close search results icon

Design

Εντυπωσιάζουν τα σχέδια ανάπλασης του κεντρικού σταθμού της Στοκχόλμης

Επαναπροσδιορίζεται ο ρόλος του Κεντρικού Σταθμού που βρίσκεται στην καρδιά της πόλης.

Εντυπωσιάζουν τα σχέδια ανάπλασης του κεντρικού σταθμού της Στοκχόλμης
  • ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
  • fb
  • twi

Μια ομάδα με επικεφαλής τη βρετανική εταιρεία Foster + Partners και το σουηδικό στούντιο Marge Arkitekter κέρδισε τον διαγωνισμό για την ανάπλαση του κεντρικού σταθμού της Στοκχόλμης.

Το έργο αποσκοπεί στον διπλασιασμό της χωρητικότητας επιβατών στον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σταθμό της Σουηδίας, συγκεντρώνοντας διάφορες γραμμές τρένων και λεωφορείων σε έναν κεντρικό κόμβο.

Τα σχέδια περιλαμβάνουν γέφυρα πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές

Το σχέδιο που κέρδισε τον διαγωνισμό εκπονήθηκε από τις Foster + Partners και Marge Arkitekter με το γραφείο τοπίου LAND Arkitektur, τις τεχνικές εταιρείες Thornton Tomasetti και Ramboll, τον αρχιτέκτονα συντήρησης Wenanders και την εταιρεία ακινήτων TAM Group.

Το σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση μιας σειράς νέων κτιρίων πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, μια νέα δημόσια πλατεία έξω από την είσοδο του σταθμού και βελτιωμένες διαδρομές πεζών σε όλη την περιοχή.

Η ομάδα θα προχωρήσει τώρα τις προτάσεις της ενόψει των διαβουλεύσεων σχεδιασμού που έχουν προγραμματιστεί για το 2023.

Το έργο θα διπλασιάσει τη χωρητικότητα του σταθμού σε επιβάτες

«Αυτό είναι ένα ιστορικό εγχείρημα», δήλωσε ο Angus Campbell, ανώτερος συνεργάτης της Foster + Partners.

«Η Στοκχόλμη είναι μια μοναδική πόλη με ιστορικές σιλουέτες πόλεων», δήλωσε.

«Πιστεύουμε ότι οι προτάσεις μας μπορούν να δημιουργήσουν ουσιαστικές συνδέσεις μεταξύ της πόλης και της περιοχής του κεντρικού σταθμού, δημιουργώντας πράσινους αστικούς χώρους για να συναντηθούν οι άνθρωποι, καθώς και μια κεντρική εστίαση για βιώσιμα ταξίδια στην καρδιά της Στοκχόλμης».

Tα σχέδια κάνουν τον περίβολο του σταθμού πιο φιλικό προς τους πεζούς

Κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 1871, ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Στοκχόλμης λειτουργεί επί του παρόντος πάνω από τη χωρητικότητά του. Τα μελλοντικά σχέδια θα δουν περισσότερα τρένα να φτάνουν στην πόλη, γεγονός που θα αυξήσει περαιτέρω τον αριθμό των επιβατών.

Τα σχέδια ανάπλασης περιλαμβάνουν μια σειρά κινήσεων που θα επιτρέψουν στον σταθμό να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά.

Η κύρια σήραγγα πρόσβασης θα μεταφερθεί για να ευθυγραμμιστεί με το Klarabergsgatan, δημιουργώντας μια νέα σύνδεση ανατολής/δύσης σε όλη την τοποθεσία. Αυτό θα παρέχει ένα κεντρικό σημείο πρόσβασης σε όλα τα τρένα της κύριας γραμμής, τα τρένα Arlanda Express και τα λεωφορεία City Terminal.

Στο μέλλον, θα είναι δυνατό να δημιουργηθεί επίσης πρόσβαση στη γραμμή του μετρό Citybanan σε αυτήν την τοποθεσία.

Το Klarabergsgatan θα περιοριστεί για να δημιουργηθεί χώρος για επέκταση στην αίθουσα αναμονής του σταθμού

Περιορίζοντας το Klarabergsgatan, μειώνοντας την πρόσβαση για ιδιωτικά αυτοκίνητα, η ιστορική αίθουσα αναμονής του σταθμού μπορεί να επεκταθεί για να συνδεθεί με αυτή τη νέα σήραγγα.

Σε αυτή την τοποθεσία δημιουργείται μια δημόσια πλατεία, η οποία θα διευκολύνει την πλοήγηση στον περίβολο του σταθμού, ενώ ένα ιστορικό πάρκο θα αποκατασταθεί στο νότιο άκρο της τοποθεσίας.

Αυτή η αίθουσα αναμονής θα παρέχει πρόσβαση σε τρένα κύριας γραμμής, τρένα Arlanda Express και λεωφορεία City Terminal

Θα κατασκευαστούν γέφυρες πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, για να δημιουργηθεί χώρος για νέα κτίρια μικτής χρήσης και τοπία δρόμων.

Οι οπτικοποιήσεις υποδηλώνουν ότι έξι νέα κτίρια θα εγκατασταθούν πάνω από τις γραμμές. Αυτά θα σχεδιαστούν για να αναπαράγουν τα χρώματα και τις αναλογίες της αρχιτεκτονικής Klara της Στοκχόλμης, που βρίσκεται κοντά.

Τα νέα κτίρια θα σχεδιαστούν για να σέβονται την αρχιτεκτονική Klara της Στοκχόλμης

Τα σχέδια περιλαμβάνουν επίσης την κατασκευή ενός κέντρου logistics, για την εξυπηρέτηση αγαθών και απορριμμάτων χωρίς να διαταραχθεί η δημόσια πλατεία, και η απομάκρυνση ενός υπάρχοντος κτιρίου, για να ανοίξει θέα προς την παλιά πόλη, Gamla Stan.

«Είναι φανταστικό να συμμετέχεις στον επαναπροσδιορισμό του ρόλου του Κεντρικού Σταθμού στην καρδιά της Στοκχόλμης, παρέχοντας ταυτόχρονα νέες προσθήκες που παραπέμπουν στο περιβάλλον τοπίο της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής των τετραγώνων Klara, που σέβεται τις πολιτιστικές αξίες της πόλης», δήλωσε ο Pye Aurell. Ehrström, ιδρυτικός εταίρος της Marge Arkitekter.

Ένα ιστορικό πάρκο θα αποκατασταθεί στο νότιο άκρο της τοποθεσίας

Η Marge Arkitekter έχει εμπειρία σε έργα μεταφορών στη Στοκχόλμη, έχοντας προηγουμένως σχεδιάσει τον τερματικό σταθμό των πορθμείων της πόλης .

Η Foster + Partners έχει εργαστεί σε πολλά έργα σιδηροδρομικής υποδομής, όπως ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Δρέσδης στη Γερμανία και οι σταθμοί Canary Wharf του υπόγειου σιδηροδρόμου και του Crossrail στο Λονδίνο.

Η εταιρεία έχει επίσης αναπτύξει προτάσεις για σιδηροδρομικούς σταθμούς υψηλής ταχύτητας στην Ιταλία, την Ισπανία και σε ολόκληρη τη Σαουδική Αραβία .

Τα σχέδια στοχεύουν στη βελτίωση των συνδέσεων σε όλη την τοποθεσία, από τα ανατολικά προς τα δυτικά

«Καθώς η συλλογική εστίαση του κόσμου μετατοπίζεται σε πιο βιώσιμους τρόπους ζωής, εργασίας και ταξιδιού, είναι ζωτικής σημασίας να βελτιώσουμε και να ανανεώσουμε τους κόμβους μεταφοράς και να επισκευάσουμε και να συνδέσουμε τον αστικό ιστό γύρω τους», δήλωσε ο Luke Fox, επικεφαλής του στούντιο στο Foster + Συνεργάτες.

«Ανυπομονούμε να αναπτύξουμε αυτές τις προτάσεις με το Jernhusen, το Trafikverket και την πόλη της Στοκχόλμης τους επόμενους μήνες».

Οι διαβουλεύσεις προγραμματισμού έχουν προγραμματιστεί για το 2023

Η Foster + Partners ολοκλήρωσε πρόσφατα δύο μεγάλα έργα: το Μουσείο Τέχνης Datong στη βόρεια Κίνα και το μουσείο Narbo Via στη νότια Γαλλία.

Η εταιρεία ήταν επίσης στην επικαιρότητα πρόσφατα αφού επέκρινε μια έκθεση βιωσιμότητας της RIBA που υποστηρίζεται από σχεδόν 250 οργανισμούς δομημένου περιβάλλοντος.

Πηγή/εικόνες: dezeen.com