Η 1η Εικονική (3D-VR) έκθεση τουρισμού είναι γεγονός και ξεκινά σήμερα στη Θεσσαλονίκη!

Η πρώτη εικονική έκθεση τουρισμού πραγματοποιείται για τρεις μέρες από τις 22 έως τις 24 Ιουνίου 2020 και είναι μία  διαδραστική διαδικτυακή έκθεση σε 3D και VR περιβάλλον

Όλγα Νίκου
η-1η-εικονική-3d-vr-έκθεση-τουρισμού-είναι-615124
Όλγα Νίκου

Τηλεργασία, διδασκαλία εξ αποστάσεως, ψηφιακές τάξεις, διαδικτυακά συνέδρια, webinars, ηλεκτρονικό εμπόριο, ψηφιακές συναλλαγές. Η τεχνολογική καινοτομία, ως αντίβαρο και απάντηση στις επιπτώσεις της πανδημίας, απέκτησε αναγκαστικά  πρωτόγνωρους ρυθμούς ενσωμάτωσης στο ανθρώπινο γίγνεσθαι, αλλαγές που κανονικά χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να συμβούν. Ο ορίζοντας είναι πλέον ανοιχτός σε νέους ευρηματικούς τρόπους αξιοποίησης, όσων έχει να προσφέρει η τεχνολογία και εμείς, αναγκαστικά ίσως, περισσότερο έτοιμοι να δεχτούμε τις αλλαγές.  

Στον τομέα του τουρισμού και της προώθησης των τουριστικών προϊόντων, οι μεγάλες παγκόσμιες εκθέσεις αποτελούν, τη δεδομένη χρονική στιγμή, παρελθόν. Και μέχρι να είναι ασφαλές να πραγματοποιηθούν ξανά, με τη συμμετοχή και συνύπαρξη χιλιάδων ανθρώπων στα μεγάλα εκθεσιακά κέντρα, ανά τον κόσμο, βρίσκουν το ψηφιακό τους «ισοδύναμο» με τις εικονικές εκθέσεις τουρισμού.

Μία τέτοια έκθεση ξεκινά σήμερα, στην οποία συμμετέχει και η Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για την πρώτη εικονική έκθεση  Partnerships in European Tourism: Virtual Fair, που πραγματοποιείται για τρεις μέρες από τις   22 έως τις 24 Ιουνίου 2020 και είναι μία  διαδραστική διαδικτυακή έκθεση σε 3D και VR περιβάλλον, αποτελεί δε μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος Partnerships in European Tourism.

« Οι Συνεργασίες στον Ευρωπαϊκό Τουρισμό (PET), είναι ένα σχέδιο εισαγόμενο και χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέσω της διοργάνωσης Β2Β (εικονικών) εκθέσεων, διαδικτυακών σεμιναρίων, εκδηλώσεων διαδικτυακής μάθησης  και ταιριάσματος, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί να διευκολύνει νέες συνεργασίες και συνεταιρισμούς γύρω από τα διευρωπαϊκά τουριστικά προϊόντα», μας εξηγεί η  Βούλα Πατουλίδου, με την ιδιότητα της Προέδρου του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται τώρα  στην κινέζικη τουριστική αγορά,  με στόχο την αύξηση της ροής των Κινέζων ταξιδιωτών στην ΕΕ, ιδίως των μεμονωμένων Κινέζων τουριστών, με υψηλά έσοδα και ενδιαφέρον προς τους λιγότερο γνωστούς προορισμούς και  ταξίδια εκτός της υψηλής περιόδου.Αλλά και την τόνωση των επενδυτικών ευκαιριών για εταιρίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Κίνα. όπου ανθεί ο εσωτερικός τουρισμός.

Πως λειτουργεί η διαδικτυακή έκθεση

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί,  “συγκεντρώνονται” πωλητές  τουρισμού της ΕΕ από διαφορετικά κράτη μέλη της ΕΕ, με στόχο να πραγματοποιήσουν ευέλικτες διακρατικές συνεργασίες και να εκμεταλλευτούν επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Οι Ευρωπαίοι επαγγελματίες του τουρισμού, έρχονται για τρεις μέρες σε επαφή με σχετικούς Κινέζους επιχειρηματίες, με την ευκαιρία των Β2Β εκδηλώσεων,  ώστε να προκύψουν συμφωνίες, για τη μετά την κορονοϊό εποχή. Δίνεται μάλιστα  προτεραιότητα στις  επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περισσότερα από ένα κράτη μέλη της ΕΕ ενώ  το όλο εγχείρημα δομείται στην πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να υποστηρίξει την ανάπτυξη  και την προβολή των διευρωπαϊκών τουριστικών προϊόντων, στην τεράστια αγορά της Κίνας.

“Στο πρόγραμμα παίρνουν μέρος εκπρόσωποι του τουρισμού που προέρχονται από περιφέρειες  20 ευρωπαϊκών χωρών. Από την Ελλάδα  συμμετέχουν η Θεσσαλονίκη, η Αττική και η Κρήτη. Ο στόχος μας  είναι να ανοικοδομήσουμε τη συνεργασία μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, με δεδομένο ότι πριν από την πανδημία Covid-19, η Ευρώπη είχε γίνει όλο και πιο δημοφιλής στους Κινέζους ταξιδιώτες”, επισημαίνει η Βούλα Πατουλίδου.  “Οι περισσότερες επαναλαμβανόμενες επισκέψεις, το ισχυρότερο ενδιαφέρον για τις επισκέψεις σε βάθος και από  νεότερες γενιές μεμονωμένων ταξιδιωτών που ανακαλύπτουν τώρα το  πλήθος των ευρωπαϊκών προορισμών, υποσχόμενοι ένα λαμπρό μέλλον, αποτελούν τη στόχευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής”.

Η συμμετοχή στην 3D VR έκθεση τουρισμού είναι δωρεάν, και όσοι παίρνουν μέρος μοιράζονται ένα “ψηφιακό” περίπτερο που διαμορφώνεται με γραφικά τοίχου, αφίσες, βίντεο, προϊόντα, προωθητικά φυλλάδια, βοηθό πληροφοριών και επικοινωνίας εικονικού θαλάμου. Προσφέρονται ακόμα συναντήσεις σε ιδιωτικές αίθουσες συσκέψεων ή στα περίπτερα, πρόσβαση σε ζωντανές ομιλίες και παρουσιάσεις, ευκαιρίες δικτύωσης, ανταλλαγή επαγγελματικών καρτών και διαμοίραση εταιρικού προφίλ με ένα κλικ.

Αλλά και συνομιλίες μέσα από τις δυνατότητες του δια-δραστικού chat και εγγενών κλήσεων,  όπως και πρόσβαση σε πολύτιμες γνώσεις και πληροφορίες για την Κίνα (συμπεριλαμβανομένων π.χ. flashcards, γεγονότων και αριθμών σχετικά με τον κινεζικό τουρισμό, την επιχειρηματική κουλτούρας της Κίνας, το τουριστικό τοπίο και τις νέες τουριστικές τάσεις). Στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται ακόμα διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) για τον τρόπο διεξαγωγής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων με την Κίνα και τέλος εγχειρίδιο σχετικά με τον τρόπο χρήσης της τεχνολογίας στις ψηφιακές εκθέσεις.

” Έχουμε κλείσει περισσότερες από είκοσι διαδικτυακές  συναντήσεις επιχειρηματιών του τουρισμού από τη Θεσσαλονίκη, με Κινέζους επενδυτές και τουριστικούς οργανισμούς της Κίνας” λέει η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού. “Στο ελληνικό ψηφιακό περίπτερο  συμμετέχουν από κοινού: ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, η Διεύθυνση Τουρισμού του Ρεθύμνου και η Περιφέρεια Αττικής”.

Η χρηματοδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση  εικονική  έκθεση, είναι η πρώτη από μία σειρά εκδηλώσεων ταιριάσματος, που είναι σχεδιασμένες να υποστηρίξουν τις Ευρωπαϊκές τουριστικές εταιρείες, δίνοντας έμφαση στις Μικρές και στις Μεσαίες επιχειρήσεις. Μέσω της διοργάνωσης Β2Β (εικονικών) εκθέσεων, διαδικτυακών σεμιναρίων, εκδηλώσεων διαδικτυακής μάθησης (e-learning) και ταιριάσματος, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί να  διευκολύνει νέες συνεργασίες και συνεταιρισμούς γύρω από τα διευρωπαϊκά τουριστικά προϊόντα.

Φαίνεται ωστόσο ότι πρόκειται για ένα πρώτο βήμα σε μία πρακτική  που θα έχει και συνέχεια καθώς εικονική θα είναι φέτος  και η βρετανική έκθεση τουρισμού που έρχεται, ακολουθώντας την τάση της εποχής, έτσι όπως διαμορφώθηκε από τις επιταγές και τους κανόνες αντιμετώπισης της πανδημίας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα