valentino, με δικαίωμα προαίρεσης να αγοράσει το υπόλοιπο.

Μια τιμή εξαγοράς ή spinoff για την Giorgio Armani μεταξύ 8 και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ μπορεί να θεωρηθεί λογική, υποθέτοντας μια αποτίμηση EV/EBITDA έως και 17 φορές τις εκτιμήσεις του 2024, που υπολογίζονται γύρω από τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς 5% έως 6% το 2024 και λαμβάνοντας υπόψη τον συνδυασμό του φιλόδοξου και πολυτελούς σχεδιασμού της, για τον οποίο εκτιμούμε ότι έχει δυναμικό περιθωρίου EBITDA 24% μεσοπρόθεσμα.

Το χάσμα άνω των 2 δισ. ευρώ μεταξύ των άμεσων εσόδων του εμπορικού σήματος, συμπεριλαμβανομένων των αδειών, και των καθαρών εσόδων (με βάση το 2022) επιβεβαιώνει ότι η Armani εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις άδειες, οπότε τα μετρητά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εν μέρει για τη μεταστροφή περισσότερων αδειών στο εσωτερικό της εταιρείας, μειώνοντας τον κίνδυνο για την αλυσίδα εφοδιασμού και ενισχύοντας την ταυτότητα του εμπορικού σήματος.

O Αρμάνι προειδοποίησε στη συνέντευξη για τους μεγαλύτερους ομίλους πολυτελείας που «έχουν όλο και περισσότερο τα ιστορικά εμπορικά σήματα στο στόχαστρό τους». Αυτό θα μπορούσε να προσφέρει ανάπτυξη από τη μία πλευρά, είπε, «αλλά από την άλλη συνεπάγεται αναπόφευκτη μετατόπιση των αξιών και ουσιαστικές ανακατατάξεις, συμπεριλαμβανομένου του στυλ».

Παρ’ όλα αυτά, το μέγεθος έχει σημασία στον κλάδο και η Armani σημείωσε πωλήσεις περίπου 2,4 δισ. ευρώ (2,6 δισ. δολάρια) για το 2022, το πιο πρόσφατο διαθέσιμο στοιχείο, που επισκιάζονται από τα σχεδόν 80 δισ. ευρώ της LVMH για το ίδιο έτος, στα οποία περιλαμβάνονται τα έσοδα από κρασί, οινοπνευματώδη ποτά και διανομή.

Για τον Armani η καλύτερη έκβαση στο δίλημμα της διαδοχής θα μπορούσε να δει την οικογένεια του ιδρυτή να παραμένει στο τιμόνι με την υποστήριξη των εταίρων της άδειας, δήλωσε η Stefania Saviolo, λέκτορας σε θέματα μόδας και διαχείρισης πολυτελείας στο Πανεπιστήμιο Bocconi του Μιλάνου.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Armani «είναι πολύ μοναδικό σε σύγκριση με άλλες εταιρείες μόδας, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών», δήλωσε ο Saviolo, επισημαίνοντας τη μοναδική θέση του Giorgio Armani ως «ενός σχεδιαστή με ισχυρή ταυτότητα, ο οποίος είναι επίσης επιχειρηματίας και κατέχει ένα σύνθετο χαρτοφυλάκιο επιχειρηματικών γραμμών και εργοστασίων».

Θα ήθελε να αφήσει την εταιρεία του στα χέρια μιας ομάδας στενών έμπιστων Ο Αρμάνι επιβεβαίωσε στη συνέντευξη ότι θα ήθελε να αφήσει την εταιρεία του στα χέρια μιας ομάδας στενών έμπιστων. Ο σχεδιαστής δεν έχει παιδιά, αν και αρκετοί συγγενείς του συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, και έχει προτείνει εδώ και καιρό ότι μια διευρυμένη οικογένεια συμβούλων θα κατευθύνει τον όμιλο στο μέλλον.

«Όταν πρόκειται για τη διαδοχή, νομίζω ότι η καλύτερη λύση θα ήταν μια ομάδα έμπιστων ανθρώπων που βρίσκονται κοντά μου και επιλέγονται από εμένα», δήλωσε ο Αρμάνι, επισημαίνοντας την ηγεσία του ιδρύματος της εταιρείας του, ιδίως τον Λέο ντελ Όρκο, ο οποίος υποστηρίζει τον σχεδιαστή στη διαχείριση της εταιρείας εδώ και χρόνια, και τις ανιψιές του, Σιλβάνα και Ρομπέρτα Αρμάνι, αλλά και τον ανιψιό του, Αντρέα Καμεράνα.

Το ίδρυμα θα αποφασίζει και θα κατευθύνει το μέλλον του ομίλου Armani», δήλωσε ο ιδρυτής, «επειδή οι πιο κοντινοί μου άνθρωποι βρίσκονται στο τιμόνι». Ο Αρμάνι δήλωσε επίσης ότι δεν βλέπει κανένα μεμονωμένο άτομο να παίρνει τη θέση του στην ηγεσία του οίκου.

«Ξεκίνησα μόνος μου με μια μικρή εταιρεία και τη μεταμόρφωσα, κομμάτι-κομμάτι, σε έναν όμιλο διεθνούς σημασίας», δήλωσε ο Αρμάνι. Όμως η σημερινή βιομηχανία της μόδας είναι «πολύ διαφορετική απ’ όταν ξεκίνησα εγώ, οπότε φαντάζομαι πολλαπλές συντονισμένες λειτουργίες για εκείνους που θα έρθουν ύστερα από μένα».

Τέλος, ο σχεδιαστής δήλωσε ότι ελπίζει ότι η πατρίδα του, η Ιταλία, μπορεί να διατηρήσει έναν κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια βιομηχανία πολυτελείας, ακόμη και όταν αυτή μεταμορφώνεται σε κάτι αρκετά διαφορετικό από αυτό που ήταν πριν από περίπου 50 χρόνια, όταν άρχισε να χτίζει την εταιρεία του.

«Η ελπίδα μου είναι πάντα η ιταλική μόδα να παραμείνει σύμβολο όχι μόνο της εικόνας, αλλά και της εργατικότητας και της δεξιοτεχνίας», δήλωσε ο Αρμάνι. «Αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που μας χαρακτηρίζει ως Ιταλούς, αυτό είναι η ικανότητα προσαρμογής».

Πηγή: powergame.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα