Ανοίγουν τα σχολεία με 50.000 κρούσματα και στο βάθος έξαρση
Δύο εκπαιδευτικοί μίλησαν στην Parallaxi για την επιστροφή αλλά και για το πώς κύλησε η χρονιά μέχρι σήμερα όσον αφορά την πανδημία.
Στις 10 Ιανουαρίου μαθητές και εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στα θρανία και στις τάξεις, στην σκιά της έξαρσης της μετάλλαξης Όμικρον. Σύμφωνα με τα νέα μέτρα εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κάνουν τρία self test την εβδομάδα, την πρώτη εβδομάδα της επιστροφής ενώ σε σε περίπτωση κρούσματος, φεύγουμε από τη λογική του σταυρού, δηλαδή τα παιδιά που κάθονται κοντά στο θρανίο του μαθητή που βρέθηκε θετικός.
Συγκεκριμένα, για όλους τους ανεμβολίαστους μαθητές του τμήματος θα διενεργείται ένα τεστ κάθε μέρα για πέντε ημέρες (δύο rapid και τρία self -test), ενώ για τους εμβολιασμένους ένα επιπλέον τεστ, εκτός των δύο self-test που ήδη πραγματοποιούν. Την ίδια ώρα, οι νοσήσαντες θα μπορούν να επιστρέψουν μετά από πενθήμερη καραντίνα και με αρνητικό rapid test.
Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, οι ανεμβολίαστοι θα κάνουν και αυτοί πέντε τεστ σε πέντε ημέρες: δύο rapid και ένα self test, επιπλέον των δύο rapid test που ήδη κάνουν την εβδομάδα. Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τρία δωρεάν self test την εβδομάδα.
Να σημειωθεί ότι παραμένει το 50%+1 για το κλείσιμο μια τάξης σε περίπτωση κρουσμάτων της Covid-19. Επίσης, η υποχρεωτική χρήση της μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και η αναστολή διενέργειας εκδρομών εξακολουθούν να ισχύουν.
Δύο εκπαιδευτικοί μίλησαν στην Parallaxi για την επιστροφή αλλά και για το πώς κύλησε η χρονιά μέχρι σήμερα όσον αφορά την πανδημία.
Η κ. Σ. Α., εκπαιδευτικός σε Γυμνάσιο του Φιλύρου αναφέρει πως προέκυψαν μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά λόγω της τηλεκπαίδευσης: “Καταλαβαίνω την λογική της κυβέρνησης να θέλει τα σχολεία να είναι ανοιχτά, πέρσι μείναμε πολύ καιρό κλειστoί και πραγματικά η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη.Το βλέπω από τους μαθητές μου μέσα στην τάξη που δεν μπορούν ακόμη να προσαρμοστούν. Τα παιδιά είναι αλλού, για να μην πάω σε βαθύτερα μαθησιακά θέματα, λόγου χάρην αρκετά παιδιά της Πρώτης Γυμνασίου δυσκολεύονται ακόμη και στην ανάγνωση και στην γραφή, δεν ξέρω πώς λειτούργησε η τηλεκπαίδευση πέρσι στα δημοτικα.”
Η κ. Τριανταφυλλίδου εκπαιδευτικός σε Γυμνάσιο στον Δήμο Θερμαϊκού δηλώνει πως η επιστροφή θα είναι πιο δύσκολη από εκείνη του Σεπτεμβρίου: “Αν σκεφτούμε πως πριν κλείσουμε για γιορτές στο δικό μου σχολείο σχεδόν κάθε ημέρα δεχόμασταν τηλέφωνα για θετικά κρούσματα, με ότι περιλαμβάνει αυτό. Διότι υπάρχει μία διαδικασία, να στείλουμε email, να πάρουμε τηλέφωνο τα παιδιά και τους γονείς για να κάνουν test κλπ, με αυτά τα δεδομένα σίγουρα η επιστροφή στα θρανία αυτή τη φορά θα είναι πιο δύσκολη. Πάραυτα φυσικά και θέλουμε να γυρίσουμε στο σχολείο και να κάνουμε μαθήματα, απλά αισθανόμαστε πως δεν υπάρχει καμία διάθεση από τους ανωτέρους να μας προστατεύσουν τόσο εμάς όσο και τα παιδιά.”
Η. Σ.Α. είναι ύπευθυνη COVID και περιγράφει το πώς κύλησε η σχολική χρονιά όσον αφορά τα επιβεβαιωμένα κρούσματα: “Αυτές τις ημέρες είναι πολύ αυξημένα τα κρούσματα και όπως έχουμε δει κολλάνε και οι εμβολιασμένοι, ειμαι υπεύθυνη COVID και ξέρω ήδη πως τις πρώτες ημέρες θα έχω αρκετή δουλειά. Στην διάρκεια των τελευταίων μηνών παρατήρησα πως στα τμήματα που υπάρχει υψηλό ποσοστό εμβολιασμένων μαθητών δεν υπήρξαν και κρούσματα. Αντιθέτως σε τμήματα που το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών ηταν ανεμβολίαστο νόσησαν τουλαχιστον 4-5 την περίοδο του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου.”
Η κ. Τριανταφυλίδου σχολιάζει την χρονιά που πέρασε και τονίζει πως υπήρχαν θετικά κρούσματα στην σχολική κοινότητα: “Αυτούς τους μήνες που πέρασαν υπήρξαν τμήματα που είχαμε 6 με 7 επιβεβαιωμένα κρούσματα, με το πρωτόκολλο που υπάρχει μέχρι σήμερα του 50+1 % δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κλείσουν τμήματα. Όταν έχεις 6 με 7 κρούσματα είναι βέβαιο πως θα κολλήσει όλη η τάξη σιγά-σιγά, αλλά τουλάχιστον σε κύματα, γίνονται καλά κάποιοι και αρρωσταίνουν κάποιοι άλλοι. Παλέψαμε πολύ για να τηρηθούν τα μέτρα, την μισή ώρα του μαθήματος ασχολούμαστε με αυτό το κομμάτι και μόνο. Σε ένα μεγάλο ποσοστό βέβαια τηρούνται τα μέτρα υπάρχουν όμως κάποια παιδιά που δεν το κατανοούν, ευτυχώς δεν είναι η πλειοψηφία. Στο δικό μου το σχολείο το περίπου 10-15% των παιδιών είναι εμβολιασμένα, είναι λίγα, έχουμε όμως αρκετούς μαθητές που διαθέτουν πιστοποιητικά νόσησης. “
Όσον αφορά την μεταδοτικότητα του κορονοϊού στα σχολεία η κ. Σ. Α. αναφέρει: “Τα περισσότερα παιδιά που νοσούσαν, κόλλησαν από τους γονείς τους ή τα μεγαλύτερα τους αδέρφια, δεν ξεκινούσε η νοσηρότητα απο το σχολείο. Υπάρχουν ακόμη παιδια που δεν κάνουν self test και το καταλαβαίνουμε από τα profile κάθε οικογένειας. Παρατηρήθηκε αύξηση κρουσμάτων γύρω στα τέλη Οκτώβρη με αρχές Νοέμβρη. Ο Νοέμβρης ήταν δύσκολος πολύ, ενώ στις πρώτες δυο εβδομάδες του Δεκέμβρη είχαν σταθεροποιηθεί τα κρούσματα.”
Σύμφωνα με την κ. Τριανταφυλίδου η μεταδοτικότητα του κορονοϊού στην σχολική κοινότητα δεν διεκπεραιώνεται μέσω των selft test: “Φυσικά και καλό είναι που θα γίνονται τόσα self test, απλά δεν λύνονται έτσι τα ενδεχόμενα προβλήματα που προκύπτουν. Πρώτον γιατί όλοι ξέρουμε πως η αξιοπιστία των self test εξαρτάται με το πώς διενεργόνται αλλά και φυσικά το αν γίνονται, έτσι αφήνονται όλα στην ατομική ευθύνη. Για εμένα δεν μπορεί αυτή την περίοδο να λειτουργούμε με ένα σύστημα το οποίο βασίζεται στην ατομική ευθύνη του καθενώς, από την στιγμή που μιλάμε για έξαρση της πανδημίας θα έπρεπε να υπάρχουν κλιμάκια του ΕΟΔΥ σε κάθε σχολείο και να διενεργούνται test σε όλους.”
Όσον αφορά τα self test η κ. Σ.Α. σχολιάζει πως θα πρέπει να γίνονται: “H Όμικρον έχει διασπορά και στους εμβολιασμένους και μάλιστα από αυτά που διαβάζουμε ισχυρή, οπότε θα πρέπει να κάνουμε όλα τα self test για να προλαβαίνουμε την εξάπλωση. Εγώ προσωπικά αν και τριπλά εμβολιασμένη, θα φοράω διπλή μάσκα. Φυσικά υπάρχουν ακόμοι ανεμβολίαστοι συνάδελφοι αλλά είναι μικρό το ποσοστό από τους 25 που είμαστε σύνολο είναι 2-3. Θεωρώ πως θα υπάρξει έξαρση αλλά και να μην ανοίξουν τα σχολεία τα παιδιά θα πρέπει να είναι στο σπίτι κλεισμένα και όχι να μαζεύονται σε πάρκα και πλατείες. Η ατομική ευθύνη πρέπει να λειτουργήσει επιτελους για όλους μας, διότι μέχρι σήμερα, υπάρχουν παιδιά που δεν φοράνε μασκα και δεν τηρούν τα μέτρα εντός σχολικού περιβάλλοντος. Το θετικό είναι πως δεν θα γίνει η παράταση του έτους, δεν γίνεται να ξαναμείνουμε πίσω. Θα ξεκινήσουμε και θα δουμε πως θα εξελλιχθεί.”
Η κ. Τριανταφυλίδου δηλώνει πως δεν επιθυμεί να επιστρέψει στην τηλεκπαίδευση: “Δεν θέλουμε να επιστρέψουμε στην τηλεκπαίδευση γιατί πραγματικά κάνουμε πολύ κόπο για πολύ λιγότερο αποτέλεσμα, είναι αδύνατο να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε με την τηλεκπαίδευση. Παραδείγματος χάριν, έναν μαθητή που δεν προσέχει στην τάξη μπορείς να τον επαναφέρεις στην τηλεκπαίδευση είναι αδύνατο. Οι δυο – τρείς μαθητές που είναι καλοί συμμετέχουν στο τηλεμάθημα κανονικά τους υπόλοιπους όμως τους τρώει το μαύρο σκοτάδι. Αυτή είναι η εμπειρία που έχουμε. Επίσης υπάρχουν παιδιά που μέχρι σήμερα δεν έχουν internet και laptop. Βέβαια από την άλλη οι εκπαιδευτικοί ζητούμε να αραιώνουν τα παιδιά στην τάξη και οι ανώτεροι κάνουν συμπτίξεις και συγχωνεύσεις, επίσης προσωπικό για την καθαριότητα του σχολείου δεν υπάρχει είναι ελάχιστο, πολύ χειρότερα από άλλες χρονιές. Θα δούμε πως θα πάει από εδώ και στο εξής, είναι όλα αβέβαια.”