Αντιδράσεις για τη σύνθεση της Επιτροπής Διερεύνησης της τραγωδίας των Τεμπών

Πρόκειται για πρώην στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ – ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση προσδοκά ένα βολικό ΄προεκλογικά πόρισμα

Parallaxi
αντιδράσεις-για-τη-σύνθεση-της-επιτρο-980288
Parallaxi

Ερωτήματα δημιουργούνται από το γεγονός πως στην επιτροπή έρευνας για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη από το γεγονός ότι τα δύο από τα τρία μέλη της επιτροπής είχαν διατελέσει στελέχη σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Συγκεκριμένα, ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος την περίοδο 2010-2015 έχει διατελέσει Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  Δηλαδή τον κ. Ζηλιασκόπουλο,  το δεύτερο μέλος της επιτροπής Γεραπετρίτη, τον επέλεξαν για να ελέγξει τις διαχρονικές, δηλαδή και τις δικές του, ευθύνες.

Το τρίτο μέλος, ο Βασίλης Προφυλλίδης έχει διατελέσει συνεργάτης του Υπουργείου Μεταφορών, του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, του ΟΣΕ, του Δήμου Θεσσαλονίκης, των Γαλλικών Σιδηροδρόμων. Πρόκειται για τον άνθρωπο που σχεδιασε την αρχική χάραξη Κούβελα του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην οποία “πάτησε” η μετεπειτα και στην οποία ρίχνουν άπαντες, το αναθεμα ως παιδαριωδη και πηγη ολων των προβλημάτων του έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Να θυμίσουμε πως επικεφαλής της Επιτροπής, ως πρόεδρος της, έχει οριστεί ο Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Με δεδομένο ότι τα προβλήματα στο ελληνικό σιδηρόδρομο είναι διαχρονικά, τι θα γίνει αν η επιτροπή διαπιστώσει στα αίτια προβλήματα παρελθόντων χρόνων (που υπάρχουν); Έτσι μπορεί να φτάσουμε στο σημείο τα δύο από τα τρία μέλη της «ανεξάρτητης» αρχής να βρεθούν ελεγχόμενοι για παραλήψεις και αστοχίες.

Η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ

Οργή ΣΥΡΙΖΑ για την τριμελή επιτροπή που θα διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη τονίζοντας σε ανακοίνωσή του ότι «δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή».

«Η ανακοίνωση των εκλεκτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή.

Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα.

Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες».

Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές».

Ποιος είναι «εγκάθετος» της ΝΔ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ανέλαβε χρέη στην Επιτροπή Διερεύνησης

Η απόφαση πάντως του Γιώργου Γεραπετρίτη να τοποθετήσει μέλος της επιτροπής που θα διερευνήσει τις ευθύνες για το δυστύχημα στα Τέμπη τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, γεννά πολλά ερωτήματα. Και αυτό διότι ο Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η περίοδος που βρισκόταν στο τιμόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ήταν τυχαία. Εκείνη την περίοδο έγινε μείωση του προσωπικού με συνεχείς απολύσεις στον Οργανισμό, ενώ ακυρώθηκαν και έργα υποδομής που είτε δεν έγιναν ή υλοποιήθηκαν ελλιπώς και με σοβαρά προβλήματα.

Τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον τοποθέτησε το 2021 πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται πως επί Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου δόθηκε εντολή για απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ.

Ακόμα, δόθηκε εντολή στους σταθμάρχες που υπηρετούν στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης να εγκαταλείψουν το υπερσύγχρονο κτίριο και να δουλέψουν χειροκίνητα, όπως στον παλιό καιρό, αφού έχει καταρρεύσει το σύστημα της Τηλεδιοίκησης του Προαστιακού.

Οι σταθμάρχες θα δουλεύουν από τη θέση «Λυκότρυπα» και από το λεγόμενο σημείο «0», εκεί δηλαδή που τέμνονται οι γραμμές του ΣΚΑ και του Προαστιακού, με ασύρματο, χαρτάκια και την μανιβέλα, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους πολλές δεκαετίες πίσω.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που μπήκε σε αχρηστία, είναι, σύμφωνα με τις τότε υψηλόβαθμες πηγές, είναι ό,τι πιο σύγχρονο διέθετε ο οργανισμός, με ένα υπερσύγχρονο κτίριο, που είχε «πράσινες» προδιαγραφές, ήταν εργονομικά φτιαγμένο, κόστισε περίπου 20 εκατ. ευρώ και θεωρείτο ως μοναδικό στο είδος του στα Βαλκάνια.

Ποιος είναι ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος

Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είναι απόφοιτος του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ. Απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο (ΜSc) από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Austin Texas των Η.Π.Α και διδακτορικό τίτλο (Ph.D.) σε Συστήματα Μεταφορών από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Από το 1996 έως το 2004 κατείχε τη θέση Lοuis Berger Professor στον τομέα των Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Northwestern στο Evanston, Ilinois, Η.Π.Α. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι Καθηγητής Παραγωγής και Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 2004.

Τέλος, ως πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Logistics το 2014, συμμετείχε στην διαμόρφωση του Ν. 4302/2014, ο οποίος ρυθμίζει θέματα Εφοδιαστικής.

Την τοποθέτησή του στην επιτροπή σχολίασε και ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Ο κ. Παππάς με ανάρτησή του στα social media αναφέρει: «Ο κ. Ζηλιασκόπουλος μέλος της επιτροπής Γεραπετρίτη. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 έως το 2015. Θα ελέγξει ο ΙΔΙΟΣ τις ευθύνες του. Κοροϊδία και προσβολή».

Σημειώνεται πως νωρίτερα, με κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας ανατίθενται αρμοδιότητες στους Υφυπουργούς κ.κ Μιχάλη Παπαδόπουλο και Γιώργο Καραγιάννη.

Οι αρμοδιότητες καταλαμβάνουν αυτοτελώς την έκδοση διοικητικών πράξεων, καθώς και παράλληλη με τον Υπουργό, νομοθετική πρωτοβουλία και κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Όπως διευκρινίζεται ο Υπουργός διατηρεί την αρμοδιότητα για τη διερεύνηση των αιτιών του πρόσφατου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα