Η θρυλική ντίβα των τσιγάρων «Σαντέ», εμπνέει μία βραδιά μόδας στη Θεσσαλονίκη
Η σπουδαία ζωή της Θεσσαλονικιάς ντίβας που αυτή τη χρονιά θα τιμήσει η πόλη με μία πασαρέλα και μία μεγάλη έκθεση
Η εκδήλωση μόδας που έχει καθιερωθεί στη Θεσσαλονίκη, η πασαρέλα του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Νέας Παραλίας», επιστρέφει φέτος για 11η χρονιά με μια ξεχωριστή αφιέρωση. Την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025, στις 8:30 μ.μ., στον Κήπο των Γλυπτών, η σκηνή θα γεμίσει με την αύρα της Ζωζώς Νταλμάς, της Θεσσαλονικιάς πρωταγωνίστριας οπερέτας που άφησε εποχή. Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Η θρυλική Ζωζώ Νταλμάς (1900/05 – 1988) υπήρξε χορεύτρια, τραγουδίστρια, ηθοποιός και μούσα μιας ολόκληρης εποχής. Περιζήτητη σε Ελλάδα, Αίγυπτο και Κωνσταντινούπολη, η ξανθιά καλλονή που φιγουράριζε ακόμη και σε κόκκινη κασετίνα τσιγάρων, είχε καταφέρει να συνδυάσει το ταλέντο και την προσωπικότητά της με έναν μύθο γεμάτο έρωτα, ελευθερία και τόλμη.
Στην πασαρέλα θα παρουσιαστούν 59 κοστούμια, εμπνευσμένα από τη ζωή και την καριέρα της, μέσα από τη ματιά 35 σχεδιαστών και ομάδων, οι οποίοι χρησιμοποίησαν αποκλειστικά ανακυκλωμένα ή μεταχειρισμένα υλικά. Το αφιέρωμα επικεντρώνεται στην αρχή της καριέρας της, στον Μεσοπόλεμο, την εποχή των «Roaring Twenties» αλλά και των δυσκολιών μετά το κραχ του 1929.
Τη μουσική σύνθεση υπογράφει ο Franky GoGo από τη Γαλλία, δημιουργώντας πέντε ξεχωριστά μουσικά ταμπλό που «ντύνουν» τα 59 μοντέλα. Χρησιμοποιώντας την τεχνική του sampling, εμπνευσμένη κι αυτή από την ιδέα της ανακύκλωσης, συνέθεσε ένα ηχητικό ταξίδι με αποσπάσματα μουσικής της εποχής, ηχογραφήσεις, συνεντεύξεις και τη φωνή της ίδιας της Νταλμάς.
Την παρουσίαση της βραδιάς αναλαμβάνει η Αρετή Κονδυλίδου, η οποία υπογράφει και την καλλιτεχνική επιμέλεια μαζί με τον Bernard Cuomo που όπως λέει στην Parallaxi η κ. Κονδυλίδου: «Ήταν δική του ιδέα, φέτος, για πρώτη φορά, να εμπνευστούν οι σχεδιαστές όχι από μια εποχή, μια ιδέα ή ένα ταξίδι, όπως συνέβαινε άλλες χρονιές, αλλά από ένα υπαρκτό πρόσωπο. Και η συνεργασία μας, αλλά και η φιλία μας, έφεραν στο προσκήνιο τη Ζωζώ Νταλμάς, για την οποία μοιραστήκαμε τον ίδιο ενθουσιασμό»
Ποια ήταν η Ζωζώ Νταλμάς
«Έζησα τα πάντα, έκανα τα πάντα, δεν είχα φραγμούς, ήμουν ελεύθερη», έλεγε κάποτε η Ζωζώ Νταλμάς, η γυναίκα-θρύλος που μεσουράνησε στο θέατρο και στην οπερέτα του Μεσοπολέμου. Η όμορφη Θεσσαλονικιά, της οποίας το πρόσωπο κοσμούσε τα πακέτα τσιγάρων Σαντέ, συνδέθηκε με έντονους έρωτες – ακόμη και με τον Κεμάλ Ατατούρκ – και έμεινε στην ιστορία ως μια μούσα γεμάτη γοητεία και τόλμη.
Παρά την πολυτάραχη ζωή της, εκείνη ήθελε να τη θυμούνται «ως μια όμορφη και λαμπερή πρωταγωνίστρια του θεάτρου και συνεπή Ελληνίδα», όπως είχε πει σε εξομολόγησή της.
Η Ζωζώ Νταλμάς (1900/05 – 1988), η θεσσαλονικιά πρωταγωνίστρια οπερέτας, όπως ήθελε να τη θυμούνται, ήταν χορεύτρια, τραγουδίστρια, ηθοποιός, ερωμένη, μούσα. Το ταλέντο, η προσωπικότητα, η ελευθερία, η τόλμη, η ομορφιά και οι έρωτές της, είχαν δημιουργήσει γύρω της μιαν αύρα, ένα μείγμα μύθου και πραγματικότητας. Κάποιοι σίγουρα τη θυμούνται ακόμη, ως την ξανθιά καλλονή που εικονιζόταν σε μπλε φόντο πάνω σε γνωστή κόκκινη κασετίνα τσιγάρων. Περιζήτητη στην Ελλάδα, Αίγυπτο, Κωνσταντινούπολη, η Ζωζώ ξετρέλαινε τα πλήθη, όπου εμφανιζόταν!
Η πραγματική Ζωζώ Νταλμάς λεγόταν Ζωή Σταυρινού. Γεννημένη το 1906 στην Κωνσταντινούπολη, ανήμερα του Αγίου Σπυρίδωνος, βρέθηκε παιδί ακόμη στη Θεσσαλονίκη, μαζί με τη μητέρα και τη γιαγιά της, μετά τους διωγμούς των Νεότουρκων. Μεγάλωσε στις προσφυγικές γειτονιές της πόλης και σπούδασε τραγούδι στο ωδείο Γρέκου.
Η προσωπική της ζωή υπήρξε από νωρίς θυελλώδης. Σε ηλικία μόλις 12 ετών αρραβωνιάστηκε έναν αεροπόρο και τον παντρεύτηκε δύο χρόνια αργότερα. Ο γάμος δεν κράτησε: μέσα σε έξι μήνες τον εγκατέλειψε και εκείνος, απελπισμένος, αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει.
Με όνειρο να γίνει τραγουδίστρια της όπερας, η νεαρή Ζωή ταξίδεψε μέχρι το Μιλάνο, όμως η μοίρα της ήταν δεμένη με το θέατρο. Το 1922 έκανε την πρώτη της εμφάνιση στη Θεσσαλονίκη, με τον θίασο της Ένκελ, στην παράσταση Χορ Χορ Αγάς. Ο χορός της κοιλιάς που παρουσίασε προκάλεσε αίσθηση, με το ανδρικό κοινό να παραληρεί.
Σύντομα βρέθηκε σε περιοδεία στην Αλεξάνδρεια, όπου τη γοήτευσε ένας Αιγύπτιος πρίγκιπας. Για επτά μήνες έζησε μαζί του έναν μύθο βγαλμένο από «Χίλιες και μία Νύχτες», όπως η ίδια περιέγραφε: «Χαρέμι, καφάσι, τσαρτσάφι, φερετζέ, απ’ όλα… Τα μπριγιάντια δεν ήξερα πού να τα βάλω. Στόλιζα μ’ αυτά και τις καλτσοδέτες μου». Το παραμύθι όμως τελείωσε όταν εκείνος της ζήτησε γάμο – και η Ζωζώ το έσκασε με έναν καπετάνιο, επιστρέφοντας στην Ελλάδα.
Στην Αθήνα σύντομα κατέκτησε τη σκηνή. Μέχρι το 1925 είχε καθιερωθεί ως πρωταγωνίστρια του μουσικού θεάτρου και απόλυτη ντίβα, ενώ παράλληλα ταξίδευε συχνά στην Κωνσταντινούπολη, όπου συμμετείχε σε τουρκικές ταινίες όπως τα Κύματα του Βοσπόρου, που γνώρισαν επιτυχία και στις ελληνικές αίθουσες.
Η επιλογή της Νταλμάς για τη Νέα Πασαρέλα, δεν ήταν τυχαία. «Αποφασίσαμε ότι αυτό το πρόσωπο έχει πολύ ενδιαφέρον και ότι οφείλουμε να του ξαναρίξουμε μια σημερινή ματιά. Γιατί ήταν μια γυναίκα πρωτοπόρος, μια γυναίκα χειραφετημένη, μια φεμινίστρια που έσπασε ταμπού», τονίζει η Αρετή Κονδυλίδου.
Μια γυναίκα μπροστά από την εποχή της
Η Ζωζώ Νταλμάς υπήρξε ένα φαινόμενο. «Ήταν η πρώτη που έβαλε ανδρικό μπαλέτο σε παράσταση, από τις πρώτες που φόρεσαν παντελόνια, και μια από τις πρώτες γυναίκες που βγήκαν σχεδόν γυμνές στη σκηνή», μας λέει η επιμελήτρια. «Ήταν πολύ μπροστά, ευθυγραμμισμένη με το ρεύμα της Ευρώπης, με τις οπερέτες και το μουσικό θέατρο, σε μια εποχή που η Ελλάδα ήθελε να υιοθετήσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα».
Ωστόσο, η μνήμη της Νταλμάς έμεινε στη σκιά ενός κουτσομπολιού: «Η ταμπέλα της “ερωμένης του Κεμάλ Ατατούρκ” την αδικεί. Εγώ πιστεύω ότι αυτό δεν της συγχωρέθηκε ποτέ. Ούτε το ελληνικό, ούτε το τουρκικό κοινό θέλησε να θυμάται αυτή τη σχέση. Και έτσι έμεινε ξεχασμένη, παρότι υπήρξε θριαμβεύτρια στην Κωνσταντινούπολη και μια γυναίκα που μάγεψε το κοινό».
Για την Αρετή Κονδυλίδου, η σύνδεση της Ζωζώς με τη Θεσσαλονίκη είναι καθοριστική:
«Θέλω να τη θυμηθούμε και να μάθουμε ότι έχει σχέση με την πόλη. Από εδώ ξεκίνησε, εδώ έκανε τα πρώτα της βήματα. Εγώ τη θεωρώ Θεσσαλονικιά. Δεν είναι δυνατόν να μη γνωρίζουμε ότι βγήκε από αυτή την πόλη μια τέτοια προσωπικότητα».
Και συνεχίζει: «Υπήρξε μια σταρ που μεσουράνησε στον Μεσοπόλεμο, μια γυναίκα δυναμική, που έκανε καριέρα μόνη της, χωρίς να δεσμευτεί από κανέναν άντρα. Και νομίζω πως μέσα από ιστορίες σαν τη δική της κατανοούμε καλύτερα και κομμάτια της ιστορίας της πόλης και της χώρας».
Η φετινή πασαρέλα δεν περιορίζεται στα ρούχα. Για δεύτερη χρονιά θα υπάρχει και πρωτότυπη μουσική, αυτή τη φορά από τον Γάλλο δημιουργό Frankie Gogo, που συνέθεσε πέντε μουσικά μοτίβα ειδικά για την περίσταση. «Η μουσική είναι εμπνευσμένη από τη Ζωζώ και την εποχή της. Δεν θα βάλουμε απλά μια κασέτα να παίζει – είναι μια νέα δημιουργία, που συνομιλεί με τα κοστούμια, όπως οι σχεδιαστές δημιουργούν ρούχα από ανακυκλωμένα υλικά», εξηγεί η Κονδυλίδου.
Η ίδια δίνει και μια γεύση από το τι θα δει το κοινό: «Τα 59 μοντέλα που θα εμφανιστούν θα αποπνέουν κάτι από τη Ζωζώ, σαν να είναι η ίδια που εμφανίζεται κάθε φορά με διαφορετικό κοστούμι. Ακόμη και στο μακιγιάζ και στα μαλλιά θα υπάρχει αναφορά στην εποχή της, ώστε να υπάρχει μια σύνδεση».
Έκθεση στο Ισλαχανέ
Η πασαρέλα θα αποτελέσει την αρχή ενός μεγαλύτερου αφιερώματος. Τον Δεκέμβριο, όπως αποκαλύπτει η Αρετή Κονδυλίδου, θα ακολουθήσει μια έκθεση στο Ισλαχανέ, αποκλειστικά αφιερωμένη στη Ζωζώ Νταλμάς, με αρχεία, κείμενα και φωτογραφίες. «Είναι μια δουλειά που ετοιμάζουμε για να την επανασυστήσουμε στο κοινό. Γιατί πραγματικά είναι ξεχασμένη, ακόμη και περισσότερο από άλλες σταρ της εποχής», λέει η Κονδυλίδου.
Η ίδια δεν παραλείπει να θυμίσει και την ανθρώπινη πλευρά: «Στο τέλος της ζωής της έμεινε μόνη, με ελάχιστα χρήματα, σε κακή κατάσταση. Την στήριξε ο Δημήτρης Ιβάνοφ, που μεσολάβησε για να της δοθεί ένα μικρό βοήθημα ώστε να μπει σε γηροκομείο. Έφυγε με πολλά παράπονα, αλλά ακόμη και τότε διατηρούσε την περηφάνια και τους τρόπους της. Ήταν σαν μια ξεπεσμένη αριστοκράτισσα, που όμως δεν έχανε την αξιοπρέπειά της».
Και καταλήγει: «Αυτό που με συγκινεί είναι ότι παρά τη θλιβερή της κατάληξη, η Ζωζώ Νταλμάς ήταν μια γυναίκα που έζησε με τόλμη, με πάθος, που προκάλεσε και πέτυχε. Θέλουμε να τη θυμηθούμε και να τη δούμε ξανά ως μια σημαντική καλλιτεχνική προσωπικότητα της πόλης».
Η «Νέα Πασαρέλα» φέτος λοιπόν δεν είναι απλώς μια ακόμη γιορτή μόδας με οικολογικό μήνυμα. Είναι και μια πράξη μνήμης, μια γέφυρα ανάμεσα στο σήμερα και το παρελθόν της Θεσσαλονίκης, που ξαναφέρνει στο φως την ιστορία μιας γυναίκας που έλαμψε, αγαπήθηκε και ξεχάστηκε.

59 κοστούμια, 59 φορές Ζωζώ Νταλμάς στην πασαρέλα, μέσα από τις εμπνεύσεις και την ματιά των 35 σχεδιαστών και ομάδων σχεδιαστών, με την αποκλειστική χρήση ανακυκλωμένων ή μεταχειρισμένων υλικών.
Εστίασαν στην αρχή της καριέρας της, στην περίοδο του Μεσοπολέμου. Είναι η εποχή που οι Ελληνίδες διεκδικούσαν το δικαίωμα της ψήφου και όπου το ρεύμα της ευρωπαϊκής μόδας, «les années folles», «les Garçonnes» και η εγκατάλειψη του κορσέ, εκφράζουν μια άλλη μορφή χειραφέτησης για τις γυναίκες.
Μετά το τέλος του μεγάλου πολέμου, είχε έρθει η ώρα να δοθεί χώρος στη ζωή και στο γλέντι. Στην δυτική Ευρώπη οι Jean Patou, Jeanne Lavin, Madeleine Vionnet και Paul Poiret είναι οι σχεδιαστές της μόδας των «Roaring Twenties», οι γυναίκες είναι κομψές όπως στο διάσημο μυθιστόρημα του Fitzgerald “The Great Gatsby” (1925) ή στην ταινία του Howard Hawks “A Girl in Every Port” (1928), όπου η διάσημη σταρ του βωβού κινηματογράφου Louise Brooks διακρίθηκε. Οι θηλυκές καμπύλες φλουτάρονται, οι φούστες κονταίνουν, τα υφάσματα λάμπουν και ρέουν. Μερικά κομμάτια της ανδρικής γκαρνταρόμπας, τα οποία υιοθετήθηκαν πρώτα από τις γυναίκες κατά τη διάρκεια του πολέμου και στη συνέχεια με μαχητικότητα από τις Σουφραζέτες στη Μεγάλη Βρετανία, προκαλούν έμπνευση στους σχεδιαστές και θα πάρουν πια μια οριστική θέση στη γυναικεία γκαρνταρόμπα.
Το 1925 στάθηκε χρονιά-σταθμός για τη Ζωζώ Νταλμάς. Σε ένα βράδυ εμφανίσεών της στην Κωνσταντινούπολη γνώρισε τον Κεμάλ Ατατούρκ. Η ίδια έχει αφηγηθεί ότι πέρασαν τη νύχτα μαζί, όμως το επόμενο πρωί εκείνος άφησε στο κομοδίνο χίλιες λίρες. Η Νταλμάς θεώρησε την πράξη προσβλητική και, με ψαλίδι, έκοψε το σημείο του χαρτονομίσματος όπου απεικονιζόταν το πρόσωπό του. «Από αυτό που μου αφήσατε, πήρα ό,τι μου χρειαζόταν. Το υπόλοιπο σας το επιστρέφω, γιατί μου είναι εντελώς άχρηστο», σημείωσε στο μήνυμά της. Ο Κεμάλ αντέδρασε στέλνοντάς της λουλούδια και ένα ακριβό κόσμημα, τα οποία εκείνη γύρισε πίσω. Από αυτή την εκρηκτική αρχή γεννήθηκε ένας θυελλώδης έρωτας, που – σύμφωνα με τις μαρτυρίες – κράτησε μέχρι τον θάνατο του Τούρκου ηγέτη.
Οι φήμες γύρω από τη σχέση τους τροφοδοτούσαν για χρόνια τον δημόσιο λόγο. Άλλοι μιλούσαν για απλή ερωτική ιστορία, άλλοι για πολιτικά παιχνίδια, ακόμη και για πιθανή δράση της ως κατάσκοπος, κατ’ εντολή του Ελευθερίου Βενιζέλου. Η ίδια απαντούσε πως ήταν μόνο Ελληνίδα. Σε συνέντευξή της το 1962, με το γνωστό ειρωνικό της ύφος, είχε πει στον Ατατούρκ: «Άστα, μπαμπά. Το θες ή δεν το θες, είσαι Ρωμιός! Από πού ήταν η γιαγιά σου; Δεν ήταν η κυρα-Μαρία από τα Γιάννενα; Ύστερα… τούρκεψες, μπαμπά!»
Η λάμψη της κορυφώθηκε το 1931, όταν το πρόσωπό της τυπώθηκε στις συσκευασίες των τσιγάρων Σαντέ, κάνοντάς την γνωστή σε όλη την Ελλάδα ως «την ξανθιά καλλονή». Δύο χρόνια αργότερα, όμως, βρέθηκε μπλεγμένη σε υπόθεση ναρκωτικών, όταν εξαρθρώθηκε δίκτυο λαθρεμπόρων. Η ίδια απέφυγε τη σύλληψη, καθώς, όπως καταγράφηκε στα πρακτικά, «ήταν δι’ ιδίαν χρήσιν, καθ’ όσον, ως γνωστόν, από ετών είναι κοκαϊνομανής».
Η Νταλμάς παρέμενε μια μοιραία γυναίκα, που ζούσε για τον έρωτα και τη σκηνή. Είχε αμέτρητους θαυμαστές, αλλά η ίδια δήλωνε συχνά ανικανοποίητη. «Νομίζετε πως μία καλλιτέχνις της δικής μου ιδιοσυγκρασίας, μποέμισσα από κούνια και αδιόρθωτη αναρχική που δεν μπορεί να ανεχθεί ρέγουλες, ετικέτες και δεσμούς σκλαβιάς, δεν έχει καμία φιλοσοφική αρχή; Ε, λοιπόν εγώ έχω μία. Η ζωή δεν έχει καμία απολύτως αξία, όταν δεν μοιάζει με ρομάντζο», είχε πει χαρακτηριστικά.
Στις αρχές του εικοστού αιώνα, η τέχνη και η μόδα, χαρακτηρίστηκε από την τάση του Οριενταλισμού, την «εξωτική» ματιά της αποικιοκρατικής Δύσης πάνω στην Ανατολή και την ανατροφοδότησή της σε μουσική, μοτίβα, θέματα, χρώματα & αρώματα μιας Ανατολής απροσδιόριστης και «γραφικά» απλοποιημένης. Μέσα σ’ αυτόν τον σύνθετο καμβά εγγράφεται η πορεία της Ελληνίδας σταρ.
Το μουσικό είδος της οπερέτας αποτέλεσε χαρακτηριστικό παράδειγμα: στη δυτική φόρμα εισάγονται ανατολίτικα θέματα. Στην Ελλάδα, το νέο είδος οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου είδους στο θέατρο, το κωμειδύλλιο. Όμως, ο μεσοπόλεμος για την Ελλάδα, σήμαινε και την έλευση ενάμισι εκατομμυρίου προσφύγων κι ενώ οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης επηρεάζονται από την τζαζ, στην Ελλάδα ακούνε ρεμπέτικο.
Η Ζωζώ Νταλμάς ζούσε τότε σε μια τέτοια πόλη-πύλη, πύλη υποδοχής από την ανατολή, επιρροών αλλά και ανθρώπων, τη Θεσσαλονίκη.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, αποφάσισε να αφήσει το θέατρο και απομονώθηκε σε ένα υπόγειο δυάρι στην οδό Τρικάλων στους Αμπελοκήπους. Πέθανε σε έναν οίκο ευγηρίας στις 31 Ιουλίου 1988, σύμφωνα με την εκδοχή του παλιού χορευτή και θαυμαστή της, Δημήτρη Ιβάνωφ.
Το Franky GoGo, από τη Γαλλία, συνέθεσε αποκλειστικά για τη διοργάνωση πέντε διαφορετικά μουσικά ταμπλό (Zωζώ – Οριεντάλ – Αίγυπτος – Οπερέτα – Ρεμπέτικα) που θα συνοδεύσουν το πέρασμα των 59 μοντέλων τη βραδιά της 11ης Νέας Παραλίας. Πέντε μουσικούς κόσμους του πολύπλοκου καμβά της εποχής, όπως το ίδιο την προσέγγισε μέσα από τον βίο και τις περιπέτειες της Ελληνίδας ντίβας. Όπως και με την κατασκευή των ρούχων με ανακυκλωμένα υλικά, το Franky GoGo, χρησιμοποίησε την τεχνική του «sampling» (και επομένως της ανακύκλωσης), ως αφετηρία για τη σύνθεση. Έτσι, με μουσικά αποσπάσματα της εποχής, αλλά και με τα αποσπάσματα ηχογραφήσεων και συνεντεύξεων, και την ίδια τη φωνή της Ζωζώς, ύφανε τη μουσική επένδυση της φετινής 11ης πασαρέλας.
Παρουσίαση εκδήλωσης: Aρετή Κονδυλίδου | Καλλιτεχνική επιμέλεια: Bernard Cuomo & Aρετή Κονδυλίδου
Υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης
Υποστήριξη: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (ΕΕΑΑ)
Πολυχώρος Πολιτισμού ΙΣΛΑΧΑΝΕ, Consulat de France a Thessalonique, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης.
Συνεργάτες: Marianna Vlassidou Makeup Academy, Pola & Art, Hair Affair by Mitsas, Davetti, Backstage.
Χορηγός: ΚΥΑΝΑ
Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου | Ώρα προσέλευσης 20:00 – Είσοδος ελεύθερη
Οι σχεδιάστριες / σχεδιαστές / ομάδες σχεδιαστών που συμμετέχουν είναι:
Bernard Cuomo | Κρίστυ Αργυροπούλου | Αθανάσιος Βασιλειάδης | Αναστασία Βελισσαροπούλου | Σοφία Γεωργιάδου | Στυλιάνα Γκαλινίκη | Νίκος Γλαβίνας | Βασιλική Καραγιαννοπούλου | Βίκυ Κερτεμελίδου | Ειρήνη Λαρδούτσου | Μάνια Λεμονή | Ειρήνη Μητούδη | Βασιλική Μικρού | Μάρκος – Μάριος Μπέης | Αλίκη Νέδα | Αναστασία Παπαδοπούλου | Μαρία Μιχαέλα Ράπτη | Κατερίνα Σολωμού | Γεωργία Σταυρίδου | Κατερίνα Σταύρου | Αγγελική Ταλιαδούρου | Στεφανία Τούμπα | Νικολέτα Τσικώτη | Μαρία Τσώνου | Λιζέττα Φώτογλου | Μελαχρινή Χατζή | Ασημίνα Ψύρρα
Ομάδες: «Hocus Pocus» Ευαγγέλια Σταμάτη, Θεοδοσία Τουρτόγλου, Ναυσικά Κατσικέα | karan2ia_ thess Ιωάννα Καραγιώργου- Αθηνά Ανανιάδου | Πώλα Γιάννα & Ιουλία Κακουλίδου | Σοφία Βυζοβίτη με την ομάδα “Prêt à Plier” | Στέλιος Χατζηαδαμίδης, Κατερίνα Παπαδάκη, Βάσω Ζυλφολλάρι | Σωματείο τέχνης – Τεχνήεσσα | Φωτεινή Καριωτάκη & Σοφία Πατσινακίδου | Χριστίνα Παστελά & Ελισσάβετ Κουλτζιόγλου